Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: Perton op 16 januari 2014 - 12:39:08
Ik zou dat ook 'bevestigen' als ik hen was. Wil nog niet zeggen dat het ook gebeurt.

Heb je een punt inderdaad.

@Gloudiesaurus, dat denk ik ook. Samen met Frijns daar laten sturen en dan na de test in Jerez nog iemand bevestigen en die meenemen naar Bahrein.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Precies en dan Ericcson en Van der Garde goed onder druk zetten.
Maximaal betalen en anders niet rijden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Ik tip op vd Garde. Hij is druk bezig met een trainingsprogramma. En de rest?? Koba en Frijns?? Zou toch een mooie rijders line up zijn?
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Jep dat Caterham nu niets laat weten spreekt wel in het voordeel van Van der Garde.
Hij zit in Oostenrijk om te trainen...

Fernandes spreekt over een exciting line - up.

Laten we het hopen dat het uiteindelijk Van der Garde wordt.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 16 januari 2014 - 22:28:00
Jep dat Caterham nu niets laat weten spreekt wel in het voordeel van Van der Garde.
Hij zit in Oostenrijk om te trainen...

Fernandes spreekt over een exciting line - up.

Laten we het hopen dat het uiteindelijk Van der Garde wordt.

En Koba en Frijns. ;)
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Exactly, Koba maakt me overigens niet uit  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Mwah .... toch 100x liever Koba dan Kova hoor. Van Koba kun je tenminste nog wat spektakel verwachten als hij ingesloten zit tussen de Marussia's en z'n teamgenoot. Kova zie ik dan weer liever als Ericsson die nog nooit heeft laten zien uit het juiste racehout gesneden te zijn. Dat is Kova in principe wel, maar die is mij te kleurloos en clean. Ik hou meer van agressief en 'n tikje onbesuisd.

Dus ja .... ik ga ook voor Koba - Giedo als race- en Frijns als reserve / GP2 coureur.

Jehoentelaar

Ik vond Kovalainen altijd wel tof. Je zag hem nooit heel gekke dingen doen en was daarmee voor Caterham best betrouwbaar.

Kronos

Citaat van: Jehoentelaar op 17 januari 2014 - 10:25:36
Ik vond Kovalainen altijd wel tof. Je zag hem nooit heel gekke dingen doen en was daarmee voor Caterham best betrouwbaar.

Kovalainen is behoorlijk saai in zijn rijstijl, dat brengt natuurlijk betrouwbaarheid mee... maar in zo'n achterhoede team moet je risico's durven te nemen om de kans te grijpen zodra die zich voordoet (zoals Giedo dat heeft gedaan afgelopen seizoen in de kwalificaties van België en Monaco)

Kootje

En dat is nou juist mijn hele probleem met Kova, je zag hem nooit geen gekke dingen doen. Ik hou juist van coureurs die dat wel doen. En dan bedoel ik niet 'n Maldonado die iemand er bewust afrost, maar jongens als Kimi en Lewis die voor ieder gaatje gaan, hoe klein of onmogelijk dan ook. Coureurs die wel risico durven te nemen ipv alleen op save te rijden. Kova valt voor mij in die laatste categorie, die zul je niemand buitenom in de 130R in zien halen, of bij het ingaan van Eau Rouge/Raidillon 'm tussen voorganger en vangrail prikken.

Maar goed, het is verder 'n prima coureur die zeker goed genoeg is om 'n stoeltje in de F1 te verantwoorden. Zelfs als hij geld meebrengt heeft hij imo genoeg kwaliteiten om niet per definitie het stempel pay-driver te krijgen. Kwalitatief gezien is hij wellicht nog wel de beste keuze voor 'n team als Caterham, maar daar is dan gelijk alles mee gezegd voor mij. Want hoewel hij betrouwbaar en uiterst efficiënt is, heeft hij racend gezien voor mij geen enkele meerwaarde. 

Jehoentelaar

Dat laatste ben ik wel met je eens Kootje, maar het is maar zeer de vraag in welke mate Giedo en Kamui dat wel zijn als die Caterham ook komend jaar gewoon tekort komt op het middenveld. Met twee kwalificaties per jaar win je de oorlog niet en lekker raggen om P17 lijkt mij ook niet zo'n goed idee. In dat geval moet je juist de boel op de baan houden, mocht het verder voorin het veld uit de hand lopen en er veel uitvallers bij komen.

Kootje

Maar daarom zeg ik dus ook dat hij wellicht wel de beste keuze is voor het team. Mijn persoonlijke voorkeur gaat echter niet naar hem uit. Wat dat betreft is het maar goed dat ik geen teambaas ben. Ik zou namelijk altijd kiezen voor coureurs die wel bereid zijn die risico's te nemen, terwijl dat niet per definitie de beste coureurs zijn.

Neem bijvoorbeeld de McLaren jaren van Hamilton en Button.
Over die drie jaar genomen deed Button met z'n cleane, vrijwel risicoloze rijstijl niets onder voor 'n agressieve en risicovolle Hamilton. Zou Lewis echter minder agressief en risicovol geweest zijn, dan had hij bij minder incidenten betrokken geweest en Jenson met ruime cijfers verslagen. (logica, géén feit)
Uiteindelijk zou je dan ook kunnen stellen dat Button de betere keuze is. Doet geen domme dingen, brengt de auto keurig aan de finish en pakt z'n punten, terwijl Hammi het team heel veel geld kost aan schades en boetes en niets beter scoort.
Toch zou ik altijd voor Hamilton kiezen als ik één van de twee aan mocht trekken en dat heb ik in principe ook met Koba en Kova.

Kronos

Wat goed zou zijn voor het team zou nog niet goed voor mij als kijker thuis hoeven te zijn...

Max Chilton zal zeker voor Marussia de nodige informatie hebben opgeleverd en ook zeker nuttig zijn geweest. Heb daar als kijker niet zo veel plezier aan beleefd om eerlijk te zijn.

Misschien heb ik dan nog liever een Maldonado (ik dacht dat ik dit nooit zou zeggen?!)

Jehoentelaar

Citaat van: Kronos op 17 januari 2014 - 11:41:29
Wat goed zou zijn voor het team zou nog niet goed voor mij als kijker thuis hoeven te zijn...
Eens, maar we moeten niet allemaal de polonaise gaan doen als Kobayashi straks de eer krijgt om het hele jaar achttiende te worden in plaats van Kovalainen of Giedo.

CitaatMax Chilton zal zeker voor Marussia de nodige informatie hebben opgeleverd en ook zeker nuttig zijn geweest. Heb daar als kijker niet zo veel plezier aan beleefd om eerlijk te zijn.
Scheve vergelijking. Er is een verschil tussen een degelijke coureur met snelheid (Kovalainen) en een veel te langzame lambal die niks in de sport te zoeken heeft (Chilton).

CitaatMisschien heb ik dan nog liever een Maldonado (ik dacht dat ik dit nooit zou zeggen?!)
Ga je mond spoelen. ;)

NielsD

En weer wat geruchten: Giedo (15 mil.) samen met Kobayashi (9 mil.) voor Caterham dit jaar en Frijns (6 mil.) als test- en reserverijder
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna