Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Ger

Beste mensen,

Ik heb zojuist onderstaand mailbericht aan Sport1 gezonden:

Afgelopen weekend voor het eerst naar de Formule 1 race gekeken via Sport1. Wat een ontzettende afknapper zeg! Ik ben een grote fan van Formule 1, maar met het commentaar van de bijzonder onprofessionele Ronald van Dam ga ik er toch over denken om de formule 1 vaarwel te zeggen of via een ander kanaal te kijken. Sinds jaar en dag is het commentaar verzorgd door Olav Mol op de verschillende zenders. In mijn ogen kan er niemand beter onder woorden brengen wat er in dat wereldje omgaat, voorzien van zijn eigen emoties. Het commentaar van Ronald van Dam is zoals gezegd ontzettend onprofesioneel, doorspekt van fouten en zeer ééntonig. Mijn voorstel is om Ronald van Dam met pensioen te sturen (of een ander onbeduidend klusje laten doen) en Olav Mol weer het hoofdcommentaar te laten doen. Dat waren nog eens tijden!

Mocht je het met mij eens zijn, kunnen we misschien massaal reageren naar Sport1? Die Ronald van Dam vergalt alles wat met F1 te maken heeft.

0634

Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik ben bepaald geen fan van Van Dam, maar als jij ergens oproept tot 'iemand een onbeduidend klusje te laten doen' dan ben ik het al niet met je eens. Nergens voor nodig om Van Dam te beschadigen. Dat soort kinderachtige dingen moet je dan ook nooit in officiele klachtbrieven zetten, want het haalt je complete betoog onderuit. Dus nee, absoluut niet met je eens.

SanderD

Citaat van: Ger op 18 maart 2013 - 17:53:27
Beste mensen,

Ik heb zojuist onderstaand mailbericht aan Sport1 gezonden:

Afgelopen weekend voor het eerst naar de Formule 1 race gekeken via Sport1. Wat een ontzettende afknapper zeg! Ik ben een grote fan van Formule 1, maar met het commentaar van de bijzonder onprofessionele Ronald van Dam ga ik er toch over denken om de formule 1 vaarwel te zeggen of via een ander kanaal te kijken. Sinds jaar en dag is het commentaar verzorgd door Olav Mol op de verschillende zenders. In mijn ogen kan er niemand beter onder woorden brengen wat er in dat wereldje omgaat, voorzien van zijn eigen emoties. Het commentaar van Ronald van Dam is zoals gezegd ontzettend onprofesioneel, doorspekt van fouten en zeer ééntonig. Mijn voorstel is om Ronald van Dam met pensioen te sturen (of een ander onbeduidend klusje laten doen) en Olav Mol weer het hoofdcommentaar te laten doen. Dat waren nog eens tijden!

Mocht je het met mij eens zijn, kunnen we misschien massaal reageren naar Sport1? Die Ronald van Dam vergalt alles wat met F1 te maken heeft.

Sorry, maar dit vind ik nog te ver gaan. Wacht eerst een paar races af zou ik zeggen. Bovendien vond ik het helemaal niet zo erg zoals vrijwel iedereen schetst.

Kootje

Welkom Ger,

Ik denk dat je weinig medestanders zult vinden hier. Hoewel de algemene tendens niet echt hosanna is, lijkt het er wel op dat iedereen Van Dam 'n kans gunt om zich te verbeteren. Ik sluit me bij die gedachte aan. Nee .... 'n Olaf Mol zal het nooit worden, net zomin als dat er bij de Beeb 'n tweede Murray Walker opstaat. De beste man verdiend echter wel 'n kans zich te ontwikkelen, en zo slecht was 't nu ook weer niet. Ja .... er ontbrak wat aan emotie, en ja .... er zaten wat fouten in. So what? Mol barste vd fouten en liet zich vaak teveel meeslepen in z'n emotie, dus .... Andere veel gehoorde en door mij gedeelde klacht: Het samenspel tussen Doornbos en Van Dam had ook beter gekund. Klopt helemaal, maaruh .... het is pas hun eerste keer hé, geef die gasten voor nu gewoon het voordeel van de twijfel. Verbeterd het niet, kun je altijd nog oproepen tot petities, boycots en weet ik niet wat nog meer.

Wings

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 17:57:11
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik ben bepaald geen fan van Van Dam, maar als jij ergens oproept tot 'iemand een onbeduidend klusje te laten doen' dan ben ik het al niet met je eens. Nergens voor nodig om Van Dam te beschadigen. Dat soort kinderachtige dingen moet je dan ook nooit in officiele klachtbrieven zetten, want het haalt je complete betoog onderuit. Dus nee, absoluut niet met je eens.

Sluit ik mij bij aan.

SDG

Citaat van: SanderAlonso op 18 maart 2013 - 17:57:21
Sorry, maar dit vind ik nog te ver gaan. Wacht eerst een paar races af zou ik zeggen. Bovendien vond ik het helemaal niet zo erg zoals vrijwel iedereen schetst.

Mee eens, ik vind het al bij al wel meevallen. Zoals ik al zei, geef ze gewoon een eerlijke kans en laat ze er wat ingroeien en maak pas na een paar races je definitieve oordeel.

maartenf1

Ger,

Olav Mol heeft naar mijn weten bewust gekozen verslaggever ter plaatse worden, simpelweg omdat een hokje in Hilversum zijn passie niet is.
Hij wil ter plekke zijn, interviews afnemen en het gevoel beleven, wat ik kan begrijpen.

Daarom moest Sport1 wel op zoek naar een nieuwe commentator, waarin ze voor een expert (oud Formule1.nl hoofdredacteur) gekozen hebben.
En de vlammen die van Mol's commentaar afspatte, krijg je niet één, twee, drie.
Ik denk niet dat je na twintig jaar een beter vind, is even wennen. Maar geduld zit niet bij iedereen in het bloed.


Kootje

Maar als die &%#@$ nog één keertje midden in 'n uitzending wegloopt ......  >:(

Edwin90

Overigens best kans dat je mailtje niet is aangekomen Ger. Ik heb ook een mailtje (een vraag, geen klacht) gestuurd naar Sport1. Deze kwam direct terug, waarschijnlijk omdat er aardig wat mailverkeer die kant in is gegaan dit weekend.

Olav Mol heeft trouwens een kleine reactie gegeven op de hetze tegen Ronald Van Dam op Twitter:
CitaatDe situatie met f1 is zoals hij is. Het is een nieuwe vorm die blijkbaar even wennen is. Vergelijken is niet reel. Lets build a future

Vraag van een van zijn volgers:
Citaat@Olav_Mol zou je zelf nog interesse hebben in het commentaar geven?
Antwoord Olav:
Citaat@smets_michael  jazeker maar wel vanaf lokatie dan


Super Seb

Citaat van: Ger op 18 maart 2013 - 17:53:27
Beste mensen,

Ik heb zojuist onderstaand mailbericht aan Sport1 gezonden:

Afgelopen weekend voor het eerst naar de Formule 1 race gekeken via Sport1. Wat een ontzettende afknapper zeg! Ik ben een grote fan van Formule 1, maar met het commentaar van de bijzonder onprofessionele Ronald van Dam ga ik er toch over denken om de formule 1 vaarwel te zeggen of via een ander kanaal te kijken. Sinds jaar en dag is het commentaar verzorgd door Olav Mol op de verschillende zenders. In mijn ogen kan er niemand beter onder woorden brengen wat er in dat wereldje omgaat, voorzien van zijn eigen emoties. Het commentaar van Ronald van Dam is zoals gezegd ontzettend onprofesioneel, doorspekt van fouten en zeer ééntonig. Mijn voorstel is om Ronald van Dam met pensioen te sturen (of een ander onbeduidend klusje laten doen) en Olav Mol weer het hoofdcommentaar te laten doen. Dat waren nog eens tijden!

Mocht je het met mij eens zijn, kunnen we misschien massaal reageren naar Sport1? Die Ronald van Dam vergalt alles wat met F1 te maken heeft.

Ik hoop dat je de sport vaarwel zegt en voortaan hockey gaat kijken. Dank je wel voor je registratie om ons dit mede te delen.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Iceman2012

het erge is, dat dit al door een aantal mensen hier (en elders) werd voorspeld. Ik dacht nog, zo erg kan het toch niet zijn en dacht dat het wel goed zou komen, bij Sport 1 weten ze toch ook wel wat ze in huis halen. Maar k moet eerlijk zeggen dat ik het toch nu al behoorlijk irritant vindt en k ben bang dat dat alleen maar erger gaat worden. Niet dat Olav Mol nou persé terugmoet, maar dr zijn in NL echt wel betere commentatoren te vinden dan deze man. En anders zet je Allard Kalff er maar neer, da's misschien wel een eikel, maar die kan wel prima commentaar geven.

Fabian

Welkom Ger,

Vind dit wel te ver gaan. Het is een ondankbare taak om het stokje van Mol over te nemen. Het zal even wennen zijn, maar om van Dam meteen zo af te kraken vind ik ver gaan.

Kootje

Citaat van: Iceman2012 op 18 maart 2013 - 19:51:07
En anders zet je Allard Kalff er maar neer, da's misschien wel een eikel, maar die kan wel prima commentaar geven.

En dan zeg ik dus met zekerheid m'n abbootje op. Wat vind ik die man 'n verschrikking zeg. Dan kijk ik echt nog liever niet meer live. ::)

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 18 maart 2013 - 19:58:33
Citaat van: Iceman2012 op 18 maart 2013 - 19:51:07
En anders zet je Allard Kalff er maar neer, da's misschien wel een eikel, maar die kan wel prima commentaar geven.

En dan zeg ik dus met zekerheid m'n abbootje op. Wat vind ik die man 'n verschrikking zeg. Dan kijk ik echt nog liever niet meer live. ::)
k vond m wel altijd vreselijk vroeger met die voor en nabeschouwingen, maar commentaar geven kan ie prima. Zo lang ie niet in beeld komt is t prima ;)

Kootje

Zo zie je maar, je kunt nooit iedereen tevreden stellen
Ik hoor iig 10x liever Van Dam dan Kalff