Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Ja ik moet t ook nog zien gebeuren, maar als Giedo slim is gaat ie meteen ff langs het circuit om vast een stoeltje te laten maken. Die is dan vrijdag wel uitgehard en dan kan ie racen :P

Arthur

Dan laten ze Giedo rijden en vlot er uit wegens slecht presteren. Maar of dat kan na 1 race...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Arthur op 11 maart 2015 - 00:22:54
Dan laten ze Giedo rijden en vlot er uit wegens slecht presteren. Maar of dat kan na 1 race...
Tuurlijk kan dat. Ze hebben zich alleen in Australiƫ aan de Zwitserse uitspraak te houden. Voor Maleisiƫ kan Sauber nog steeds doen wat ze willen - al weten ze dat ze dan natuurlijk achteraf een gigantisch grote rechtszaak aan hun broek krijgen, dus slim zou het niet zijn.

Perton

Overigens denk ik dat het financieel logischer is om Ericsson te dumpen dan Nasr, ook al zou het contract van Ericsson wellicht iets rechtsgeldiger zijn. Maar goed, het was ook financieel logischer om Van der Garde voor Ericsson te dumpen en dat pakte ook niet goed uit.

Tuesday

Sauber heeft ook nog wel wat kaarten in de hand natuurlijk. Alleen in deze rechtszaak waren ze natuurlijk kansloos, maar in feite wisten ze dat al toen ze die andere 2 een contract gaven. Nu is het alleen de vraag hoeveel beiden willen inbinden. Voor Giedo was dit natuurlijk een makkelijke eerste stap, nu is het alleen de vraag wat hij verder van plan is. Neemt ie genoegen met een paar miljoen, of wil ie echt het onderste uit de kan ?

gloudiesaurus

Wat wil Giedo, wil hij rijden of een schikking?

En wat kan Sauber, zijn Nasr of Ericsson bereid plaats te maken?
Wellicht komt een sponsor van een van beide heren nog met geld over de brug zodat Sauber Giedo wellicht een aanbod kan doen om een contract af te kopen?

Vreemde situatie dit.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Naar ik het begrepen heb kan Sauber zelfs laten afdwingen dat Van der Garde een schadevergoeding moet accepteren als deze redelijk is en hij alle voorstellen blijft afwijzen. Maar goed, dat ze dat voor dit weekend zouden kunnen fixen lijkt me sterk. Daarbij ga ik er vanuit dat Van der Garde inderdaad het onderste uit de kan wil.

Ik zie wel wie er voor Sauber rijdt komend weekend.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 maart 2015 - 00:30:49
Naar ik het begrepen heb kan Sauber zelfs laten afdwingen dat Van der Garde een schadevergoeding moet accepteren als deze redelijk is en hij alle voorstellen blijft afwijzen. Maar goed, dat ze dat voor dit weekend zouden kunnen fixen lijkt me sterk. Daarbij ga ik er vanuit dat Van der Garde inderdaad het onderste uit de kan wil.

Ik zie wel wie er voor Sauber rijdt komend weekend.
tja, het kan heel snel gaan nu. Niemand zit er iig op te wachten dat vd Garde gaat rijden komend weekend, ook vd Garde zelf niet.

Perton

Ik zou niet weten waarom niet. Hij zegt zelf dat hij een goede relatie met het team heeft (ik vermoed dat ie de monteurs bedoelt) en ik vermoed dat iedereen ook professioneel genoeg is om tot een goed resultaat te komen. En als Van der Garde een paar races lang de overhand heeft op wie zijn teamgenoot ook moge zijn (er sowieso van uit gaande dat hij na Melbourne nog steeds voor Sauber zou racen uiteraard) dan komt dat vertrouwen ook wel terug. Zoals ik al eerder zei, Sutil is een veroordeelde crimineel en heeft nog twee jaar F1 kunnen racen daarna. Alonso is ook terug bij McLaren terwijl zijn 'verraad' hen 100 miljoen euro heeft gekost.

