Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Miguel op 09 maart 2015 - 09:08:40
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 08:57:18
Vraag me altijd af wat zij zouden doen als ze zonder geldige reden ineens worden ontslagen.

Het gaat er niet om wat iemand anders zou doen in die situatie, maar wat iemand die zonder emoties alle feiten op een rijtje kan zetten en het in perspectief kan zetten, zou doen. Overigens heeft Sauber wel een geldige reden: het team heeft het geld hard nodig. "Wat zou jij doen als jij voor honderden mensen verantwoordelijk bent en je bedrijf dreigt om te vallen?" Zo kan je het immers ook bekijken.

Voor de rest één grote poppenkast met een gevaarlijke inzet.

Sorry, maar als het een bedrijfsbelang is dat het contract met Giedo wordt ontbonden, kan je dat niet zomaar eenzijdig verbreken. Dan moet je daarmee naar een jurist stappen of naar een rechtbank. Als die rechtbank van mening is dat het bedrijf inderdaad in gevaar is, dan heb je een zaak en dan zal er gekeken worden hoe het contract ontbonden kan worden.

Het is niet zo dat je zomaar in de media kan roepen 'we moesten wel anders waren we failliet', en dat is het dan. Dat zal je moeten aantonen met cijfers en dan zal een rechter bekijken of het inderdaad zoals jij zegt een geldige reden is.


0634

Citaat van: Sabai op 09 maart 2015 - 10:01:40
Citaat van: Miguel op 09 maart 2015 - 09:08:40
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 08:57:18
Vraag me altijd af wat zij zouden doen als ze zonder geldige reden ineens worden ontslagen.

Het gaat er niet om wat iemand anders zou doen in die situatie, maar wat iemand die zonder emoties alle feiten op een rijtje kan zetten en het in perspectief kan zetten, zou doen. Overigens heeft Sauber wel een geldige reden: het team heeft het geld hard nodig. "Wat zou jij doen als jij voor honderden mensen verantwoordelijk bent en je bedrijf dreigt om te vallen?" Zo kan je het immers ook bekijken.

Voor de rest één grote poppenkast met een gevaarlijke inzet.

Tuurlijk heeft Sauber voor zichzelf een geldige reden. Maar dan hadden ze Giedo wel wat netter kunnen behandelen. Ik voorzie ook een positieve uitspraak voor Giedo. Sauber kwam met zulke kul argumenten.

Is dat zo, van die geldige reden? Hoeveel meer bieden Nasr en Ericsson dan? Ik heb geen idee. Maar het moet een mega-bedrag zijn als dat het verschil maakt tussen failliet gaan of lekker verder racen. Het zal moeten blijken of het een geldige reden is, dat bepaalt Kalterborn namelijk niet.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 09 maart 2015 - 17:23:13
Citaat van: Sabai op 09 maart 2015 - 10:01:40
Citaat van: Miguel op 09 maart 2015 - 09:08:40
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 08:57:18
Vraag me altijd af wat zij zouden doen als ze zonder geldige reden ineens worden ontslagen.

Het gaat er niet om wat iemand anders zou doen in die situatie, maar wat iemand die zonder emoties alle feiten op een rijtje kan zetten en het in perspectief kan zetten, zou doen. Overigens heeft Sauber wel een geldige reden: het team heeft het geld hard nodig. "Wat zou jij doen als jij voor honderden mensen verantwoordelijk bent en je bedrijf dreigt om te vallen?" Zo kan je het immers ook bekijken.

Voor de rest één grote poppenkast met een gevaarlijke inzet.

Tuurlijk heeft Sauber voor zichzelf een geldige reden. Maar dan hadden ze Giedo wel wat netter kunnen behandelen. Ik voorzie ook een positieve uitspraak voor Giedo. Sauber kwam met zulke kul argumenten.

Is dat zo, van die geldige reden? Hoeveel meer bieden Nasr en Ericsson dan? Ik heb geen idee. Maar het moet een mega-bedrag zijn als dat het verschil maakt tussen failliet gaan of lekker verder racen. Het zal moeten blijken of het een geldige reden is, dat bepaalt Kalterborn namelijk niet.
Ik denk dat eerder word bedoeld dat het een geldige reden is om zo paniekerig te reageren en kiezen voor het geld en daarom een ander contract op te zeggen.
Geld problemen zou inderdaad een logische en begrijpbare reden zijn om zo te reageren en handelen als Monisha heeft gedaan.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 17:37:29
Citaat van: Jeroen op 09 maart 2015 - 17:23:13
Citaat van: Sabai op 09 maart 2015 - 10:01:40
Citaat van: Miguel op 09 maart 2015 - 09:08:40
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 08:57:18
Vraag me altijd af wat zij zouden doen als ze zonder geldige reden ineens worden ontslagen.

Het gaat er niet om wat iemand anders zou doen in die situatie, maar wat iemand die zonder emoties alle feiten op een rijtje kan zetten en het in perspectief kan zetten, zou doen. Overigens heeft Sauber wel een geldige reden: het team heeft het geld hard nodig. "Wat zou jij doen als jij voor honderden mensen verantwoordelijk bent en je bedrijf dreigt om te vallen?" Zo kan je het immers ook bekijken.

Voor de rest één grote poppenkast met een gevaarlijke inzet.

Tuurlijk heeft Sauber voor zichzelf een geldige reden. Maar dan hadden ze Giedo wel wat netter kunnen behandelen. Ik voorzie ook een positieve uitspraak voor Giedo. Sauber kwam met zulke kul argumenten.

Is dat zo, van die geldige reden? Hoeveel meer bieden Nasr en Ericsson dan? Ik heb geen idee. Maar het moet een mega-bedrag zijn als dat het verschil maakt tussen failliet gaan of lekker verder racen. Het zal moeten blijken of het een geldige reden is, dat bepaalt Kalterborn namelijk niet.
Ik denk dat eerder word bedoeld dat het een geldige reden is om zo paniekerig te reageren en kiezen voor het geld en daarom een ander contract op te zeggen.
Geld problemen zou inderdaad een logische en begrijpbare reden zijn om zo te reageren en handelen als Monisha heeft gedaan.
dr zit nogal een verschil tussen begrijpbaar en geldig. Beetje het idee van een brood stelen als je enorme honger hebt. Zoals ik het zie hebben ze gewoon geld gestolen van vd Garde. Bedrijven kunnen uitstel van betaling aanvragen of een fallissement, maar ze moeten wel gewoon handelen volgens de regels. uiteindelijk zullen ze gewoon met geld over de brug moeten komen, of met een stoeltje ;)

Perton

Dat inderdaad. Waarom ze het hebben gedaan snap ik inderdaad wel. Maar het is alsnog niet volgens de regels gegaan. Als het echt een soort van force majeure was dan hadden ze zelf initiatief moeten tonen om tot een oplossing te komen en naar mijn weten hebben ze dat niet geprobeerd. Dat is op zijn minst laf te noemen.

janke

Volgens mij gaan club vd Garde helemaal niet voor dat stoeltje. Die willen de miljoenen terug die ze betaald hebben voor Jan met de korte naam. Boekhoorn heeft het geld om Sauber helemaal uit te kleden incl. Kaltenborn. :)
Some things are too important to be left in the past.

FolkertE

Citaat van: janke op 09 maart 2015 - 18:35:56
Volgens mij gaan club vd Garde helemaal niet voor dat stoeltje. Die willen de miljoenen terug die ze betaald hebben voor Jan met de korte naam. Boekhoorn heeft het geld om Sauber helemaal uit te kleden incl. Kaltenborn. :)
en dan het team over te nemen en Giedo en Frijns een stoeltje aan te bieden.

janke

Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 18:43:52
Citaat van: janke op 09 maart 2015 - 18:35:56
Volgens mij gaan club vd Garde helemaal niet voor dat stoeltje. Die willen de miljoenen terug die ze betaald hebben voor Jan met de korte naam. Boekhoorn heeft het geld om Sauber helemaal uit te kleden incl. Kaltenborn. :)
en dan het team over te nemen en Giedo en Frijns een stoeltje aan te bieden.

En dat gaat ook niet gebeuren.
Some things are too important to be left in the past.

