Ook Nederland moet er aan geloven, Formule 1 achter de decoder..

Gestart door maartenf1, 28 september 2012 - 12:19:36

« vorige - volgende »

Formule 1 op Sport1 ik:

Neem een abonnement
20 (51.3%)
Kijk op RTL Duitsland
8 (20.5%)
Stop met F1 kijken
1 (2.6%)
Zoek een stream op internet
10 (25.6%)

Totaal aantal stemmen: 35

maartenf1

De gesprekken tussen Sport 1 en de FOM lijken in een vergevorderd stadium.
Het lijkt er op dat ook wij, Nederlanders, voortaan moeten gaan betalen voor de Formule 1 te mogen zien.
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/sport-1-heeft-formule-1-bijna-binnen/

Schandalig!
Verplicht Sport1 aanschaffen dus.

Iemand trouwens enig idee hoe duur de Engelse Sky is als die verkrijgbaar is in Nederland?

Ben benieuwd hoeveel tv-kijkers de F1 overhoudt als ze zo doorgaan.

Gerard

tsja... wat zal ik ervan zeggen.... triest... lang leve de BBC

;)

Figge

Helaas zendt de BBC nog maar de helft van de races uit...  :'(

Folkert

Hopen dan maar dat Sport 1 goed is. Zit verrassend genoeg gewoon in mijn pakket.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Als dit waarheid word, dan voorspel ik zware tijden voor de F1.
Iig in Nederland, want er zullen niet veel mensen meer kijken dan.

SDG

Citaat van: Folkert op 28 september 2012 - 12:33:57
Hopen dan maar dat Sport 1 goed is. Zit verrassend genoeg gewoon in mijn pakket.

Ik heb al veel MotoGP gezien van Sport1 en dat vond ik toch best te pruimen...

Figge

Citaat van: Enzo op 28 september 2012 - 12:34:42
Als dit waarheid word, dan voorspel ik zware tijden voor de F1.
Iig in Nederland, want er zullen niet veel mensen meer kijken dan.

Ik denk dat je hier een goed punt hebt.
Ik denk dat Sport 1 zich hier ook op verkijkt... Zij zullen echt niet 100.000den nieuwe abonnees binnenhalen...

Wizard

Zendt Nederland nog steeds F1 uit nu? Ik kijk altijd (of meestal altijd) naar de Duitser. De andere helft van de races op BBC. En als dat niet meer kan, dan maar geen F1 meer. 

Wizard


SDG

Citaat van: Wizard op 28 september 2012 - 12:47:40
Zendt Nederland nog steeds F1 uit nu? Ik kijk altijd (of meestal altijd) naar de Duitser. De andere helft van de races op BBC. En als dat niet meer kan, dan maar geen F1 meer.

Ik kan in Vlaanderen nu F1 kijken naar VT4 (wat ik sowieso nooit doe, maar soit), RTBF (de Belgische Franstalige openbare omroep), TF1, de Franse Eurosport (zendt de races in uitgesteld relais uit) en uiteraard de BBC.

T.Nuvolari

Hetzelfde zie je in het V-K. BBC bereikt met zijn samenvatting van de Italiaanse GP om en bij de 3,5miljoen kijkers, SkyTV met de Live race 650duizend kijkers. Nu gaan er daar ook stemmen op dat vanaf volgens seizoen de F1 volledig achter de decoder gaat. Wat gaat er over blijven van die bij elkaar getelde 4,2miljoen kijkers? Als je weet dat ten tijde dat enkel de BBC F1 bracht er tegen de 5miljoen mensen zaten te kijken. +/- 1miljoen heeft al afgehaakt en 3,5 miljoen is tevreden met een samenvatting.

Voor de F1 en hun sponsors is dit dramatisch. Wat zal Ecclestone bereikt hebben met de beslissing om dit toe te laten, de F1 wordt een sport waar niemand nog in geïntresseerd zal zijn, buiten de die hards natuurlijk. Kijkers weg, sponsors weg, grote fabrikanten weg, welkom terug dubieuze figuren?

T.Nuvolari

Citaat van: SDG op 28 september 2012 - 12:51:50
Citaat van: Wizard op 28 september 2012 - 12:47:40
Zendt Nederland nog steeds F1 uit nu? Ik kijk altijd (of meestal altijd) naar de Duitser. De andere helft van de races op BBC. En als dat niet meer kan, dan maar geen F1 meer.

Ik kan in Vlaanderen nu F1 kijken naar VT4 (wat ik sowieso nooit doe, maar soit), RTBF (de Belgische Franstalige openbare omroep), TF1, de Franse Eurosport (zendt de races in uitgesteld relais uit) en uiteraard de BBC.

RTL Duitsland kan ik ook pakken.

Figge

Citaat van: M@rc op 28 september 2012 - 12:53:52
Hetzelfde zie je in het V-K. BBC bereikt met zijn samenvatting van de Italiaanse GP om en bij de 3,5miljoen kijkers, SkyTV met de Live race 650duizend kijkers. Nu gaan er daar ook stemmen op dat vanaf volgens seizoen de F1 volledig achter de decoder gaat. Wat gaat er over blijven van die bij elkaar getelde 4,2miljoen kijkers? Als je weet dat ten tijde dat enkel de BBC F1 bracht er tegen de 5miljoen mensen zaten te kijken. +/- 1miljoen heeft al afgehaakt en 3,5 miljoen is tevreden met een samenvatting.

Voor de F1 en hun sponsors is dit dramatisch. Wat zal Ecclestone bereikt hebben met de beslissing om dit toe te laten, de F1 wordt een sport waar niemand nog in geïntresseerd zal zijn, buiten de die hards natuurlijk. Kijkers weg, sponsors weg, grote fabrikanten weg, welkom terug dubieuze figuren?

In een ander topic hebben we het over de commerciele kant van F1 ook al eens gehad...
Maar ik sluit mij hier bij aan. Ik begrijp er werkelijk niets van om een wereldwijde sport, die commercieel aantrekkelijk is omdat het via medium nummer 1, de televisie, super bereikbaar is voor de hele wereld, zijn unique selling point steeds verder te ontnemen.
Misschien heeft Bernie nu toch echt last van ouderdomskwalen...

SDG

Citaat van: Mark F1gge op 28 september 2012 - 12:59:28
In een ander topic hebben we het over de commerciele kant van F1 ook al eens gehad...
Maar ik sluit mij hier bij aan. Ik begrijp er werkelijk niets van om een wereldwijde sport, die commercieel aantrekkelijk is omdat het via medium nummer 1, de televisie, super bereikbaar is voor de hele wereld zijn unique selling point steeds verder te ontnemen.
Misschien heeft Bernie nu toch echt last van ouderdomskwalen...

'Het zal mijn tijd nog wel duren', denkt hij misschien?

Figge

Citaat van: SDG op 28 september 2012 - 13:01:38
Citaat van: Mark F1gge op 28 september 2012 - 12:59:28
In een ander topic hebben we het over de commerciele kant van F1 ook al eens gehad...
Maar ik sluit mij hier bij aan. Ik begrijp er werkelijk niets van om een wereldwijde sport, die commercieel aantrekkelijk is omdat het via medium nummer 1, de televisie, super bereikbaar is voor de hele wereld zijn unique selling point steeds verder te ontnemen.
Misschien heeft Bernie nu toch echt last van ouderdomskwalen...

'Het zal mijn tijd nog wel duren', denkt hij misschien?

Waarschijnlijk. Misschien heeft ie er geen behoefte aan om een mooie legacy achter te laten...