Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 17:58:49
Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 17:52:31
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 16:57:57
Citaat van: Matthijs op 18 maart 2015 - 12:59:28
Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 12:19:39
Er is maar 1 verliezer imo, Monisha Kaltenborn.
Dat is nog maar de vraag. Vooralsnog zit ze er nog en is Sauber (mede dankzij het geld van 3 rijders) behoorlijk competitief. Het is goed mogelijk dat deze naaistreek de redding van Sauber was ipv de ondergang. Maar het was kantje boord, team Vd Garde had de papieren in handen om Sauber de genadeklap toe te dienen.
had m dan wel 15 miljoen gekost (als dat bedrag klopt) en waarschijnlijk zn carriere. vd Garde had slechts op papier de mogelijkheid (al is dat ook nog maar de vraag), in de praktijk had hij weinig andere keus dan te kiezen voor een compromis.
Ben benieuwd of we m nog terug zien bij Manor. Het zou mij niet verbazen
Had waarschijnlijk zijn carrière gekost als hij had door gedrukt voor een stoeltje? Ja want nu is zijn carrière gered en rijd hij voor Sauber?

Maar je vraagt je af of Giedo de papieren had om Sauber de genadeklap toe te dienen? Als 2 rechtbanken hem in totaal tot 4 keer toe in het gelijk stellen en de laatste rechtbank een bevel geeft om de claim van Giedo te honoreren, dan heb je de papieren in handen. Wat zeg ik, ze hebben de boeken in handen. Of het bos waar die papieren van gemaakt zijn. Al weet ik natuurlijk niet precies wat er allemaal gezegd en geschreven was, maar van alles wat wij weten had hij Sauber de grond in kunnen werken.

Dat laatste ben ik wel met je eens.
ik vraag me niet af of hij de papieren had, ik vraag me af of hij daarmee Sauber kon laten omvallen.
Dat zeg ik toch ook? En ja, hij heeft die papieren om Sauber te laten omvallen. Daar is geen twijfel over mogelijk.  Of nou ja, had, want nu zijn ze natuurlijk tot een overeenkomst gekomen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 18:04:52
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 17:58:49
Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 17:52:31
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 16:57:57
Citaat van: Matthijs op 18 maart 2015 - 12:59:28
Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 12:19:39
Er is maar 1 verliezer imo, Monisha Kaltenborn.
Dat is nog maar de vraag. Vooralsnog zit ze er nog en is Sauber (mede dankzij het geld van 3 rijders) behoorlijk competitief. Het is goed mogelijk dat deze naaistreek de redding van Sauber was ipv de ondergang. Maar het was kantje boord, team Vd Garde had de papieren in handen om Sauber de genadeklap toe te dienen.
had m dan wel 15 miljoen gekost (als dat bedrag klopt) en waarschijnlijk zn carriere. vd Garde had slechts op papier de mogelijkheid (al is dat ook nog maar de vraag), in de praktijk had hij weinig andere keus dan te kiezen voor een compromis.
Ben benieuwd of we m nog terug zien bij Manor. Het zou mij niet verbazen
Had waarschijnlijk zijn carrière gekost als hij had door gedrukt voor een stoeltje? Ja want nu is zijn carrière gered en rijd hij voor Sauber?

Maar je vraagt je af of Giedo de papieren had om Sauber de genadeklap toe te dienen? Als 2 rechtbanken hem in totaal tot 4 keer toe in het gelijk stellen en de laatste rechtbank een bevel geeft om de claim van Giedo te honoreren, dan heb je de papieren in handen. Wat zeg ik, ze hebben de boeken in handen. Of het bos waar die papieren van gemaakt zijn. Al weet ik natuurlijk niet precies wat er allemaal gezegd en geschreven was, maar van alles wat wij weten had hij Sauber de grond in kunnen werken.

Dat laatste ben ik wel met je eens.
ik vraag me niet af of hij de papieren had, ik vraag me af of hij daarmee Sauber kon laten omvallen.
Dat zeg ik toch ook? En ja, hij heeft die papieren om Sauber te laten omvallen. Daar is geen twijfel over mogelijk.  Of nou ja, had, want nu zijn ze natuurlijk tot een overeenkomst gekomen.
hoe had ie Sauber om kunnen laten vallen dan? Hij krijgt nou toch al een hele bak geld? had ie dat geweigerd, had Sauber hem een stoeltje moeten geven en dan hadden ze een probleem met Ericsson gehad. Nou, met Ericsson willen ze wel verder, dus wellicht hadden ze daar overeenstemming mee kunnen bereiken om hem een jaar door te schuiven? en zo zijn er nog wel meer scenario's te bedenken. Maar wat had Giedo nou precies kunnen doen om Sauber wel te laten omvallen?

