Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/van_der_garde_akkoord_met_sauber_over_afkopen_contract/

Saubergate zit erop  :)

En Van der Garde kijkt naar WEC en DTM.

Hoop voor hem dat er ergens misschien nog een Le Mans-stoeltje in zit  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 19:12:03
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 19:02:24
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 18:31:50
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 18:20:59
Van wat ik ervan heb gevolgd konden ze beslag leggen op die hele toko. Dan is het gauw gebeurd, toch? Oprechte vraag.
en dan ben je failliet?

Dan heb je geen beschikking meer over de spullen die je nodig hebt om de zaak draaiende te houden. Het Nederlandse kamp had na beslaglegging kunnen zeggen dat er geen meter gereden zou worden tot hun eisen (van welke orde dan ook) ingewilligd zouden worden. En zolang er niet wordt gereden krijgt Sauber te maken met gedonder van bovenaf (Bernie/FOM wellicht) en van sponsors en geldschieters - die laatste groep zal ongetwijfeld clausules hebben opgenomen voor situaties waarin het team niet van start kan gaan.

Geloof me, dan had het sneller afgelopen geweest met Sauber dan je zou denken. Het is niet voor niets dat kamp-Giedo besloot het bekvechten tijdens de Grand Prix te pauzeren in het belang van de sport.
nou, nee dat pauzeren was omdat er een overeenkomst was. Verder mag een team 3 gp's missen, had Sauber Giedo eventueel voor spek en bonen kunnen laten rijden en was er nog helemaal geen beslaglegging toegekend.

En die overeenkomst was er weer omdat kamp-Giedo ervoor koos om het team niet te laten klappen. That's it.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2015 - 19:01:10
Nou ja, dat staat er wel. Ecclestone heeft hoogst persoonlijk ingegrepen, staat er. En er staat tevens dat mocht het akkoord er niet zijn gekomen was het team hoogstwaarschijnlijk failliet gegaan. Dus het staat er wel.

Maar he, ik vind het prima. Jij vindt Kalterborn er goed uitkomen, dat is prima verder. Je hoeft de media verder ook niet te geloven, ze zitten er wel vaker naast. In dit geval geloof ik het wel, omdat het ook in vele media te lezen was.

Jij en ik denk er anders over. Prima, maar ik blijf verder niet herhalen wat ik reeds gezegd heb en dat bedoel ik niet lullig maar hier gaan wij verder niet uitkomen en dat hoeft ook niet. Ik stop er verder mee.
euh, ik geloof de media op zich wel en ik geloof echt wel dat Ecclestone zich ermee bemoeid heeft, maar de media zelf geeft er alweer een bepaalde draai aan en als jij dan het woordje hoogstwaarschijnlijk weer weg gaat halen, dan lijken het haast al feiten terwijl dat in mijn ogen allemaal erg twijfelachtig is. De meeste media melden volgens mij ook juist dat de rol van Ecclestone niet duidelijk is, maar dat hij iig niet betaald heeft. Blijkbaar is/was er toch nog wel enige financiele ruimte aan de kant van Sauber, dus hoe ze dan precies zouden moeten omvallen?
Verder is het idd wel mooi geweest zo en mag de discussie van mij langzaam doodbloeden.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 19:23:33
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 19:12:03
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 19:02:24
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 18:31:50
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 18:20:59
Van wat ik ervan heb gevolgd konden ze beslag leggen op die hele toko. Dan is het gauw gebeurd, toch? Oprechte vraag.
en dan ben je failliet?

Dan heb je geen beschikking meer over de spullen die je nodig hebt om de zaak draaiende te houden. Het Nederlandse kamp had na beslaglegging kunnen zeggen dat er geen meter gereden zou worden tot hun eisen (van welke orde dan ook) ingewilligd zouden worden. En zolang er niet wordt gereden krijgt Sauber te maken met gedonder van bovenaf (Bernie/FOM wellicht) en van sponsors en geldschieters - die laatste groep zal ongetwijfeld clausules hebben opgenomen voor situaties waarin het team niet van start kan gaan.

