Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Gerard op 08 september 2013 - 00:46:36
;D HEERLIJK, zo'n rel bij de Italianen, al komt dat niet ten goede van het kampioenschap...tenzij die frustratie ongezet wordt in een overwinning morgen :)
Maar de geruchtenmotor draait weer overuren... ;)
Joh, dat kampioenschap is allang voorbij voor Ferrari...Voor iedereen zelfs, zeker als Vettel straks van start tot finish aan de leiding gaat op Monza...Ik zie niet wie Vettel en Red Bull kan bedreigen.


Mercedes liet het nu afweten of Rosberg moet flink doortrappen. Webber? Nou, ik moet eerst zien of die wel goed weg komt bij de start... :P


Hamilton? Kimi? Te ver van Vettel af, al hebben ze een extra setje banden...

NielsD

#511
CitaatDe principeovereenkomst is volgens goed ingevoerde bronnen al getekend voor de Grand Prix van België, twee weken geleden. Ferrari's topman Luca di Montezemolo zoekt alleen nog een geschikt moment om de rentree van Kimi Räikkönen bij de Italiaanse renstal wereldkundig te maken. Die dag nadert snel.

© ap.

© getty.

© afp.

© reuters.

© getty.
Hij is de sleutelfiguur in de stoelendans voor 2014. Kimi Räikkönen zag een overgang van Lotus, zijn huidige werkgever (die in diepe financiële problemen zit en ook een forse betalingsachterstand bij hem heeft), naar Red Bull onlangs afketsen. De trendsetter van de Formule 1 verkoos Daniel Ricciardo, opgeleid bij satellietteam Scuderia Toro Rosso, boven de Fin. Maar Ferrari is niet van zins het buitenkansje te laten liggen.

De Italiaanse renstal hoopt met het aantrekken van Räikkönen (33) weer een vooraanstaande rol te kunnen gaan spelen. Want het is er crisis, al acteerden Ferrari-topman Luca di Montezemolo en zijn oogappel Fernando Alonso de afgelopen dagen in het lommerrijke koningspark van Monza een ander verhaal. De Spaanse kopman heeft namelijk weinig trek in een duel met zijn gelouterde Finse collega, in 2007 de laatste wereldkampioen namens Ferrari.

'Ik hoef niet de eerste rijder te zijn, maar wil ook geen tweede rijder zijn', liet Alonso optekenen na de flop bij McLaren. Waar hij ten opzichte van zijn toenmalige teamgenoot Lewis Hamilton als tweevoudig wereldkampioen tot zijn grote ongenoegen geen voorkeursbehandeling kreeg.

Sinds Alonso, met in zijn kielzog de Spaanse bank Santander, in 2010 bij Ferrari neerstreek, heeft hij het team volledig naar zijn hand gezet met Felipe Massa als trouwe sidekick. De Braziliaan klaagt nooit, verleent zijn collega zonder morren altijd voorrang als daar van hogerhand om wordt gevraagd en krijgt daar jaarlijks bijna tien miljoen euro voor.

Maar Di Montezemolo - een trotse Italiaan - gruwt ervan dat Ferrari door toedoen van Red Bull-ontwerper Adrian Newey ook in de constructeurstitel al jaren een bijrol speelt. Met Räikkönen, onorthodox, populair bij fans en een begenadigd stuurmanskunstenaar, naast Alonso hoopt hij het tij in 2014 te keren. Twee ervaren coureurs zouden daarnaast niet misstaan in een seizoen, waarin door reglementswijzigingen en nieuwe (turbo)motoren grote veranderingen op stapel staan.

