Ook Nederland moet er aan geloven, Formule 1 achter de decoder..

Gestart door maartenf1, 28 september 2012 - 12:19:36

« vorige - volgende »

Formule 1 op Sport1 ik:

Neem een abonnement
20 (51.3%)
Kijk op RTL Duitsland
8 (20.5%)
Stop met F1 kijken
1 (2.6%)
Zoek een stream op internet
10 (25.6%)

Totaal aantal stemmen: 35

robbert

Citaat van: Jeroen op 02 december 2012 - 08:23:47
Mwah, ik heb daar niks mee. Ik wil gewoon de race zien, zonder allerlei shots waar ik naar toe moet zappen. Voor je het weet ben je een soort Olav Mol en ben je zo met alles bezig dat je de helft van de race mist.

ja ik denk er ook zo over. Hoe kan je nu een deftige race volgen als je telkens moet zappen van de ene kanaal naar de andere

Sphinx

Ik zou er giga koppijn van krijgen denk ik als ik zoveel schermen tegelijk in de gaten moet houden. Gewoon of de tv of de pc. Laatste jaar keek ik vooral via de computer naar streams. Zaten een paar gare exemplaren bij, maar ook veel goeie. Als het té slecht werd had ik altijd nog RTL duitsland. Daarvoor heb ik eigenlijk nooit naar RTL of SBS gekeken, ik volgde altijd RTBF. Zelfs als er niet veel gebeurde kletste men er wel een verhaal omheen (en het was ook goed voor mn talenkennis)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Citaat van: robbert op 02 december 2012 - 09:15:09
Citaat van: Jeroen op 02 december 2012 - 08:23:47
Mwah, ik heb daar niks mee. Ik wil gewoon de race zien, zonder allerlei shots waar ik naar toe moet zappen. Voor je het weet ben je een soort Olav Mol en ben je zo met alles bezig dat je de helft van de race mist.

ja ik denk er ook zo over. Hoe kan je nu een deftige race volgen als je telkens moet zappen van de ene kanaal naar de andere
Meerdere kanalen lijkt me een drama, zeker met tv's waarbij het zappen vrij traag gaat. Als ik een zondagavond niks te doen heb en NASCAR kijk, kan ik soms de "RaceBuddy" gebruiken: extra camerabeelden, onboards en livetiming op de laptop. Dat zou ik wel een goede vinding vinden voor de Formule 1, want dan hoef je niet van de world feed af te wijken om dingen vanuit een andere hoek te zien gebeuren. Maar F1 kennende moet daar natuurlijk geld mee verdiend worden, en dus zal het er onder het huidige regime niet van komen.

Gerard

De optie die ik al 2 jaar "gebruik"  ::) staat er niet bij, nl BBC Engeland....

De wedstrijden die niet live uitgezonden worden, kijk ik later wel in de uitgebreide samenvatting
Zelfs die uitgebreide samenvatting :-\
en zijn beter dan de reguliere uitzendingen van RTL

Misschien dat ik de ochtendraces op RTL Duitsland ga kijken,maar ik ben allergisch voor die nagesynchroniseerde intervieuws  :P

T.Nuvolari

Misschien licht aan het eind vand e tunnel. België en het Verenigd Koninkrijk hebben het WK en EK voetbal aangeduid als een evenement met een aanzienlijk belang voor de samenleving. Door deze beslissing kunnen beide landen eisen dat deze evenmenten worden uitgezonden door een zender die zich niet achter een decoder verschuilt. Als deze regel dus toegepast zou worden op bijvoorbeeld de F1, zou in principe hetzelfde geëist kunnen worden.

De FIFA en de EUFA hebben een rechtzaak aangespannen, maar het Gerecht van Eerste Aanleg heeft in Februarie deze klacht verworpen. De klacht die darana in Luxemburg is aangespannen dreigt een zelfde verloop te kennen. Goed voor ons, pech voor hen.

http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/1547853/2012/12/12/Belgie-mag-verbieden-dat-WK-enkel-op-betaalzender-wordt-uitgezonden.dhtml

Jehoentelaar

Mwah, ik denk niet dat de argumenten ook op zullen gaan voor de Formule 1. Voor een EK of WK staat in veel landen de samenleving even op z'n kop en draait alles om de wedstrijden. Dat komt vooral doordat de fans zich verbonden voelen met het deelnemende land, wat vrijwel altijd ook het land is waar ze vandaan komen. Voor F1 geldt dat laatste niet, of in zo'n kleine mate dat het eigenlijk wegvalt als argument om F1 op de reguliere kanalen te houden.

