Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 12:19:39
Er is maar 1 verliezer imo, Monisha Kaltenborn.
Dat is nog maar de vraag. Vooralsnog zit ze er nog en is Sauber (mede dankzij het geld van 3 rijders) behoorlijk competitief. Het is goed mogelijk dat deze naaistreek de redding van Sauber was ipv de ondergang. Maar het was kantje boord, team Vd Garde had de papieren in handen om Sauber de genadeklap toe te dienen.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 18 maart 2015 - 12:59:28
Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 12:19:39
Er is maar 1 verliezer imo, Monisha Kaltenborn.
Dat is nog maar de vraag. Vooralsnog zit ze er nog en is Sauber (mede dankzij het geld van 3 rijders) behoorlijk competitief. Het is goed mogelijk dat deze naaistreek de redding van Sauber was ipv de ondergang. Maar het was kantje boord, team Vd Garde had de papieren in handen om Sauber de genadeklap toe te dienen.
Dat is precies wat ik bedoel. Giedo en co hebben Sauber laten leven, want als ze echt hadden door gezet, was het bye bye zwaai zwaai Sauber, zat Monisha waarschijnlijk in de gevangenis en waren 300+ mensen werkeloos. Monisha is hier gespaard en heeft niks gewonnen.  Haar mis management heeft ontzettend veel gekost en ze heeft zwaar gefaald. Dus daarom zeg ik dat Monisha de enige echte verliezer is.

Maikel0230

Idd en ik kan me niet inbeelden dat een zekere oprichter van het team blij is met deze manier van werken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 13:09:16
Citaat van: Matthijs op 18 maart 2015 - 12:59:28
Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 12:19:39
Er is maar 1 verliezer imo, Monisha Kaltenborn.
Dat is nog maar de vraag. Vooralsnog zit ze er nog en is Sauber (mede dankzij het geld van 3 rijders) behoorlijk competitief. Het is goed mogelijk dat deze naaistreek de redding van Sauber was ipv de ondergang. Maar het was kantje boord, team Vd Garde had de papieren in handen om Sauber de genadeklap toe te dienen.
Dat is precies wat ik bedoel. Giedo en co hebben Sauber laten leven, want als ze echt hadden door gezet, was het bye bye zwaai zwaai Sauber, zat Monisha waarschijnlijk in de gevangenis en waren 300+ mensen werkeloos. Monisha is hier gespaard en heeft niks gewonnen.  Haar mis management heeft ontzettend veel gekost en ze heeft zwaar gefaald. Dus daarom zeg ik dat Monisha de enige echte verliezer is.
Ik snap je redenatie en ben het er deels mee eens. Het is ook wat ik gister schreef, Kaltenborn heeft gewoon erg geluk gehad met dat het is uitgepakt zoals zij in november voor ogen had (en ergens denk ik trouwens dat ze in november ook niet voor ogen had gehad dat het zoveel als 15 miljoen euro zou kosten). Daarom hoop ik ook maar voor Sauber dat ze mede dankzij Nasr zijn geld en hopelijk prestaties nu echt de weg naar boven kunnen vinden, want als Kaltenborn nog een keer Sauber moet redden, zie ik haar niet zoveel geluk hebben. Andere partijen weten nu dat het niet moeilijk is om het van haar te winnen. In dat opzicht is haar onderhandelingspositie met andere partijen misschien sowieso wel verslapt, al durf ik daar geen uitspraken over te doen.

Ik snap Tuesday zijn redenering (en nu ook die van Matthijs) dat het uiteindelijk de goede beslissing is geweest, maar voor de lange termijn durf ik dat nog niet met zekerheid te stellen.

Maikel0230

En de moddermatch is begonnen

Citaat van: Sauber F1 TeamMany of you read today's statement on Giedo van der Garde's Facebook page. So have we and we were, indeed, rather surprised. We don't know about Giedo's intentions. He may try to present himself as a winner, while we had actually hoped to come to rest after our agreement. Giedo decided to take a different approach – the reasoning behind we cannot understand.

"We'd have very good answers to the many statements and accusations in Giedo's post. But to expand on this wouldn't help our race team nor our fans and partners. It would only encourage a mud fight via the media and we will not lend ourselves to that. The next race in Malaysia is where our focus is and that's where we will build up on last weekend's success together with our drivers Marcus Ericsson and Felipe Nasr. All our efforts are drawn to this objective.

