Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 11 december 2012 - 18:15:48
http://www.gppits.net/nieuws/van_der_garde_over_caterham/

Heb er net een stukje over getikt  :)

"Russen zijn een beetje nors en toch altijd met zichzelf bezig", zal Petrov leuk vinden  ;D

Het blijft toch onzeker met Van der Garde...
Zie Youtube...Net ...Ze rammen hun bakjes gewoon tegen elkaar aan... ;D ;D ;D

Breaktest

Dat radio interview is niet te harden. De interviewers komen weer eens van planeet X als het op F1 aankomt, en dat geeft Vd Garde de gelegenheid ruimschoots uit zijn neus te zwammen. Zo vergeet hij gemakshalve dat zijn GP2-team voor hem ook al een overwinning op zak had en zou hij sneller zijn dan de twee huidige coureurs zijn. Dit laatste herhaalt hij nog maar eens  en wijst op de rookiedagen in Abu Dhabi - waar niemand Kovalainen en Petrov in actie heeft gezien. En voorts maar mekkeren dat ie uit Holland komt - wat heeeel ongunstig is als je F1-coureur wilt worden, want heel klein. Moet je zien wat er uit Finland komt.

gloudiesaurus

Ach die interviewers snappen niets van Formule 1, als je vraagt of er ook verkeersregels zijn in de F1  ;)

Tijden van Van der Garde kun je niet vergelijken met Kovalainen en Petrov. Hoogstens die tijd in Brazilie misschien toen hij in de eerste vrije training sneller was dan Petrov. Maar dan nog... Petrov is bezig met een serieus programma terwijl Van der Garde pusht. Maar een goede prestatie voor Van der Garde blijft het wel.

Maar eerlijk is eerlijk in de Formule 3 en GP2 heeft Van der Garde nimmer overtuigd...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 12 december 2012 - 23:12:43
Maar eerlijk is eerlijk in de Formule 3 en GP2 heeft Van der Garde nimmer overtuigd...


Mwah .... overtuigd misschien niet helemaal nee, maar als je ziet dat beduidend mindere coureurs als Senna, Petrov, Kobayashi en Pic wél de F1 hebben gehaald en daarin niet onaardig presteren, moet Giedo dat toch zeker ook kunnen. Vergeet niet dat hij 't Grosjean lange tijd zéér lastig heeft gemaakt en dit zonder bemoeienisssen van Bianchi tot het eind van het seizoen vol had gehouden. Diezelfde Grosjean word nu door de meesten als supertalent gezien, terwijl Giedo er niets van zou kunnen. Ik ben het helemaal eens met de stelling dat Giedo waarschijnlijk géén topcoureur is, maar'met de huidige subtop zie ik hem echt wel mee draaien mits hij de kans en het juiste materiaal krijgt.

gloudiesaurus

Ben ik het wel met je eens Kootje, maar bijv. Grosjean heeft mij meer overtuigd. Maar ik zie Van der Garde graag in de Formule 1, kijken wat hij kan  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 13 december 2012 - 19:32:45
Ben ik het wel met je eens Kootje, maar bijv. Grosjean heeft mij meer overtuigd. Maar ik zie Van der Garde graag in de Formule 1, kijken wat hij kan  :)
Mee eens, maar Grosjean zat wel in een betere auto, dan wat GvdG mss. onder zijn kont krijgt [Caterham]...

Sabai

Ik heb bij Giedo altijd zo'n Christiaan Albers gevoel. Dus van mij mag liever een echt talent dat zitje hebben. Ook al is hij NL voor mij heeft hij totaal geen meerwaarde voor de F1. Maar ik zal wel weer de enigste zijn die er zo over denkt :-\

Kootje

Citaat van: Sabai op 14 december 2012 - 19:07:37
Ik heb bij Giedo altijd zo'n Christiaan Albers gevoel. Dus van mij mag liever een echt talent dat zitje hebben. Ook al is hij NL voor mij heeft hij totaal geen meerwaarde voor de F1. Maar ik zal wel weer de enigste zijn die er zo over denkt :-\

Dat moet zich nog uitwijzen.  ;)

Gezien z'n wisselvallige prestaties in de juniorklasses geef ik je aan de ene kant gelijk, maar ja ..... die andere kant hé. ::)
Hij heeft tegen veel huidige F1 coureurs geraced, en eigenlijk deed hij voor niemand echt onder.
Dus als 'n Grosjean in F1 hoort, of 'n Kobayashi, waarom Giedo dan niet?

