Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Kronos

Citaat van: Maikel0230 op 20 januari 2014 - 13:43:04
Yep het gonst nu van de geruchten dat het team Ericsson gekozen heeft. Ik ben benieuwd hoelang we nog gaan moeten wacht alvorens er iets bekend gaat gemaakt worden.

Ook al was het vrijdag nog Giedo en Frijns die het zouden mogen gaan proberen samen (Frijns testrijder).
Dus wellicht, tegen beter weten in, hou ik nog hoop op een voor Giedo goede afloop.

Kan me namelijk echt niet voorstellen dat men kiest voor Ericsson, iemand die voorlopig op alle vlakken de mindere is dan Giedo...

Jehoentelaar

Citaat van: Kronos op 20 januari 2014 - 13:54:22
Kan me namelijk echt niet voorstellen dat men kiest voor Ericsson, iemand die voorlopig op alle vlakken de mindere is dan Giedo...
Geld. En dat is soms belangrijker dan talent.

Kronos

Citaat van: Jehoentelaar op 20 januari 2014 - 14:31:15
Citaat van: Kronos op 20 januari 2014 - 13:54:22
Kan me namelijk echt niet voorstellen dat men kiest voor Ericsson, iemand die voorlopig op alle vlakken de mindere is dan Giedo...
Geld. En dat is soms belangrijker dan talent.

En zometeen komt opeens Frijns als een konijn uit de hoge hoed gekropen met een of andere multinational als sponsor ;-)

Dan zou je talent en geld hebben... (een man mag toch dromen toch?! En wie weet leest de CEO van Philips ook wel dit forum)

Buxoq

Ik weet wel dat Caterham niet zo'n goede indruk bij maakt. Ze komen naar mij ook niet heel erg sympathiek over. Door al dit gedoe met geld voor de stoeltjes krijg ik het idee dat Caterham het financieel vrij krap heeft, want als Giedo echt 3 miljoen minder bied dan snap ik niet waarom je voor Ericsson kiest. Giedo kent namelijk het team en de engineers waren dacht ik behoorlijk tevreden over hem. Persoonlijk vind ik Ericsson een te onzekere factor.

Maikel0230

Er is grote onzekerheid over wat nu precies het budget is van Ericsson, zijn manager mag dan wel roepen alsof het wel meevalt en dat hij niet echt in de running is voor een zitje, het kan altijd dat die dat doet om druk te zetten op Caterham. Wie weet heeft die jongeman wel degelijk een 30 miljoen bij elkaar weten te schrapen zoals sommigen beweren? Als die echt te kort komt tegenover Giedo kwasie budget waar wacht Caterham dan nog op? Persoonlijk denk ik dat het spel uit is.

Het feit dat de sponsors van Giedo ineens op onverklaarbare wijze zijn verwijderd van de lijst bewijst dat ie er waarschijnlijk uitlicht. Het wordt tijd Caterham eens voor de dag komt met hun line up want hoe langer het duur hoe meer men de bomen niet meer door het bos kan zien.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kronos

Citaat van: Maikel0230 op 20 januari 2014 - 15:24:36
Er is grote onzekerheid over wat nu precies het budget is van Ericsson, zijn manager mag dan wel roepen alsof het wel meevalt en dat hij niet echt in de running is voor een zitje, het kan altijd dat die dat doet om druk te zetten op Caterham. Wie weet heeft die jongeman wel degelijk een 30 miljoen bij elkaar weten te schrapen zoals sommigen beweren? Als die echt te kort komt tegenover Giedo kwasie budget waar wacht Caterham dan nog op? Persoonlijk denk ik dat het spel uit is.

Het feit dat de sponsors van Giedo ineens op onverklaarbare wijze zijn verwijderd van de lijst bewijst dat ie er waarschijnlijk uitlicht. Het wordt tijd Caterham eens voor de dag komt met hun line up want hoe langer het duur hoe meer men de bomen niet meer door het bos kan zien.

Het verwijderen van sponsoren kan natuurlijk ook een manier zijn om het team achter Giedo onder druk te zetten om toch nog een paar extra miljoentjes over te maken.
Waarschijnlijk is het ook zo gegaan...

Giedo biedt bijv. 10 miljoen, Ericsson doet een bieding van 11 miljoen en vervolgens wordt het opbieden geblazen.
Ook al is het uiteindelijk bod van Giedo het hoogste, dan nog zullen ze proberen er nog wat extra's uit te persen door acties zoals sponsoren verwijderen.

Kan ook zijn dat een Zakenman als Boekhoorn al in een voortijdig stadium heeft gezegd dat hij geen 'zin' heeft in een biedingsoorlog en Caterham al tijden aan het wachten is op een ommekeer in deze houding (die er wellicht niet gaat komen).

