Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Kronos

Citaat van: Tuesday op 22 januari 2014 - 14:34:55
Citaat van: Perton op 22 januari 2014 - 14:06:27
Ja tuurlijk is het zijn laatste strohalm. Dat snapt elke imbeciel. Daar hoeven we ook niet over te discussieren. Maar wat jij niet wilt snappen is dat een coureur niet denkt als wij fans. Een coureur is overtuigd van zichzelf en zal dus nooit zeggen "elk jaar rijden is mooi meegenomen". Van der garde gelooft oprecht in zichzelf.
ja ja, ik wil het wel snappen, maar ik vond het er gisteren nou niet echt vanaf spatten. Hij had echt wel liever voor Caterham gereden hoor.
Maar goed, als ellke imbeciel snapt dat het zn laatste strohalm is, waarom jij dan niet??

Buiten het feit dat je het nu wel erg op de man lijkt te gaan spelen, zie ik nergens dat Perton het niet lijkt te snappen?!

Hij geeft alleen aan dat sporters (dus ook coureurs) altijd in zichzelf geloven, een voorwaarde om ook maar iets te presteren in de topsport (dus ook F1)

Perton

Citaat van: Kootje op 22 januari 2014 - 14:32:28
Er zijn genoeg teams die rijders hebben met 'n eenjarige deal of aflopende contracten.
Welke dan= o ik zit op een toetsenbord met de verkeerde instellingen, ik weet nooit hoe ik dat goed moet aanpassen.

Overigens negeer ik de rest van je post niet, want daar heb je uiteraard gelijk in, maar alleen als er daadwerkelijk meerdere reèle opties zijn voor een coureur, en die zie ik persoonlijk echt niet voor Van der Garde. Zo goed vind ik hem nou ook weer niet.

Tuesday

#1442
Citaat van: Perton op 22 januari 2014 - 14:43:55
Hoezo? Ik snap het toch ook wel. Of ie nou bij Caterham was gebleven, of nu deze rol bij Sauber, het is sowieso een laatste strohalm. Als het geen laatste strohalm was geweest, had Sauber eind vorig jaar wel voor hem ipv Gutierrez gekozen om voor ze te racen. En aangezien beiden een laatste strohalm zijn, is het kiezen tussen een carrière die na 2014 vrijwel zeker over is, of voor een optie waarbij je een kansje (zelfs al is die maar 2%) hebt op een stoeltje in 2015.

Maar als je mijn posts eens goed zou lezen ipv vluchtig, dan had je ook wel geweten dat ik het een laatste strohalm vond.
nee, het was een laatste strohalm NA dat de onderhandelingen met Caterham niet succesvol bleken. Maar je doet nu net of het een bewuste keuze van hem is, maar daar geloof ik geen reet van. Hooguit een bewuste keuze van Boekhoorn, niet van vd Garde. Voor vd Garde was het 3e coureur bij Sauber of niks.

Kootje

In principe zijn alle teams die coureurs hebben met 'n contract dat eind dit seizoen eindigt 'n optie.

Volgens mij zijn dat naast Sauber:

Red Bull - Ricciardo ... 1-jarig contract met eenzijdige optie voor nog 2 jaar
Ferrari - Raïkkonen ... 1-jarig contract
McLaren - Magnussen ... 1-jarig contract met opties en Button aflopend
Force India - zowel Hulk als Perez ... 1-jarig contract
Williams - Bottas aflopend
Toro Rosso - die zijn sowieso nooit zeker ongeacht contracten
Marussia - Bianchi en Chilton ... beide 1-jarig
Caterham - Koba en Ericsson ... beide 1-jarig

En dan zijn er nog de eventuele nieuwe teams die zich in 2015 op de grid vervoegen. Opties genoeg dus.

Oké ... jij, ik en zo'n beetje iedereen ziet Giedo nooit bij Ferrari of McLaren terecht komen. Maar dat doet niet terzake. Het gaat erom wat Giedo voor zichzelf als maximaal haalbare ziet en ik kan maar moeilijk geloven dat dat Sauber is.

Perton

Maximaal haalbare is denk ik wat anders dan 'direct mogelijke promotie vanuit een Caterham'. Wat dat betreft is sauber een prima tussenstap. Mits (!) hij natuurlijk wel dat racestoeltje in 2015 krijgt. Maargoed misschien kijk ik nu verkeerd naar de denkwijze van coureurs natuurlijk ;)

Kootje

Ja ... ik denk alleen dat hij door bij Caterham te racen meerdere opties open gehouden had dan dat nu het geval is. In mijn optiek richt hij zich nu teveel op Sauber en verkleint hij daarmee z'n kansen bij bv Williams of Force India.