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 12 december 2012 - 15:21:59
Mwah, ik denk niet dat de argumenten ook op zullen gaan voor de Formule 1. Voor een EK of WK staat in veel landen de samenleving even op z'n kop en draait alles om de wedstrijden. Dat komt vooral doordat de fans zich verbonden voelen met het deelnemende land, wat vrijwel altijd ook het land is waar ze vandaan komen. Voor F1 geldt dat laatste niet, of in zo'n kleine mate dat het eigenlijk wegvalt als argument om F1 op de reguliere kanalen te houden.

Helaas niet, nee. Ik voel mijzelf wel zodanig verbonden met voetbal dat ik afgezien van Vincent Kompany niet één speler van de Belgische nationale ploeg kan opnoemen, maar ik vrees niet dat ze met mij rekening gaan houden...  :-\

gloudiesaurus

Ben er ook bang voor SDG ;)

In Nederland moeten de eredivisie samenvattingen ook op het open net te zien zijn. Maar goed die trekken miljoenen aan kijkcijfers. De kijkcijfers van de Formule 1 zijn in Nederland de laatste jaren enorm ingezakt... en komen daar bij lange na niet in de buurt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 12 december 2012 - 23:22:25
Ben er ook bang voor SDG ;)

In Nederland moeten de eredivisie samenvattingen ook op het open net te zien zijn. Maar goed die trekken miljoenen aan kijkcijfers. De kijkcijfers van de Formule 1 zijn in Nederland de laatste jaren enorm ingezakt... en komen daar bij lange na niet in de buurt.
De ontwikkelingen bij zowel F1 als voetbal vind ik negatief. Van F1 kan ik nog wel begrijpen dat het achter de decoder verdwijnt. Er zijn maar heel weinig Nederlanders die F1 kijken helaas....

gloudiesaurus

Enkele jaren geleden toen Verstappen nog reed had de Formule 1 ook miljoenen kijkcijfers, soms wel meer dan 2 miljoen wat enorm is voor tv in Nederland...
Maar goed die tijden zijn voorbij  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 12 december 2012 - 23:34:21
Enkele jaren geleden toen Verstappen nog reed had de Formule 1 ook miljoenen kijkcijfers, soms wel meer dan 2 miljoen wat enorm is voor tv in Nederland...
Maar goed die tijden zijn voorbij  >:(

Helaas wel ja. Ben bang dat die tijden ook niet zo heel snel terug zullen komen. Misschien wanneer Robin Frijns in de F1 gaat rijden...

gloudiesaurus

Het kan snel verkeren he, als er een Nederlander bij komt bij een beetje competitief team dan zal de interesse/ hype wel weer op gang komen  :)
Ik hoop op Van der Garde bij Caterham volgend jaar  ;)

Maar zoals in de Verstappen - tijd, mmm dat word lastig denk ik. Dan moeten we echt een goede coureur hebben.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Hmm. Denk niet dat Giedo er voor gaat zorgen dat meer Nederlanders F1 gaan kijken. Frijns bij Sauber zou zoiets nog wel kunnen bewerkstelligen.

Nyck de Vries in de toekomst. Als ie bij McLaren de kans krijgt, dan zou het wel eens weer kunnen gaan aantrekken!

gloudiesaurus

Als Van der Garde erbij komt met Caterham stijgt de interesse wel hoor  :)
Maar goed als het op Sport1 komt zullen veel kijkers afhaken  >:(

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 12 december 2012 - 23:42:05
Als Van der Garde erbij komt met Caterham stijgt de interesse wel hoor  :)
Maar goed als het op Sport1 komt zullen veel kijkers afhaken  >:(


De interesse zal zeker stijgen, maar Sport 1 is weer een afknapper.