Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

NielsD

Ik vind het in ieder geval wel een spannend dagje.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kronos

Citaat van: NielsD op 20 december 2013 - 11:00:46
Ik vind het in ieder geval wel een spannend dagje.

Ik heb nog niet veel bijzonders uitgevoerd hier op het werk behalve dan twitter uitpluizen en websites checken...
Jammer dat Sauber niet zelf de spanning opbouwt zoals Force India dat doet... die gaan al een dag van te voren hints en verwijzingen geven (zoals bij de aanstelling van Perez). Een schril contrast met de aankondiging van Sutil door Sauber niet veel later.

NielsD

Citaat van: Kronos op 20 december 2013 - 11:04:22
Citaat van: NielsD op 20 december 2013 - 11:00:46
Ik vind het in ieder geval wel een spannend dagje.

Ik heb nog niet veel bijzonders uitgevoerd hier op het werk behalve dan twitter uitpluizen en websites checken...
Jammer dat Sauber niet zelf de spanning opbouwt zoals Force India dat doet... die gaan al een dag van te voren hints en verwijzingen geven (zoals bij de aanstelling van Perez). Een schril contrast met de aankondiging van Sutil door Sauber niet veel later.

Ik hou wel van dat onverwachte. Bij Force India zag je allang aankomen dat het Perez werd, hier niet..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Citaat van: Tuesday op 20 december 2013 - 01:10:04
k weet het niet. Ik denk dat als ze allebei 10 miljoen (?) meebrengen ze allebei nog een jaartje mogen blijven. Maar dan nog, wie zegt dat vd Garde wel goed in het team ligt en Pic niet?? volgens mij komt dat verhaal bij vd Garde zelf vandaan. Pic lijkt misschien wat geslotener tov vd Garde, maar dat zegt op zich niks. Wat ik me van Pic wel herinner is dat ie een tijdje terug gewoon een kwartier te laat kwam voor een persco op donderdag. Dat kwam wel wat amateuristisch over. Hoe dan ook, vd Garde moet gewoon gehakt maken van een Pic en niet alleen beter in het team liggen etc om echt toekomst te hebben in de F1. Dat onderscheid het echte talent van de paydriver ;)
Nee, dat komt bij mensen die daadwerkelijk bij het team werken vandaan. Ik ga/kan je helaas niet vertellen hoe ik dat weet, het enige wat ik zeg is: je kan me geloven of niet. Ik weet dat dat een beetje lullig overkomt, maar helaas kan ik er niet meer van maken, sorry.

De laatste twee zinnen ben ik echter volledig met je eens, Van der Garde moet waar die komend jaar ook rijdt gehakt maken van wie zijn teamgenoot dan ook is. Helemaal als hij bij Caterham blijft en nu degene is met een rookie naast zich.

Maar goed, als je je onze discussie over testen etc. nog herinnert, dan weet je misschien nog wel dat ik vind dat je rookies pas na 1,5 á 2 jaar écht moet gaan beoordelen. Ik vind dan ook dat rookies tegenwoordig (tenzij ze écht ondermaats presteren, zoals Chilton) minimaal twee jaar in een team zouden moeten doorbrengen. Dus als Giedo volgend jaar niet verbetert, bam de Formule 1 uit. Verbetert ie wel, ja dan mag ie van mij blijven.

Kootje

Maar hoe verbeter je jezelf als je in 'n achterhoedeteam zit? Ik denk dat grote mannen als Vettel of Alonso dat ding ook niet continu naar 'n P18 weten te sturen tijdens Q en in de race3 ook niet verder naar voren zullen komen als diezelfde P18 indien er geen uitvallers zijn. Simpelweg omdat er niet meer in die auto zit.

Kronos

Citaat van: Kootje op 20 december 2013 - 12:14:21
Maar hoe verbeter je jezelf als je in 'n achterhoedeteam zit? Ik denk dat grote mannen als Vettel of Alonso dat ding ook niet continu naar 'n P18 weten te sturen tijdens Q en in de race3 ook niet verder naar voren zullen komen als diezelfde P18 indien er geen uitvallers zijn. Simpelweg omdat er niet meer in die auto zit.

Verbeteren is (zoals andere grote namen die in achterhoede teams begonnen zijn) heel erg dominant zijn ten opzichte van je teamgenoot.
Tegelijkertijd heb je dan ook een teamgenoot nodig die een hoog aanzien genoot.

Max Chilton had bijvoorbeeld afgelopen seizoen die mogelijkheid, hij reed tegen een teamgenoot die door meerdere teams als "goed" bestempeld wordt. Stel (hypothetisch gezien) dat hij nu het hele seizoen ongeveer een halve seconde sneller zou zijn geweest dan Bianchi. Dan weet je wel zeker dat je een stap voorwaarts kunt maken.

Maar stel dat Giedo volgend jaar gekoppeld wordt aan iemand zoals Ericson dan kan hij alleen maar verliezen. Is hij langzamer dan Ericson dan houdt het zowieso op, mocht hij sneller zijn dan zal nog niemand daar vreemd van op kijken, eigenlijk de situatie waarin zowel Pic als van der Garde dit jaar in zaten.

Matthijs

Citaat van: NielsD op 20 december 2013 - 10:48:39Er zijn zoveel bronnen die gemeld hebben dat Giedo veel kans maakte om in de Sauber in te stappen, dus het zal ongetwijfeld serieus zijn geweest.
Het feit dat veel sites zijn die elkaar napraten betekent nog niet dat er veel bronnen zijn.

Kronos

Citaat van: Matthijs op 20 december 2013 - 12:53:45
Citaat van: NielsD op 20 december 2013 - 10:48:39Er zijn zoveel bronnen die gemeld hebben dat Giedo veel kans maakte om in de Sauber in te stappen, dus het zal ongetwijfeld serieus zijn geweest.
Het feit dat veel sites zijn die elkaar napraten betekent nog niet dat er veel bronnen zijn.

Net zoals de aankondiging van vandaag maar terug te herleiden is tot één enkele bron... Echter is die bron de afgelopen week veelvuldig in contact geweest met Sutil. Ik verwacht dat Sutil wel weet wie zijn teamgenoot zal gaan worden.

Maikel0230

Wel ik heb zo'n voorgevoel dat Giedo het wel kan schudden...

Sauber: Guti
Caterham: Kobayashi en Ericcson

Dat is wat mijn buikgevoel mij zegt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kronos

Citaat van: Maikel0230 op 20 december 2013 - 14:23:04
Wel ik heb zo'n voorgevoel dat Giedo het wel kan schudden...

Sauber: Guti
Caterham: Kobayashi en Ericcson

Dat is wat mijn buikgevoel mij zegt.

Ik denk dat je voorgevoel best wel eens waar zou kunnen zijn, maar gelukkig hebben we Eddie Jordan nog!

Jehoentelaar

Waar komt Kobayashi dan ineens vandaan? Heb de laatste dagen niet zo opgelet op dit vlak, maar Kamui had ik wat F1 betreft toch niet meer aan gedacht.




0634