Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 11 september 2013 - 22:40:37
Dat is niet wat Ferrari eerder vandaag verklaarde.
http://www.gppits.net/nieuws/ferrari-preses_over_zijn_keuzes/


Luca vergelijkt Kimi met Lauda, die in 1984 de strijd aanging met Prost en het WK won... :P

0634

Citaat van: Franky R. op 18 september 2013 - 17:33:49
Citaat van: Jeroen op 11 september 2013 - 22:40:37
Dat is niet wat Ferrari eerder vandaag verklaarde.
http://www.gppits.net/nieuws/ferrari-preses_over_zijn_keuzes/


Luca vergelijkt Kimi met Lauda, die in 1984 de strijd aanging met Prost en het WK won... :P
Vreemde vergelijking. Kimi is in niet Lauda. Ten eerste was Prost een jonge hond en dat is Alonso nu niet bepaald. Maar bovendien is Kimi een rijder die het van zijn natuurlijke racetalent moet hebben en daar voornamelijk op teert (bedoel ik niet zo lullig als het klinkt overigens). Terwijl Lauda de ultieme professional was, die ook buiten de baan ieder voordeeltje probeerde uit te buiten. Zo is Kimi helemaal niet. Die is wat dat betreft veel meer het type James Hunt: natuurtalent dat gewoon 'lekker wilt racen', zonder al dat gedoe eromheen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 18 september 2013 - 18:07:53
Citaat van: Franky R. op 18 september 2013 - 17:33:49
Citaat van: Jeroen op 11 september 2013 - 22:40:37
Dat is niet wat Ferrari eerder vandaag verklaarde.
http://www.gppits.net/nieuws/ferrari-preses_over_zijn_keuzes/


Luca vergelijkt Kimi met Lauda, die in 1984 de strijd aanging met Prost en het WK won... :P
Vreemde vergelijking. Kimi is in niet Lauda. Ten eerste was Prost een jonge hond en dat is Alonso nu niet bepaald. Maar bovendien is Kimi een rijder die het van zijn natuurlijke racetalent moet hebben en daar voornamelijk op teert (bedoel ik niet zo lullig als het klinkt overigens). Terwijl Lauda de ultieme professional was, die ook buiten de baan ieder voordeeltje probeerde uit te buiten. Zo is Kimi helemaal niet. Die is wat dat betreft veel meer het type James Hunt: natuurtalent dat gewoon 'lekker wilt racen', zonder al dat gedoe eromheen.


Vreemde vergelijking inderdaad, maar Luca is Luca...Hij moest toch iets zeggen om te verklaren waarom ze de vervanger van Alonso naast diezelfde Alonso zetten... ;D ;D ;D

0634

Hij had gewoon de waarheid moeten zeggen: 'ik heb geen idee, maar Kimi kwam op mn pad toen Red Bull hem niet wilde omdat zij wel deugdelijk beleid voeren, Alonso kreeg teveel praatjes, en dus deed ik dit. Ik hoop dat het goed uitpakt, maar om eerlijk te zijn, heb ik geen flauw idee.'

Komt misschien niet zo slim over, maar een rijder terughalen die je 20 mln hebt betaald om weg te gaan, komt ook niet heel slim over, dus dat is hij wel gewend.

Maikel0230

Dus McLaren gaat binnenkort bekend maken wie er volgend jaar rijdt? Net alsof daar nog twijfel over zou bestaan. Als een van die twee eruit gewikst wordt zou dat het best bewaarde geheim in de F1 van de laatste jaren zijn.

Toch zorgen enkele opmerkelijke uitspraken van McLaren man Jonathan Neale weer extra voer voor de speculant.

Citaat van: Keith CollantineMcLaren managing director Jonathan Neale says both its junior drivers Kevin Magnussen and Stoffel Vandoorne deserve a chance to race in Formula One.

The pair are leading the Formula Renault 3.5 championship which is part of the World Series by Renault. Sophomore driver Magnussen, son of ex-F1 racer Jan Magnussen, has 199 points to rookie Vandoorne's 163. Red Bull-backed Antonio Felix da Costa trails the pair of them on 120.

"I can't be specific, but we'd expect to see them in Formula 1 in the not too distant future," said Neale during a Vodafone McLaren Mercedes phone-in.

Neale said it was important for F1 to ensure talent young drivers get a chance to race in the top flight:

"I think it behoves us as a sport to make sure that both those two fantastic individuals find their way into Formula One. Certainly on current performance you'd expect them both to get there."

"The step between coming through the junior series and coming into Formula One is pretty challenging and we're still trying to figure out the best way for them to do that," he added.

Asked whether McLaren wished to retain both its current drivers for coming seasons in anticipation of new engine regulations next year and the arrival of Honda in 2015, Neale indicated it wasn't the top priority.

"What you really want is talent and high performance," he said. "We've shown in the past that we weren't afraid to make the changes that we felt that we needed to in the team, whether it was inside the organisation or in the driver line-up, in order to get the job done."

