Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Sphinx

Nieuwe speler bij Caterham is een andere Scandinaviër. Volgens de BBC staat de Zweed Marcus Ericsson ook in de belangstelling wegens een teveel aan sponsorgelden  ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Als die vent Formule 1 gaat rijden, is dat nog bijna schandaliger dan Chilton.

Mike

Ik ben eigenlijk best bang voor Giedo dat hij volgend jaar geen stoeltje vind, Caterham zal denk ik ook niet met hem verder willen dit omdat Giedo niet te constant was dit seizoen. Tuurlijk hij deed het goed in Monaco en België maar hij heeft ook een aantal slechte races gehad.
Ik hoop uiteraard dat die wel rijdt maar mijn gevoel zegt van niet.

NielsD

Citaat van: Mike op 25 november 2013 - 20:52:00
Ik ben eigenlijk best bang voor Giedo dat hij volgend jaar geen stoeltje vind, Caterham zal denk ik ook niet met hem verder willen dit omdat Giedo niet te constant was dit seizoen. Tuurlijk hij deed het goed in Monaco en België maar hij heeft ook een aantal slechte races gehad.
Ik hoop uiteraard dat die wel rijdt maar mijn gevoel zegt van niet.

Tweede helft van het seizoen was-ie echt goed. Vaak Pic verslagen in de race.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Mike

#994
Citaat

Tweede helft van het seizoen was-ie echt goed. Vaak Pic verslagen in de race.

qua kwalificaties wel maar qua races niet, de eerste helft van het seizoen was het precies andersom. Giedo had vaak een slechte start de tweede helft van het seizoen tevens zijn er voor seizoen 2014 veel kapers op de kust

NielsD

Giedo was juist heel goed in de tweede helft van het seizoen heur.. ;D
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: NielsD op 25 november 2013 - 20:52:55
Citaat van: Mike op 25 november 2013 - 20:52:00
Ik ben eigenlijk best bang voor Giedo dat hij volgend jaar geen stoeltje vind, Caterham zal denk ik ook niet met hem verder willen dit omdat Giedo niet te constant was dit seizoen. Tuurlijk hij deed het goed in Monaco en België maar hij heeft ook een aantal slechte races gehad.
Ik hoop uiteraard dat die wel rijdt maar mijn gevoel zegt van niet.

Tweede helft van het seizoen was-ie echt goed. Vaak Pic verslagen in de race.

Mwah, ik vond hem slechts bij gelegenheid echt goed. Twee, drie gelegenheden. Over de hele linie genomen was hij m.i. niet 'echt goed'.

Natuurlijk deed hij het leuk, maar hij is één van de minste rijders in het veld. Hooguit Chilton is echt minder. Pic, Guiterrez en misschien Bianchi om en nabij even goed, de rest is m.i. gewoon beter.

Terminator

Giedo heeft me dit jaar wel verbaasd. Hij heeft een paar erg sterke races gereden, en je zag duidelijk een stijgende lijn in zijn prestaties. Het valt echter moeilijk te oordelen hoe goed hij het nu heeft gedaan. Feit is: Hij had twee kansen dit jaar waarin hij zich kon laten zien. En allebei de keren heeft hij zich laten zien. Daar valt wat voor te zeggen.

Toch denk ik dat Frijns een groter talent is / meer potentieel heeft dan Giedo.

0634

Dat laatste weet ik wel zeker.

Frijns heeft alleen een slechter partnerkeuze gedaan...

NielsD

Citaat van: Jeroen op 25 november 2013 - 21:10:13
Citaat van: NielsD op 25 november 2013 - 20:52:55
Citaat van: Mike op 25 november 2013 - 20:52:00
Ik ben eigenlijk best bang voor Giedo dat hij volgend jaar geen stoeltje vind, Caterham zal denk ik ook niet met hem verder willen dit omdat Giedo niet te constant was dit seizoen. Tuurlijk hij deed het goed in Monaco en België maar hij heeft ook een aantal slechte races gehad.
Ik hoop uiteraard dat die wel rijdt maar mijn gevoel zegt van niet.

Tweede helft van het seizoen was-ie echt goed. Vaak Pic verslagen in de race.

Mwah, ik vond hem slechts bij gelegenheid echt goed. Twee, drie gelegenheden. Over de hele linie genomen was hij m.i. niet 'echt goed'.

