Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

https://twitter.com/AlyssiaMorison
Volg dit Twitter-kanaal.

Ericsson en Nasr zijn ook in de rechtszaal met advocaten en laten al weten tegen Sauber te gaan procederen als Van der Garde het stoeltje krijgt.

Sauber komt allemaal kul argumenten. Van der Garde zou niet kunnen rijden omdat hij niet in de auto past, hij zou niet kunnen rijden om hij niet in deze auto getest heeft.
Jezus wat een soap wordt dit.

Sauber probeert de zaak nu ook te rekken door te zeggen dat alle documentatie gelezen is. Dat snap ik. Sauber wil het liefst tot zondag na de race rekken ;)

Lijkt er toch wel heel sterk op dat Sauber een heel vuil spel heeft gespeeld.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

De zaak wordt pas om 5:15 Nederlandse tijd hervat...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Die Adam Cooper... Sauber zou GvdG niet willen laten rijden omdat het gevaarlijk is enzo, kent die auto niet blabla... Zegt Cooper dat ze De La Rosa ooit 15 minuten gaven om zich voor te bereiden (weet niet wanneer hoor, maar geloof Cooper zo).

Als ik het zo lees en meerdere commentaren op twitter rammelt de verdediging van Sauber aan meerdere kanten. Dan heeft Giedo ineens geen superlicentie meer, eh ja hoor, heeft hij wel, meteen maar laten zien ook.

Edwin90

Tijdens de GP van Canada in 2011 moest De La Rosa plotseling instappen. De La Rosa was toendertijd testrijder bij McLaren.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/woensdag_uitspraak_in_zaak_van_der_garde/

Wat een soap  :) Met Ericsson en Nasr erbij.

En wat rammelt die verdediging van Sauber...
Benieuwd hoe dit afloopt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 09 maart 2015 - 08:16:54
http://www.gppits.net/nieuws/woensdag_uitspraak_in_zaak_van_der_garde/

Wat een soap  :) Met Ericsson en Nasr erbij.

En wat rammelt die verdediging van Sauber...
Benieuwd hoe dit afloopt.
Inderdaad. Nog geen 4 maanden geleden dacht ik dat Giedo en co gewoon stom waren en niet tijdig hun afspra(k)ak(en) waren na gekomen, maar nu lijkt het er op dat ze dat wel hadden gedaan, anders was Sauber neit met dit soort rare argumenten gekomen. Het lijkt mij een duidelijke zaak: Giedo heeft gelijk en moet racen.
Maar probleem is dat Nasr of Ericsson ( Ik denk Nasr, want die is als laatste gecontracteerd.) gaan procederen. Maar als schoonpa nu zegt: Ik koop die contracten af dan zou er geen probleem zijn. En dan denk ik ook niet dat Sauber moeilijk gaat doen.

Overigens krijgt Giedo echt behoorlijk wat kritiek van de armstoelexperts. Niet normaal hoe hij word afgebrand.
Vraag me altijd af wat zij zouden doen als ze zonder geldige reden ineens worden ontslagen.

Miguel

Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 08:57:18
Vraag me altijd af wat zij zouden doen als ze zonder geldige reden ineens worden ontslagen.

Het gaat er niet om wat iemand anders zou doen in die situatie, maar wat iemand die zonder emoties alle feiten op een rijtje kan zetten en het in perspectief kan zetten, zou doen. Overigens heeft Sauber wel een geldige reden: het team heeft het geld hard nodig. "Wat zou jij doen als jij voor honderden mensen verantwoordelijk bent en je bedrijf dreigt om te vallen?" Zo kan je het immers ook bekijken.

Voor de rest één grote poppenkast met een gevaarlijke inzet.
Peace out yo.

Gerard

Citaat van:  "Sauber""Levensgevaarlijk om Van der Garde te laten rijden"
;D ;D

Perton

Citaat van: Miguel op 09 maart 2015 - 09:08:40
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 08:57:18
Vraag me altijd af wat zij zouden doen als ze zonder geldige reden ineens worden ontslagen.

Het gaat er niet om wat iemand anders zou doen in die situatie, maar wat iemand die zonder emoties alle feiten op een rijtje kan zetten en het in perspectief kan zetten, zou doen. Overigens heeft Sauber wel een geldige reden: het team heeft het geld hard nodig. "Wat zou jij doen als jij voor honderden mensen verantwoordelijk bent en je bedrijf dreigt om te vallen?" Zo kan je het immers ook bekijken.

Voor de rest één grote poppenkast met een gevaarlijke inzet.
tsja geldige reden of niet. Als je (naar verluidt) vd garde met een smsje ontslaat en de al voor 2015 betaalde miljoenen euro's behoudt ben je gewoon een enorme lul - of in dit geval een enorme kut. Dauber had in November gewoon met kamp vd garde aan een oplossing moeten gaan werken. Ze hebben kamp van der garde gigantisch onderschat. En ze mogen nu zelf op de blaren zitten. Als 330 mensen hun baan verliezen is monisha kaltenborn verantwoordelijk. Niemand anders.

Sabai

Citaat van: Miguel op 09 maart 2015 - 09:08:40
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 08:57:18
Vraag me altijd af wat zij zouden doen als ze zonder geldige reden ineens worden ontslagen.