0634

Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 17:47:59
Citaat van: Jeroen op 18 maart 2015 - 17:16:46
Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 16:53:19
Citaat van: Maikel0230 op 18 maart 2015 - 16:27:33
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 16:22:37
Haha, lekker bezig daar.

We willen niet met modder gooien, we laten het hierbij

Maar....

We dumpen toch nog even snel deze verklaring ;D
Haha, ja idd. Ik vond de reactie van Giedo namelijk erg volwassen en respectvol. En hij geeft wat inzicht in het proces, iets waar fans recht op hebben.
Sauber mag Giedo op blote knieën bedanken dat hij niet heeft door gezet.

Vergeet Ecclestone niet. Zoals ik het begrijp was zijn rol essentieel, voor zowel het uiteindelijke settlement als ook het overleven van Sauber.
en waar haal je dat vandaan?

Uit de krant. http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/23805214/__Ecclestone_stopt__Saubergate___.html


Jehoentelaar

Van wat ik ervan heb gevolgd konden ze beslag leggen op die hele toko. Dan is het gauw gebeurd, toch? Oprechte vraag.

0634

Dat kon ja, volgens de media waaronder dus die hierboven. Of ze dan meteen waren omgevallen weet ik niet, maar ja, dan was het serieus verkeerd gegaan uiteraard.

FolkertE

Wat ze hadden kunnen doen? Als ze geen stoeltje gaven aan Giedo, had Giedo beslag kunnen laten leggen op Saubers spullen. Reed er niemand meer. En als of Ericsson zomaar zou zeggen : Ok is goed ik rijd volgend jaar wel. En ja er zijn nog meer scenario's te bedenken, er had ook een meteoriet op VDG kunnen vallen en was het ook ten einde.
Bij al jou scenario's ga je uit dat 1 van de partijen (Nasr of Ericsson) een stapje achteruit doet. Sauber was nooit van plan om Giedo in de auto te zetten en hielden vol tot het eind, dus de kans is groot dat ze hoe dan ook een probleem hadden. Met welke rijder dan ook. Zonder bemoeienis van buiten af, had Sauber dat niet gered. Vergeet niet dat alles voor zondag geregeld moest zijn, anders werd er zondag beslag gelegd op de spullen. Om tafel gaan met Nasr en Ericsson was er niet.

@Jehoentelaar: als er beslag word gelegd op de spullen is het inderdaad einde verhaal.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 18:20:59
Van wat ik ervan heb gevolgd konden ze beslag leggen op die hele toko. Dan is het gauw gebeurd, toch? Oprechte vraag.
en dan ben je failliet?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2015 - 18:20:39
Uit de krant. http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/23805214/__Ecclestone_stopt__Saubergate___.html
de krant die je pas qua F1 verslaggeving nog als bedroevend omschreef? ik geloof best dat Bernie beide partijen spreekwoordelijk ff bij de oren heeft gepakt, maar of hij de hele boel nou gered heeft? anders was de soap nog wat langer doorgegaan waarschijnlijk, maar ik geloof niet dat Sauber zonder Ecclestone nou direct omgevallen was.
Wat ik trouwens in het verhaal van Giedo teruglees is dat vooral de behandeling op vrijdag in het paddock doorslaggevend was. Een paar uur later was er een voorlopig akkoord. je kunt nog zo veel rechten hebben, maar als ze je ergens niet moeten dan moet je uiteindelijk gewoon eieren voor je geld kiezen.

0634

Die krant ja. En zo zijn er nog velen die hetzelfde berichten.

Jij leest precies dezelfde media, maar kiest ervoor aan het verhaal te twijfelen en het verhaal dat Kalterborn het allemaal uitstekend heeft aangepakt in stand te houden. Dat kan en mag uiteraard, maar de tekenen die tot ons komen wijzen anders uit.