Vooral dat laatste zet vragen bij de positie van zowel Perez en Button...

Toch denkt den deze dat McLaren gewoon terug in de spotlight wil staan door een klein toneelspel op te voeren. (iets wat dit jaar zeldzaam lijkt!)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Magnussen en Vandoorne domineren in de WSR. Vooral de Deen kan snaarstrakke races rijden, echt een topper. Vandoorne is ook heel sterk bezig, heeft alleen een aantal keer technisch malheur gehad.

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 18 september 2013 - 20:50:41
Dus McLaren gaat binnenkort bekend maken wie er volgend jaar rijdt? Net alsof daar nog twijfel over zou bestaan. Als een van die twee eruit gewikst wordt zou dat het best bewaarde geheim in de F1 van de laatste jaren zijn.

Toch zorgen enkele opmerkelijke uitspraken van McLaren man Jonathan Neale weer extra voer voor de speculant.

Citaat van: Keith CollantineMcLaren managing director Jonathan Neale says both its junior drivers Kevin Magnussen and Stoffel Vandoorne deserve a chance to race in Formula One.

The pair are leading the Formula Renault 3.5 championship which is part of the World Series by Renault. Sophomore driver Magnussen, son of ex-F1 racer Jan Magnussen, has 199 points to rookie Vandoorne's 163. Red Bull-backed Antonio Felix da Costa trails the pair of them on 120.

"I can't be specific, but we'd expect to see them in Formula 1 in the not too distant future," said Neale during a Vodafone McLaren Mercedes phone-in.

Neale said it was important for F1 to ensure talent young drivers get a chance to race in the top flight:

"I think it behoves us as a sport to make sure that both those two fantastic individuals find their way into Formula One. Certainly on current performance you'd expect them both to get there."

"The step between coming through the junior series and coming into Formula One is pretty challenging and we're still trying to figure out the best way for them to do that," he added.

Asked whether McLaren wished to retain both its current drivers for coming seasons in anticipation of new engine regulations next year and the arrival of Honda in 2015, Neale indicated it wasn't the top priority.

"What you really want is talent and high performance," he said. "We've shown in the past that we weren't afraid to make the changes that we felt that we needed to in the team, whether it was inside the organisation or in the driver line-up, in order to get the job done."

Vooral dat laatste zet vragen bij de positie van zowel Perez en Button...

Toch denkt den deze dat McLaren gewoon terug in de spotlight wil staan door een klein toneelspel op te voeren. (iets wat dit jaar zeldzaam lijkt!)


Tja,


Ik lees hetzelfde als jij Maikel! Maar ik heb dan ook in de jaren geleerd tussen de regels door te lezen... :P
;)

0634

Er staat ook niet dat die twee perse bij McLaren moeten debuteren he.  ;)

Matthijs

Volgens mij probeert McLaren op deze manier hun talentvolle protégé's bij andere teams onder de aandacht te brengen, want debuteren in een McLaren gaan ze never nooit (denk ik).

Maikel0230

#699
Citaat van: Matthijs op 19 september 2013 - 11:26:07
Volgens mij probeert McLaren op deze manier hun talentvolle protégé's bij andere teams onder de aandacht te brengen, want debuteren in een McLaren gaan ze never nooit (denk ik).

Kan best zo zijn hoor maar waarom begin Neil dan te praten over het doorvoeren van grote veranderingen in een artikel over de juniors? Ik stel me nu vandaag nog meer vragen dan gisteren.

Trouwens Lewis Hamilton al vergeten.... (debuteerde in 2007 in een McLaren!)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Ik was niet duidelijk, ik bedoelde een debutant in een McLaren zie ik anno 2014 never nooit gebeuren.

Maikel0230

Gebeurt ook niet Mathijs, lees net dit op twitter
CitaatBreaking news: @JensonButton confirms to @RachelBrookesTV that his deal with McLaren for 2014 is now done #SkyF1

    — Sky Sports F1 (@SkySportsF1) September 19, 2013

Button heeft dus blijkaar getekend, nu nog wachten op McLaren om het te bevestigen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Nog ff wachten op McLaren. Zal hoop ik niet zo lang duren als bij Ferrari...

gloudiesaurus

Perez en Button zijn wel zekerheidjes bij McLaren denk ik.

Raikkonen is ook lekker bezig op de persconferentie...
http://www.gppits.net/nieuws/raikkonen_lotus_betaalde_niet/

Zonde dat een topteam (want dat is Lotus toch) als Lotus het niet voor elkaar krijgt om een coureur als Raikkonen te betalen.
Ik vind dit toch zorgelijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Was vorig jaar ook zo. Kimi's management had een paar forse bonussen afgedwongen als Kimi het goed zou doen bij Lotus en naar later bleek deed Kimi het meteen zo goed dat hij zijn team financieel in de problemen hielp. Vrees dat er daarom een stoeltje aan de hoogste bieder wordt verkocht, want Grosjean heeft wel wát sponsoring, maar bij lange na niet genoeg.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!