Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Kootje op 17 november 2013 - 10:02:29
Enige referentiepunt dat je hebt in 'n vergelijk tussen Giedo en Maldonado of Perez is hun tijd samen in de GP2. Daarin deed hij niets onder voor deze jongens, net als dat hij daar niets onder deed voor Grosjean en Bianchi.
Dan hebben we toch andere seizoenen gezien. Als het er echt om ging, dan reden coureurs als Perez, Grosjean en Maldonado naar de zege, waar Giedo net daarachter bleef hangen. In 2010 kon Giedo lang volgen, maar uiteindelijk waren Grosjean en Perez toch echt wel een maatje te groot. Perez reed toen zijn tweede seizoen en was teamgenoot van Giedo.

Dat gezegd hebbende, heeft Giedo mij positief verrast de tweede helft van dit seizoen waar Maldonado flink teleurstelt.

Perton

Vergeet niet dat Giedo in meerdere seizoenen erge problemen met zijn motor had en pas begon te scoren toen deze na races lang zeuren werd vervangen. Ook niet vergeten dat hij in zijn Caterham-jaar toch wel tweede of in het kampioenschap was geworden als hij aan het begin van het jaar niet die incidenten met Bianchi had gehad.

Genoeg races in zijn Addax-tijd waarin Giedo op de rechte stukken lachend voorbij werd gereden. Dat heeft niets te maken met zijn kwaliteiten als coureur, maar met de motorproblemen die hij destijds had.

Ik zeg niet dat hij van het niveau Vettel is, maar zijn resultaten in de GP2 waren op papier een stuk minder dan hoe het echt zat. In mijn ogen.

gloudiesaurus

True, daarnaast had hij ontzettende pech in G2P. Hoe vaak werd hij er wel niet af gereden?
Maar goed ook in de Formule 3 en Formule Renault kwam het er niet uit.
Ik heriner me dat hij op Zandvoort in zijn Formule Renault tijd erg snel was maar keer op keer zijn start verklootte.

World Series By Renault (toen nog niet zo hoog aangeschreven) juist weer wel.

Maar hij verrast me dit jaar positief. Hij laat een mooi stijgende lijn zien en vooral de laatste races is hij sneller dan Pic.
Vergeet niet dat Pic vorig jaar diverse keren sneller was dan Glock bij Marussia, een coureur die toch vrij hoog werd aangeslagen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Inderdaad. Aan het begin van het jaar zag je nog vaak dat zijn banden in de laatste ronden helemaal kapot waren, maar sinds hij dat onder de knie heeft (deels natuurlijk geholpen door de nieuwe banden), is hij Pic gewoon volledig de baas. Dat er af en toe een sessie of kwalificatie is waarin die sneller is... da's Webber ook af en toe bij Vettel zullen we maar zeggen. Daarbij komt dat als ik de verhalen zo een beetje hoor, hij volgens mij ook veel beter in het team ligt dan Pic. Het zou mij oprecht niets verbazen als het volgend jaar Kovalainen - Van der Garde is bij Caterham. En niet geheel onbelangrijk: de keren dát hij in een verregende kwalificatie de kans krijgt, grijpt ie em altijd. Hopelijk werkt de Caterham volgend jaar een beetje mee (indien ie nog een seizoen krijgt) en weet ie een promotie naar een beter team af te dwingen.

Beetje chaunistisch wellicht, maar ik zie hem met een beetje geluk wel een carrière à la Fisichella/Trulli/Coulthard tegemoet zien, en dat zou helemaal niet verkeerd zijn.

Matthijs

Het maakt nu natuurlijk niet meer zoveel uit hoe goed Giedo was in de GP2, het gaat er nu om hoe goed hij is in de F1.

Omdat Giedo in juniorklassen vaak een dieseltje was (pas op dreef na een half of heel seizoen), was ik bang voor hetzelfde in de Formule 1, waarna hij na een jaar kleurloos afscheid zou nemen. Maar kleurloos is hij allang niet meer. Hij heeft geluk gehad dat de banden zijn aangepast, maar hij is zelf ook zeker sterker gaan rijden.

Helaas zorgt de slechte eerste helft van het seizoen dat op basis van statistieken Pic de betere is, maar de laatste 10 (?) races laten een ander beeld zien.

