Round 6: Grand Prix Monaco, Monte Carlo

Gestart door Enzo, 22 mei 2012 - 13:15:33

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2012 - 16:50:31
Citaat van: Mark F1gge op 25 mei 2012 - 08:50:50

Startpositie is heilig dit jaar.
Werkelijk? Als er een jaar is waarin startpositie niet heilig is is het dit jaar wel.

Oh ja? Toch zijn het de snelste op zaterdag wat zondag winnen. Dus, best heilig.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2012 - 06:34:15
Citaat van: Wizard op 24 mei 2012 - 20:46:02
Niet als je structureel minder materiaal hebt. Bovendien ga ik er niet vanuit dat McLaren blijft blunderen. Daar waait een andere wind nu er belangrijke punten blijven liggen.
Dat blijf je maar zeggen maar los van de foutjes, vind je McLaren in racetrim zo overtuigend veel sneller dan?

Jij hebt toch dezelfde races geeken als mij? Hamilton die 2 keer een gridpenalty heeft gehad, McLaren dat blundert, een nat-droog-race, in Godsnaam, waar wil je op baseren dat McLaren geen betere racetrim heeft? Tot nu toe vind ik hun overtuigend sneller.

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 24 mei 2012 - 21:03:23
Citaat van: Wizard op 24 mei 2012 - 20:46:02
Niet als je structureel minder materiaal hebt. Bovendien ga ik er niet vanuit dat McLaren blijft blunderen. Daar waait een andere wind nu er belangrijke punten blijven liggen.

Structureel minder materiaal, wat valt daar onder? We weten niet of Ferrari minder materiaal heeft dan Mclaren, aangezien Hamilton als laatste startte.

Dus hoef ik ook niet te doen alsof het niet zo is......

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 25 mei 2012 - 00:23:13
Citaat van: Wizard op 24 mei 2012 - 19:58:49
Citaat van: sanderalonso op 24 mei 2012 - 15:30:16
Ferrari zit er gewoon goed bij. Wat mij betreft een titelkandidaat!

Nog steeds achter de McLaren. En titelkandidaat wordt je pas als je ze op eigen kracht kunt verslaan. Dat heb ik nog niet zien gebeuren.
titelkandidaat wordt of ben je als je naarmate het seizoen vordert in de top staat en blijft staan.

Klopt. Maar dat moet nog blijken. Ik ben pas overtuigd als Alonso de Mclaren op eigen kracht weet te verslaan.

robbert

Citaat van: Wizard op 25 mei 2012 - 23:49:55
Citaat van: monaco2011 op 25 mei 2012 - 00:23:13
Citaat van: Wizard op 24 mei 2012 - 19:58:49
Citaat van: sanderalonso op 24 mei 2012 - 15:30:16
Ferrari zit er gewoon goed bij. Wat mij betreft een titelkandidaat!

Nog steeds achter de McLaren. En titelkandidaat wordt je pas als je ze op eigen kracht kunt verslaan. Dat heb ik nog niet zien gebeuren.
titelkandidaat wordt of ben je als je naarmate het seizoen vordert in de top staat en blijft staan.

Klopt. Maar dat moet nog blijken. Ik ben pas overtuigd als Alonso de Mclaren op eigen kracht weet te verslaan.

voila, zo denk ik er ook over. Alonso heeft eigenlijk maar kunne profiteren van de blunders van mclaren. En eigenlijk heel het veld.  Ik ben bijna zeker, als mclaren de zaken goed voor elkaar heeft, dat men nog gaat zweten om die wagens bij te houden

Folkert

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2012 - 23:25:17
Vast wel. Maar een heel veel betere racepace dan anderen heeft McLaren niet meer. Een toefje sneller denk ik wel, maar niet indrukwekkend veel. Button gaat ook niet als de brandweer, terwijl hij in races toch min of meer met dezelfde snelheid rijdt als Lewis.
Nee, dat klopt inderdaad. Maar met die 1,5 bedoel ik ook de tijd die hij wel had kunnen rijden op een 3 stop. Jenson ging niet als een brandweer, maar die ging het hele weekend al niet. Lewis wel. Aan Button kan je de snelheid van Mclaren niet aflezen en ook geen vergelijking trekken op Hamilton. de ronde tijd die Hamilton reed, waren tijden op een 2 stop en waren voornamelijk om banden te  besparen.

