Cijfer voor de race: China

Gestart door 0634, 14 april 2013 - 11:05:49

« vorige - volgende »

Wat vond je ervan?

10
0 (0%)
9
2 (10%)
8
9 (45%)
7
3 (15%)
6
3 (15%)
5
3 (15%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Jehoentelaar

Vanwege het enorme verschil in de banden (hard vs zacht en nieuw vs gebruikt) was er ook niet echt spraken van good old racing nee. Maar hey, zoals hier al wordt aangegeven, pak er dan een andere raceklasse bij. Ik heb drie prima races gezien in de Formule 3 dit weekend waarin enorme gevechten zijn uitgevochten. Zijn bovendien veel toekomstige F1-sterren bij, dus je mist eigenlijk niks. ;)

Kootje

Met de banden zijn ze idd ook doorgeslagen, vooral met de supersofts, maar imo ligt dat gebrek aan echt racen toch echt aan het in China overbodige DRS. Als je iemand binnendoor in kan halen en nog voor de bocht de ideale lijn weer in kan nemen heeft 'n verdedigende actie van de concurentie totaal geen zin. Gooit deze de binnenkant op slot dan rijdt die ander er op de ideale lijn alsnog gewoon voorbij. Het bandenverhaal daarbij in ogenschouw genomen kan je dan beter de aanvallende partij over het vuile deel sturen, dan heb je daar iig geen last van. Het veranderd echter niets aan het feit dat verdedigen toch geen nut heeft in de DRS zones.

Arthur

Citaat van: Kootje op 14 april 2013 - 12:34:26
Het is niet alleen 'n kwestie van 'n gebrek aan close racing, er was gewoon helemaal geen racing. Zoals Jos ook al zei: "Ze verdedigen niet eens meer."

Hij doelde op DRS en dat is nu juist waarom ik vind dat het gedrocht weg moet. Heeft niets met racen te maken maar enkel het manipuleren van het inhalen. Kunstmatige racebeinvloeding om het voor de kijker 'leuker' te maken [niet makkelijker]. Hetzelfde heb je met die banden!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Nyoxios

Citaat van: Franky R. op 14 april 2013 - 12:25:46
Citaat van: Iceman2012 op 14 april 2013 - 12:09:53
Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 11:37:04
Grappig is dat altijd, hoe mening zo verschillen. Ik vond het wel leuk, anderen niet. Terwijl ik me ook andersom wel eens verbaasde: waren er hier hoge cijfers, terwijl ik dacht: geen kloot aan.

Ieder zo zijn ding dus :) .
tja, was dit echt autoracen voor jouw gevoel??
We kunnen niet altijd een start a la Spa 2012 verwachten of een superspannende race. Mensen die zo tuk zijn op 'close racing' moeten dan maar NASCAR gaan kijken. Of als je wheelbanging wilt zien, dan kijk je straks om 1530 uur naar RTL7, naar de GP2-serie?... 8)


http://www.gppits.net/nieuws/kijktip_gp2_2013_op_rtl7/

dankje voor de tip Franky :D
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Super Seb

Een heel mager 5je. Alles kwam neer op DRS en de banden zijn gewoon te bepalend. Voordat je iemand kan aanvallen zijn die krengen alweer aan gort.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Franky R.

Citaat van: Nyoxios op 14 april 2013 - 13:10:14
Citaat van: Franky R. op 14 april 2013 - 12:25:46
Citaat van: Iceman2012 op 14 april 2013 - 12:09:53
Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 11:37:04
Grappig is dat altijd, hoe mening zo verschillen. Ik vond het wel leuk, anderen niet. Terwijl ik me ook andersom wel eens verbaasde: waren er hier hoge cijfers, terwijl ik dacht: geen kloot aan.

Ieder zo zijn ding dus :) .
tja, was dit echt autoracen voor jouw gevoel??
We kunnen niet altijd een start a la Spa 2012 verwachten of een superspannende race. Mensen die zo tuk zijn op 'close racing' moeten dan maar NASCAR gaan kijken. Of als je wheelbanging wilt zien, dan kijk je straks om 1530 uur naar RTL7, naar de GP2-serie?... 8)


http://www.gppits.net/nieuws/kijktip_gp2_2013_op_rtl7/

dankje voor de tip Franky :D
Graag gedaan... ;)

Edwin90

Een zeven. Eerste helft was leuk. Daarna kakte het een beetje in vond ik. Laatste rondes kwam het weer tot leven.

Wings

Citaat van: Kootje op 14 april 2013 - 12:34:26
Het is niet alleen 'n kwestie van 'n gebrek aan close racing, er was gewoon helemaal geen racing. Zoals Jos ook al zei: "Ze verdedigen niet eens meer."

Mocht ook niet. Horner informeerde Vettel dat Alonso eraan kwam en hij zich moest focussen op zijn eigen rit.

Kootje

Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 15:21:56
Citaat van: Kootje op 14 april 2013 - 12:34:26
Het is niet alleen 'n kwestie van 'n gebrek aan close racing, er was gewoon helemaal geen racing. Zoals Jos ook al zei: "Ze verdedigen niet eens meer."

Mocht ook niet. Horner informeerde Vettel dat Alonso eraan kwam en hij zich moest focussen op zijn eigen rit.

Klopt, maar dan heb je 't alleen over dat moment. Ik, en Jos ook, heb het over de gehele race en niet specifiek dat moment.

Wings

Ik weet. Dit was één van de momenten die je mening aandikken.

Kootje

Oke, ik dacht dat je me verkeerd begreep. Nu is duidelijk dat het juist andersom het geval was. :-X

Jozef

Puur op actie gebaseerd zou ik een 8 geven, maar de inhaalacties waren allemaal wel erg gemakkelijk dus ik verlaag naar een 7. Een circuit als dit zouden ze zonder DRS moeten rijden, dan was de race mooier geweest denk ik.

Maikel0230

#27
Een 8 voor mij, de race bevatte genoeg actie om dat punt te rechtvaardigen maar DRS verknalt de actie op de baan meer en meer. De pirelli's waren weer prul zoals gewoonlijk maarja 'deal with it boys'

En iets wat ik opgemerkt heb: het podium bevatte allemaal ex-McLaren coureurs! Ze zouden zich toch eens mogen beginnen afvragen waarom al die sterren zijn gaan lopen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 14 april 2013 - 19:26:00
Een 8 voor mij, de race bevatte genoeg actie om dat punt te rechtvaardigen maar DRS verknalt de actie op de baan meer en meer. De pirelli's waren weer prul zoals gewoonlijk maarja 'deal with it boys'

En iets wat ik opgemerkt heb: het podium bevatte allemaal ex-McLaren coureurs! Ze zouden zich toch eens mogen beginnen afvragen waarom al die sterren zijn gaan lopen.
15 jaar geen constructeurstitel winnen (2013 tel ik alvast maar mee) zegt wel waarom een goede coureur er misschien niet zijn hele carrière wil slijten he. :(

0634

Citaat van: Jozef op 14 april 2013 - 18:54:48
Puur op actie gebaseerd zou ik een 8 geven, maar de inhaalacties waren allemaal wel erg gemakkelijk dus ik verlaag naar een 7. Een circuit als dit zouden ze zonder DRS moeten rijden, dan was de race mooier geweest denk ik.

Klopt. Ik ben niet tégen DRS, maar er zou zorgvuldiger mee omgesprongen moeten worden. Daar waar het nodig is en niet daar waar je sowieso al kan inhalen.