Geloof me, dan had het sneller afgelopen geweest met Sauber dan je zou denken. Het is niet voor niets dat kamp-Giedo besloot het bekvechten tijdens de Grand Prix te pauzeren in het belang van de sport.
nou, nee dat pauzeren was omdat er een overeenkomst was. Verder mag een team 3 gp's missen, had Sauber Giedo eventueel voor spek en bonen kunnen laten rijden en was er nog helemaal geen beslaglegging toegekend.

En die overeenkomst was er weer omdat kamp-Giedo ervoor koos om het team niet te laten klappen. That's it.
hoe hadden ze het kunnen laten klappen dan? ze hadden enkel recht op een stoeltje. Een schuldeiser kan een team laten klappen, vd Garde had die mogelijkheid helemaal niet zelf. Hij had hooguit die mogelijkheid weer door kunnen schuiven naar Ericsson.

Jehoentelaar


FolkertE

Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 19:36:46
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 19:23:33
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 19:12:03
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 19:02:24
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 18:31:50
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 18:20:59
Van wat ik ervan heb gevolgd konden ze beslag leggen op die hele toko. Dan is het gauw gebeurd, toch? Oprechte vraag.
en dan ben je failliet?

Dan heb je geen beschikking meer over de spullen die je nodig hebt om de zaak draaiende te houden. Het Nederlandse kamp had na beslaglegging kunnen zeggen dat er geen meter gereden zou worden tot hun eisen (van welke orde dan ook) ingewilligd zouden worden. En zolang er niet wordt gereden krijgt Sauber te maken met gedonder van bovenaf (Bernie/FOM wellicht) en van sponsors en geldschieters - die laatste groep zal ongetwijfeld clausules hebben opgenomen voor situaties waarin het team niet van start kan gaan.

Geloof me, dan had het sneller afgelopen geweest met Sauber dan je zou denken. Het is niet voor niets dat kamp-Giedo besloot het bekvechten tijdens de Grand Prix te pauzeren in het belang van de sport.
nou, nee dat pauzeren was omdat er een overeenkomst was. Verder mag een team 3 gp's missen, had Sauber Giedo eventueel voor spek en bonen kunnen laten rijden en was er nog helemaal geen beslaglegging toegekend.

En die overeenkomst was er weer omdat kamp-Giedo ervoor koos om het team niet te laten klappen. That's it.
hoe hadden ze het kunnen laten klappen dan? ze hadden enkel recht op een stoeltje. Een schuldeiser kan een team laten klappen, vd Garde had die mogelijkheid helemaal niet zelf. Hij had hooguit die mogelijkheid weer door kunnen schuiven naar Ericsson.
Als er voor Zondag geen stoeltje klaar stond voor VDG of er was geen overeenkomst afgesproken, zou VDG en co( dus dat is inclusief de schuldeiser) de boel in beslag nemen. Dus dan heeft Sauber geen poot om op te staan en vallen ze om. Kaltenborn had geen tijd om nog met de andere rijders om tafel te gaan.

gloudiesaurus

Precies Van der Garde had Sauber het leven heel zuur kunnen maken...

Dat Sauber nu punten heeft gescoord maakt een afkoopsom ook wat makkelijker  ;)

Maar ik denk dat Ecclestone wel een rol heeft gespeeld.
En Peter Sauber zal ook niet voor niets op het vliegtuig gestapt zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Vanavond is Giedo ook in RTL Late Night, wie weet verteld hij dan wat meer. Donderdag komt er een editie uit van Formule1.nl en zij claimen het ware verhaal te hebben. Ben benieuwd  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 18 maart 2015 - 19:59:31
Vanavond is Giedo ook in RTL Late Night, wie weet verteld hij dan wat meer. Donderdag komt er een editie uit van Formule1.nl en zij claimen het ware verhaal te hebben. Ben benieuwd  :)
Als in Breaking news: VDG vervangt Hamilton per direct? ;D.
Ik ben ook benieuwd wat er nou precies allemaal gespeeld heeft, want ik heb het gevoel dat er nog iets achter de hand word gehouden.

Perton

Ik denk het niet. Misschien Hoe groot de rol van Ecclestone is geweest, maar zo interessant vind ik dat ook niet.

