Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Perton

Euh nee, nogmaals, ik klaag niet over het feit dat Van der Garde vervangen wordt door een coureur met geld. Ik klaag over het feit dat Ericsson zonder iets bewezen te hebben in de Formule 1 komt. Het is mij om het even wie in de Caterham komt, voor mijn part Kobayashi en Kovalainen, Kobayashi en Pic of, god forbid, Pic en Di Resta, twee coureurs die ik totaal niet moet. Zolang het maar geen Ericsson (of coureurs van gelijk kaliber) is.

Dus hoe klaag ik dat Van der Garde zijn plek kwijt is aan Ericsson? Dat doe ik namelijk niet. Nogmaals, ik had mijn posts misschien beter in het silly season-topic kunnen plaatsen, maar ik klaag nergens dat ik baal dat Van der Garde financieel overboden is. Da's part of the game. F1 is een hard wereldje.

0634

Citaat van: Perton op 13 januari 2014 - 21:04:07
Citaat van: Jeroen op 13 januari 2014 - 21:01:51
Citaat van: Perton op 13 januari 2014 - 20:22:50

Maar het is dan een beetje jammer dat Jeroen doet alsof mensen nu klagen omdat Van der Garde zijn plek verliest aan een coureur met geld. Daarover klagen mensen hier op dit forum volgens mij niet (elders ongetwijfeld wel).


Ik doe niet alsof hoor. Ik reageerde namelijk van origine op een post waarin gesteld werd:

'Als zo zou zijn is het wel een bittere pil voor Van der Garde... Als Ericcson is aangenomen gaat het alleen om de muntjes...'

Volgens mij wordt er dan dus wel degelijk geklaagd over een coureur met geld. Ik heb geen idee, hoe ik dit soort zinnen anders moet opvatten. Jij?
Dan heb ik die gemist. En is het één iemand die erover klaagt, nou joepie.
Ik beweer ook niet dat iedereen dat zegt, Perton, ik reageerde ook alleen op hem. Maar jij ging er op in. Dus ga ik daar weer op in en jij daar weer op enzovoort enzovoort... Ik zei er zelfs nog bij dat jíj er niet over klaagde ;).


0634

Citaat van: Perton op 13 januari 2014 - 21:10:14
Euh nee, nogmaals, ik klaag niet over het feit dat Van der Garde vervangen wordt door een coureur met geld. Ik klaag over het feit dat Ericsson zonder iets bewezen te hebben in de Formule 1 komt. Het is mij om het even wie in de Caterham komt, voor mijn part Kobayashi en Kovalainen, Kobayashi en Pic of, god forbid, Pic en Di Resta, twee coureurs die ik totaal niet moet. Zolang het maar geen Ericsson (of coureurs van gelijk kaliber) is.

Dus hoe klaag ik dat Van der Garde zijn plek kwijt is aan Ericsson? Dat doe ik namelijk niet. Nogmaals, ik had mijn posts misschien beter in het silly season-topic kunnen plaatsen, maar ik klaag nergens dat ik baal dat Van der Garde financieel overboden is. Da's part of the game. F1 is een hard wereldje.

Point taken. Ik zie het iets anders, maar okee. Dat kan.

gloudiesaurus

http://na.se/sporten/motor/1.2343696-marcus-bryter-tystnaden-vantar-ivrigt-?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Hier wordt gesproken over 11 miljoen Kronen, en Ericcson zegt thuis in Zweden af te wachten...

Op internet circuleren wel steeds meer berichten dat het Kobayashi en Ericcson zal worden met Rossi en Kovalainen als testrijders.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Adam Cooper, doorgaans goed ingelicht, richt zich ook nog steeds op Kobayashi en Ericcson  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Buxoq

Citaat van: gloudiesaurus op 13 januari 2014 - 21:23:05
http://na.se/sporten/motor/1.2343696-marcus-bryter-tystnaden-vantar-ivrigt-?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Hier wordt gesproken over 11 miljoen Kronen, en Ericcson zegt thuis in Zweden af te wachten...

Op internet circuleren wel steeds meer berichten dat het Kobayashi en Ericcson zal worden met Rossi en Kovalainen als testrijders.

Ik denk dat je bedoelt een budget van ongeveer 11 miljoen euro en dat is ongeveer 100 miljoen Zweedse kronen.

Verder zou ik zelf het liefst het koppel Kobayashi-Frijns of Van der Garde-Frijns al zou ik Kobayashi-Van der Garde en Frijns als testrijder met een zitje in de GP2 ook niet erg vinden. Ik denk dat de laatste ook het meest realistische is van de 3.

NielsD

Citaat van: Buxoq op 15 januari 2014 - 12:18:10
Citaat van: gloudiesaurus op 13 januari 2014 - 21:23:05
http://na.se/sporten/motor/1.2343696-marcus-bryter-tystnaden-vantar-ivrigt-?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Hier wordt gesproken over 11 miljoen Kronen, en Ericcson zegt thuis in Zweden af te wachten...

Op internet circuleren wel steeds meer berichten dat het Kobayashi en Ericcson zal worden met Rossi en Kovalainen als testrijders.

Ik denk dat je bedoelt een budget van ongeveer 11 miljoen euro en dat is ongeveer 100 miljoen Zweedse kronen.

Verder zou ik zelf het liefst het koppel Kobayashi-Frijns of Van der Garde-Frijns al zou ik Kobayashi-Van der Garde en Frijns als testrijder met een zitje in de GP2 ook niet erg vinden. Ik denk dat de laatste ook het meest realistische is van de 3.

Ik denk zelf ook dat Caterham kiest voor je laatstgenoemde optie. Ik snap niet waarom ze een Ericsson met geen F1-ervaring dit jaar in overweging nemen, terwijl je een Kobayashi met een aantal jaren ervaring en een Giedo met één jaar ervaring kan laten rijden. En als het budget van Ericsson 11 miljoen euro is, dan gok ik dat er weinig verschil zit tussen wat hij meeneemt en Giedo.

Nogmaals; Boekhoorn zei dat het 100% zeker is dat Giedo er staat. Ik denk dat het wel goedkomt.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Laten we het hopen... ik heb zo mijn twijfels. In de internationale media wordt Kobayhasi - Ericcson als het duo genoemd wat Caterham zal aanstellen. Ook de insiders spreken hierover, Van der Garde wordt niet echt meer genoemd  >:(

Maar laten we hopen dat Ericcson alleen wordt gebruik om de prijs die Van der Garde moet betalen op te drijven. Van der Garde moet wel want niet rijden na zijn debuutjaar is eigenlijk geen optie...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Verstappen wist 100% zeker dat ie voor Jordan zou racen.



Maargoed, als je de tijdlijn van gebeurtenissen een beetje op een rijtje zet, is het dit:

Eddie Jordan zegt eind vorig seizoen: Van der Garde en Ericsson in 2014 bij Caterham
Van der Garde-kamp maakt zich nergens zorgen over
Einde van het jaar valt de naam van Kobayashi plotseling
Het Ericsson-gerucht, ondanks ontkennen van de manager, verdwijnt niet

Er moet dus ergens in die tijdlijn een moment zijn geweest dat ze sowieso voor Ericsson hebben gekozen en bij het andere stoeltje de afweging hebben gemaakt tussen de ervaring en het beetje geld van Kobayashi en de mindere ervaring en iets meer geld van Van der Garde.

Dat laatste snap ik volledig, en de uitkomst kan ik ook wel begrijpen, maar dat eerste niet. Dat eerste vind ik in de tijdlijn die we hebben heel erg frappant. Ik wil niet weer die vorige discussie voeren :P Maar ik vind het heel raar dat men blijkbaar al zo vroeg een (pre-)deal met Ericsson sluit, tenzij hij Luiz Razia/Pastor Maldonado-achtige bedragen heeft beloofd. Die bedragen die eerder circuleerden lijken nu toch wat afgezwakt naar 'slechts' 11 miljoen euro. Nog steeds een goed bedrag, maar zoals Niels stelt: het geeft hem eigenlijk geen meerwaarde boven Van der Garde.

Het kan, maar dit is slechts gefilosofeer en nergens op gebaseerd, dat men bij Caterham iets te happig is geweest op Ericsson en dat het een Razia-verhaal wordt omdat het uiteindelijk toch tegen bleek te vallen. Die kans acht ik echter minimaal. Maar er is natuurlijk wel een reden waarom het allemaal zo lang duurt.

gloudiesaurus

Sommige bronnen melden nu dat Caterham voor Jerez alleen Kobayashi zal bevestigen en misschien Frijns als testcoureur.

Enige reden die ik kan bedenken waarom ze zolang wachten is het het tot het uiterste spelen met coureurs om zoveel mogelijk geld op tafel te krijgen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Citaat van: gloudiesaurus op 15 januari 2014 - 20:09:41
Sommige bronnen melden nu dat Caterham voor Jerez alleen Kobayashi zal bevestigen en misschien Frijns als testcoureur.

Enige reden die ik kan bedenken waarom ze zolang wachten is het het tot het uiterste spelen met coureurs om zoveel mogelijk geld op tafel te krijgen.

Moet toch deze week gebeuren, aangezien Fernandes zei dat de opstelling snel bekend zou worden. Nu weet ik alleen niet wat die Maleisiërs met snel bedoelen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kronos

Citaat van: NielsD op 16 januari 2014 - 11:05:28
Citaat van: gloudiesaurus op 15 januari 2014 - 20:09:41
Sommige bronnen melden nu dat Caterham voor Jerez alleen Kobayashi zal bevestigen en misschien Frijns als testcoureur.

Enige reden die ik kan bedenken waarom ze zolang wachten is het het tot het uiterste spelen met coureurs om zoveel mogelijk geld op tafel te krijgen.

Moet toch deze week gebeuren, aangezien Fernandes zei dat de opstelling snel bekend zou worden. Nu weet ik alleen niet wat die Maleisiërs met snel bedoelen.

Zou me niets verbazen als we deze week wellicht één naam te horen krijgen om vervolgens tot aan de laatste test te moeten wachten op de tweede naam.
De reden? Stel dat Lotus ook de volgende tests niet kan rijden (wegens financiële omstandigheden) dan zal die Fernandes behoorlijk in zijn nopjes zijn om die Maldonado alsnog in zijn groene broodtrommel te laten rijden (vanwege het sponsorgeld natuurlijk).

Maar laten we hopen op 'gewoon' netjes twee namen + een reserve coureur deze week alsmede de aankondiging van de GP2 zitjes.

NielsD

Citaat van: Kronos op 16 januari 2014 - 11:10:10
Citaat van: NielsD op 16 januari 2014 - 11:05:28
Citaat van: gloudiesaurus op 15 januari 2014 - 20:09:41
Sommige bronnen melden nu dat Caterham voor Jerez alleen Kobayashi zal bevestigen en misschien Frijns als testcoureur.

Enige reden die ik kan bedenken waarom ze zolang wachten is het het tot het uiterste spelen met coureurs om zoveel mogelijk geld op tafel te krijgen.

Moet toch deze week gebeuren, aangezien Fernandes zei dat de opstelling snel bekend zou worden. Nu weet ik alleen niet wat die Maleisiërs met snel bedoelen.

Zou me niets verbazen als we deze week wellicht één naam te horen krijgen om vervolgens tot aan de laatste test te moeten wachten op de tweede naam.
De reden? Stel dat Lotus ook de volgende tests niet kan rijden (wegens financiële omstandigheden) dan zal die Fernandes behoorlijk in zijn nopjes zijn om die Maldonado alsnog in zijn groene broodtrommel te laten rijden (vanwege het sponsorgeld natuurlijk).

Maar laten we hopen op 'gewoon' netjes twee namen + een reserve coureur deze week alsmede de aankondiging van de GP2 zitjes.

Ik denk dat niet dat Lotus de reden is, aangezien ze al bevestigd hebben in Bahrein gewoon van de partij te zijn.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Ik zou dat ook 'bevestigen' als ik hen was. Wil nog niet zeggen dat het ook gebeurt.

Maldonado riep vorig jaar natuurlijk liever een jaar thuis te zitten dan in een achterhoedeteam, maar goed, beter een jaar Caterham en dan volgend jaar alsnog met het geld naar Sauber (wat naar verluidt ook eigenlijk zijn wens was ipv Lotus), dan een jaar niks en in de vergetelheid te raken.

Al verwacht ik dat het allemaal wel zal loslopen.

gloudiesaurus

Dat denk ik dus ook, het zal wel los lopen.

Ik denk dat Caterham in ieder geval Kobayashi zal bevestigen voor Jerez, dan kunnen ze in ieder geval rijden.

Ik had liever gezien dat ze Van der Garde al hadden aangekondigd  >:(
Maar vrees nog steeds dat hij nu met lege handen komt te staan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is