Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 december 2013 - 02:23:12
Tsja wie was vettel qua titels. Als we daarop af moeten gaan... dan kijk ik liever naar hóe iemand presteert en dan was giedo gewoon een primagp2 coureur die er net niet alles uit wist te halen om tot de echte top in de klasse te zijn. Telkens wanneer hij klaagde over de auto en zijn motot moest wordrn vervangen deed hij de races daarna dirext voorin mee.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat giedo ook goed genoeg is om een flinke carrière in de f1 op te bouwen, maar als naar de prestaties ipv resultaten wordt gekeken heeft giedo het wat gp2 betreft gewoon goed gedaan.

Hülkenberg was op zondag ook een ruk coureur in de formule 3.kon niks uitrichten in die reversed grid races. Of zal er toch een andere oorzaak dan zijn gebrek aan talent zijn geweest?
Vettel was bijna 10 jaar jonger, toen ie in F1 kwam. Maar kom op zeg, hij is gewoon niet onze nationale trots, iedereen weet/denkt dat Frijns het een stuk beter zou doen. Giedo is een prima coureur, maar ik ga er niet voor juichen.

0634

Ik denk alleen dat Frijns de F1 niet gaat halen. Of hij moet eens een fatsoenlijke manager aantrekken.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 22 december 2013 - 08:51:03
Ik denk alleen dat Frijns de F1 niet gaat halen. Of hij moet eens een fatsoenlijke manager aantrekken.

En volwassen worden.

Perton

#1203
Citaat van: Tuesday op 22 december 2013 - 06:54:22
Vettel was bijna 10 jaar jonger, toen ie in F1 kwam. Maar kom op zeg, hij is gewoon niet onze nationale trots, iedereen weet/denkt dat Frijns het een stuk beter zou doen. Giedo is een prima coureur, maar ik ga er niet voor juichen.
Dat beweer ik ook niet dat je er voor moet juichen. Zoals ik al zei: Giedo is denk ik ook echt niet goed genoeg voor een lange carrière in de F1, maar ik word er een beetje moe van dat mensen doen alsof hij een volledige pannenkoek was voor hij in de Formule 1 kwam, want dat is simpelweg niet waar. Je mag van mening zijn dat hij niet tot de absolute top in de GP2 behoorde en daardoor geen plek in de Formule 1 verdient. Maar als er wordt gedaan alsof ie niks heeft bereikt "omdat ie alleen WSR en kart-kampioen is", ja dan mag de vergelijking met andere coureurs die in evenzoveel klassen hebben gereden (en hoe jong Vettel ook is, hij heeft wél een redelijke carrière in juniorklassen gehad) best worden gemaakt.

Ik heb het tevens niet over Giedo in de Formule 1, dus ik snap niet waarom je met Frijns aan komt zetten. Ik heb het over dat Giedo in de juniorklassen helemaal zo slecht niet was als mensen hier denken.

En hoe geweldig Frijns ook is, die jongen gaat de Formule 1 never nooit niet halen om wat de twee posters boven mij hebben gezegd. Als je niet weet hoe de sport werkt (Frijns bedoel ik dus), hoor je er ook niet thuis.

Kronos

Juist omdat Frijns de andere 'spelregels' binnen de Formule 1 niet kan begrijpen (je toegankelijk opstellen, weten wanneer je jouw mond moet houden, blij zijn met alle kleine kansen) hoort deze jongen vooralsnog niet thuis in de Formule 1 en juist Giedo wel (ook ik verkies Frijns iedere dag boven Giedo hoor).

In de Formule 1 gaat het er niet om wie het snelst de rondjes aan elkaar kan rijden, er komt zoveel meer bij kijken. En als je het hele pakket niet hebt; dan hoor je er gewoonweg niet thuis. Wil je een klasse kijken waar het echt om racen gaat? Dan kun je de Formule 1 het afgelopen decenium afschrijven.

De charme van de Formule 1 is juist dat het soms zo ontzettend oneerlijk kan zijn... daarom zitten wij hier te discussiëren op een forum!

De redding van Frijns zou zijn huidige manager kunnen zijn; als die er voor kan zorgen dat Frijns zijn houding aanpast (of naar de achtergrond duwt) dan zou hij best een kans maken. Juist door die houding heeft hij problemen met sponsoren vinden (zou jij iemand miljoenen geven met de kans dat hij met een verkeerde uitdrukking jouw merk besmeurd?!).

Giedon hoort gewoonweg met betrekking tot zijn totale pakket thuis in de Formule 1, waarom? Omdat hij daar afgelopen seizoen gereden heeft!

