Rugnummers aub

Gestart door Breaktest, 12 oktober 2012 - 13:53:29

« vorige - volgende »

Voorstander van vaste nummers voor coureurs?

Ja
3 (18.8%)
Nee
4 (25%)
Maakt me niet zo uit
9 (56.3%)

Totaal aantal stemmen: 12

Franky R.

Ik dacht dat de FIA de haaievin wou herintroduceren om de 'rugnummers' beter te kunnen promoten of is dat niet meer doorgegaan... ???


gloudiesaurus

De herkenbaarheid van de helmen is verdwenen, dat is jammer. Waar is de zo karakteristieke Alesi helm? Of Coulthard? of Hill? Of denk aan Senna....

Dat steeds wisselen, vooral bij Red Bull of Toro Rosso coureurs bevalt mij ook niet.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Citaat van: M@rc op 12 oktober 2012 - 19:16:49
Citaat van: Wizard op 12 oktober 2012 - 18:10:24
Citaat van: Gerard op 12 oktober 2012 - 16:41:41
Zullen ze bij Mercedes niet hetzelfde concept aanhouden als dit jaar?
Nu heeft Nico gele handschoenen en Micheal rode.. ???

En Vettel wisselt elke week van hem.....

Schumacher rode helm, rode handschoenen en rode schoenen. Nico, geel. Verder ben ik het deels deels wel met topicstarter eens. Een helm lijkt vaak het verlengde van de auto niet meer een persoonlijk iets. Dat vind ik wel jammer.

Ja op de kleur van de schoenen let ik ook altijd als ze voorbij komen. ;)

Sorry, kon het niet laten.

Je moet bijna blind zijn, wil het niet opgevallen zijn. Maar prima hoor! ;)

Jehoentelaar

Hopen dat Joshua Hill over een aantal jaar zijn opwachting in de Formule 1 kan maken. Zelfde helm als Graham en Damon. Ik ben fan. 8)

0634

Alleen al vanwege de helm. Maar dan had hij al verder moeten zijn. Denk niet dat hij dat nog gaat redden.

Jehoentelaar

Hij is vrij laat begonnen. Formula Ford ging behoorlijk, Formula Renault 2.0 NEC ook maar z'n teamgenoot Jake Dennis is een stuk rapper. Pas heeft 'ie getest voor een British F3 Nationals team (nationals -> oude type F3), maar dat is niet echt de manier om hogerop te komen.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2012 - 12:35:36
Alleen al vanwege de helm. Maar dan had hij al verder moeten zijn. Denk niet dat hij dat nog gaat redden.
Misschien kan hij zijn carriere een boast geven door zijn helm design te verkopen voor veel geld en dan zich in kopen in een goed team  ;D

Van die wekelijkse veranderende helmen van Vettel begin ik ook wel genoeg te krijgen. Al is het in een ander opzicht wel een "grappige" style die hij daarmee creëert. Helmen als die van: Hakkinen, Senna, Hill en Schumacher in het begin waren gewoon....mooi en herkenbaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Edwin90

Ik vind persoonlijk de helmen best makkelijk uit elkaar te houden. Heb het vaak nog sneller door dan Mol zelf. Vettel veranderd wel vaak, maar Webber nooit. Dus dan weet je ook wel wie Vettel is.

En de helmen zijn nu zo druk omdat er grafisch natuurlijk meer mogelijk is dan in de jaren van Mansell en Alesi.

Niels_

Snap dit dus ook niet. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om desnoods een nummer zoals in de MotoGP te gebruiken... Kan desnoods nog gebruikt worden voor op de merchandise...

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 13 oktober 2012 - 12:39:36
Hij is vrij laat begonnen. Formula Ford ging behoorlijk, Formula Renault 2.0 NEC ook maar z'n teamgenoot Jake Dennis is een stuk rapper. Pas heeft 'ie getest voor een British F3 Nationals team (nationals -> oude type F3), maar dat is niet echt de manier om hogerop te komen.

Ach wie weet, zn vader was nog veeeel later.

SDG

Citaat van: Ńiels op 15 oktober 2012 - 02:21:52
Snap dit dus ook niet. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om desnoods een nummer zoals in de MotoGP te gebruiken... Kan desnoods nog gebruikt worden voor op de merchandise...

De waarde van de nummers is natuurlijk ook een beetje gedevalueerd sinds men in 1996 afgestapt is van vaste startnummers, doordat deze nu bepaald worden door de volgorde van de teams in het constructeurs-WK. Vroeger had je steevast van die 'iconische' nummers: 27 was Gilles Villeneuve, 5 was Mansell, 26 was Laffite... Dat heb je nu eigenlijk niet meer.

KovalainenFanForever

#26
Ik heb er niet zo'n moeite mee, maar ik snap best wel dat het voor de minder fanatieke kijker het lastig te zien is wie wie is. Afgelopen weekend nog was ik vroeg opgestaan om F1 te gaan kijken op zondag. Kwam mijn opa, vroeger ook fanatieke F1-fan, er ook ff bij zitten. Hij had de grootste moeite om die coureurs uit elkaar te houden, terwijl ik elke helmdesign bij de desbetreffende coureur kon koppelen.
Mijn opa: Wie is die jongeman met die groene kerstversiering op z'n auto?
Ik: Tsja opa, dat kan maar één iemand zijn ::)......
Mijn opa: Ohh ja, natuurlijk, Hamilton weer.

Franky R.

#27
Citaat van: KovalainenFanForever op 15 oktober 2012 - 14:15:46
Ik heb er niet zo'n moeite mee, maar ik snap best wel dat het voor de minder fanatieke kijker het lastig te zien is wie wie is. Afgelopen weekend nog was ik vroeg opgestaan om F1 te gaan kijken op zondag. Kwam mijn opa, vroeger ook fanatieke F1-fan, er ook ff bij zitten. Hij had de grootste moeite om die coureurs uit elkaar te houden, terwijl ik elke helmdesign bij de desbetreffende coureur kon koppelen.
Mijn opa: Wie is die gast met die groene kerstversiering op z'n auto?
Ik: Tsja opa, dat kan maar één iemand zijn ::) ......


Het feit is dat men tegenwoordig de coureurs idd. nauwelijks uitelkaar kan houden. Dat de heren ook zo diep in hun auto zitten, helpt niet bepaald mee met de 'identificatie'...


Zie voorbeelden...1991 en 2012;





In de huidige auto's zijn de coureurs alleen goed te zien van voren.


Als je de auto's vanaf de zijkant bekijkt, dan mis je een hoop details. Daar had ik in 1991 geen last van. Senna en Mansell waren zeer herkenbaar. In het 'moderne' plaatje is alleen Lewis echt als dusdanig herkenbaar.


Raar eigenlijk dat die simpele helmen van vroeger veel beter te zien waren.

Matthijs

Ik vind die simpele helmen van vroeger véél karakteristieker dan tegenwoordig. Nu lijken het wel motorhelmen, die zijn ook altijd zo schreeuwerig. Volgens mij is het 'misgegaan' eind jaren '90, toen men wit ging vervangen voor metallic.

Franky R.

Beter fotobeelden toegevoegd...Dan snap je meteen waarom Senna vroeger wel van opzij kon worden gefotografeerd  maar dat Heikki [ik keek even op google afbeeldingen] altijd schuin van voren worden 'geschoten'...Immers zie je pas dan wie het is in een 2012-auto.