Arthur

Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 19:36:46
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 19:23:33
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 19:12:03
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 19:02:24
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 18:31:50
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 18:20:59
Van wat ik ervan heb gevolgd konden ze beslag leggen op die hele toko. Dan is het gauw gebeurd, toch? Oprechte vraag.
en dan ben je failliet?

Dan heb je geen beschikking meer over de spullen die je nodig hebt om de zaak draaiende te houden. Het Nederlandse kamp had na beslaglegging kunnen zeggen dat er geen meter gereden zou worden tot hun eisen (van welke orde dan ook) ingewilligd zouden worden. En zolang er niet wordt gereden krijgt Sauber te maken met gedonder van bovenaf (Bernie/FOM wellicht) en van sponsors en geldschieters - die laatste groep zal ongetwijfeld clausules hebben opgenomen voor situaties waarin het team niet van start kan gaan.

Geloof me, dan had het sneller afgelopen geweest met Sauber dan je zou denken. Het is niet voor niets dat kamp-Giedo besloot het bekvechten tijdens de Grand Prix te pauzeren in het belang van de sport.
nou, nee dat pauzeren was omdat er een overeenkomst was. Verder mag een team 3 gp's missen, had Sauber Giedo eventueel voor spek en bonen kunnen laten rijden en was er nog helemaal geen beslaglegging toegekend.

En die overeenkomst was er weer omdat kamp-Giedo ervoor koos om het team niet te laten klappen. That's it.
hoe hadden ze het kunnen laten klappen dan? ze hadden enkel recht op een stoeltje. Een schuldeiser kan een team laten klappen, vd Garde had die mogelijkheid helemaal niet zelf. Hij had hooguit die mogelijkheid weer door kunnen schuiven naar Ericsson.

Reken maar dat bij een beslaglegging het heel snel einde verhaal was geweest voor Sauber en dus faillissement. Niet rijden had tot allerlei andere claims c.q. rechtszaken geleid die je echt niet wilt. Bernie heeft ingegrepen om de negatieve publiciteit te laten stoppen en te voorkomen dat er weer twee auto's minder op de grid staan hetgeen voor Bernie weer een ongewenste situatie zou opleveren met de contracten met diverse circuits. En dus heeft Bernie financiƫle garanties verleend aan Sauber zodat Giedo afgekocht kon worden. End of story!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Perton op 18 maart 2015 - 20:51:45
Ik denk het niet. Misschien Hoe groot de rol van Ecclestone is geweest, maar zo interessant vind ik dat ook niet.

Dat is wel interessant als Bernie geld heeft voorgeschoten van het prijzengeld dat nog ontvangen moet worden. Want dan heeft Sauber al cash verbrand dat het eigenlijk over een jaar nodig heeft en dan krijgen we dus over een jaar een nieuwe soap, maar dan met de vraag of Sauber Caterham achterna gaat...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 19 maart 2015 - 00:57:52
Citaat van: Perton op 18 maart 2015 - 20:51:45
Ik denk het niet. Misschien Hoe groot de rol van Ecclestone is geweest, maar zo interessant vind ik dat ook niet.

Dat is wel interessant als Bernie geld heeft voorgeschoten van het prijzengeld dat nog ontvangen moet worden. Want dan heeft Sauber al cash verbrand dat het eigenlijk over een jaar nodig heeft en dan krijgen we dus over een jaar een nieuwe soap, maar dan met de vraag of Sauber Caterham achterna gaat...
als, als, als. Als Sauber dit jaar gewoon 6e wordt ipv 10e zoals vorig jaar, dan krijgen ze al 17 miljoen meer prijzengeld. Een soap heb je volgend jaar sowieso wel, want die maken fans en media desnoods gewoon zelf, dat komt echt wel goed.

0634


Matthijs

Hoewel ik een vieze smaak in mijn mond heb van 'Saubergate', ben ik wel blij dat Sauber nog op de grid staat.

Maar het lijkt me geen discussie dat het kantje boord is geweest voor Sauber en dat de teamleiding de situatie niet meer (helemaal) onder controle had. Het is zeker niet alleen door ingrepen van Kaltenborn (teveel coureurs contracteren) dat Sauber nu nog bestaat.