Arthur

Citaat van: Leroy op 09 maart 2015 - 15:13:31
alles of niets...

oftewel... hij gaat voor het zitje... dan spant nasr of marcus ook een rechtszaak aan... tegen sauber wegens contract breuk... tegen giedo kunnen hun geen rechtzaak aanspannen... (althans is zinloos... aangezien hij enkel zijn recht bij sauber haalt ... en daar nog een keer bij in zijn gelijk gezet is..)

mocht dat gebeuren... dan is sauber gewoon failliet... of boekhoorn gaat diep in zijn buidel tasten... maar denk het niet...

ik voorzie dat hij voor de kill gaat!


Tja, in dat geval [hij voor het stoeltje gaat en Nasr of Marcus een zaak aanspant] gaat Sauber mogelijk onderuit en dan heeft Giedo helemaal niets [faillissement biedt weinig verhaalsmogelijkheden] dus lijkt het mij overduidelijk dat Boekhoorn zijn centen terug wil halen. Niets mis mee natuurlijk. Andere optie zie ik niet!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Perton op 09 maart 2015 - 17:49:48
Dat inderdaad. Waarom ze het hebben gedaan snap ik inderdaad wel. Maar het is alsnog niet volgens de regels gegaan. Als het echt een soort van force majeure was dan hadden ze zelf initiatief moeten tonen om tot een oplossing te komen en naar mijn weten hebben ze dat niet geprobeerd. Dat is op zijn minst laf te noemen.

Het was m.i. een kwestie van proberen van Sauber. Dit verweer hadden ze blijkbaar niet verwacht en zeker geen goed onderbouwd dossier met betalingsbewijzen, geldige superlicentie. Ik zeg verkeerde inschatting van Sauber. Hoe het afloopt? Geld!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Jeroen op 09 maart 2015 - 17:23:13
Citaat van: Sabai op 09 maart 2015 - 10:01:40
Citaat van: Miguel op 09 maart 2015 - 09:08:40
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 08:57:18
Vraag me altijd af wat zij zouden doen als ze zonder geldige reden ineens worden ontslagen.

Het gaat er niet om wat iemand anders zou doen in die situatie, maar wat iemand die zonder emoties alle feiten op een rijtje kan zetten en het in perspectief kan zetten, zou doen. Overigens heeft Sauber wel een geldige reden: het team heeft het geld hard nodig. "Wat zou jij doen als jij voor honderden mensen verantwoordelijk bent en je bedrijf dreigt om te vallen?" Zo kan je het immers ook bekijken.

Voor de rest één grote poppenkast met een gevaarlijke inzet.

Tuurlijk heeft Sauber voor zichzelf een geldige reden. Maar dan hadden ze Giedo wel wat netter kunnen behandelen. Ik voorzie ook een positieve uitspraak voor Giedo. Sauber kwam met zulke kul argumenten.

Is dat zo, van die geldige reden? Hoeveel meer bieden Nasr en Ericsson dan? Ik heb geen idee. Maar het moet een mega-bedrag zijn als dat het verschil maakt tussen failliet gaan of lekker verder racen. Het zal moeten blijken of het een geldige reden is, dat bepaalt Kalterborn namelijk niet.

Zelfs al was het een plausibele reden, dan nog heb je te maken met de regels en wetten die gelden bij het ontbinden van een contract. Zelfs als de continuiteit van het bedrijf op de tocht staat!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

janke

Er staat een leuk stukje op de Quote 500 site onder Formule 1, 7-3-2015. Het is nogal een lang stuk, vandaar ik het hier niet ner zet.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Sauber komt ook met die kulargumenten. Eerst met dat gedoe over dat het gevaarlijk zou zijn, maar ook met dat stoeltje passen. Dat zou 2 weken duren, terwijl het gewoon 3 dagen duurt en het schijnt te kunnen binnen 12 uur.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 09 maart 2015 - 21:05:49
Sauber komt ook met die kulargumenten. Eerst met dat gedoe over dat het gevaarlijk zou zijn, maar ook met dat stoeltje passen. Dat zou 2 weken duren, terwijl het gewoon 3 dagen duurt en het schijnt te kunnen binnen 12 uur.

Tja, ik roep altijd: Wie wil zoekt een weg, wie niet wil zoekt een reden. Wat Sauber wil behoeft geen betoog.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Kootje op 09 maart 2015 - 12:25:34
Weet niet of het waar is, maar schijnbaar is dat dus al betaald.

Waar heb je dat gelezen? Zou me toch héél erg verbazen.