Rijderskwaliteit + Geld + Uitstraling (houding t.o.v. media / team e.d.) = Formule 1

En dat de nadruk bij Giedo meer ligt bij de laatste twee zaken is voor iedereen duidelijk!

Wings

Je rijd Formule 1 als je veel talent hebt of veel geld. En een management die het vertaald naar een contract. Iets daar tussenin is er in mijn beleving niet. Overigens wil ik daarmee niet ontkennen dat ik de uitspraken niet onhandig vond maar deze zijn niet alles bepalend. Bovendien is dit het zoveelste voorbeeld dat wij van die PR-robotten willen en geen mensen die karakter in interviews leggen.

Perton

Ik hoef geen pr robot. Maar een afwachtende houding aannemen ipv zelf naar sponsoren zoeken is gewoon verkeerd. Dat heeft niks met karakter in interviews te maken. En zelfs de grootste karakters weten wanneer ze hun bek moeten houden. Zoals kimi die nooit heeft geklaagd over hoe die er destijds bij ferrari is uitgewerkt.

Zoals alles in het leven moet er een balans zijn. Het is niet of pr robot of karakter. Het gaat om de mix. Te veel pr robot en je eindigt als paul di resta (los van zijn interne arrogantie), te weinig en je eindigt als frijns. De juiste mix en je hebt raikkonen.

Wings

Nja, een slechter voorbeeld had je niet kunnen nemen, als je het mij vraagt. Kimi vind ik het minst sprekende karakter. Verder is Robin Frijns wel degelijk bezig met het leggen van een pad naar de Formule 1.


Commerciële assistentie voor Robin Frijns

Robin Frijns heeft een nieuw contract gesloten met 'Just Sports Marketing', het sport marketing bedrijf van Ralph Manheim. Just Sports Marketing gaat Robin commercieel bijstaan in zijn racecarrière en de route naar de Formule 1. Het sportieve management blijft in handen van Werner Heinz.

Quote Robin Frijns: "Na een wat roerige tijd ben ik blij dat we de draad weer goed op pakken en er weer deuren open gaan. Ik wil mij, zoals altijd, liever richten op mijn prestaties in de auto en het geeft mij rust dat mijn management op deze wijze versterkt wordt. Ik voel dat dit een goede stap is. Ik ben blij met Just Sports Marketing aangezien zij al in contact staan en werken met grote internationale merken, bedrijven en organisaties."

Quote Ralph Manheim: "Het talent van Robin staat buiten kijf en door de aanwezigheid van een gedegen commercieel pakket vergoten wij zijn kansen in de Formule 1. Het is een pluspunt dat in combinatie met zijn goede prestaties een succesvolle race carrière op het hoogste niveau mogelijk moet maken. Nieuwe partners zijn zeer welkom aangezien de Formule 1 nog altijd een perfect platform biedt voor partijen en bedrijven om zich Internationaal te profileren en te genieten van de relatiemarketing mogelijkheden."

Bron: http://www.robinfrijns.com/

Kronos

Citaat van: Wings op 23 december 2013 - 10:37:56
Nja, een slechter voorbeeld had je niet kunnen nemen, als je het mij vraagt. Kimi vind ik het minst sprekende karakter. Verder is Robin Frijns wel degelijk bezig met het leggen van een pad naar de Formule 1.


Commerciële assistentie voor Robin Frijns

Robin Frijns heeft een nieuw contract gesloten met 'Just Sports Marketing', het sport marketing bedrijf van Ralph Manheim. Just Sports Marketing gaat Robin commercieel bijstaan in zijn racecarrière en de route naar de Formule 1. Het sportieve management blijft in handen van Werner Heinz.

Quote Robin Frijns: "Na een wat roerige tijd ben ik blij dat we de draad weer goed op pakken en er weer deuren open gaan. Ik wil mij, zoals altijd, liever richten op mijn prestaties in de auto en het geeft mij rust dat mijn management op deze wijze versterkt wordt. Ik voel dat dit een goede stap is. Ik ben blij met Just Sports Marketing aangezien zij al in contact staan en werken met grote internationale merken, bedrijven en organisaties."

Quote Ralph Manheim: "Het talent van Robin staat buiten kijf en door de aanwezigheid van een gedegen commercieel pakket vergoten wij zijn kansen in de Formule 1. Het is een pluspunt dat in combinatie met zijn goede prestaties een succesvolle race carrière op het hoogste niveau mogelijk moet maken. Nieuwe partners zijn zeer welkom aangezien de Formule 1 nog altijd een perfect platform biedt voor partijen en bedrijven om zich Internationaal te profileren en te genieten van de relatiemarketing mogelijkheden."

