Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Jehoentelaar

Maar even reëel, wie hadden ze er anders kúnnen zetten? Valkenburg en Winkelman hebben een contract, Mol doet het alleen op locatie, Kalff heeft al een hele rits aan dingen bij RTL te doen, wie houden we dan nog over? Die knakker die wel eens wat hoogtepuntjes aan elkaar babbelde bij de NOS vroeger?

Arthur

Citaat van: NielsD op 18 maart 2013 - 22:07:21
Citaat van: ReDxVoDkA op 18 maart 2013 - 22:02:37
Citaat van: NielsD op 18 maart 2013 - 21:58:33
Weet je wat gewoon jammer is. Er geeft 1 iemand kritiek, een andere reageert erop en steunt diegene. Vervolgens denkt iedereen zo en is die hele van Dam direct niks meer waard. Zoals al eerder in dit topic is gezegd; het was zijn eerste keer weer sinds jaren, geef hem een kans om te wennen. De kritieken leest hij ongetwijfeld (kan je ook niet omheen) en alleen een arrogante commentator doet daar niks mee. Zo'n type lijkt het mij niet, dus wordt het vanzelf beter.

Het wordt nu (ook op Twitter) gewoon leedvermaak. En het is allemaal een passie van ons en ook die van Ronald, dus laten we hem positief benaderen ipv afmaken, daar wordt geen mens gelukkig van.

Zeg het maar 
Van Dam vroeger
Olaf Mol

Ik zeg het is zijn eerste GP weer sinds jaren. Toen kreeg hij ook lang niet zoveel kritiek omdat ook RTL gewoon uitzond en er dus veel minder mensen keken.

Olav Mol zijn eerste GP was ook niks, maar kijk hoe hij zich omhoog heeft gewerkt.

Hier klinkt Van Dam veel beter bij de les [samen met co-commentator] en enthousiaster. Als het dan weer 'lang' geleden is dat hij dit gedaan heeft mag je toch op zijn minst verwachten dat hij even een race 'in de simulator' oefent. En zeker nu het de eerste race voor Sport 1 is [1e indruk voor de kijker] en de betalende klant zeker kritisch zal zijn.

Van Dam hoeft voor mij niet weg maar het moet wezenlijk beter komende races. Als betaalzender kun je zo'n matig commentaar niet veroorloven [een uitzondering daar gelaten, wij zijn allemaal mensen].

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2013 - 22:47:47
Maar even reëel, wie hadden ze er anders kúnnen zetten? Valkenburg en Winkelman hebben een contract, Mol doet het alleen op locatie, Kalff heeft al een hele rits aan dingen bij RTL te doen, wie houden we dan nog over? Die knakker die wel eens wat hoogtepuntjes aan elkaar babbelde bij de NOS vroeger?
Mol is nu toch ook op locatie?? heeft ie het daar zo druk dat ie geen tijd meer over heeft voor commentaar?? of is het probleem dat er dan geen co-commentaar meer mogelijk is. Ik ben verder niet echt thuis in de commentatoren wereld, maar ik kan me toch niet voorstellen dat dit het beste is dat voorhanden was. En als het niet in één persoon te vinden is, dan maar 2.

0634

Citaat van: ReDxVoDkA op 18 maart 2013 - 22:16:19
Citaat van: NielsD op 18 maart 2013 - 22:07:21
Citaat van: ReDxVoDkA op 18 maart 2013 - 22:02:37
Citaat van: NielsD op 18 maart 2013 - 21:58:33
Weet je wat gewoon jammer is. Er geeft 1 iemand kritiek, een andere reageert erop en steunt diegene. Vervolgens denkt iedereen zo en is die hele van Dam direct niks meer waard. Zoals al eerder in dit topic is gezegd; het was zijn eerste keer weer sinds jaren, geef hem een kans om te wennen. De kritieken leest hij ongetwijfeld (kan je ook niet omheen) en alleen een arrogante commentator doet daar niks mee. Zo'n type lijkt het mij niet, dus wordt het vanzelf beter.

Het wordt nu (ook op Twitter) gewoon leedvermaak. En het is allemaal een passie van ons en ook die van Ronald, dus laten we hem positief benaderen ipv afmaken, daar wordt geen mens gelukkig van.

Zeg het maar 
Van Dam vroeger
Olaf Mol

Ik zeg het is zijn eerste GP weer sinds jaren. Toen kreeg hij ook lang niet zoveel kritiek omdat ook RTL gewoon uitzond en er dus veel minder mensen keken.

Olav Mol zijn eerste GP was ook niks, maar kijk hoe hij zich omhoog heeft gewerkt.