NielsD

Citaat van: Matthijs op 19 november 2013 - 09:15:46
Het maakt nu natuurlijk niet meer zoveel uit hoe goed Giedo was in de GP2, het gaat er nu om hoe goed hij is in de F1.

Omdat Giedo in juniorklassen vaak een dieseltje was (pas op dreef na een half of heel seizoen), was ik bang voor hetzelfde in de Formule 1, waarna hij na een jaar kleurloos afscheid zou nemen. Maar kleurloos is hij allang niet meer. Hij heeft geluk gehad dat de banden zijn aangepast, maar hij is zelf ook zeker sterker gaan rijden.

Helaas zorgt de slechte eerste helft van het seizoen dat op basis van statistieken Pic de betere is, maar de laatste 10 (?) races laten een ander beeld zien.

Je bent zo goed als je laatste race, dat geldt helemaal in de Formule 1.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Citaat van: NielsD op 19 november 2013 - 09:58:33
Citaat van: Matthijs op 19 november 2013 - 09:15:46
Het maakt nu natuurlijk niet meer zoveel uit hoe goed Giedo was in de GP2, het gaat er nu om hoe goed hij is in de F1.

Omdat Giedo in juniorklassen vaak een dieseltje was (pas op dreef na een half of heel seizoen), was ik bang voor hetzelfde in de Formule 1, waarna hij na een jaar kleurloos afscheid zou nemen. Maar kleurloos is hij allang niet meer. Hij heeft geluk gehad dat de banden zijn aangepast, maar hij is zelf ook zeker sterker gaan rijden.

Helaas zorgt de slechte eerste helft van het seizoen dat op basis van statistieken Pic de betere is, maar de laatste 10 (?) races laten een ander beeld zien.

Je bent zo goed als je laatste race, dat geldt helemaal in de Formule 1.
Nou, hopen op een knotsgekke laatste race. Interlagos is het juiste podium daarvoor.

gloudiesaurus

Van der Garde heeft dan wel een tropisch regenbuitje nodig hoor  ;)
Of veel uitvallers maar dat is het hele jaar al niet dus zal het op Interlagos niet veel anders zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

Inderdaad, en ook dit weekend... weinig tot geen regen voorspeld..
http://www.myweather2.com/Motor-Racing/Brazil/Interlagos-Circuit.aspx?sday=5

toch wel jammer hoor...

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 19 november 2013 - 16:35:16
Van der Garde heeft dan wel een tropisch regenbuitje nodig hoor  ;)
Of veel uitvallers maar dat is het hele jaar al niet dus zal het op Interlagos niet veel anders zijn.
Ik doelde ook niet op punten maar meer op een goede indruk achterlaten.

Gerard: op circuits als Interlagos of Spa zou ik niet uitgaan van een weersverwachting voor over 5 dagen! Het zou heel jammer zijn als het droog blijft maar hoe vaak is er wel niet regen verspeld dit jaar dat niet kwam.

Maikel0230

Correct, daar kun je niet vanuit gaan Gerrard want op de F1 website voorspellen ze bijvoorbeeld 3 dagen lichte regen :P

1 dag ervoor kun je er al vanuit gaan dat het ongeveer zal kloppen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Citaat van: Maikel0230 op 19 november 2013 - 17:10:21
Correct, daar kun je niet vanuit gaan Gerrard want op de F1 website voorspellen ze bijvoorbeeld 3 dagen lichte regen :P

1 dag ervoor kun je er al vanuit gaan dat het ongeveer zal kloppen.

Ik geloof het pas als ze gaan racen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

In het klimaat van die regio weet je het pas op het moment dat het gebeurt, niet eerder.

janke

Och, als schoonpa weer een miljoentje of wat neerlegt, dan rijd Giedo 2014 ook F1. Of hij nou door de ene F1 fan matig wordt genoemd en door de anderen redelijk tot goed. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Citaat van: Gerard op 19 november 2013 - 16:39:12
Inderdaad, en ook dit weekend... weinig tot geen regen voorspeld..
http://www.myweather2.com/Motor-Racing/Brazil/Interlagos-Circuit.aspx?sday=5

toch wel jammer hoor...

Dit baantje heeft dat doorgaans niet nodig. ;) Verder ben ik wel benieuwd of Giedo mag blijven.