Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

KVDracer

Citaat van: gloudiesaurus op 07 januari 2013 - 16:39:11
Ik vind het resultaat van Petrov in Brazilië ook wel enorm overdreven hoor.
Petrov had enorm veel geluk door als 11e over de finish te komen, alleen gerealiseerd door uitvallers en pech van anderen. Het hele seizoen werd Petrov overvleugeld door Kovalainen die duidelijk sneller was maar nu is Petrov ineens de man van Caterham van 2012?

Ik snap ook wel dat het resultaat enorm belangrijk was...

Hij heeft die plek dan ook nog eens gekregen van Pic.
Ze zouden beter de GP2 laten vallen en de statussen van de rekeningen opvragen en zo beslissen wie er in de f1 kan komen. Want van alle GP2 winnaars hebben het er weinig tot bij een topteam  gebracht.

Kootje

Citaat van: KVDracer op 07 januari 2013 - 17:02:01
Ze zouden beter de GP2 laten vallen en de statussen van de rekeningen opvragen en zo beslissen wie er in de f1 kan komen. Want van alle GP2 winnaars hebben het er weinig tot bij een topteam  gebracht.

Mwah .... dat valt op zich ook wel weer mee hoor. Oke ..... de meeste kampioenen hebben idd geen topteam gehaald, maar daar zijn ook maar 6 plekjes beschikbaar. Wel hebben ze allemaal, op de huidige kampioen na, maar dat kan nog komen aangezien Force India 'n optie is, de Formule 1 gehaald. Slechts ééntje heeft dat meer aan geld dan talent te danken, maar heeft voorlopig wel 'n F1 race gewonnen. Uiteraard doel ik hier op onze Venezolaanse compadre Pastor Maldonado. Het zijn juist veelal de mindere GP2 goden die hun F1 zitje aan 'n dikke portemonnee danken, al gaat ook dat niet voor iedere mindere god op. Sowieso stromen er best wat GP2 jongens door naar de F1. Over 8 seizoenen genomen toch 25 man, das gemiddeld 3 jomgens per lichting. En testcoureurs heb ik hierin nog niet eens meegenomen, anders waren het er nog veel meer geweest. 

Jehoentelaar

Was Giorgio Pantano niet de man die eerst F1 probeerde, toen zich herpakte met een GP2-titel maar vervolgens door centenkwesties niet meer in F1 aan de bak kwam?

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 07 januari 2013 - 20:31:47
Was Giorgio Pantano niet de man die eerst F1 probeerde, toen zich herpakte met een GP2-titel maar vervolgens door centenkwesties niet meer in F1 aan de bak kwam?

Klopt iig deels, of het 'n centenkwestie was weet ik niet. Maar hij is idd in de F1 gekomen vanuit de F3000 series en na één jaartje Jordan teruggekeerd naar deze zelfde  inmiddels tot GP2 omgedoopte klasse. Daar won hij 'n aantal jaar later de titel, maar dat bracht hem niet terug naar de F1. Geloof dat hij toen in de Superleague Formule tercht is gekomen, maar wat hij daarna weer is gaan doen ... ik zou 't niet weten.

Franky R.

CitaatZe zouden beter de GP2 laten vallen en de statussen van de rekeningen opvragen en zo beslissen wie er in de f1 kan komen. Want van alle GP2 winnaars hebben het er weinig tot bij een topteam  gebracht.


Huh? Volgens mij begrijp ik jou verkeerd? Hamilton? Rosberg? Hulk? Grosjean? Van de acht GP2 kampioenen tot nu toe, is de helft geslaagd in de F1...Glock niet eens meegerekend! ???

KVDracer

Citaat van: Franky R. op 07 januari 2013 - 22:11:45
CitaatZe zouden beter de GP2 laten vallen en de statussen van de rekeningen opvragen en zo beslissen wie er in de f1 kan komen. Want van alle GP2 winnaars hebben het er weinig tot bij een topteam  gebracht.