"With this in mind we'd like to encourage you to form your own opinion about what happened, however critical it may be. From our side we herewith close the matter and look already forward to celebrating future achievements at the race track together with you.

"Yours sincerely, Sauber F1 Team"

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar


Maikel0230

Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 16:22:37
Haha, lekker bezig daar.

We willen niet met modder gooien, we laten het hierbij

Maar....

We dumpen toch nog even snel deze verklaring ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Citaat van: Maikel0230 op 18 maart 2015 - 16:27:33
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 16:22:37
Haha, lekker bezig daar.

We willen niet met modder gooien, we laten het hierbij

Maar....

We dumpen toch nog even snel deze verklaring ;D
Haha, ja idd. Ik vond de reactie van Giedo namelijk erg volwassen en respectvol. En hij geeft wat inzicht in het proces, iets waar fans recht op hebben.
Sauber mag Giedo op blote knieën bedanken dat hij niet heeft door gezet.

Tuesday

#2453
Citaat van: Matthijs op 18 maart 2015 - 12:59:28
Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 12:19:39
Er is maar 1 verliezer imo, Monisha Kaltenborn.
Dat is nog maar de vraag. Vooralsnog zit ze er nog en is Sauber (mede dankzij het geld van 3 rijders) behoorlijk competitief. Het is goed mogelijk dat deze naaistreek de redding van Sauber was ipv de ondergang. Maar het was kantje boord, team Vd Garde had de papieren in handen om Sauber de genadeklap toe te dienen.
had m dan wel 15 miljoen gekost (als dat bedrag klopt) en waarschijnlijk zn carriere. vd Garde had slechts op papier de mogelijkheid (al is dat ook nog maar de vraag), in de praktijk had hij weinig andere keus dan te kiezen voor een compromis.
Ben benieuwd of we m nog terug zien bij Manor. Het zou mij niet verbazen

Perton

Beetje laffe reactie van Sauber. Of je vertelt wat er niet klopt aan zijn verklaringen, of je houdt je stil. Of willen ze beweren dat het deel dat Kaltenborn niet met Van der Garde wilde samenwerken onwaar is?

Voor de rest ben ik het met één ding uit de statement van Sauber eens: vooruitkijken naar de toekomst. En als Kaltenborn Sauber weer weet te lozen naar de positie die ze enkele jaren terug hadden, dan zal ik ook mijn waardering voor haar uitspreken.

0634

Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 16:53:19
Citaat van: Maikel0230 op 18 maart 2015 - 16:27:33
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 16:22:37
Haha, lekker bezig daar.

We willen niet met modder gooien, we laten het hierbij

Maar....

We dumpen toch nog even snel deze verklaring ;D
Haha, ja idd. Ik vond de reactie van Giedo namelijk erg volwassen en respectvol. En hij geeft wat inzicht in het proces, iets waar fans recht op hebben.
Sauber mag Giedo op blote knieën bedanken dat hij niet heeft door gezet.

Vergeet Ecclestone niet. Zoals ik het begrijp was zijn rol essentieel, voor zowel het uiteindelijke settlement als ook het overleven van Sauber.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2015 - 17:16:46
Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 16:53:19
Citaat van: Maikel0230 op 18 maart 2015 - 16:27:33
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 16:22:37
Haha, lekker bezig daar.

We willen niet met modder gooien, we laten het hierbij

Maar....

We dumpen toch nog even snel deze verklaring ;D
Haha, ja idd. Ik vond de reactie van Giedo namelijk erg volwassen en respectvol. En hij geeft wat inzicht in het proces, iets waar fans recht op hebben.
Sauber mag Giedo op blote knieën bedanken dat hij niet heeft door gezet.

Vergeet Ecclestone niet. Zoals ik het begrijp was zijn rol essentieel, voor zowel het uiteindelijke settlement als ook het overleven van Sauber.
Die ook inderdaad. Al ben ik wel benieuwd naar zijn rol er precies in. Had hij de ondergang van Sauber kunnen voorkomen als Giedo en zijn management waren door gegaan?

Daarnaast mogen ze bij Sauber Nederland ook wel dankbaar zijn dat ze Kaltenborn niet hebben gelyncht. ;D

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2015 - 17:16:46
Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 16:53:19
Citaat van: Maikel0230 op 18 maart 2015 - 16:27:33
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 16:22:37
Haha, lekker bezig daar.