Maar goed ... dat is allemaal als hij daadwerkelijk bij Caterham had kunnen racen. Daar gaat iedereen maar van uit, maar of dit ook echt zo is zou ik niet met 100% zekerheid durven zeggen.

Perton

Zeker weten doet niemand natuurlijk, maar we kunnen er wel over redeneren. Caterham maakt de coureurs nu pas bekend. Als je bijvoorbeeld het nieuwsartikel dat ik onderaan deze post link erbij pakt (van 10 januari), dan wordt er gesteld (door de teambaas) dat het team nog met meerdere coureurs in gesprek is.

Dus er zijn twee opties:
meerdere coureurs houdt in: 'Ericsson en Kobayashi' en bedoeld werd het afronden van de contracten
of optie 2:
met meerdere coureurs wordt daadwerkelijk bedoeld meer dan 2 en daarom duurde het zo lang. En dan kan zelfs de grootste criticus niet met droge ogen beweren dat Van der Garde niet een van die coureurs was.

De vraag is natuurlijk alleen bij optie 2 wie de onderhandelingen heeft afgebroken, Caterham of kamp-Van der Garde, en dan is de tweede vraag waarom? Was het Caterham omdat Boekhoorn te weinig bood? Omdat ze meer talent zagen  in de andere opties? Was het Van der Garde-kamp omdat ze niet zoveel wilden betalen, of omdat ze daadwerkelijk Sauber een betere keus vonden?

Daarbij komt dat, en dit zijn uiteraard woorden van Van der Garde, de deal met Sauber schijnbaar in een paar dagen rond is gekomen. Dus of dat is allemaal heel snel gegaan, of sinds het racestoeltje niet is doorgegaan is er altijd contact geweest met Sauber en ontstond zo gaandeweg het idee dat derde rijder daar ook wel een goede optie zou zijn.

En dan is de volgende vraag: was dat stoeltje bij Sauber dan een optie als alternatief voor Caterham, of een optie als het met Caterham niet door zou gaan? Wat 2 verschillende zaken zijn.


Zoals iedereen ziet, zijn dit ontzettend veel vragen. Dus zomaar stellen dat Van der Garde bij Sauber zit, omdat hij geen Caterham-stoeltje had (en ik weet dat jij dat niet doet, maar anderen wel), is puur gemakzucht, evenals stellen dat Van der Garde per se Caterham heeft afgewezen om bij Sauber te kunnen testen. Maar als ik mijn post zo eens bekijk, durf ik in ieder geval wel te stellen, dat de optie om derde coureur bij Sauber te worden langer op tafel lag dan 'de afgelopen dagen'. Het blijft alleen een groot vraagteken hoe, wanneer en waarom de beslissing om daarvoor te kiezen is genomen.

Dit nieuwsartikel trouwens:
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/305196/caterham-maakt-coureurs-zeer-snel-bekend/


O en om nog op je eerste zin te reageren. Force India zou sowieso een bijzonder kleine kans zijn geweest. Maar wel een kans natuurlijk. Williams hangt erg af van hoe Bottas in zijn tweede jaar presteert. Maar goed, daarom is het denk ik ook een gok van Van der Garde. Want als hij zeker wist wat er in 2015 mogelijk was, dan hadden we nu ook al wel zeker geweten of de testrol bij Sauber een goed idee was of niet.

Kronos

hahaha de geruchten beginnen NU al!
Het geld van Gutierrez zou nog niet ontvangen zijn waardoor er dus gekozen is voor Giedo...

volledige onzin natuurlijk aangezien dhr. Slim achter het Mexicaans geld zit, die betaald zeker wel...

Maar wel bijzonder om al zo snel deze geruchten te zien opduiken op Twitter

Sabai

2015 is imho ook geen optie bij Sauber imho. Die willen de rus laten debuteren en daarnaast een ervaren rijder.Ik vraag me ook af hoe vaak Giedo mag gaan testen en vrijdagen mag rijden. Sauber heeft al eerder vermeld dit jaar de rus te voorbereien voor zijn debuut door hem zoveel mogelijk te laten testen en op vrijdag te laten rijden. Dus er blijft weinig over voor Giedo. Imho Giedo is kansloos hij heeft er even aan mogen ruiken en pakt Sauber graag zijn centjes aan en geven daar een luchtkasteel voor terug.

Franky R.

Citaat van: Kronos op 22 januari 2014 - 15:58:14
hahaha de geruchten beginnen NU al!
Het geld van Gutierrez zou nog niet ontvangen zijn waardoor er dus gekozen is voor Giedo...

volledige onzin natuurlijk aangezien dhr. Slim achter het Mexicaans geld zit, die betaald zeker wel...

