Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Perton

Speedweek schijnbaar de originele bron. Niet per se onbetrouwbaar die lui. Hebben het laatste jaar wel naam gemaakt. Geen idee trouwens hoe Kobayashi en Frijns aan hun geld komen, maar dat kan me ook werkelijk waar niet schelen.

NielsD

Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 14:42:04
Speedweek schijnbaar de originele bron. Niet per se onbetrouwbaar die lui. Hebben het laatste jaar wel naam gemaakt. Geen idee trouwens hoe Kobayashi en Frijns aan hun geld komen, maar dat kan me ook werkelijk waar niet schelen.

Kobayashi wordt toch geholpen door wat Japanse bedrijven, en hoe Frijns aan geld komt. Geen idee, misschien toch een Nederlands bedrijf zo gek gevonden om een Formule 1-avontuur met hem aan te gaan?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Die bedrijven wilden hem vorig jaar helpen (daarmee bedoel ik eigenlijk 2012). Het kan natuurlijk zijn dat ze nu hebben gezegd: ok we gaan het weer proberen. Dat lijkt me wel reëel.

NielsD

Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 14:50:10
Die bedrijven wilden hem vorig jaar helpen (daarmee bedoel ik eigenlijk 2012). Het kan natuurlijk zijn dat ze nu hebben gezegd: ok we gaan het weer proberen. Dat lijkt me wel reëel.

Ligt er ook aan hoelang Gans al de manager is van Frijns, als dat al een aantal maanden zo is, dan heeft hij die bedrijven misschien omgepraat.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Ik doelde op Kobayashi met die post ;)

Kootje

Citaat van: NielsD op 17 januari 2014 - 15:00:45
Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 14:50:10
Die bedrijven wilden hem vorig jaar helpen (daarmee bedoel ik eigenlijk 2012). Het kan natuurlijk zijn dat ze nu hebben gezegd: ok we gaan het weer proberen. Dat lijkt me wel reëel.

Ligt er ook aan hoelang Gans al de manager is van Frijns, als dat al een aantal maanden zo is, dan heeft hij die bedrijven misschien omgepraat.

;D Dat ging volgens mij over Kobayashi, niet over Frijns. :D


{Edit} Perton was me al voor. :-[

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kronos

Citaat van: NielsD op 17 januari 2014 - 14:47:52
Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 14:42:04
Speedweek schijnbaar de originele bron. Niet per se onbetrouwbaar die lui. Hebben het laatste jaar wel naam gemaakt. Geen idee trouwens hoe Kobayashi en Frijns aan hun geld komen, maar dat kan me ook werkelijk waar niet schelen.

Kobayashi wordt toch geholpen door wat Japanse bedrijven, en hoe Frijns aan geld komt. Geen idee, misschien toch een Nederlands bedrijf zo gek gevonden om een Formule 1-avontuur met hem aan te gaan?

De japanner heeft destijds toen hij geen nieuw team gevonden kreeg een FundRaiser gedaan onder zijn Fans.
Dit heeft enkele miljoenen opgebracht, hij zou dit geld tot en met dit seizoen mogen gebruiken alvorens het teruggestort zou worden naar zijn fans.
Tesamen met een paar bedrijven zou het bedrag door Kobayashi opgebracht worden.

Perton

Dat heeft hem 2 á 3 miljoen opgeleverd, de rest van het budget dat hij voor 2013 had was van bedrijven.

gloudiesaurus

Volgens Italiaanse media (Autosprint) wordt het toch Kobayashi en Ericcson. Ericcson zou Van der Garde overboden hebben...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kronos

Citaat van: gloudiesaurus op 20 januari 2014 - 12:27:24
Volgens Italiaanse media (Autosprint) wordt het toch Kobayashi en Ericcson. Ericcson zou Van der Garde overboden hebben...

Ik ben bang dat dit nog door blijft gaan tot het moment dat er daadwerkelijk nieuws bekend wordt gemaakt door Caterham.
Deze Italiaanse website wist volgens mij te melden dat het waarschijnlijker geworden was dat er gekozen werd voor de Zweed, er staat net zoveel "onder voorbehoud" bewoordingen in als het onlangs verschenen bericht van de Duitse Media.

Er waren ook berichten dat Giedo het op 3 punten zou winnen van de Zweed:

- Geld (uiteindelijk denk ik dat het geld dat Giedo meebrengt toch meer zal zijn, het plafond is hoger denk ik)
- Ervaring (hij heeft nu al twee jaar met het team samengewerkt dus men kent elkaar)
- Afzetmarkt Nederland vs. Zweden. Het commercieel belang zou in Nederland groter zijn dan in Zweden.

Uiteindelijk zal voor Caterham punt 1 de doorslag geven :-(

We zullen nog een week geduld moeten hebben verwacht ik... (Caterham zal dit spelletje blijven spelen tot het moment dat ze niet meer kunnen)

gloudiesaurus

Precies, het is gewoon een ordinaire biedingsstrijd geworden.
Ik denk dat Kobayashi zeker is, en wie het meeste betaald krijgt het tweede stoeltje.
Ik denk dus dat het enkel om het geld zal gaan. Grote vraag is tot hoever wil Boekhoorn gaan.

Ben benieuwd of Caterham voor de 1e test allebei haar coureurs zal aankondigingen. Ik zie zomaar gebeuren dat ze bijv. alleen met Kobahasi gaan rijden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kronos

#1317
Citaat van: gloudiesaurus op 20 januari 2014 - 12:42:12
Precies, het is gewoon een ordinaire biedingsstrijd geworden.
Ik denk dat Kobayashi zeker is, en wie het meeste betaald krijgt het tweede stoeltje.
Ik denk dus dat het enkel om het geld zal gaan. Grote vraag is tot hoever wil Boekhoorn gaan.

Ben benieuwd of Caterham voor de 1e test allebei haar coureurs zal aankondigingen. Ik zie zomaar gebeuren dat ze bijv. alleen met Kobahasi gaan rijden.

Of Robin Frijns alvast aankondigen als testcoureur en hem rondjes laten rijden (verwacht wel dat ze met twee auto's gaan rijden).
Als Boekhoorn wil dan rijdt Giedo volgend jaar Formule 1. De zweed is afhankelijk van bedrijven welke niet zo snel extra geld gaan bieden.

Het team verliest wel steeds meer respect van veel mensen daar ze echt het onderste uit de kan willen halen...

*update:
Sponsoren van Giedo zijn verwijderd op de website van Caterham.

Perton

Met twee auto's gaan rijden? Dat mag sinds 2007 al niet meer volgens mij, dus dat gaat em sowieso niet worden.


Die update is wel vervelend.

Maikel0230

Yep het gonst nu van de geruchten dat het team Ericsson gekozen heeft. Ik ben benieuwd hoelang we nog gaan moeten wacht alvorens er iets bekend gaat gemaakt worden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25