Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 22 november 2014 - 12:57:05

Totaal niet mee eens! De deal van Doornbos en Red Bull is de slechte deal ooit gemaakt.
Weetje hoeveel Doornbos voor het teststoeltje betaalde??? 6,5 miljoen Euro!
De duurste testdriver in de historie van de Formule 1!!
Al had ie 45 miljoen betaald, kan mij het schelen. Hij had tenminste door dat hij het geld op tijd moest overmaken om een kans te krijgen, en dat was het enige punt dat ik wilde maken.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 22 november 2014 - 12:54:29
http://www.gppits.net/nieuws/sauber_blokkeert_paddock-pas_van_der_garde/

Het laatste nieuws... het word een beetje een soap.

We weten niet hoe de contracten eruit zien maar aan het begin van het jaar werd toch wel degelijk gemeld dat Van der Garde in Abu Dhabi voor Sauber zou rijden. Lijkt erop dat Sauber nu puur voor het geld kiest.

volgens olav mol, die het kamp van Giedo heeft gesproken, is dit niet waar. Ook Matthias Brunner zegt dat blick het fout heeft.

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 november 2014 - 14:02:55
Citaat van: gloudiesaurus op 22 november 2014 - 12:57:05

Totaal niet mee eens! De deal van Doornbos en Red Bull is de slechte deal ooit gemaakt.
Weetje hoeveel Doornbos voor het teststoeltje betaalde??? 6,5 miljoen Euro!
De duurste testdriver in de historie van de Formule 1!!
Al had ie 45 miljoen betaald, kan mij het schelen. Hij had tenminste door dat hij het geld op tijd moest overmaken om een kans te krijgen, en dat was het enige punt dat ik wilde maken.
maar is het wel direct overgemaakt? of werd het misschien juist geaccepteert (eventueel in termijnen) omdat het zo'n hoog bedrag was? RBR lijkt me nou niet een team dat met liquiditeitsproblemen kampte, dus die benadering is helemaal niet vergelijkbaar met het Sauber van nu.

Perton

Dat zal ook wel geholpen hebben.

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 22 november 2014 - 12:54:29
http://www.gppits.net/nieuws/sauber_blokkeert_paddock-pas_van_der_garde/

Het laatste nieuws... het word een beetje een soap.

We weten niet hoe de contracten eruit zien maar aan het begin van het jaar werd toch wel degelijk gemeld dat Van der Garde in Abu Dhabi voor Sauber zou rijden. Lijkt erop dat Sauber nu puur voor het geld kiest.

Joh dat is onverwacht  ;)

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 14:26:29
Citaat van: gloudiesaurus op 22 november 2014 - 12:54:29
http://www.gppits.net/nieuws/sauber_blokkeert_paddock-pas_van_der_garde/

Het laatste nieuws... het word een beetje een soap.

We weten niet hoe de contracten eruit zien maar aan het begin van het jaar werd toch wel degelijk gemeld dat Van der Garde in Abu Dhabi voor Sauber zou rijden. Lijkt erop dat Sauber nu puur voor het geld kiest.

volgens olav mol, die het kamp van Giedo heeft gesproken, is dit niet waar. Ook Matthias Brunner zegt dat blick het fout heeft.

En Blick (doorgaans ook betrouwbaar) zegt dat het wel klopt. Dus wat is nu waar  ;)

Feit is wel dat Giedo naar Abu Dhabi vertrokken was maar vervolgens weer naar huis is terug gekeerd toen Sauber voor Fong koos. Toch wel opmerkelijk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik weet het ook niet, maar dat is wat Mol vanmorgen twitterde, volgens hem heeft het kamp van Giedo dat gezegd. Dat Giedo naar huis ging, klopt volgens allemaal. Alleen kwam dat volgens Brunner doordat hij niet mocht rijden.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 21:54:22
Ik weet het ook niet, maar dat is wat Mol vanmorgen twitterde, volgens hem heeft het kamp van Giedo dat gezegd. Dat Giedo naar huis ging, klopt volgens allemaal. Alleen kwam dat volgens Brunner doordat hij niet mocht rijden.

Precies, maar vreemd toch? Giedo vertrekt naar Abu Dhabi. En komt 1 of 2 dagen later, voor de Grand-Prix, zonder te rijden alweer terug naar Nederland.
Eerder bevestigde Sauber nog dat Giedo zou rijden. Ook de 2e-daagse test gaat aan hem voorbij.

Nu is er ineens Fong en kiest Sauber voor het geld.

Neem maar van mij aan dat er dat iets niet goed gaat tussen het management van Giedo en Sauber.

Ik geloof Blick wel. Qua Sauber berichten zitten ze bijna altijd goed.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Mol zit dan qua Giedo meestal wel weer goed ;). En Brunner is doorgaans ook betrouwbaar.

Overigens zit het natuurlijk inderdaad niet goed tussen Sauber en Giedo. Dat is een open deurtje. Maar of die pas is afgenomen, geen idee. Het lijkt mij dat je als je een rechtszaak verwacht, niet zo snel zal doen omdat je er feitelijk niks aan hebt, maar het kan natuurlijk weer tegen je gaan werken.

Maar nogmaals, ik weet het niet. Was er ook niet bij. Maar neig wel naar Mol en Brunner om eerlijk te zijn.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 22 november 2014 - 22:55:49
Neem maar van mij aan dat er dat iets niet goed gaat tussen het management van Giedo en Sauber.
Zoals Jeroen al zei: vrij open deur. Toen berichten van kamp Van der Garde over juridische stappen verschenen na de bekendmaking van Nasr is die relatie natuurlijk in rap tempo omlaag gegaan. Het zou juist raar zijn geweest als Kaltenborn nu had gezegd: we zijn supervriendjes, jij mag met mijn autootje spelen. Dat daarbij wat afspraken zijn geschonden.. tsja, dat gebeurt vaker in de sport. Is niet netjes, is er ook deels de reden van dat ik Kaltenborn als teambaas liever kwijt dan rijk ben, maar Sauber heeft nou eenmaal geld nodig. Net als dat ik de aanwezigheid van Ericsson en Chilton dit jaar accepteerde, snap ik de beslissingen die Sauber neemt ook.

0634

Ik snap ook niet dat mensen verwacht hadden dat Giedo gewoon vrijdag zou mogen rijden. Not gonna happen. Dat wist je toch meteen al?

Perton

Ik wist ook niet dat ie ingepland stond, maar had ik dat wel geweten, had ik het inderdaad niet meer zien gebeuren nee. Nu ken ik het testschema van Sauber voor volgende week niet, maar het lijkt me dat op zijn minst Ericsson toch wel voor ze kan testen. Nasr weet ik zo niet, aangezien die denk ik nog gewoon een Williams-contract heeft tot het einde van het jaar. Waarom zou je Van der Garde laten rijden?

0634

Dat slaat inderdaad gewoon nergens op. Geen toekomst bij het team. Verstoorde relatie. Slaat nergens op. Nul kans daarop, en dat is doodnormaal onder de omstandigheden.

gloudiesaurus

Ik denk er ook zo over boys.

Overigens zie ik nog wel gebeuren dat Nasr of Ericsson de betaling straks niet rond krijgen.
Ericsson schijnt al betaald te hebben, dus dat zal wel goed zitten.
Maar Nasr? Het ging al eerder mis met Razia bij Marussia.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Tsja tegen die tijd zal Palmer wel wat budget hebben of een andere coureur. Dat komt denk ik wel goed voor Sauber.