Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Fabian op 30 december 2012 - 14:46:13
Force India gaat t zeker niet worden voor Giedo denk ik. Die gasten hebben, met alle respect voor Giedo, toch wel wat beters om uit te kiezen...

Oh ja ::), wie dan? ???

Ik hoor eigenlijk maar 2 namen met regelmaat terugkeren waar het FI betreft, en dat zijn  Sutil en Bianchi. Van Sutil ben ik nooit echt gecharmeerd geweest om eerlijk te zijn en Bianchi is sowieso niets beter dan Giedo. Andere namen die ik nog weleens hoor zijn Senna, Buemi en Alguersuari, maar ook die hebben mij nooit overtuigd van hun kunnen. Begrijp me niet verkeerd, het zijn geen van allen complete pannenkoeken, maar ik denk niet dat zij over meer talent beschikken dan Giedo.



Citaat van: Fabian op 30 december 2012 - 14:46:13
Al denk ik wel dat dat resultaat in Braziliƫ heeft meegespeeld. Dat gaf bij Petrov misschien net iets extra's in de onderhandelingen.

Zou me echt verbazen. Oke, het was net dat extra zetje dat ze nodig hadden om P10 in het WK binnen te angelen, maar toch. Het is juist het gebrek aan resultaten waardoor ze P10 pas in de laatste race veilig konden stellen. Als ik teambaas was zou ik me iig door dat ene goede resultaatje niet laten beinvloeden. Simpelweg omdat daar 19 matige tot ronduit slechte resultaten tegenover staan. Die P10 hebben ze in de basis juist te danken aan Kova, niet aan Vitaly. Die gaf alleen dat laatste zetje.

Sphinx

De enige reden waarom die stoeltjes nog niet zijn bevestigd is gewoon geld. Het is nu net een Ebay-veiling en FI en Caterham wachtten net zo lang tot ze zeker weten dat ze het hoogste bod aannemen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Fabian

Citaat van: Kootje op 30 december 2012 - 15:00:10
Oh ja ::), wie dan? ???
Nou Sutil, Alguersuari en Buemi zijn drie namen die in verband zijn gebracht met FI. Senna ook trouwens. Dit zijn rijders met meer ervaring die ik hoger inschat als Giedo. Bianchi wordt ook genoemd en dan ben ik het met je eens.

Probleem voor Kova is dat hij alleen maar geld kost en weinig meebrengt. Petrov daarentegen neemt nog wat centjes mee. Dat Kova een seizoen lang beter rijdt dan Petrov maakt de mannen van Caterham geen zak uit. Dat Petrov dan het laatste zetje geeft werkt in zijn voordeel. Het is namelijk wel het laatste zetje dat een hoop centjes oplevert.

Kootje

Citaat van: Fabian op 30 december 2012 - 16:42:51
Citaat van: Kootje op 30 december 2012 - 15:00:10
Oh ja ::), wie dan? ???
Nou Sutil, Alguersuari en Buemi zijn drie namen die in verband zijn gebracht met FI. Senna ook trouwens. Dit zijn rijders met meer ervaring die ik hoger inschat als Giedo. Bianchi wordt ook genoemd en dan ben ik het met je eens.

Die 4 noemde ik ook al, maar zoals gezegd hebben die mij niet overtuigd. Ja, ze hebben idd de ervaring die 'n Giedo niet heeft, maar qua resultaten kan ik niet zeggen dat 't toppers zijn. :-\


CitaatProbleem voor Kova is dat hij alleen maar geld kost en weinig meebrengt. Petrov daarentegen neemt nog wat centjes mee. Dat Kova een seizoen lang beter rijdt dan Petrov maakt de mannen van Caterham geen zak uit. Dat Petrov dan het laatste zetje geeft werkt in zijn voordeel. Het is namelijk wel het laatste zetje dat een hoop centjes oplevert.

Daar sla je dus de spijker op z'n kop, zoals Sphinx ook al zegt, het draait alleen nog maar om geld. Dat Vitaly dat laatste zetje gegeven heeft voor P10 doet er dan ook niets toe, die centen zijn hoe dan ook binnen. Het gaat er nu gewoon om wie er de meeste poen op tafel weet te krijgen. In principe is dat qua sponsoring Giedo, maar met wat extra miljoentjes van Bernie, en ik gok erop dat die er zijn/komen, staat Vitaly ineens weer op pole.

