Rugnummers aub

Gestart door Breaktest, 12 oktober 2012 - 13:53:29

« vorige - volgende »

Voorstander van vaste nummers voor coureurs?

Ja
3 (18.8%)
Nee
4 (25%)
Maakt me niet zo uit
9 (56.3%)

Totaal aantal stemmen: 12

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 15 oktober 2012 - 14:58:36
Ik vind die simpele helmen van vroeger véél karakteristieker dan tegenwoordig. Nu lijken het wel motorhelmen, die zijn ook altijd zo schreeuwerig. Volgens mij is het 'misgegaan' eind jaren '90, toen men wit ging vervangen voor metallic.
Men heeft de mogelijkheden idd. te ver doorgetrokken...Soms is mindermeer... ;)

Jehoentelaar

Het mooiste voorbeeld vind ik eigenlijk de McLaren in je onderschrift, Franky. ;)

T.Nuvolari

Ach daar zijn we vanaf als ze die Mercedes motoren inruilen voor ...


SDG

Citaat van: Franky R. op 15 oktober 2012 - 14:40:01
Citaat van: KovalainenFanForever op 15 oktober 2012 - 14:15:46
Ik heb er niet zo'n moeite mee, maar ik snap best wel dat het voor de minder fanatieke kijker het lastig te zien is wie wie is. Afgelopen weekend nog was ik vroeg opgestaan om F1 te gaan kijken op zondag. Kwam mijn opa, vroeger ook fanatieke F1-fan, er ook ff bij zitten. Hij had de grootste moeite om die coureurs uit elkaar te houden, terwijl ik elke helmdesign bij de desbetreffende coureur kon koppelen.
Mijn opa: Wie is die gast met die groene kerstversiering op z'n auto?
Ik: Tsja opa, dat kan maar één iemand zijn ::) ......


Het feit is dat men tegenwoordig de coureurs idd. nauwelijks uitelkaar kan houden. Dat de heren ook zo diep in hun auto zitten, helpt niet bepaald mee met de 'identificatie'...


Zie voorbeelden...1991 en 2012;





In de huidige auto's zijn de coureurs alleen goed te zien van voren.


Als je de auto's vanaf de zijkant bekijkt, dan mis je een hoop details. Daar had ik in 1991 geen last van. Senna en Mansell waren zeer herkenbaar. In het 'moderne' plaatje is alleen Lewis echt als dusdanig herkenbaar.


Raar eigenlijk dat die simpele helmen van vroeger veel beter te zien waren.

Dat hebben we te 'danken' aan Karl Wendlinger's crash in Monaco in 1994, he...

0634

Je kan trouwens lullen wat je wilt maar de makkelijkste herkenbare waren deze:



Als je hem dan nog niet herkend!!!! :)

Wizard


T.Nuvolari

Nee da's die Libanees Engelse zanger met die hoge stem.

SDG

Citaat van: Wizard op 16 oktober 2012 - 09:45:02
Is dat DC?

Nee, dat is Gary Paffet. Je weet wel, die kerel die op zijn drieënveertigste nog steeds zal meedoen aan de rookietest.  ;)

0634

Kheb niet het idee dat jullie veel van F1 weten.... ;)

Gerard

Wie is DC ??? :-\
;D

Maar uh eerst lees ik.. waar zijn helmen ala die van Alesi gebleven, en dan dat de elende begonnen is met de intrede van het chroom op de helm, waar diezelfde Alesi mee begon...
:-\

Matthijs

Citaat van: Gerard op 16 oktober 2012 - 19:03:24
Wie is DC ??? :-\
;D

Maar uh eerst lees ik.. waar zijn helmen ala die van Alesi gebleven, en dan dat de elende begonnen is met de intrede van het chroom op de helm, waar diezelfde Alesi mee begon...
:-\
DC is de tweelingbroer van AC...

Behalve Alesi begon toen ook Takagi (wie?) met chroom. Ik dacht in 1998.

Gerard

Ja idd toernesoeki ofzo... aka Tora Tagagi

Wizard

Citaat van: Gerard op 16 oktober 2012 - 19:03:24
Wie is DC ??? :-\
;D

Maar uh eerst lees ik.. waar zijn helmen ala die van Alesi gebleven, en dan dat de elende begonnen is met de intrede van het chroom op de helm, waar diezelfde Alesi mee begon...
:-\

Volgens mij begon het toen helmen aan de livery van de auto werden gekoppeld.

Edwin90

1998 was inderdaad het jaar van het chroom. Zelfs Schumacher reed een race met een chrome helm. Ik moet wel toegeven dat ik die helmen erg gaaf vond. Maar dat is persoonlijk  :D

Vieze baas

Trulli was er ook bij maar die helm werd zo lelijk