Lekker is dat. Ze hebben enorm veel kritiek gekregen, maar laten ze gewoon stikken. It's all about the money.


WAt had jij verwacht dan? Zij hebben de rechten voor veel geld gekocht (waardoor wij als fans iig nog altijd de mogelijkheid hebben om een NLse uitzending van de F1 te kijken) en als er dan naar één (!) race kritiek is op de commentator moet die dan ook meteen maar weer vervangen worden?

Ik mag hopen dat ze bij Sport1 een beleid voeren dat niet overhoop gaat na een enkele wedstrijd. Na het seizoen kunnen ze verder evalueren. Nu natuurlijk niet. Dat zou een geldverslindende bezigheid zijn.

Edwin90

Ronald leest overigens mee! De quote van ik meen Jeroen heeft hij twee uurtjes geleden getweet.

Hoop dat hij wat doet met de kritiek (de terechte kritiek dan). Komt de uitzending alleen maar ten goede.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 23:01:53
Citaat van: ReDxVoDkA op 18 maart 2013 - 22:16:19
Citaat van: NielsD op 18 maart 2013 - 22:07:21
Citaat van: ReDxVoDkA op 18 maart 2013 - 22:02:37
Citaat van: NielsD op 18 maart 2013 - 21:58:33
Weet je wat gewoon jammer is. Er geeft 1 iemand kritiek, een andere reageert erop en steunt diegene. Vervolgens denkt iedereen zo en is die hele van Dam direct niks meer waard. Zoals al eerder in dit topic is gezegd; het was zijn eerste keer weer sinds jaren, geef hem een kans om te wennen. De kritieken leest hij ongetwijfeld (kan je ook niet omheen) en alleen een arrogante commentator doet daar niks mee. Zo'n type lijkt het mij niet, dus wordt het vanzelf beter.

Het wordt nu (ook op Twitter) gewoon leedvermaak. En het is allemaal een passie van ons en ook die van Ronald, dus laten we hem positief benaderen ipv afmaken, daar wordt geen mens gelukkig van.

Zeg het maar 
Van Dam vroeger
Olaf Mol

Ik zeg het is zijn eerste GP weer sinds jaren. Toen kreeg hij ook lang niet zoveel kritiek omdat ook RTL gewoon uitzond en er dus veel minder mensen keken.

Olav Mol zijn eerste GP was ook niks, maar kijk hoe hij zich omhoog heeft gewerkt.

Lekker is dat. Ze hebben enorm veel kritiek gekregen, maar laten ze gewoon stikken. It's all about the money.


WAt had jij verwacht dan? Zij hebben de rechten voor veel geld gekocht (waardoor wij als fans iig nog altijd de mogelijkheid hebben om een NLse uitzending van de F1 te kijken) en als er dan naar één (!) race kritiek is op de commentator moet die dan ook meteen maar weer vervangen worden?

Ik mag hopen dat ze bij Sport1 een beleid voeren dat niet overhoop gaat na een enkele wedstrijd. Na het seizoen kunnen ze verder evalueren. Nu natuurlijk niet. Dat zou een geldverslindende bezigheid zijn.

En dan is het nog maar de vraag of het uiteindelijk rendabel blijkt te zijn. RTL zond enkel de quali en race uit [of dat een voordeliger pakket was weet ik niet] en had haar inkomsten uit reclame-inkomsten. Sport 1 moet het enkel van de [nieuwe] betalende kijkers hebben. En dan wil je niet nog eens een bak geld extra uitgeven die je niet gecalculeerd hebben. Uiteraard evalueren ze bij Sport 1 hoe de reakties in de sociale media zijn maar ze gaan echt niet na 1 race alles overhoop gooien. Ze hebben een contract voor 3 jaar dus ze zullen het zeker nauwlettend volgen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Iceman2012

Citaat van: Edwin90 op 18 maart 2013 - 23:14:00
Ronald leest overigens mee! De quote van ik meen Jeroen heeft hij twee uurtjes geleden getweet.

Hoop dat hij wat doet met de kritiek (de terechte kritiek dan). Komt de uitzending alleen maar ten goede.
hij moet vooral zichzelf blijven, geforceerd enthousiast doen gaat ook niet werken. t is niet dat hij inhoudelijk slecht commentaar geeft oid, alleen de manier waarop, past niet echt bij de F1. Ik denk niet dat ie daar zelf veel aan kan veranderen.

0634

Citaat van: Edwin90 op 18 maart 2013 - 23:14:00
Ronald leest overigens mee! De quote van ik meen Jeroen heeft hij twee uurtjes geleden getweet.