0634

Het is overigens een stuk van Frank Woestenburg. Die riep ik eerder uit tot NLse Eddie Jordan.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2015 - 18:44:29
Die krant ja. En zo zijn er nog velen die hetzelfde berichten.

Jij leest precies dezelfde media, maar kiest ervoor aan het verhaal te twijfelen en het verhaal dat Kalterborn het allemaal uitstekend heeft aangepakt in stand te houden. Dat kan en mag uiteraard, maar de tekenen die tot ons komen wijzen anders uit.
nou, dat Bernie zich ermee bemoeid heeft bestrijd ik niet. En ik zeg ook niet dat Kaltenborn het allemaal uitstekend aan heeft gepakt. En het artikel dat jij poste zegt ook niet dat de rol van Ecclestone essentiel was voor het overleven van Sauber. Maar als je t een beetje draait en hier en daar zelf wat toevoegt, dan kom je idd een heel eind.

0634

Nou ja, dat staat er wel. Ecclestone heeft hoogst persoonlijk ingegrepen, staat er. En er staat tevens dat mocht het akkoord er niet zijn gekomen was het team hoogstwaarschijnlijk failliet gegaan. Dus het staat er wel.

Maar he, ik vind het prima. Jij vindt Kalterborn er goed uitkomen, dat is prima verder. Je hoeft de media verder ook niet te geloven, ze zitten er wel vaker naast. In dit geval geloof ik het wel, omdat het ook in vele media te lezen was.

Jij en ik denk er anders over. Prima, maar ik blijf verder niet herhalen wat ik reeds gezegd heb en dat bedoel ik niet lullig maar hier gaan wij verder niet uitkomen en dat hoeft ook niet. Ik stop er verder mee.

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 18:31:50
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 18:20:59
Van wat ik ervan heb gevolgd konden ze beslag leggen op die hele toko. Dan is het gauw gebeurd, toch? Oprechte vraag.
en dan ben je failliet?

Dan heb je geen beschikking meer over de spullen die je nodig hebt om de zaak draaiende te houden. Het Nederlandse kamp had na beslaglegging kunnen zeggen dat er geen meter gereden zou worden tot hun eisen (van welke orde dan ook) ingewilligd zouden worden. En zolang er niet wordt gereden krijgt Sauber te maken met gedonder van bovenaf (Bernie/FOM wellicht) en van sponsors en geldschieters - die laatste groep zal ongetwijfeld clausules hebben opgenomen voor situaties waarin het team niet van start kan gaan.

Geloof me, dan had het sneller afgelopen geweest met Sauber dan je zou denken. Het is niet voor niets dat kamp-Giedo besloot het bekvechten tijdens de Grand Prix te pauzeren in het belang van de sport.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 19:02:24
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 18:31:50
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 18:20:59
Van wat ik ervan heb gevolgd konden ze beslag leggen op die hele toko. Dan is het gauw gebeurd, toch? Oprechte vraag.
en dan ben je failliet?

Dan heb je geen beschikking meer over de spullen die je nodig hebt om de zaak draaiende te houden. Het Nederlandse kamp had na beslaglegging kunnen zeggen dat er geen meter gereden zou worden tot hun eisen (van welke orde dan ook) ingewilligd zouden worden. En zolang er niet wordt gereden krijgt Sauber te maken met gedonder van bovenaf (Bernie/FOM wellicht) en van sponsors en geldschieters - die laatste groep zal ongetwijfeld clausules hebben opgenomen voor situaties waarin het team niet van start kan gaan.

Geloof me, dan had het sneller afgelopen geweest met Sauber dan je zou denken. Het is niet voor niets dat kamp-Giedo besloot het bekvechten tijdens de Grand Prix te pauzeren in het belang van de sport.
nou, nee dat pauzeren was omdat er een overeenkomst was. Verder mag een team 3 gp's missen, had Sauber Giedo eventueel voor spek en bonen kunnen laten rijden en was er nog helemaal geen beslaglegging toegekend.

janke

Bernie laat Sauber overleven, vd Garde heeft zijn geld en is gefrustreerd. Sauber heeft geen zin in een verdere discussie na alle contract- blunders die ze hebben begaan tegen club vd Garde. Lekker makkelijk je achter je sponsors en fans te schuilen. Het zal allemaal wel. Een slotje op dit topic is niet ver weg meer. ;)
Some things are too important to be left in the past.