0634

Wat ik ervan begrijp kan Bianchi wel aardig sturen hoor. Niet dan?

Kootje

Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 17:22:15
Wat ik ervan begrijp kan Bianchi wel aardig sturen hoor. Niet dan?

Oooh zeker wel, maar niets beter dan Giedo. Enige manier waarop hij 't Giedo in GP2 lastig heeft kunnen maken is door meerdere malen in de weg en tegen hem aan te rijden. Zou me niet eens verbazen als alle incidenten met Bianchi in 2011 Giedo juist de GP2 titel heeft gekost. Zonder die aanvaringen was de titelstrijd iig 'n heel stuk spannender geweest.

Jehoentelaar

Robin Frijns wordt na zijn topseizoen dit jaar de hemel in geprezen. Bianchi rijdt een vrijwel net zo'n sterk seizoen maar hij wordt niet hoger ingeschat dan Van der Garde, die op zijn beurt nergens echt heeft weten te overtuigen. Bianchi heeft inmiddels laten zien ook zonder bizarre incidenten een seizoen rond te krijgen.

Zonder naar specifieke mensen te wijzen ben ik even de draad kwijt.

0634

Nou ja, ik heb Bianchi niet veel zien rijden maar zijn resultaten laten zien weinig voor Frijn onder te doen. En Frijns schat ik hoger in dan GvdG. Hij is ook nog eens een stuk jonger.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 30 december 2012 - 19:39:41
Robin Frijns wordt na zijn topseizoen dit jaar de hemel in geprezen. Bianchi rijdt een vrijwel net zo'n sterk seizoen maar hij wordt niet hoger ingeschat dan Van der Garde, die op zijn beurt nergens echt heeft weten te overtuigen. Bianchi heeft inmiddels laten zien ook zonder bizarre incidenten een seizoen rond te krijgen.

Zonder naar specifieke mensen te wijzen ben ik even de draad kwijt.

Het verschil zit 'm erin dat Bianchi en vd Garde al wat langer op dat nivo rondrijden, daar waar Frijns pas net komt kijken.

Jehoentelaar

Kan zijn. Maar Lauda heeft ook heel lang op hoog niveau rondgereden, toch zou hij ze nu niet bijhouden. Raar voorbeeld inderdaad, maar ik bedoel dat het erom gaat hoe de coureurs op dit moment rijden. Bianchi was eerder een volslagen idioot, maar was het afgelopen jaar een zeer snelle en betrouwbaar talent.

Kootje

Mwah ... als Bianchi echt zo'n groot talent was, had hij met zijn ervaring Frijns makkelijk moeten kunnen hebben.

gloudiesaurus

Bianchi? Ik vind hem enorm overgewaardeerd. Ook afgelopen seizoen, met zoveel ervaring had hij Frijns moeten kunnen verslaan.

Sutil vind ik wel een goede degelijke coureur, maar zijn incident in die club met dat  glas heeft hem de das omgedaan...

Misschien moet Van der Garde eens met Michiel Mol praten (15% eigenaar van Force India). Boekhoorn wat investeren in het space - project van Mol, kledinglijntje erbij, en Giedo in de Force India - bolide?  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 30 december 2012 - 20:50:23
Mwah ... als Bianchi echt zo'n groot talent was, had hij met zijn ervaring Frijns makkelijk moeten kunnen hebben.
Nee, want volgens heel veel forummers hier heeft Frijns ook juist het grote talent in huis.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 30 december 2012 - 21:35:47
Citaat van: Kootje op 30 december 2012 - 20:50:23
Mwah ... als Bianchi echt zo'n groot talent was, had hij met zijn ervaring Frijns makkelijk moeten kunnen hebben.
Nee, want volgens heel veel forummers hier heeft Frijns ook juist het grote talent in huis.

Talent wel, maar niet de ervaring. Nu was het talent (Frijns) tegen ervaring (Bianchi) en daardoor was het spannend tot de laatste race. Als Bianchi over beide beschikte, dan had hij Frijns makkelijk kunnen hebben en was er geen lol aan geweest.

0634

Sutil vind ik prima voor Force India. Alguersuari overigens ook, prima coureur. Beiden zouden vele malen logischer zijn (even los van het budget) dan Giedo.