Hoop dat hij wat doet met de kritiek (de terechte kritiek dan). Komt de uitzending alleen maar ten goede.

Huh? Welke quote dan?

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 23:28:22
Citaat van: Edwin90 op 18 maart 2013 - 23:14:00
Ronald leest overigens mee! De quote van ik meen Jeroen heeft hij twee uurtjes geleden getweet.

Hoop dat hij wat doet met de kritiek (de terechte kritiek dan). Komt de uitzending alleen maar ten goede.

Huh? Welke quote dan?
Deze;
Ronald van Dam lult als een kantoorklerk op maandagmorgen die worstelt met een slecht huwelijk en impotentie.

je bent m vandaag wat aan t verdedigen, maar op pagina 1 zit je m behoorlijk af te kraken ;)

Trouwens, ik zie Olav Mol op twitter een vraag beantwoorden of hij interesse heeft om het commentaar te doen bij F1; zijn antwoord: Jazeker, maar dan wel op locatie.
Nou Sport 1, laat m dan iig de kwalificatie en de race doen!!! Coulthard doet op BBC ook voorbeschouwing, nabeschouwing en commentaar. Moet dus geen probleem zijn.

Arthur

Citaat van: Iceman2012 op 18 maart 2013 - 23:26:17
Citaat van: Edwin90 op 18 maart 2013 - 23:14:00
Ronald leest overigens mee! De quote van ik meen Jeroen heeft hij twee uurtjes geleden getweet.

Hoop dat hij wat doet met de kritiek (de terechte kritiek dan). Komt de uitzending alleen maar ten goede.
hij moet vooral zichzelf blijven, geforceerd enthousiast doen gaat ook niet werken. t is niet dat hij inhoudelijk slecht commentaar geeft oid, alleen de manier waarop, past niet echt bij de F1. Ik denk niet dat ie daar zelf veel aan kan veranderen.

Ik vond dat ie op beide fronten het liet liggen, teveel [technische] fouten en gebrek aan enthousiasme. Het eerste is voorbereiden op regelgeving etc [dat moet snel op peil te brengen zijn]. Een kloon van Olav Mol willen we ook niet, dat werkt niet en wil je Ronald van Dam ook niet aandoen. Olav is Olav en Ronald is Ronald. En ergens in dit draadje heb ik commentaar van hem gehoord waarin hij wel enthousiast is en dat dus wel in zich heeft. Niet het geschreeuw [soms] van Olav Mol maar dat hoeft ook niet want dat ging ook helemaal over de top.

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Iceman2012 op 18 maart 2013 - 23:31:40
Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 23:28:22
Citaat van: Edwin90 op 18 maart 2013 - 23:14:00
Ronald leest overigens mee! De quote van ik meen Jeroen heeft hij twee uurtjes geleden getweet.

Hoop dat hij wat doet met de kritiek (de terechte kritiek dan). Komt de uitzending alleen maar ten goede.

Huh? Welke quote dan?
Deze;
Ronald van Dam lult als een kantoorklerk op maandagmorgen die worstelt met een slecht huwelijk en impotentie.

je bent m vandaag wat aan t verdedigen, maar op pagina 1 zit je m behoorlijk af te kraken ;)

Trouwens, ik zie Olav Mol op twitter een vraag beantwoorden of hij interesse heeft om het commentaar te doen bij F1; zijn antwoord: Jazeker, maar dan wel op locatie.
Nou Sport 1, laat m dan iig de kwalificatie en de race doen!!! Coulthard doet op BBC ook voorbeschouwing, nabeschouwing en commentaar. Moet dus geen probleem zijn.


Oh die tja :D.

Maareh, voor de goede orde: ik verdedig hem niet want ik vind zijn commentaar gewoon niet goed en weglopen kan al helemaal niet. Passieloos en inspiratieloos.

Het enige wat ik zeg: volkomen logisch dat Sport1 hem niet meteen wegstuurd. Komop zeg dat zou raar beleid zijn na 1 race en een paar mailtjes. En zo'n brief zoals die Ger stuurt waarin hij zegt dat Van Dam maar iets onbeduidends moet gaan doen, dat is niet mijn ding. Te persoonlijk. Niet sjiek.

Als je een brief stuurt naar iemands werkgever moet je dat soort sneren niet uithalen vind ik. Maar goed ik ben sowiso niet van het actievoeren.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 23:38:57
Citaat van: Iceman2012 op 18 maart 2013 - 23:31:40
Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 23:28:22
Citaat van: Edwin90 op 18 maart 2013 - 23:14:00
Ronald leest overigens mee! De quote van ik meen Jeroen heeft hij twee uurtjes geleden getweet.