Het gaat er niet om wat iemand anders zou doen in die situatie, maar wat iemand die zonder emoties alle feiten op een rijtje kan zetten en het in perspectief kan zetten, zou doen. Overigens heeft Sauber wel een geldige reden: het team heeft het geld hard nodig. "Wat zou jij doen als jij voor honderden mensen verantwoordelijk bent en je bedrijf dreigt om te vallen?" Zo kan je het immers ook bekijken.

Voor de rest één grote poppenkast met een gevaarlijke inzet.

Tuurlijk heeft Sauber voor zichzelf een geldige reden. Maar dan hadden ze Giedo wel wat netter kunnen behandelen. Ik voorzie ook een positieve uitspraak voor Giedo. Sauber kwam met zulke kul argumenten.

Perton

Eigenlijk stelt de argumentatie vooral: "We kunnen hem eigenlijk niet in Australië inzetten, maar later wel." Dat is natuurlijk niet wat Sauber bedoelt. Maar ik kan me best voorstellen dat als de rechter met ze meegaat en Van der Garde voor Maleisië een zelfde procedure start, een rechter aldaar zal zeggen: "Ja, jullie hebben na de zaak in Australië tijd genoeg gehad om een stoeltje te schuimen, bek houden en hem laten rijden."

Geen idee of dat juridisch zo werkt, maar dat zien we dan wel.

FolkertE

Citaat van: Miguel op 09 maart 2015 - 09:08:40
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 08:57:18
Vraag me altijd af wat zij zouden doen als ze zonder geldige reden ineens worden ontslagen.

Het gaat er niet om wat iemand anders zou doen in die situatie, maar wat iemand die zonder emoties alle feiten op een rijtje kan zetten en het in perspectief kan zetten, zou doen. Overigens heeft Sauber wel een geldige reden: het team heeft het geld hard nodig. "Wat zou jij doen als jij voor honderden mensen verantwoordelijk bent en je bedrijf dreigt om te vallen?" Zo kan je het immers ook bekijken.

Voor de rest één grote poppenkast met een gevaarlijke inzet.
Ik doel hier puur op het feit dat er ontzettend veel mensen Giedo een loser noemen en het ontzettend dom van hem vinden dat hij een rechtszaak aanspant. De kritiek die hij in de media krijgt is echt niet mals.

FolkertE

Citaat van: Perton op 09 maart 2015 - 10:00:48
Citaat van: Miguel op 09 maart 2015 - 09:08:40
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 08:57:18
Vraag me altijd af wat zij zouden doen als ze zonder geldige reden ineens worden ontslagen.

Het gaat er niet om wat iemand anders zou doen in die situatie, maar wat iemand die zonder emoties alle feiten op een rijtje kan zetten en het in perspectief kan zetten, zou doen. Overigens heeft Sauber wel een geldige reden: het team heeft het geld hard nodig. "Wat zou jij doen als jij voor honderden mensen verantwoordelijk bent en je bedrijf dreigt om te vallen?" Zo kan je het immers ook bekijken.

Voor de rest één grote poppenkast met een gevaarlijke inzet.
tsja geldige reden of niet. Als je (naar verluidt) vd garde met een smsje ontslaat en de al voor 2015 betaalde miljoenen euro's behoudt ben je gewoon een enorme lul - of in dit geval een enorme kut. Dauber had in November gewoon met kamp vd garde aan een oplossing moeten gaan werken. Ze hebben kamp van der garde gigantisch onderschat. En ze mogen nu zelf op de blaren zitten. Als 330 mensen hun baan verliezen is monisha kaltenborn verantwoordelijk. Niemand anders.
ik vond het argument van Sauber met betrekking tot het personeel ook ijzersterk. " we kozen voor het team".
Want met de miljoenen van Giedo kunnen die 330 man niet betaald worden? Want Ericsson bracht al miljoenen mee dus dat is dan al onzin.
Bij Sutil zou ik het kunnen begrijpen, want die had volgens mij geen sponsor geld. Of vergis ik me nu?

lieven

de grote media is ook al lang niet meer objectief en schrijft enkel sensatie en niet gecontroleerde berichten.

Guido heeft gewoon 100% gelijk dat hij procedeert.
Als mijn werkgever me niet correct behandeld bij een ontslag mogen ze zich ook aan een rechtszaak verwachten ookal heeft dat negatief effect op andere mensen in het bedrijf.

Sauber moet gewoon in zien dat je niet zomaar wetgever mag spelen en dat ze niet kunnen doen wat ze willen.
Valt sauber hierdoor om dan hadden ze wss toch niet het einde van het seizoen gehaald.

Perton

Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 10:20:26
Bij Sutil zou ik het kunnen begrijpen, want die had volgens mij geen sponsor geld. Of vergis ik me nu?
Als ik het tussen de regels door goed heb begrepen de afgelopen dagen had Sutil in zijn contract staan dat hij actief naar sponsoren zou zoeken. Nu zal daar vast geen resultaat in behaald zijn, maar ja, wat is actief zoeken? Als hij bij 200 bedrijven heeft aangeklopt en allen zeggen nee, dan heeft hij toch echt gezocht. Dat wordt dan een wat lastigere zaak, maar goed, dat is van later zorg.