Maar wel bijzonder om al zo snel deze geruchten te zien opduiken op Twitter


Volgens de geruchten werd Perez gewipt bij McLaren omdat meneer Slim juist niet betaalde...Of Slim was teleurgesteld in de prestaties van het team.

Kronos

Citaat van: Franky R. op 22 januari 2014 - 16:08:52
Citaat van: Kronos op 22 januari 2014 - 15:58:14
hahaha de geruchten beginnen NU al!
Het geld van Gutierrez zou nog niet ontvangen zijn waardoor er dus gekozen is voor Giedo...

volledige onzin natuurlijk aangezien dhr. Slim achter het Mexicaans geld zit, die betaald zeker wel...

Maar wel bijzonder om al zo snel deze geruchten te zien opduiken op Twitter

Gaan we toch niet de hele soap weer van voren af aan meemaken? Zou dit dan de reden zijn dat hij getekend heeft bij Sauber?!  :P

Ik geloof er niet veel van in ieder geval. Net zo min dat die Sirotkin volgend jaar voor Sauber gaat rijden zolang die Russische roebels niet voldaan zijn (als ze al betaald hadden dat zou hij dit jaar al rijden, die superlicense is echt niet zo enorm lastig te halen voor iemand die kan sturen)

Volgens de geruchten werd Perez gewipt bij McLaren omdat meneer Slim juist niet betaalde...Of Slim was teleurgesteld in de prestaties van het team.

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 22 januari 2014 - 16:08:21
2015 is imho ook geen optie bij Sauber imho. Die willen de rus laten debuteren en daarnaast een ervaren rijder.Ik vraag me ook af hoe vaak Giedo mag gaan testen en vrijdagen mag rijden. Sauber heeft al eerder vermeld dit jaar de rus te voorbereien voor zijn debuut door hem zoveel mogelijk te laten testen en op vrijdag te laten rijden. Dus er blijft weinig over voor Giedo. Imho Giedo is kansloos hij heeft er even aan mogen ruiken en pakt Sauber graag zijn centjes aan en geven daar een luchtkasteel voor terug.
Ik weet niet in hoeverre we zeker moeten zijn dat Sirotkin in 2015 (of 2016) zijn debuut zal maken. Hij mag wel als een talent worden beschouwd, als hij geen of heel weinig progressie laat zien ten opzichte van vorig seizoen in de FR3.5, wordt die optie minder interessant. Wat financiën betreft weet ik niet helemaal meer hoe dat met hem is gelopen, maar zijn Russische backing stond zover ik weet ook niet als een huis.

Tenzij Sauber wel gewoon 100% zeker is dat Sirotkin op termijn instapt, natuurlijk. Maar dat is best een grote gok.

Perton

Citaat van: Sabai op 22 januari 2014 - 16:08:21Sauber heeft al eerder vermeld dit jaar de rus te voorbereien voor zijn debuut door hem zoveel mogelijk te laten testen en op vrijdag te laten rijden.
Nee, dat heeft Sauber niet. Ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt, maar Sauber heeft vooralsnog Sirotkin alleen gepresenteerd als 'testcoureur', maar daar had Lotus er in het verleden ook meerdere van zonder dat ze in actie kwamen buiten wat demonstratieruns. Van der Garde is daarentegen gepresenteerd als 'test- en reservecoureur die enkele testdagen en vrijdagsessies voor zijn rekening zou nemen'. Daar is bij de bekendmaking van Sirotkin met geen woord over gesproken. Sauber heeft inderdaad gezegd Sirotkin te willen voorbereiden op een racestoeltje, maar hoe, daar hebben ze niks over gezegd, dus dat fabeltje dat Sirotkin veel zou rijden tijdens tests en op vrijdagen en Van der Garde maar weinig, daar moeten mensen maar eens een keer mee ophouden.

Dit schreef Autosport: "It is not clear whether he will get any F1 mileage in 2014, but should Sauber want to ensure he gains a Superlicence he will need to be given some time in the car." en dit is het persbericht van Sauber http://www.sauberf1team.com/en/season/news/detail-view/-/sergey-sirotkin-wird-testfahrer-des-sauber-f1-teams/ Staat niks in over testdagen of vrijdagen.

Bovendien mag Sirotkin überhaupt geen vrijdagen rijden zolang hij zijn superlicentie niet heeft, al geef ik toe dat dat opgelost kan worden door hem een dag, of zelfs een halve dag, in Jerez of Bahrein in de auto te zetten.