Hoop dat hij wat doet met de kritiek (de terechte kritiek dan). Komt de uitzending alleen maar ten goede.

Huh? Welke quote dan?

Deze;
Ronald van Dam lult als een kantoorklerk op maandagmorgen die worstelt met een slecht huwelijk en impotentie.

je bent m vandaag wat aan t verdedigen, maar op pagina 1 zit je m behoorlijk af te kraken ;)

Trouwens, ik zie Olav Mol op twitter een vraag beantwoorden of hij interesse heeft om het commentaar te doen bij F1; zijn antwoord: Jazeker, maar dan wel op locatie.
Nou Sport 1, laat m dan iig de kwalificatie en de race doen!!! Coulthard doet op BBC ook voorbeschouwing, nabeschouwing en commentaar. Moet dus geen probleem zijn.


Oh die tja :D.

Maareh, voor de goede orde: ik verdedig hem niet want ik vind zijn commentaar gewoon niet goed en weglopen kan al helemaal niet. Passieloos en inspiratieloos.

Het enige wat ik zeg: volkomen logisch dat Sport1 hem niet meteen wegstuurd. Komop zeg dat zou raar beleid zijn na 1 race en een paar mailtjes. En zo'n brief zoals die Ger stuurt waarin hij zegt dat Van Dam maar iets onbeduidends moet gaan doen, dat is niet mijn ding. Te persoonlijk. Niet sjiek.

Als je een brief stuurt naar iemands werkgever moet je dat soort sneren niet uithalen vind ik. Maar goed ik ben sowiso niet van het actievoeren.

Vergeet niet dat hier twee topics zijn samengevoegd. De reply van Jeroen betrof het [niet meer bestaande] topic/poll over de langdurige pauze die Van Dam nam tijdens de regenpauze [of zit ik er nu naast]?

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Nee. Als ik het goed heb plaatste ik die voor de race, op basis van hoe hij vroeger races versloeg.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 23:38:57
Citaat van: Iceman2012 op 18 maart 2013 - 23:31:40
Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 23:28:22
Citaat van: Edwin90 op 18 maart 2013 - 23:14:00
Ronald leest overigens mee! De quote van ik meen Jeroen heeft hij twee uurtjes geleden getweet.

Hoop dat hij wat doet met de kritiek (de terechte kritiek dan). Komt de uitzending alleen maar ten goede.

Huh? Welke quote dan?
Deze;
Ronald van Dam lult als een kantoorklerk op maandagmorgen die worstelt met een slecht huwelijk en impotentie.

je bent m vandaag wat aan t verdedigen, maar op pagina 1 zit je m behoorlijk af te kraken ;)

Trouwens, ik zie Olav Mol op twitter een vraag beantwoorden of hij interesse heeft om het commentaar te doen bij F1; zijn antwoord: Jazeker, maar dan wel op locatie.
Nou Sport 1, laat m dan iig de kwalificatie en de race doen!!! Coulthard doet op BBC ook voorbeschouwing, nabeschouwing en commentaar. Moet dus geen probleem zijn.


Oh die tja :D.

Maareh, voor de goede orde: ik verdedig hem niet want ik vind zijn commentaar gewoon niet goed en weglopen kan al helemaal niet. Passieloos en inspiratieloos.

Het enige wat ik zeg: volkomen logisch dat Sport1 hem niet meteen wegstuurd. Komop zeg dat zou raar beleid zijn na 1 race en een paar mailtjes. En zo'n brief zoals die Ger stuurt waarin hij zegt dat Van Dam maar iets onbeduidends moet gaan doen, dat is niet mijn ding. Te persoonlijk. Niet sjiek.

Als je een brief stuurt naar iemands werkgever moet je dat soort sneren niet uithalen vind ik. Maar goed ik ben sowiso niet van het actievoeren.
nou, ik vind m op zich wel een goede optie voor de VT's. Als Olav dan de race en quali doet, dan los je t probleem in principe gewoon intern op.
Rest van je post ben ik het op zich wel mee eens, maar als je nu hoort hoeveel mensen er ontevreden zijn over het commentaar dan moet je als sport 1 daar toch misschien wel wat mee doen. Zeker als je de oplossing gewoon in je eigen team hebt. Ze hebben er natuurlijk alle belang bij om in deze proefperiode een zo goed mogelijke indruk te maken om zometeen de extra f1-abonnee's definitief binnen te halen.

Enzo

https://twitter.com/rvd1966
;D

Het is nog echt zo ook, wel grappig dat hij het ook tweet vervolgens...