Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2013 - 18:02:55
Citaat van: Fabian op 24 augustus 2013 - 17:33:28
Puntje gaat ie echt niet halen. P14 denk ik ook niet...
:-\

In de regen kan er van alles gebeuren.

Hij heeft zijn startpositie te danken aan een goede gok door op slicks naar buiten te gaan. Morgen moeten er echter 44 ronden afgelegd worden (nou ja, voor Giedo waarschijnlijk 42 of 43) en moet er anderhalf uur aan een stuk snel worden gereden. Dan kun je ook een paar rondjes je voordeel doen met je betere bandenkeuze, maar dat zal echt nooit genoeg zijn om te compenseren voor het feit dat de Caterham nog steeds 3 seconden per ronde trager is dan de anderen, op het moment dat iedereen dezelfde rubbers heeft.

Die jongens van Williams en Toro Rosso zullen hem dus snel voorbij zijn in het begin van de race.

0634

Eens. Punten zijn uitgesloten, ook in de regen, tenzij er een enorme hoeveelheid rijders uitvalt.

Kootje

doelde ook meer op die P14 dan op punten

0634

In de regen zou zoiets inderdaad wel kunnen.

NielsD

Giedo gaat morgen een punt scoren. Ik voel het aan m'n wateren.. :'(
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: NielsD op 24 augustus 2013 - 19:33:05
Giedo gaat morgen een punt scoren. Ik voel het aan m'n wateren.. :'(
Dat zou mooi zijn voor GvdG...Hopelijk zij je wateren wel nat! ;D

Wings

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2013 - 19:01:00
Eens. Punten zijn uitgesloten, ook in de regen, tenzij er een enorme hoeveelheid rijders uitvalt.

In Spa punten uitsluiten...? I see. We hebben een new be in ons midden. ;)

Jehoentelaar

Alles kan, maar met punten voor Giedo moeten er dus hooguit dertien auto's aan de finish komen. Dat is in theorie mogelijk, ware het niet dat Charlie het dan heel gauw genoeg vindt en een rode vlag uit z'n hok hangt.

0634

Citaat van: Wings op 24 augustus 2013 - 23:01:43
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2013 - 19:01:00
Eens. Punten zijn uitgesloten, ook in de regen, tenzij er een enorme hoeveelheid rijders uitvalt.

In Spa punten uitsluiten...? I see. We hebben een new be in ons midden. ;)
Hoezo ? Als er toch een baan is waar alleen de groten presteren is het spa wel.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 24 augustus 2013 - 23:58:53
Alles kan, maar met punten voor Giedo moeten er dus hooguit dertien auto's aan de finish komen. Dat is in theorie mogelijk, ware het niet dat Charlie het dan heel gauw genoeg vindt en een rode vlag uit z'n hok hangt.

Ik heb Charlie nog nooit 'n rode vlag uit zien hangen omdat er te weinig auto's dreigden te  finishen. ::)

0634

Citaat van: Wings op 24 augustus 2013 - 23:01:43
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2013 - 19:01:00
Eens. Punten zijn uitgesloten, ook in de regen, tenzij er een enorme hoeveelheid rijders uitvalt.

In Spa punten uitsluiten...? I see. We hebben een new be in ons midden. ;)

Nee, maar seriieus: wat bedoel je? Je impliceert dat uitslagen op Spa altijd verrassend zijn, of in ieder geval vaak, maar dat is helemaal niet zo. Hele normale uitslagen zijn er. Het enige is dat het weer soms onstuimig kan zijn, maar het zegt genoeg dat er op Spa vrijwel alleen maar grote namen winnen. Sinds 85 waren alleen Massa en DC niet-wereldkampioenen die er wonnen, en Massa won alleen maar omdat er een wel-wereldkampioen werd gediskwalificeert.

Op welke enorme verrassing doel jij dan? Dat wil deze newbe wel eens eens weten dan. Want ik zie niet meer verrassingen dan elders.

Kootje

grootste verrassing die ik me herinner van Spa, was de pole en 2e plek van Fisichella in de Force India

0634

Klopt, maar dat was uitzondering, geen regel. Uitzonderingen heb je op iedere baan, maar de uitslagen van Spa zijn in niets verrassender dan die op andere banen, m.i.. Daarom ben ik wel heel benieuwd naar de argumenten van Wings om dat wel te vinden.

Kootje


Sabai

Giedo heeft een goede race gereden knap p16