Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Vieze baas op 05 februari 2013 - 11:03:45
Citaat van: Breaktest op 05 februari 2013 - 09:54:55
Een schoorvoetende Airbus, McSchoonvader en iets met een H. Mwah, het blijft sprokkelwerk, die sponsors voor Catherham.

Die H is General electric
6e grootste bedrijf in amerika qua omzet
De omvang van een concern zegt meestal weinig over de omvang van de sponsoring. De hoeveelheid vrije ruimte is vaak een betere indicator.

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 05 februari 2013 - 13:16:58
Laten we ons niet te rijk rekenen wat F1-cultuur in Nederland betreft. Behalve dat Sport1 de rechten wilde hebben wilde RTL er ook graag vanaf; de kijkcijfers zakten steeds verder in. Dat heeft wellicht met het ontbreken van Nederlanders te maken, maar het gegeven dat het zonder Nederlanders snel wegzakt zegt ook iets over de grootte van de algemene F1-fanbase in Nederland
waar haal je al die info vandaan als ik vragen mag?? RTL had F1 natuurlijk graag gehouden, maar het moet ook in het budget passen. Beetje zelfde verhaal als bij de BBC lijkt mij. Welke sporten kunnen in NL nog meer rekenen op 200 x 600-700.000 kijkers?? Met of zonder Nederlanders maakt op zich denk ik nog geen eens zo heel veel verschil, maar mocht er een NL'er echt succesvol gaan worden, zie ik het wel over miljoen kijkers heengaan.

Jehoentelaar

Het is inderdaad de combinatie van het beschikbare budget van RTL en de kijkcijfers, niet de kijkcijfers an sich. Ik zou willen dat ik een lijst met bronnen bij de hand had, maar dat heb ik helaas niet. Ruim twintig keer meer dan een miljoen kijkers zou wellicht kunnen, maar dan moet er wel sprake zijn van écht succes. Ik kan me voorstellen dat RTL daar niet op gaat zitten wachten en voor de veilige weg kiest.

Vieze baas

Citaat van: Breaktest op 05 februari 2013 - 13:49:13
Citaat van: Vieze baas op 05 februari 2013 - 11:03:45
Citaat van: Breaktest op 05 februari 2013 - 09:54:55
Een schoorvoetende Airbus, McSchoonvader en iets met een H. Mwah, het blijft sprokkelwerk, die sponsors voor Catherham.

Die H is General electric
6e grootste bedrijf in amerika qua omzet
De omvang van een concern zegt meestal weinig over de omvang van de sponsoring. De hoeveelheid vrije ruimte is vaak een betere indicator.

Ik doelde ook niet op de omvang van de sponsoring, meer dat die 'H' wel gewoon een groot gerenommeerd bedrijf is. Ik ben het met je eens dat 3/4? sponsors op een auto een beetje karig is

Jehoentelaar

Mwah, als die teams de kosten dekken en de mogelijkheid geven om een jaar relatief goed mee te doen is het helemaal niet zo gek. Moet ook realistisch zijn: een achterhoedeteam trekt, zeker in deze economische tijden, überhaupt al niet zoveel sponsoring als andere teams.

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 05 februari 2013 - 14:09:23
Het is inderdaad de combinatie van het beschikbare budget van RTL en de kijkcijfers, niet de kijkcijfers an sich. Ik zou willen dat ik een lijst met bronnen bij de hand had, maar dat heb ik helaas niet. Ruim twintig keer meer dan een miljoen kijkers zou wellicht kunnen, maar dan moet er wel sprake zijn van écht succes. Ik kan me voorstellen dat RTL daar niet op gaat zitten wachten en voor de veilige weg kiest.
nee, de kans dat er een nederlander succesvol gaat zijn in de F1 in de komende jaren is vrij klein, dus daar zal RTL zeker geen rekening mee gaan houden. Hoe dan ook, van wat ik begrepen heb waren naast Sport 1 ook RTL 7 en SBS 6 geinteresseerd in de uitzendrechten (die weer vrijkwamen omdat het contract van RTL in 2012 afliep).
Maar goed, dit topic gaat over vd Garde en er is al een ander topic over de uitzendrechten dus laten we dr hier maar een punt achter zetten

Jehoentelaar


0634

Zo. Gewoon maar meteen 1-0 voor in het kwaliduel met Pic :).

Fabian

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2013 - 08:21:26
Zo. Gewoon maar meteen 1-0 voor in het kwaliduel met Pic :).
Inderdaad. Het resultaat van Giedo had nog een stuk beter kunnen zijn als hij een snelle ronde op de inters had kunnen maken.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2013 - 08:21:26
Zo. Gewoon maar meteen 1-0 voor in het kwaliduel met Pic :).

Precies .... dat pakken ze hem niet meer af. ;)

Fabian


gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2013 - 08:21:26
Zo. Gewoon maar meteen 1-0 voor in het kwaliduel met Pic :).

Jep uitstekend gedaan!

En wat is de media toch negatief over hem. Ja allicht dat je met een Caterham in het achterveld staat, en in je debuutkwalificatie in de stromende regen je voorvleugel eraf rijden kan ook gebeuren.... Ik bedoel Hamilton en Massa maakten ook een foutje. No big deal.

Als je je teamgenoot voor blijft je eerste kwaificatie en lange tijd lekker mee kan komen met de rest dan doe je het gewoon goed hartstikke goed!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Je vergeet er nog bij te melden dat het z'n eerste keer in Melbourne is. Lijkt me ook niet in z'n voordeel werken.

NielsD

Heeft hij in zijn GP2 periode wel op Sepang gereden?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Volgens mij niet?
Van der Garde heeft volgens mij nooit in het Aziatische GP2- kampioenschap gereden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is