Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Edwin90 op 04 september 2013 - 22:43:30
Dat pakte Perez de races daarna trouwens goed op! ;D

Precies. En dat is positief. Een beetje druk op een jonge rijder leggen kan geen kwaad. Als hij daar slechter door gaat presteren, weet je meteen dat hij nooit uit zal groeien tot een wereldtopper.

Matthijs

#496
Citaat van: Jeroen op 04 september 2013 - 22:59:21Precies. En dat is positief. Een beetje druk op een jonge rijder leggen kan geen kwaad. Als hij daar slechter door gaat presteren, weet je meteen dat hij nooit uit zal groeien tot een wereldtopper.
En laat dat nu precies het motto zijn van Marko en voor het opleidingsinstituut voor STR. Niks mis mee dunkt me, al spelen ze het soms in mijn ogen iets te extreem.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 03 september 2013 - 18:17:59
Hij heeft een contract voor een aantal jaar begrijp ik, dus de tijd krijgt hij wel. Het is prima wat Marko doet. Even wennen, maar wel gewoon punten pakken ivm de contstructeurstitel. Niemand heeft het over de rijderstitel of zelfs over races winnen Marko zegt helemaal niks raar en doet dit uitstekend.

En hoezo laat Marko hem zomaar vallen? Hij steunt Ricciardo al jaren, maar nu zou hij hem zomaar laten vallen? Met alle respect maar ik vind dat er soms heel raar naar Marko gekeken wordt. Natuurlijk brult hij wel eens rare dingen, dat vind ik ook, maar die man weet echt wel om te gaan met (jonge) rijders en weet veel, zo niet alles, over het opleiden van coureurs.

Ben het met je eens. Op de een of andere manier is oud-F1-coureur en Le Mans-winnaar Helmut Marko vaak de gebeten hond. De redenen zijn divers, soms is zelfs zijn uiterlijk een reden voor negatieve kritiek, zoals ik ook hier weer ergens las. Het zou me trouwens niet verbazen als Marko (in negatieve zin) meelift op de antipathieën van velen jegens Vettel en RBR. Te veel succes maakt immers zelden populair...

Wings

Citaat van: Franky R. op 04 september 2013 - 20:57:15
Het gaat IMHO om het korte termijn dat Marko heeft gesteld...3 tot 5 races om te wennen. Ik hoop dat Daniel ook die ruimte krijgt. Maar raar is het wel om dit te zeggen, als Ricciardo een contract voor 3 jaar heeft getekend.

Misschien ligt het aan mij maar zie jou vaak vooraan staan wat betreft het bekritiseren van Marko. En als ik eerlijk ben gaat dit werkelijk nergens over. Wat moet hij dan roepen? Dat je bij Red Bull mag aanmodderen 2 seizoenen lang als je in het derde seizoen maar begint te scoren? Echt spijkers zoeken op laag water hoor.

CitaatWat als Daniel na 5 races nog sukkelt met de auto? Stel dat RBR volgend jaar net zo'n seizoen heeft als McLaren nu? Dan kun je je nieuweling dat nauwelijks aanrekenen.

Dit soort uitspraken dien je vanuit het juiste perspectief te bekijken. Wennen betekent niet dat hij Vettel de oren moet wassen en buiten proportioneel dient te presteren. Presteren naar het kunnen van de auto lijkt me een prima invulling van dit soort uitspraken.

0634

Raikkonen zoekt antwoorden van Lotus: http://www.autosport.com/news/report.php/id/109652

Kan me er iets bij voorstellen, dat dat o.m. zal gaan over de financiele situatie van het team. Daar zal dit wellicht bij helpen: http://www.gppits.net/nieuws/lotus_strikt_emaar_properties/

Maar goed, zelfs al krijgen ze het financiele deel op orde, dan nog hebben ze het probleem dat Allison is vertrokken. Ik ben heel erg benieuwd hoeveel invloed die man nou precies had op de Lotus en hoe groot zijn gemis zal zijn komend seizoen.

Franky R.

Ander vervolg van Silly Season...wie gaat Ricciardo opvolgen bij Toro Rosso? Nu duikt Sainz jr. op, waar ikzelf dacht aan Da Costa?
http://www.gppits.net/nieuws/marko_steunt_sainz_jr/

Franky R.

Een kleine opmerking, om mijn argumentatie -nogmaals- te weergeven;


CitaatMisschien ligt het aan mij maar zie jou vaak vooraan staan wat betreft het bekritiseren van Marko. En als ik eerlijk ben gaat dit werkelijk nergens over. Wat moet hij dan roepen? Dat je bij Red Bull mag aanmodderen 2 seizoenen lang als je in het derde seizoen maar begint te scoren? Echt spijkers zoeken op laag water hoor.


Ik vind het onzinnig gepraat van Marko, want Ricciardo zal heus wel en willen trappen met die RBR...

0634

Er zal ongetwijfeld een journalist gevraagd hebben naar de verwachtingen rond Ricciardo. Lijkt mij niet gek dat hij dan iets zegt. Lijkt mij ook gewoon een van zijn taken.

Wings

Denk het ook. Plus wat fietser zegt. Dat had ik gemist nml.

0634

Nou ja, ik vind Marko ook niet echt overkomen als een warm en symphatiek persoon. Eigenlijk lijkt het mij gewoon een kwallebak en een bullebak. De aversie tegen hem op dat vlak kan ik dan ook volkomen begrijpen. Maar dat houdt natuurlijk niet in dat hij als vakman niet deugt. Zoals ik het van een afstandje zie (dus naar resultaten kijkend) doet hij zijn werk gewoon goed en snapt hij heel veel van de sport en van de rijders.

Wings

Tegen wie heb je het? Want ik zie het niet anders om eerlijk te zijn. Dat ik hem verdedig staat daar dan ook los van.

0634

Ik had hem even moeten quoten, maar las hierboven bij Fietser dat hij de antipathie niet zo begreep. Die begrijp ik op zich wel. Alleen staat die antipathie los van de kwaliteiten van de man.

Franky R.


Wings

Citaat van: Jeroen op 07 september 2013 - 23:37:32
Ik had hem even moeten quoten, maar las hierboven bij Fietser dat hij de antipathie niet zo begreep. Die begrijp ik op zich wel. Alleen staat die antipathie los van de kwaliteiten van de man.

Ik begrijp de antipathie wel alleen is deze vaak misplaatst. Woorden vertekend projecteren vind ik doorschieten in deze antipathie. Dat nuanceer ik. Maar vind jij Marko als persoon een kwallebak/bullebak, prima en mee eens ook nog. Dat staat los van zijn intenties en zakelijk inzicht vertaald naar successen.

Gerard

;D HEERLIJK, zo'n rel bij de Italianen, al komt dat niet ten goede van het kampioenschap...tenzij die frustratie ongezet wordt in een overwinning morgen :)
Maar de geruchtenmotor draait weer overuren... ;)