Round 6: Grand Prix Monaco, Monte Carlo

Gestart door Enzo, 22 mei 2012 - 13:15:33

« vorige - volgende »

SanderD


Folkert

Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 12:58:08
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 09:54:09
Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 01:39:04
omdat Di Resta in Bahrein ook een 2-stopper deed ipv een 3-stopper zoals de rest. Dan gaat voor hem toch hetzelfde verhaal/rekensommetje op als dat je voor Hamilton schetst?? dan had hij ook anderhalve seconde per ronde sneller gekund ?
tuurlijk had Hamilton snellere rondetijden kunnen rijden met een 3-stopper, maar die anderhalve seconde waar jij het over hebt is niets meer dan giswerk en wel heel erg ruim genomen! Als het hem echt zoveel heeft gekost, dan is dit een nieuwe blunder van McLaren want dan was dit een waardeloze tactiek.

Achteraan moeten starten kost altijd bakken met tijd. Omdat Hamilton een snellere auto heeft en te voorkomen dat hij iedere plek moet bevechten laat men hem langer buiten. Daarmee wint hij tijd ten opzichte van de rijders die een langzamere trim rijden. Puur en alleen positie winnen en punten pakken. De focus van McLaren lag dan ook niet op Maldonado maar op de punten. Hij streed, even kort door de bocht, tegen de rijders die achter hem zijn gefinished. Men gaat niet meeklappen met de strategie van Maldonado daar hij dan mogelijk continue in verkeer zou rijden. Maar Folkert heeft wel gelijk dat het dan niet mogelijk is je snelste racetrim te rijden.
tja, dat snap ik zelf ook wel, maar als het 1,5 seconde per ronde kost dan doet toch niemand dat??
sorry, maar ik begrijp niet waar jullie nou precies die snelheid van McLaren terugzagen?? ik geloof absoluut niet dat Hamilton vanaf pole zo maar ff makkelijk had gewonnen, sterker nog, ik denk dat het podium al erg lastig zou zijn geworden. In kwalificatie was ie idd oppermachtig, maar in de race heb ik verder geen aanknopingspunten gezien. Hamilton heeft dit jaar nog geen enkele pole kunnen verzilveren en alles afschuiven op die penalty is wel heel makkelijk en kortzichtig, enkel in Australiƫ was McLaren duidelijk de snelste auto in de race en dat was dan vooral Button. Vind het daarom ook nogal makkelijk om de snelheid van Button nu zomaar aan de kant te schuiven als niet representatief. In races is hij altijd een goede graadmeter, in kwalificatie een stuk minder.
Juist, en je weet van te voren precies hoeveel je wint of verliest met een strategie? Ik begrijp niet dat jij aan Hamilton kan zien dat hij in de Mclaren helemaal geen snelheid heeft. Maar niemand zegt ook dat Hamilton wel even de race ging winnen, maar het was zeker mogelijk. Maar je moet nu niet Hamilton als graadmeter nemen voor de snelheid van Mclaren, die reed totaal andere race om zo goed mogelijk te scoren. Maar jij rekent de gridstraf gewoon weg. En aan Button kan je de race snelheid toch echt niet aflezen. Totaal niet representatief. Als Button niet eens in Q3 komt en Hamilton ruim pole rijd, kan je toch 100% zeker van zijn dat Button gewoon niet op snelheid kwam. Omdat dit jaar zo ongelovelijk dicht op elkaar zit dan ja, dan is een gridstraf extra balen want daar heb je extra veel last van.
Button is in zowel Bahrein als in Spanje beetje off pace.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD


Folkert

Citaat van: sanderalonso op 26 mei 2012 - 14:52:26
Ik denk dat Felipe voor pole gaat
Zou je denken? Ik denk dat Massa niet voor pole gaat, denk dat hij net als vorige races graag van p13 start :P
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Hamilton pakt pole, overwinning en kampioenschap. En dan Ferrari fans te optimischtisch noemen...

Schumacher!!!!

Wizard

Wat een dompert voor Schumacher zeg!! Ik baal ENORM van zijn straf!

SanderD

Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 15:09:44
Citaat van: sanderalonso op 26 mei 2012 - 14:52:26
Ik denk dat Felipe voor pole gaat
Zou je denken? Ik denk dat Massa niet voor pole gaat, denk dat hij net als vorige races graag van p13 start :P

:P je weet wat ik bedoelde  ;D

0634

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 15:12:03
Wat een dompert voor Schumacher zeg!! Ik baal ENORM van zijn straf!
Eigen schuld in dit geval. Al had een straf van mijn niet gehoeven.

Wel een leuke kwalificatie.

0634

Nu staan die Mercs weer bovenaan en gaat Webber weer rap... het is ook echt niet te voorspellen ook he dit jaar.

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 26 mei 2012 - 14:52:26
Ik denk dat Felipe voor pole gaat

En gewoon weer op P6 en P7 (Alonso 5, door de straf van Schumacher). Teleurstellend. Op Monaco wil de Ferrari doorgaans wel... :(

SanderD

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 15:13:25
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 15:12:03
Wat een dompert voor Schumacher zeg!! Ik baal ENORM van zijn straf!
Eigen schuld in dit geval. Al had een straf van mijn niet gehoeven.

Wel een leuke kwalificatie.

Was erg spannend idd

SanderD

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 15:14:26
Citaat van: sanderalonso op 26 mei 2012 - 14:52:26
Ik denk dat Felipe voor pole gaat

En gewoon weer op P6 en P7 (Alonso 5, door de straf van Schumacher). Teleurstellend. Op Monaco wil de Ferrari doorgaans wel... :(

P6 en 7 is niet teleurstellend als je een Red Bull en een Mclaren achter je hebt. Vergeet niet dat Michael wegvalt, maar ja dan blijven de verhoudingen hetzelfde.

rafael25

SSSCCCHHUUUMMIII!!!!!!!!! :D :D :D
Het laatste pole van Schumacher was ...............(wie weet mag wel zeggen,hoor :-\)

SanderD

Citaat van: rafael25 op 26 mei 2012 - 15:17:34
SSSCCCHHUUUMMIII!!!!!!!!! :D :D :D
Het laatste pole van Schumacher was ...............(wie weet mag wel zeggen,hoor :-\)

Suzuka 2006 uit mijn hoofd?

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 26 mei 2012 - 15:12:26
Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 15:09:44
Citaat van: sanderalonso op 26 mei 2012 - 14:52:26
Ik denk dat Felipe voor pole gaat
Zou je denken? Ik denk dat Massa niet voor pole gaat, denk dat hij net als vorige races graag van p13 start :P

:P je weet wat ik bedoelde  ;D
hahah, ja dat wel :P
Trotse vader van Rosalie(L)