Ook Nederland moet er aan geloven, Formule 1 achter de decoder..

Gestart door maartenf1, 28 september 2012 - 12:19:36

« vorige - volgende »

Formule 1 op Sport1 ik:

Neem een abonnement
20 (51.3%)
Kijk op RTL Duitsland
8 (20.5%)
Stop met F1 kijken
1 (2.6%)
Zoek een stream op internet
10 (25.6%)

Totaal aantal stemmen: 35

Kootje

Citaat van: Franky R. op 02 februari 2013 - 21:32:41
Citaat van: Kootje op 02 februari 2013 - 21:00:07
Je was toch trucker of niet? Niet om het een of ander hoor, maar de RET is toch 'n trammaatschappij? Wat moeten die met 'n trucker? Dat vraag ik niet om negatief te doen hoor, maar daar ben ik toch serieus nieuwsgierig naar. Hoe dan ook, veel succes met je gesprek volgende maand.
;D ;D ;D

RET doet wel meer dan trams hoor...De huidige RET omvat OV per trams, bussen en metro. Via een goede vriend, die als buschauffeur werkt bij de RET, kon ik solliciteren voor de functie van metrobestuurder.

Oooh ..... oke, ik dacht dat RET alleen de tram was. Weer wat geleerd.


CitaatSowieso is het zeer moeilijk om werk te vinden in de transport, als je weet dat er in 2012 alleen al tientallen transportbedrijven zijn omgevallen.

Ken het probleem. In de installatietechniek is dat niet anders. Gelukkig heb ik iig nog 2 maanden voor de boeg, maar dan wordt het voor mij ook weer spannend. Maar ja ..... das 'n zorg waar ik me dan wel druk om ga maken. Voor nu hoop ik dat het geluk jou iig goed gezindt is. Nogmaals succes.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 03 februari 2013 - 08:27:48
Het mooiste voetbal? Wie ...... blablabla ...... meter op de OS. Toch ben ik er allemaal geen fan van hoor.

Mooi gezegd Jeroen, dat heb ik dus ook. In mijn geval is het weliswaar FcUtreg en voor de toppers tegen Ajakkes ed wil ik nog weleens naar het stadion gaan, maar de rest boeit me idd niet genoeg om me dagelijks mee bezig te houden. Champions- en Europa league kijk ik alleen naar de Nederlandse vertegenwoordiging, de rest sla ik over het algemeen over. Alleen 'n finale wil ik na uitschakeling van de Nederlandse teams nog weleens kijken, maar that's it. Zelfde geld voor EK's en WK's. Daar kijk ik weliswaar zga alle wedstrijden van, maar dat stopt per direct wanneer Oranje eruit ligt. Met F1 heb ik dat dus totaal niet. F1 kan en ben ik wel dagelijks mee bezig. F1 kom ik wel 's nachts m'n bed voor uit. F1 blijf ik wel volgen wanneer mijn favorieten allang uitgeschakeld zijn. F1 is m'n passie, voetbal 'n leuk tijdverdrijf. Fan vs liefhebber dus.

0634

Precies. Lijkt mij toch een duidelijk verschil te zijn tussen fan zijn of liefhebber, merkwaardig dat dat uitgelegd moet worden, maar goed.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 03 februari 2013 - 08:27:48
Het mooiste voetbal? Wie bepaald dat dan?
t is mijn mening, en daar ga ik zelf over ;)
wat betreft definitie over (de echte) voetbalfan; wie bepaald dat dan?? blijkbaar hebben we daar beiden nog al verschillende ideeën over.. voor mij is dat bv iemand als Jan Boskamp (al is dat wel de overtreffende trap), iemand die graag elke week graag een paar potjes voetbal kijkt en daarnaast eventueel ook nog een eigen club supportert (op een normale manier)

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 03 februari 2013 - 10:18:31
Precies. Lijkt mij toch een duidelijk verschil te zijn tussen fan zijn of liefhebber, merkwaardig dat dat uitgelegd moet worden, maar goed.
ja, daar zit een heel duidelijk verschil tussen  ???  niet iedereen denkt zoals jou Jeroen

Kootje

Citaat van: Iceman2012
wat betreft definitie over (de echte) voetbalfan; wie bepaald dat dan??

De DIKKE van DALE !!! :P


CitaatBetekenis ' fan '


fan [fen] (de; m,v; meervoud: fans)

1 enthousiaste liefhebber of bewonderaar: filmfan, voetbalfan

Een fan of aficionado is een enthousiast bewonderaar of liefhebber van een publiek persoon, muziekgroep etc. Het woord is een afkorting van het Engelse 'fanatic' en werd aan het eind van de negentiende eeuw in Amerika geïntroduceerd als een benaming voor een gedreven aanhanger van een honkbalteam. Een fan is vaak intensief met zijn idool bezig en steekt daar doorgaans veel tijd, geld en moeite in.

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 03 februari 2013 - 11:26:20
Citaat van: Iceman2012
wat betreft definitie over (de echte) voetbalfan; wie bepaald dat dan??

De DIKKE van DALE !!! :P


CitaatBetekenis ' fan '


fan [fen] (de; m,v; meervoud: fans)

1 enthousiaste liefhebber of bewonderaar: filmfan, voetbalfan

Een fan of aficionado is een enthousiast bewonderaar of liefhebber van een publiek persoon, muziekgroep etc. Het woord is een afkorting van het Engelse 'fanatic' en werd aan het eind van de negentiende eeuw in Amerika geïntroduceerd als een benaming voor een gedreven aanhanger van een honkbalteam. Een fan is vaak intensief met zijn idool bezig en steekt daar doorgaans veel tijd, geld en moeite in.
http://www.woorden-boek.nl/woord/fan
precies, je zegt het zelf al; liefhebber

Kootje

Nee ..... enthousiast liefhebber. Een fan is fanatiek, een gewoon liefhebber niet. ::)


Maar goed .... om weer on-topic te gaan: Ben ik fan genoeg om Sport1 in huis te halen, louter en alleen voor de F1? Ik ben er iig nog niet uit. Het voetbal dat zij uitzenden boeit me net zomin als het tennis en basketbal. Hopelijk komt er idd 'n F1 abbootje voor weinig, want het algehele Sport1 pakket hoef ik iig niet.