Di Montezemolo heeft bij de uiteindelijke keuze de beslissende stem. Alonso schijnt niet gecharmeerd te zijn van het idee dat de Fin zijn nieuwe collega wordt, de Italiaan wil gezichtsverlies voorkomen. Want hij was degene die Räikkönen in 2009, ondanks een doorlopend contract dat met 17 miljoen euro werd afgekocht, inruilde voor Alonso. 'Maar wat is er gebeurd, toen Kimi voor ons reed? Hij werd wereldkampioen', zei Di Montezemolo in Monza, waarmee hij wilde aangeven dat eventuele ballast uit het verleden voor hem geen bezwaar is.

De president van Ferrari erkende dat er op zeer korte termijn duidelijkheid moet komen over de invulling van het tweede stoeltje. 'Het wordt tijd. Er zijn verscheidene mogelijkheden', vertelde hij. Räikkönen is de voornaamste optie, Nico Hülkenberg het alternatief. De Duitser overlegde in Monza nogmaals zijn geloofsbrieven met een knappe vijfde plaats. 'Ik heb echt geen voorkeur', beweerde Alonso. 'Het team bepaalt de uiteindelijk keus. Als Felipe blijft, zal ik ook blij zijn. Maar we zullen zien.'

Daar gaat Alonso niet blij van worden.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

T.Nuvolari

Raikkonen past daar toch niet. Soveel PR verplichtingen kan die Fin niet aan, voor je het weet rijdt hij weer rond als een vod in een emmer water.
Ik zou liever iemand anders in die rode bak zien plaats nemen. Een jonge wolf die min of meer zijn strepen nog moet verdienen. Hulkenberg of Bianchi misschien. 

NielsD

De kans is wel héél groot dat Kimi daar naar toe gaat.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Kimi en Alonso in een direct gevecht zou interessant zijn. Op basis van de totaal door het dolle zijnde geruchtenmolen zou ik een overstap door Alonso echter ook niet meer uitsluiten, hoe onwaarschijnlijk dat op dit moment klinkt.

Ik zou Hülkenberg een goede keuze vinden naast Alonso. Laat Bianchi nog een aantal jaar boenderen bij kleinere teams (wel een hoger niveau dan waar Marussia nu zit).

jende

http://www.nu.nl/sport/3570747/raikkonen-en-ferrari-dicht-bij-akkoord.html


Dat zou ik echt geweldig vinden , dat zou veel beloven voor volgend seizoen.
Als hij bij ferrari terrecht komt zet ik wel wat geld in dat ferrari de constructers 2014 wint.

Niels_

Een vertrek van Alonso bij Ferrari is voor niemand goed. Zowel niet voor Alonso als ook niet voor Ferrari. Ik hoop ook dat ze dat beiden beseffen.

Matthijs

Citaat van: jende op 09 september 2013 - 14:32:13
http://www.nu.nl/sport/3570747/raikkonen-en-ferrari-dicht-bij-akkoord.html


Dat zou ik echt geweldig vinden , dat zou veel beloven voor volgend seizoen.
Als hij bij ferrari terrecht komt zet ik wel wat geld in dat ferrari de constructers 2014 wint.
Niet als Alonso vervolgens Ferrari verlaat. Alonso heb ik (iets) hoger zitten dan Raikkonen.

jende

ik denk eerder dat massa degene zal zijn die ferrari verlaat  ;D

robbert

Ai alonso en raikkonen in 1team dat komt nooit goed. Ze willen allebei rijder nr 1 zijn en daar komen zeker brokken van. Zal dus weer een slechte keuze zijn van ferrari. Tenzij alonso vertrekt.

robbert

Ja als raikkonen naar ferrari gaat dan vertrekt alonso. Straks hebben we nog 2 andere piloten bij ferrari. Tegen dat ze dan nog eens de titel nemen...

jende

kimi wil nr 1 zijn?  kimi geeft geen ene fuck haha

kijk dit maar:

Wings

HILARISCH!! ;D Ik flikker zowat naast de bank, jende.

Gerard

tja, hij is the iceman... en dat was hij ook al in 2003.... :P

Fabian

 ;D ;D ;D

Voor het eerst dat ik een euforische Kimi zie!  ;)