Huh? Volgens mij begrijp ik jou verkeerd? Hamilton? Rosberg? Hulk? Grosjean? Van de acht GP2 kampioenen tot nu toe, is de helft geslaagd in de F1...Glock niet eens meegerekend! ???

En buiten Hamilton heeft er zich nog niet echt iemand kunnen bewijzen bij een topteam. Rosberg mss als Mercedes eindelijk de weg naar voren weet. Hulkenberg is op de kant geschoven voor onze goede vriend Maldonado en rijd nu bij Sauber, terwijl hij, in mijn ogen toch ook een kans verdiende bij McLaren. En Grosjean, veel zal bij hem afhangen van dit seizoen, maar dat zal dan meer aan zichzelf liggen.

Gerard

Waarom zou je de serie GP2 laten vallen? Het is ( ik vind het) een leuke raceklasse en een mooi voorprogramma van de Formule 1 ???

Figge

Ik denk dat het probleem van de meeste nieuwe talentvolle rijders op dit moment schuilt in dat F1 op dit moment al aan het maximum aantal vedetten zit welke ook nog wel even te gaan hebben bij de topteams. Hierdoor is er simpelweg geen doorstroom van potentiele nieuwe topcoureurs. Ik denk dat dit de komende 3 jaar nog zo zal zijn. Voor de laatste generatie GP2 kampioenen geldt dan ze dan al een stempel van net niet goed genoeg op geplakt hebben gekregen, omdat ze die stap niet gemaakt hebben. Het meest recente voorbeeld is Hulkenberg... Zelfs een jaar aan de kant gestaan. Er is simpelweg geen plek bij een topteam, terwijl hij die wel verdiend.

0634

Naja, Webber en Massa hebben geen langlopende contracten en Perez krijgt de kans bij McLaren. De plekken zijn er dus wel. Schaars, maar zo hoort het ook.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 11 januari 2013 - 17:31:33
Naja, Webber en Massa hebben geen langlopende contracten

Maar worden wel steeds verlengd. ::)


Citaaten Perez krijgt de kans bij McLaren. De plekken zijn er dus wel. Schaars, maar zo hoort het ook.

Zo hoort 't idd, maar 't is soms wel jammer. Neem 'n Hülkenberg, die verdiend het om bij 'n topteam aan de bak te gaan, maar wordt daarin belemmerd doordat oude rotten geen plaats (hoeven te) maken.

0634

Citaat van: Kootje op 11 januari 2013 - 18:58:38
Citaat van: Jeroen op 11 januari 2013 - 17:31:33
Naja, Webber en Massa hebben geen langlopende contracten

Maar worden wel steeds verlengd. ::)

Ja maar er zijn dus wel en paar plekken die geen zekerheidjes zijn.

KVDracer

Citaat van: Gerard op 10 januari 2013 - 23:37:17
Waarom zou je de serie GP2 laten vallen? Het is ( ik vind het) een leuke raceklasse en een mooi voorprogramma van de Formule 1 ???

Ik bedoelde het laten vallen van de GP2 maar sarcastisch, omdat je tegenwoordig in de F1 maar één heel belangrijke eigenschap moet hebben, nl. veel geld. En als je iet of wat aan een stuur kunt draaien, dan is dat gewoon goed meegenomen.

Gerard

Oh oke haha, sorry, dan had ik je verkeerd begrepen KVDracer :)

Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/soap_caterham_gaat_verder/

De soap gaat lekker verder. Giedo komt ditmaal niet voor in t verhaal...

gloudiesaurus

En Petrov is weer niet zo zeker als dat zijn management eerder meldde. Ik vraag me af of er geen problemen zijn met de muntjes van Petrov...
Ook al staat Giedi vd Garde niet in verhaal, het zou wel positief zijn voor hem al is Bruno Senna er ook nog...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is