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 03 februari 2013 - 11:35:00
Nee ..... enthousiast liefhebber. Een fan is fanatiek, een gewoon liefhebber niet. ::)
ok, dus je hebt ook liefhebbers die niet enthousiast zijn??

Kootje

Citaat van: Iceman2012 op 03 februari 2013 - 11:35:56
Citaat van: Kootje op 03 februari 2013 - 11:35:00
Nee ..... enthousiast liefhebber. Een fan is fanatiek, een gewoon liefhebber niet. ::)
ok, dus je hebt ook liefhebbers die niet enthousiast zijn??

Ja .... als je het woord enthousiast in de juiste context plaatst wel ja.

Laat ik het anders stellen.
Voorbeeld 1: Als ik thuis op de bank onder het genot van 'n potje bier en wat zoutjes naar de KNVB bekerfinale tussen AJAX en FC Utrecht (voor ons Utreg supporters dé wedstrijd van het jaar) zit te kijken, dan gaat de tv gewoon uit wanneer ik ineens bezoek krijg.
Voorbeeld 2: Zit ik thuis op diezelfde bank met 'n nieuw potje bier en wat verse zoutjes naar de GP van EUROPA in het Spaanse Valencia (doorgaans de saaiste GP van het jaar) te kijken, dan kan er nog zoveel bezoek langs komen, maar binnenkomen doen ze niet.

1= 'n gewone liefhebber
2= de enthousiaste liefhebber ofwel fan(atiekeling)

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 03 februari 2013 - 11:45:51
Citaat van: Iceman2012 op 03 februari 2013 - 11:35:56
Citaat van: Kootje op 03 februari 2013 - 11:35:00
Nee ..... enthousiast liefhebber. Een fan is fanatiek, een gewoon liefhebber niet. ::)
ok, dus je hebt ook liefhebbers die niet enthousiast zijn??

Ja .... als je het woord enthousiast in de juiste context plaatst wel ja.

Laat ik het anders stellen.
Voorbeeld 1: Als ik thuis op de bank onder het genot van 'n potje bier en wat zoutjes naar de KNVB bekerfinale tussen AJAX en FC Utrecht (voor ons Utreg supporters dé wedstrijd van het jaar) zit te kijken, dan gaat de tv gewoon uit wanneer ik ineens bezoek krijg.
Voorbeeld 2: Zit ik thuis op diezelfde bank met 'n nieuw potje bier en wat verse zoutjes naar de GP van EUROPA in het Spaanse Valencia (doorgaans de saaiste GP van het jaar) te kijken, dan kan er nog zoveel bezoek langs komen, maar binnenkomen doen ze niet.

1= 'n gewone liefhebber
2= de enthousiaste liefhebber ofwel fan(atiekeling)
ja ja, duidelijk hoor  :-\
en de echte voetbalfan?? wat is dat dan?

Kootje

Sorry hoor, maar als je dat nu echt moet vragen dan wil je het gewoon niet snappen.

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 03 februari 2013 - 12:17:15
Sorry hoor, maar als je dat nu echt moet vragen dan wil je het gewoon niet snappen.
iemand die 13 euro per maand betaald voor een voetbalabonnement, liefhebber of fan??

Kootje

Kerel ..... welk deel van het woord fanatiekeling begrijp je niet? Heeft niets met geld te maken, maar alles met hoe diep je liefde gaat. Bij 'n fan gaat die liefde diep, bij 'n liefhebber niet. Maar dat wil niet zeggen dat 'n liefhebber daar geen geld voor over zou hebben. Een liefhebber zal echter nooit geen €13,- pm gaan betalen als hij moet kiezen tussen datgeen waar hij/zij slechts liefhebber van is, of hetgeen 'n passie is.

SDG

Citaat van: Kootje op 03 februari 2013 - 09:27:34
Mooi gezegd Jeroen, dat heb ik dus ook. In mijn geval is het weliswaar FcUtreg en voor de toppers tegen Ajakkes ed wil ik nog weleens naar het stadion gaan, maar de rest boeit me idd niet genoeg om me dagelijks mee bezig te houden. Champions- en Europa league kijk ik alleen naar de Nederlandse vertegenwoordiging, de rest sla ik over het algemeen over. Alleen 'n finale wil ik na uitschakeling van de Nederlandse teams nog weleens kijken, maar that's it. Zelfde geld voor EK's en WK's. Daar kijk ik weliswaar zga alle wedstrijden van, maar dat stopt per direct wanneer Oranje eruit ligt. Met F1 heb ik dat dus totaal niet. F1 kan en ben ik wel dagelijks mee bezig. F1 kom ik wel 's nachts m'n bed voor uit. F1 blijf ik wel volgen wanneer mijn favorieten allang uitgeschakeld zijn. F1 is m'n passie, voetbal 'n leuk tijdverdrijf. Fan vs liefhebber dus.

Dat is ook bij veel sporten een gegeven, dat een deel van de mensen enkel kijken zolang er landgenoten mee doen. Dat maakt voor mij ook het verschil tussen een liefhebber of een echte fan. Mij maakt het in feite geen moer uit of er al dan niet Vlamingen of Belgen mee doen in auto- of motorsportcompetities die ik volg, mij gaat het louter om de sport zelf.