Maar kunnen we ons alsjeblieft bij de feiten houden, of in ieder geval met beargumenteerde aanname's, ipv onwaarheden te blijven herhalen zonder dat enig fundament voor is? Sorry als het bot naar jou overkomt, want het is niet specifiek aan jou persoonlijk gericht, maar ik ben er een beetje klaar mee dat er altijd naar Sirotkin wordt gewezen, terwijl uit de uitspraken van Sauber vooralsnog niet valt aan te nemen dat hij meer dan Van der Garde zal testen. Misschien dat de realiteit gaandeweg het seizoen anders zal blijken te zijn, maar met de informatie die we hebben, zowel officiële als minder officiële, is Van der Garde bevestigd als iemand die daadwerkelijk meerdere dagen mag testen/vrije trainingen rijden en Sirotkin als iemand die eerst nog maar eens een superlicentie moet gaan halen.



Over het geld, ik heb ooit gelezen dat Slim helemaal niet zoveel geld betaalt als je zou denken van de rijkste man van de wereld (Bovendien heeft hij ook helemaal niets met Autosport, dat is zijn zoon, die leidt het Telmex-rijdersprogramma, dus die zal ook lang niet zoveel te besteden hebben als zijn vader). Maar vergeet niet dat ook José Cuervo sponsor is van Sauber, dus het is qua Mexicaans geld niet alleen Slim-geld dat er in Sauber zit. Dus dan zouden alle Mexicaanse sponsoren plotseling niet meer moeten betalen, wil dat gerucht enigszins waar zijn.

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 januari 2014 - 15:54:51
Zoals iedereen ziet, zijn dit ontzettend veel vragen. Dus zomaar stellen dat Van der Garde bij Sauber zit, omdat hij geen Caterham-stoeltje had (en ik weet dat jij dat niet doet, maar anderen wel), is puur gemakzucht, evenals stellen dat Van der Garde per se Caterham heeft afgewezen om bij Sauber te kunnen testen. Maar als ik mijn post zo eens bekijk, durf ik in ieder geval wel te stellen, dat de optie om derde coureur bij Sauber te worden langer op tafel lag dan 'de afgelopen dagen'. Het blijft alleen een groot vraagteken hoe, wanneer en waarom de beslissing om daarvoor te kiezen is genomen.
da's geen gemakzucht, pure logica. Tot gisteren hoopte toch heel NL op het Caterham zitje en was er niemand die deze gouden kans bij Sauber zag. Lekker makkelijk om nu het een voldongen feit is ineens met allerlei theoriën te komen waarom het eigenlijk zo'n goeie stap is voor vd Garde. Als je dit alles voor gisteren had geroepen was het een stuk geloofwaardiger geweest. Maar nee, toen maakte je je vooral druk dat een coureur als Ericsson er met het stoeltje van vd Garde van door dreigde te gaan. Kortom, ik kan hier niet zoveel mee.

Perton

#1454
O Tuesday kan nog steeds niet goed lezen zie ik. Maar voor de 53e keer dan: ik heb me nooit druk gemaakt dat Ericsson er met het stoeltje van Van der Garde vandoor zou gaan, ik vind het alleen belachelijk dat iemand met zo weinig talent zijn Formule 1-debuut maakt. Dat jij keer op keer anders wilt blijven beweren en de linkt met Van der Garde blijft leggen ook al heb ik meerdere malen aangegeven dat dat volledig irrelevant is in mijn mening over Ericsson, kan ik ook niet zoveel aan doen. En uiteraard zag niemand deze kans bij Sauber, omdat men er (achteraf ten onrechte) vanuit ging dat men zich daar volledig op Sirotkin zou gaan focussen, wat niet geheel waar blijkt te zijn. Ik heb ook nergens gezegd "dat het zo'n goeie stap is", ik heb alleen gezegd dat ik het een logische stap vind, want Van der Garde is nou eenmaal niet de beste coureur die er is, dus dan is een alternatieve manier om hogerop te komen, vanuit zijn denkwijze als coureur te begrijpen.

Maar goed, zolang jij nog steeds leest met het vermogen van een 6-jarige en mij keer op keer woorden in de mond blijft leggen, ben ik (trouwens niet als eerste persoon op dit forum) weer eens klaar met discussiëren met jou. En het spijt me naar de rest van de aanwezigen hier dat ik nu zo even op de man moet spelen, maar ik kan er niet zo goed tegen als mensen mij keer op keer woorden in de mond blijven leggen, terwijl ik al een stuk of wat keer heb gezegd, dat ik zulke dingen nooit zo heb bedoeld. Met Kootje wil ik nog prima discussiëren over waarom ik Sauber een prima optie vind en met Jeroen over waarom Van der Garde niet full retard is dat hij al dan niet Caterham zou hebben afgewezen (en met elke andere forummer die de stap naar Sauber niet zo logisch vindt natuurlijk), maar voor de rest ben ik met Tuesday een beetje klaar.