Al die wilde verhalen dat Van der Garde gesabotteerd zou worden of een paria zou worden, daar geloof ik niet zo in. Ik zeg niet dat hij daadwerkelijk 100% wil racen dit weekend, maar ik geloof wel dat hij liever wel dan niet racet.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 maart 2015 - 00:45:30
Ik zou niet weten waarom niet. Hij zegt zelf dat hij een goede relatie met het team heeft (ik vermoed dat ie de monteurs bedoelt) en ik vermoed dat iedereen ook professioneel genoeg is om tot een goed resultaat te komen. En als Van der Garde een paar races lang de overhand heeft op wie zijn teamgenoot ook moge zijn (er sowieso van uit gaande dat hij na Melbourne nog steeds voor Sauber zou racen uiteraard) dan komt dat vertrouwen ook wel terug. Zoals ik al eerder zei, Sutil is een veroordeelde crimineel en heeft nog twee jaar F1 kunnen racen daarna. Alonso is ook terug bij McLaren terwijl zijn 'verraad' hen 100 miljoen euro heeft gekost.

Al die wilde verhalen dat Van der Garde gesabotteerd zou worden of een paria zou worden, daar geloof ik niet zo in. Ik zeg niet dat hij daadwerkelijk 100% wil racen dit weekend, maar ik geloof wel dat hij liever wel dan niet racet.
tja, het kan gewoon niet. Dat kost Sauber enorm veel geld. Dus of ze nou willen of niet, vd Garde kan gewoon niet in die auto, dus dat zal op alle manieren worden tegengewerkt, mochten ze er niet uitkomen in de komende dagen.

Perton

Kate Jones ‏@Kate_Jones7  8 min.8 minuten geleden
#F1 Court: If @SauberF1Team or Ericsson & Nasr decide to appeal the judgment, it could be rushed into the Court of Appeal this afternoon.

Ok ik had begrepen dat een beroep niet kon, omdat het simpelweg het toepassen (of niet toepassen) van de uitspraak van de Zwitserse arbitrage was. Schijnbaar kan het dus wel. Ik vraag me alleen af of Sauber zich hier aan zou moeten wagen. Ze hebben al twee keer ongelijk gekregen en die advocaat van ze kwam op mij niet echt over alsof hij echt wist wat er allemaal gaande was, dus ik geef ze weinig kans bij een eventueel beroep.

Perton

Citaat van: Tuesday op 11 maart 2015 - 00:48:32

tja, het kan gewoon niet. Dat kost Sauber enorm veel geld. Dus of ze nou willen of niet, vd Garde kan gewoon niet in die auto, dus dat zal op alle manieren worden tegengewerkt, mochten ze er niet uitkomen in de komende dagen.
En dat heeft te maken met dat Van der Garde niet zit te wachten op het rijden van een race, hoe? Want op dat zinnetje reageerde ik.

-edit- en los daarvan kost het ze ook geld als ze Van der Garde niet laten racen. Want dan zullen ze een flinke schadevergoeding aan hem moeten betalen. Het gaat ze sowieso geld kosten, de vraag is alleen aan wie.

Charrel

Gaaf hoor!! Ik ben erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren..

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 maart 2015 - 00:50:42
Citaat van: Tuesday op 11 maart 2015 - 00:48:32

tja, het kan gewoon niet. Dat kost Sauber enorm veel geld. Dus of ze nou willen of niet, vd Garde kan gewoon niet in die auto, dus dat zal op alle manieren worden tegengewerkt, mochten ze er niet uitkomen in de komende dagen.
En dat heeft te maken met dat Van der Garde niet zit te wachten op het rijden van een race, hoe? Want op dat zinnetje reageerde ik.

-edit- en los daarvan kost het ze ook geld als ze Van der Garde niet laten racen. Want dan zullen ze een flinke schadevergoeding aan hem moeten betalen. Het gaat ze sowieso geld kosten, de vraag is alleen aan wie.
nou, aangezien ze de anderen verkozen omdat ze meer betaalden zullen die meer gaan kosten, dus dat lijkt me niet zo'n moeilijke vraag. En die eerste vraag; tja, dat lijkt me nogal met elkaar verband houden. Als je zoveel geld betaald hebt/moet betalen, dan wil je toch wel de garantie dat je volledige steun van het team krijgt lijkt mij.