Franky R.

Citaat van: Buxoq op 20 januari 2014 - 15:13:13
Ik weet wel dat Caterham niet zo'n goede indruk bij maakt. Ze komen naar mij ook niet heel erg sympathiek over. Door al dit gedoe met geld voor de stoeltjes krijg ik het idee dat Caterham het financieel vrij krap heeft, want als Giedo echt 3 miljoen minder bied dan snap ik niet waarom je voor Ericsson kiest. Giedo kent namelijk het team en de engineers waren dacht ik behoorlijk tevreden over hem. Persoonlijk vind ik Ericsson een te onzekere factor.


Nog los van het feit dat je met een rookie gaat racen in een geheel nieuwe motorenconfiguratie...Ik zou dat nooit doen, maar ja...Ik ben helaas [nog] geen F1-teambaas. :-X

gloudiesaurus

Het verwijderen van McGregor + de andere persoonlijke sponsorvan van Giedo van de site en de andere sponsoren laten staan betekend zeer waarschijnlijk dat Van der Garde er uit ligt. Het zou enorm zonde zijn maar ik vrees het ergste voor hem.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Dus waren de woorden van Boekhoorn ook loze woorden.

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 20 januari 2014 - 17:33:41
Het verwijderen van McGregor + de andere persoonlijke sponsorvan van Giedo van de site en de andere sponsoren laten staan betekend zeer waarschijnlijk dat Van der Garde er uit ligt. Het zou enorm zonde zijn maar ik vrees het ergste voor hem.

Wanneer is dat gebeurd dan?

Ik bedoel .... is dat echt pas net gedaan, of is het nog niemand eerder opgevallen maar is dit vanaf 1 Januari al het geval?
In het 1e geval is het idd geen goed teken, in het 2e niet meer dan normaal omdat toen de deal eindigde. En waarom zou je sponsoring op je site plaatsen van bedrijven die op dit moment officieel gezien geen sponsor zijn?

Buxoq

Citaat van: Kootje op 20 januari 2014 - 18:13:25
Citaat van: gloudiesaurus op 20 januari 2014 - 17:33:41
Het verwijderen van McGregor + de andere persoonlijke sponsorvan van Giedo van de site en de andere sponsoren laten staan betekend zeer waarschijnlijk dat Van der Garde er uit ligt. Het zou enorm zonde zijn maar ik vrees het ergste voor hem.

Wanneer is dat gebeurd dan?

Ik bedoel .... is dat echt pas net gedaan, of is het nog niemand eerder opgevallen maar is dit vanaf 1 Januari al het geval?
In het 1e geval is het idd geen goed teken, in het 2e niet meer dan normaal omdat toen de deal eindigde. En waarom zou je sponsoring op je site plaatsen van bedrijven die op dit moment officieel gezien geen sponsor zijn?

Ik kan me herinneren dat een bepaalde site melden dat zijn sponsors een paar dagen geleden nog gewoon op de site van Caterham stonden.

Kootje

Dan is het idd geen goed teken. :-\

Perton

Citaat van: Fabian op 20 januari 2014 - 18:00:39
Dus waren de woorden van Boekhoorn ook loze woorden.
Waarom? Misschien lag het contract al klaar en hoefden er alleen nog handtekeningen onder, maar belde de manager van Kobayashi en zei Caterham tegen Boekhoorn en co: "Dat contract dat nu klaarligt he, waar we al min of meer over uit waren.... laten we het daar toch nog maar eens over hebben." Het stellen van '100% zeker' maakt Boekhoorn eerder naïef dan dat het loze woorden waren. Het is maar hoe je het op wilt vatten natuurlijk, maar feit is dat wij niet alle details kennen en Boekhoorn meende dat er genoeg op tafel lag om het 100% te noemen. Nogmaals, dat noem ik eerder naïviteit dan dat ik denk dat hij de Nederlandse fans heeft voorgelogen.

Kootje

Daarbij heb ik sponsoren, teambazen, managers en coureurs dat al zo vaak horen roepen, dat het elke waarde voor mij verloren heeft.

Fabian

Roepen dat iemand 100% zeker rijdt houdt in dat er dus al iets getekend is, dan ben je rond en dan zijn de handtekeningen gezet en zelfs dan ben je nog niet 100% zeker. Dus dan vind ik het loze woorden als blijkt dat Van der Garde straks nergens racet. Hoop van harte voor Giedo dat hij binnenkort bevestigd wordt en dat Boekhoorn gelijk had, maar de voortekenen zijn niet goed.