Ook Nederland moet er aan geloven, Formule 1 achter de decoder..

Gestart door maartenf1, 28 september 2012 - 12:19:36

« vorige - volgende »

Formule 1 op Sport1 ik:

Neem een abonnement
20 (51.3%)
Kijk op RTL Duitsland
8 (20.5%)
Stop met F1 kijken
1 (2.6%)
Zoek een stream op internet
10 (25.6%)

Totaal aantal stemmen: 35

SDG

Citaat van: Enzo op 25 november 2012 - 11:48:22
Ik niet denk ik, mijn huidige streamadresje doet het nu al een jaar goed en in HD.
Ik verwacht dat er meer illegale aanbieders komen volgend jaar, dus verwacht geen problemen.
Wel een spijtige ontwikkeling imo.

Ik geef er eigenlijk niet om dat de livestream van mindere kwaliteit is. Ik heb sowieso toch de gewoonte om iedere race nadien nog een tweede keer te bekijken en dan zoek ik gewoon ergens een HD-versie op internet. Van sommige races heb ik zo zelfs achteraf speciaal bewerkte versies gevonden, met een frame rate van 50 beelden per seconde - dubbel zoveel als op tv uitgezonden wordt. Je gelooft gewoon je ogen niet.

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Streamen is voor mij ook niet echt HET probleem, daar ik sinds kort internet heb via mijn XBX360. Alleen moeten nog wel en Flash-prog. maken wat geschikt is voor XBOX.




Jehoentelaar

Was het een foutje, zag ik het verkeerd of stond er echt in beeld dat de BBC het hele seizoen live uitzendt? Vermoed dat ik het woordje 'live' er zelf bij heb verzonnen in al het enthousiasme.

Gerard

Ook volgend jaar ga ik lekker op de BBC kijken.. zelfs de uitgebreide samenvattingen zijn daar geweldig!!

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 25 november 2012 - 19:25:30
Was het een foutje, zag ik het verkeerd of stond er echt in beeld dat de BBC het hele seizoen live uitzendt? Vermoed dat ik het woordje 'live' er zelf bij heb verzonnen in al het enthousiasme.
Geen idee.moet het vast ook wel gemist hebben...maar het zou erg mooi zijn idd.... ;D


Maar had Sky geen deal voor drie jaar dan?

Victor Monza 2008

Citaat van: Gerard op 25 november 2012 - 19:27:44
Ook volgend jaar ga ik lekker op de BBC kijken.. zelfs de uitgebreide samenvattingen zijn daar geweldig!!
BBC heeft wegens besparingen dit jaar een deel van de GP's aan Sky moeten laten.

Edwin90

Hmm, als BBC ze allemaal live heeft ga ik dat Sport1 abbo nog even overwegen, aangezien BBC de MotoGP ook gewoon heeft.

Nu zit ik er alleen mee dat ik BBC niet in Full HD ontvang maar gewoon in SD. Dat is dan weer jammer.

Breaktest

Het verbaast me altijd weer hoe weinig besef tv-kijkers van hun eigen macht hebben. Ook nu weer wordt gesuggereerd (niet geheel toevallig door belanghebbenden en voorstanders) dat het verdwijnen achter de decoder onvermijdelijk is. Maar dat is natuurlijk niet zo . Het is gewoon een plan van ondernemers die manieren zoeken om je portemonnee steviger leeg te schudden - en neem het ze kwalijk. Maar je kunt ook gewoon Nee zeggen. Een jaartje kijkersstaking en F1 is weer terug bij de reguliere zenders, zie bijvoorbeeld hoe het  "We gaan iets nieuws doen" Sport 7 is vergaan.
Waar het op neer komt is of je als kijker/liefhebber discipline genoeg hebt om pal te staan voor je favoriete manier van kijken. En als je die discipline niet hebt is het ook goed, dan wordt dit wel voor je gedaan.

Jehoentelaar

Het is inderdaad de vraag hoe lang het gaat duren voordat F1 weer terug is. Goed punt, ik had er zelf niet aan gedacht. Een boycot ofzo zal niet zo helpen, maar als de aantallen F1-kijkers echt gaan dalen én het aantal extra abonnee's tegenvalt, kan het een dure grap worden voor Sport1.

Victor Monza 2008

Citaat van: Breaktest op 25 november 2012 - 20:05:21
Het verbaast me altijd weer hoe weinig besef tv-kijkers van hun eigen macht hebben. Ook nu weer wordt gesuggereerd (niet geheel toevallig door belanghebbenden en voorstanders) dat het verdwijnen achter de decoder onvermijdelijk is. Maar dat is natuurlijk niet zo . Het is gewoon een plan van ondernemers die manieren zoeken om je portemonnee steviger leeg te schudden - en neem het ze kwalijk. Maar je kunt ook gewoon Nee zeggen. Een jaartje kijkersstaking en F1 is weer terug bij de reguliere zenders, zie bijvoorbeeld hoe het  "We gaan iets nieuws doen" Sport 7 is vergaan.
Waar het op neer komt is of je als kijker/liefhebber discipline genoeg hebt om pal te staan voor je favoriete manier van kijken. En als je die discipline niet hebt is het ook goed, dan wordt dit wel voor je gedaan.
Bernie ligt niet wakker van enkele duizenden Nederlanders en Belgen, dank zij de bekabeling is er veel kans dat je F1 kan meepikken op een buitenlandse zender. en in uiterste nood is er nog satelliet tv. Alleen als hij het voor mekaar zou krijgen F1 overal achter de decoder te krijgen ben je de sigaar, maar dat lukt hem nooit gezien de commerciële zenders in o.a. Duitsland en Italië.

Edwin90


gloudiesaurus

En waarschijnlijk in Duitsland ook in 2014...

Word tijd dat die oude Ecclestone met pensioen gaat  ;)

Maar ondertussen laat Sport1 ook weten dat er nog geen contract getekend is, ik verwacht overigens wel dat dat er komt.
Maar goed de kijkcijfers van F1 zijn de laatste jaren in Nederland wel enorm gezakt...


GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Precies. Een jaartje geen F1 kijken (wat niet gaat gebeuren) zal echt niet helpen.

Decoder of streamen, that is the question.

shelby

Ik ga maar gewoon voor sport1. Dan weet ik zeker dat ik alle races kan zien en kan ze ook nog opnemen als ik andere verplichtingen heb. Beetje jammer van die €180,-