Bron: http://www.robinfrijns.com/

Inderdaad, hier doelde ik op toen ik melde dat ik hoop dat zijn nieuwe manager er voor kan zorgen dat Frijns op andere vlakken groeit.

Wings

Oké. Ik reageer dan ook op Perton die suggereert dat Frijns een afwachtende houding aanneemt. Dat klopt niet. Frijns timmert wel degelijk aan een pad dat naar de Formule 1 leidt alleen is dat niet de meest eenvoudige opgave voor een Nederlands coureur. Zie ook Giedo -om ontopic te gaan- die en redelijk stuurt én geld heeft maar nog steeds geen signatuur onder een contract heeft geplaatst.

Perton

Ja nu het eigenlijk al te laat is onderneemt hij actie. Dat had ie al moeten doen voor ie in de f1 zat als testcoureur, niet pas op het moment dat hij in een redelijk uitzichtloze positie zit. Nu is het hele momentum weg. Wat is zijn verkooppraatje? "Ja ik was ooit ergens kampioen maar ben vervolgens halverwege het seizoen de laan uit gestuurd bij een f1-team nadat ik nauwelijks voor ze in actie ben gekomen." Dat het eat genuanceerder ligt zal de potentiële sponsoren niet interesseren.

Hij had dus wel degelijk een afwachtende houding tot deze zomer.

Wings

Als Robin er niet mee bezig was, was hij ook niet tot de conclusie kunnen komen dat zijn vorig management te kort schoot. Dat het vorig management tekort is geschoten ben ik met je eens maar ga niet mee met de aannames die jij daaraan verbindt.

Perton

Ik wel. Aangezien ik het hem heb horen zeggen in een interview op tv. Hij zei natuurlijk niet letterlijk "yolo ik zoek geen sponsoren", maar wel iets dat hij er niets van begreep waarom er geen sponsoren op hem af kwamen. Misschien dat dat Limburgs is voor 'ze willen me niet ook al sta ik dagelijks voor hun deur', maar dat lijkt me niet.

Maar goed, even in het midden of jij gelijk hebt of ik, dat is ook eigenlijk helemaal niet relevant. Als ik coureur zou zijn op weg naar de Formule 1 en zie dat bijna alleen coureurs uit rijdersprogramma's of coureurs met geld de sport bereiken, dan zou ik vóór ik in beeld bij de Formule 1 begin te komen als eens met mijn management om de tafel gaan zitten hoe dit aan te pakken. Ik heb niet het idee dat Frijns dat heeft gedaan. Jeugdige naïviteit wellicht.

Misschien heb ik het ook wel mis, natuurlijk, maar het blijft frappant dat een drievoudig junior-kampioen bijna direct de deur wordt gewezen zodra er frictie ontstaat met de andere coureur van dezelfde manager. Ik denk niet dat alleen de Russische deal daar een rol in heeft gespeeld.

Wings

Dat laatste durf ik niet te zeggen. Hoewel ik mij wel kan voorstellen dat er met Russisch geld meer bereikt kan worden. De conclusie die jij trekt met betrekking tot de uitspraak van Frijns vind ik persoonlijk wat oppervlakkig. Het één [dus de verbazing dat niemand zich meldt] sluit het ander [dat hij niet zoekt] niet uit. Maar los van dit alles tuigt hij een nieuw management op en vaart hij -nu- duidelijk koers. Ik hoop dat ik heb kunnen overtuigen dat je uitspraak een toefje te zwaar was van inzet wat niet wegneemt dat ik het met je eens ben dat hij [lees: zijn management] steken heeft laten vallen en het zeker niet overliep van inzet.

Perton

Goed, misschien is het te zwaar, die wil ik je best geven. Maar we zullen het er beiden over eens zijn, dat dit soort kleine details je kunnen maken of breken.

Laat overigens duidelijk zijn dat ik wel een groot fan ben van de coureur Frijns. Zijn mentaliteit op de baan was me in zijn eerste of tweede FR3.5-weekend meteen duidelijk. Het was toen ie zijn eerste race won. Hij zei toen iets van: "Ja ik deed het in het begin rustig aan, even in mijn ritme komen, en pas daarna begon ik aan te vallen." Veel coureurs van die leeftijd zouden direct vol in de aanval gaan om zich te bewijzen. Dat deed ie toen wel slim.