We willen niet met modder gooien, we laten het hierbij

Maar....

We dumpen toch nog even snel deze verklaring ;D
Haha, ja idd. Ik vond de reactie van Giedo namelijk erg volwassen en respectvol. En hij geeft wat inzicht in het proces, iets waar fans recht op hebben.
Sauber mag Giedo op blote knieën bedanken dat hij niet heeft door gezet.

Vergeet Ecclestone niet. Zoals ik het begrijp was zijn rol essentieel, voor zowel het uiteindelijke settlement als ook het overleven van Sauber.
en waar haal je dat vandaan?

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 16:57:57
Citaat van: Matthijs op 18 maart 2015 - 12:59:28
Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 12:19:39
Er is maar 1 verliezer imo, Monisha Kaltenborn.
Dat is nog maar de vraag. Vooralsnog zit ze er nog en is Sauber (mede dankzij het geld van 3 rijders) behoorlijk competitief. Het is goed mogelijk dat deze naaistreek de redding van Sauber was ipv de ondergang. Maar het was kantje boord, team Vd Garde had de papieren in handen om Sauber de genadeklap toe te dienen.
had m dan wel 15 miljoen gekost (als dat bedrag klopt) en waarschijnlijk zn carriere. vd Garde had slechts op papier de mogelijkheid (al is dat ook nog maar de vraag), in de praktijk had hij weinig andere keus dan te kiezen voor een compromis.
Ben benieuwd of we m nog terug zien bij Manor. Het zou mij niet verbazen
Had waarschijnlijk zijn carrière gekost als hij had door gedrukt voor een stoeltje? Ja want nu is zijn carrière gered en rijd hij voor Sauber?

Maar je vraagt je af of Giedo de papieren had om Sauber de genadeklap toe te dienen? Als 2 rechtbanken hem in totaal tot 4 keer toe in het gelijk stellen en de laatste rechtbank een bevel geeft om de claim van Giedo te honoreren, dan heb je de papieren in handen. Wat zeg ik, ze hebben de boeken in handen. Of het bos waar die papieren van gemaakt zijn. Al weet ik natuurlijk niet precies wat er allemaal gezegd en geschreven was, maar van alles wat wij weten had hij Sauber de grond in kunnen werken.

Dat laatste ben ik wel met je eens.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 17:52:31
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 16:57:57
Citaat van: Matthijs op 18 maart 2015 - 12:59:28
Citaat van: FolkertE op 18 maart 2015 - 12:19:39
Er is maar 1 verliezer imo, Monisha Kaltenborn.
Dat is nog maar de vraag. Vooralsnog zit ze er nog en is Sauber (mede dankzij het geld van 3 rijders) behoorlijk competitief. Het is goed mogelijk dat deze naaistreek de redding van Sauber was ipv de ondergang. Maar het was kantje boord, team Vd Garde had de papieren in handen om Sauber de genadeklap toe te dienen.
had m dan wel 15 miljoen gekost (als dat bedrag klopt) en waarschijnlijk zn carriere. vd Garde had slechts op papier de mogelijkheid (al is dat ook nog maar de vraag), in de praktijk had hij weinig andere keus dan te kiezen voor een compromis.
Ben benieuwd of we m nog terug zien bij Manor. Het zou mij niet verbazen
Had waarschijnlijk zijn carrière gekost als hij had door gedrukt voor een stoeltje? Ja want nu is zijn carrière gered en rijd hij voor Sauber?

Maar je vraagt je af of Giedo de papieren had om Sauber de genadeklap toe te dienen? Als 2 rechtbanken hem in totaal tot 4 keer toe in het gelijk stellen en de laatste rechtbank een bevel geeft om de claim van Giedo te honoreren, dan heb je de papieren in handen. Wat zeg ik, ze hebben de boeken in handen. Of het bos waar die papieren van gemaakt zijn. Al weet ik natuurlijk niet precies wat er allemaal gezegd en geschreven was, maar van alles wat wij weten had hij Sauber de grond in kunnen werken.

Dat laatste ben ik wel met je eens.
ik vraag me niet af of hij de papieren had, ik vraag me af of hij daarmee Sauber kon laten omvallen.