Natuurlijk deed hij het leuk, maar hij is één van de minste rijders in het veld. Hooguit Chilton is echt minder. Pic, Guiterrez en misschien Bianchi om en nabij even goed, de rest is m.i. gewoon beter.

Misschien dat het woordje 'echt' weg moet inderdaad. Maar minste rijder van het veld? Ik zie hem zo graag in een wat betere auto, dan kan ik echt mijn oordeel over hem geven. In de GP2 heeft-ie namelijk leuke dingen geflikt, onder andere het Caterham-team naar boven gebracht.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Ik denk dat als je Van der Garde met de rookies vergelijkt, alleen Bottas beter gepresteerd lijkt te hebben. Gutierrez had een beetje eenzelfde seizoen als Giedo: moeilijk begin, later wat beter. Zijn race pace is vanaf het begin misschien wat beter geweest. Bianchi was echt niet beter dan Van der Garde, dat leek alleen aan het begin zo omdat de Marussia toen een stuk beter was, en Van der Garde toen nog bezig was met wennen (en ja, ik weet dat dat laatste ook voor Bianchi gold).

Als ik Van der Garde zijn debuutseizoen moet vergelijken met dat van iemand anders, dan met die van Hülkenberg. Geen grap. Hülkenberg was voor de zomer echt heel, heel zwak. Mensen zijn dat vergeten, omdat hij die pole in Brazilië toen pakte, maar voor de zomer was ie op wat positieve uitschieters na echt niet goed. Zelfde geldt voor Van der Garde, die sinds de zomerstop erg goed presteert. Niet altijd even consistent, dat klopt, maar ik zou niet weten hoe hij het als rookie veel beter had kunnen doen in de moderne Formule 1. Ik denk oprecht dat Van der Garde heel sterk kan zijn als hij een tweede seizoen krijgt. Hij zal altijd net dat laatste beetje extra missen om te imponeren als een Hamilton, maar hij is echt wel een degelijke tweede rijder voor een redelijk tot goed team.

(Overigens wil ik niet zeggen dat Van der Garde even goed is als Hülkenberg, ik vind alleen dat er nogal wat parallellen zijn tussen hun debuutseizoenen).

Mike

#1001
Uiteindelijk zal alles toch echt draaien om de poen.. Erg jammer dat het de laatste jaren niet echt meer om talent draait. Zie Maldonado, Hij is meer iemand voor in de botsauto's op de kermis dan op een F1 circuit. Maar hij brengt onwijs veel sponsorgeld mee en dus staan veel teams te springen hem een stoeltje te geven.
Gelukkig heeft Giedo ook behoorlijk wat sponsorgeld maar of dat genoeg is...

(al zal er altijd wel wat naar talent gekeken worden al wordt dat steeds meer bijzaak)

0634

Citaat van: NielsD op 25 november 2013 - 21:19:04


Misschien dat het woordje 'echt' weg moet inderdaad. Maar minste rijder van het veld? Ik zie hem zo graag in een wat betere auto, dan kan ik echt mijn oordeel over hem geven. In de GP2 heeft-ie namelijk leuke dingen geflikt, onder andere het Caterham-team naar boven gebracht.

Hoho, ik zei: één van de minste rijders in het veld. Dat is wat anders dan dé minste rijder ;).

En inderdaad, jij zei 'écht goed' over zijn tweede seizoenshelft en dat vind ik wat overdreven. Met 'goed' kan ik ook wel leven. Er zat in ieder geval ontwikkeling in, en dat is belangrijk. Bij Guiterrez zag je dat ook.

Maar ik blijf erbij dat hij één van de mindere rijder is. Ik zeg niet dat hij F1-onwaardig is, want dat is hij wel, maar ik zie niet echt grond voor een betere wagen voor hem.

Perton

#1003
Afgelopen zondag was er interview van Ivo Niehe met Giedo. Schijnbaar tegelijk uitgezonden met de race, goede timing wel. Ik heb em gedownload, maar hij zal ongetwijfeld ook wel op uitzending gemist staan, voor de liefhebber.

Uiteraard vanwege het publiek misschien allemaal wat simpel uitgelegd. Interview is ook opgenomen in Monaco, dus misschien ook wat achterhaald, maar wel leuk om te zien.

Fabian

Uitzending met Ivo was na afloop van de race in Brazil volgens mij. Ik heb het interview gewoon na de race kunnen kijken.