Jehoentelaar

Ach, Giedo heeft met name in de GP2 niet echt mazzel gehad wat materiaal betreft. Daarnaast speelt ook het commerciële verhaal uit het andere topic een rol. Als Giedo wind mee heeft rijdt 'ie in elke jeugdserie het hele veld naar huis. Then again, dat geldt voor pakweg 70% van de jeugdtalentjes. Ik zou hem wel een kans geven gezien zijn integratie binnen het team en de, zij het minimale, ervaring met de Caterhams. Het team kan aardig inschatten wat Giedo kan uitrichten, en dat is met een andere coureur toch altijd weer even afwachten.

Fabian

Als ze Giedo nou eens een jaar de kans geven kunnen wij met z'n allen kijken en ons oordeel geven!

gloudiesaurus

Lijkt me een goed plan Fabian!

Hij moet sowiezo wel haast maken, volgend jaar word hij nl. alweer 28....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Figge

Je moet het ijzer smeden als het heet is. Heb de indruk dat het bij Giedo alweer aan het afkoelen is. Vrees daarom dat we hem toch niet in de Caterham zullen zien. Maar ik hoop het wel. Ik denk dat Giedo beter is dan zijn resultaten vertellen.

0634

Ik denk dat áls hij een jaartje mee mag doen, hij gewoon onopvallend zijn rondjes zal rijden en een jaar later vervangen zal worden door iemand met een nog dikkere portemonnee. Vd Garde is een goede rijder hoor, maar had hij geen rijke schoonpapa was hij niet eens genoemd bij F1-teams, want op talent alleen red hij het gewoon niet.

Om eerlijk te zijn: ik ben Nederlander en zie graag een NLer in de F1, maar dan wel één die iets extra's heeft. Het interesseert me geen ene reet of Giedo instapt of een andere paydriver. Hij zal nooit meer worden dan een voetnoot in de geschiedenis.

Figge

Citaat van: Jeroen op 15 december 2012 - 10:15:08
Ik denk dat áls hij een jaartje mee mag doen, hij gewoon onopvallend zijn rondjes zal rijden en een jaar later vervangen zal worden door iemand met een nog dikkere portemonnee. Vd Garde is een goede rijder hoor, maar had hij geen rijke schoonpapa was hij niet eens genoemd bij F1-teams, want op talent alleen red hij het gewoon niet.

Om eerlijk te zijn: ik ben Nederlander en zie graag een NLer in de F1, maar dan wel één die iets extra's heeft. Het interesseert me geen ene reet of Giedo instapt of een andere paydriver. Hij zal nooit meer worden dan een voetnoot in de geschiedenis.

En zo is het ook...

Kootje

#104
Daar ben ik het totaal niet mee eens.
Giedo heeft in de juniorklasses laten zien moeiteloos mee te kunnen met de huidige middenmoot in de Formule 1.
Hell, hij heeft in de GP2 het vuur aan de schenen gelegd van de méér ervaren en nu als groots talent geziene Grosjean, dus ....

Oké, ik weet ook wel dat het verleden geen garantie voor de toekomst is.
Maar als ik zie dat bewezen mindere coureurs wél hun waarde in de F1 kunnen en mogen bewijzen, zie ik niet in waarom hij dat niet net zo goed of zelfs beter zou kunnen.
Grootste probleem is echter dat het lastig is om je met 'n Caterham in de kijker te rijden.