Voorbeeld: Lewis kreeg pas in ronde 14 problemen met zijn band en ging in ronde tijd achteruit. Was hij gewoon mee geklapt met Alonso en Maldonado was hij zeker instaat hun ronde tijden te evenaren dan wel te verbeteren. Je kan toch anders niet verklaren dat hij veel en veel langer met die banden kon door rijden dan Perelli zelf aan gaf? Hij past zijn snelheid aan, aan zijn te maken stops. Ging hij 3 keer stoppen, kon hij sneller. Dat is nagenoeg een feit.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Folkert op 25 mei 2012 - 23:18:00
Citaat van: monaco2011 op 25 mei 2012 - 19:05:36
Citaat van: Folkert op 25 mei 2012 - 08:44:15
Citaat van: sanderalonso op 25 mei 2012 - 07:22:34
Citaat van: robbert op 25 mei 2012 - 07:06:44
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2012 - 06:34:15
Citaat van: Wizard op 24 mei 2012 - 20:46:02
Niet als je structureel minder materiaal hebt. Bovendien ga ik er niet vanuit dat McLaren blijft blunderen. Daar waait een andere wind nu er belangrijke punten blijven liggen.
Dat blijf je maar zeggen maar los van de foutjes, vind je McLaren in racetrim zo overtuigend veel sneller dan?

ik denk het wel. Maar dat wordt altijd onderdrukt door foutjes en blunders van het team

Ik weet het niet zeker...
Nou, ik denk het wel hoor. Als je kijkt naar prestatie van Lewis in Spanje, denk ik dat Mclaren nog steeds de snelheid heeft. Denk dat hij namelijk wel1,5 seconde per ronde sneller had gekund. Dit is misschien uit de lucht gegrepen berekening en baseer ik eigenlijk nergens op, maar als je op een 2 stop ca 1,5 seconde langzamer rijd om banden te sparen kan ik er wel veilig van uit gaan dat hij op een 3 stop sneller kan.

Hij eindigde op 1 minuut en 18 seconde.
66* 1,5 is 99 seconden verloren in totaal qua ronden tijden.
wint +-24? seconde bij pitstops. En zat na 4 ronden al op ca 20 seconde achterstand vanwege zijn start plek.
Zou hij dus 99 seconde winnen, - 24 voor een extra pitstop. wint hij 75 seconde. en eindigd hij op slechts 3 seconde achter Maldonado. Als je dan die 20 seconde start achterstand weg neemt, zou hij er voor eindigen.

zelfs met 1 seconde per ronde. 66-24=42 + 20= 62 seconde en zou hij in de buurt van Raikkonen komen op 16 seconde achterstand.
En ik denk dat het wel redelijk aanneembaar is dat Lewis 1 seconde per ronde harder kon/kan.
prachtige berekening, maar als het zo werkt dan had Di Resta in Bahrain dik gewonnen als ie een 3 stopper had gedaan ipv een 2 stopper. Als een 2 stopper meer dan een minuut langzamer zou zijn, waarom gaan er dan uberhaupt nog mensen weg op een 2 stopper?? Wishful thinking!
En hoezo had Di Resta dik gewonnen? Ik snap de vergelijking niet. Het is net als de vergelijking met Schumacher wederom krom.

Het is zeer zeker geen wishfull thinking. Het zal niet op de seconde kloppen, maar en schuilt zeer zeker een vorm van waarheid in.
Leg mij eens uit waarom het wishfull thinking is. Je kan me namelijk niet vertellen dat hij niet sneller had gekund dan hij nu rijd.
omdat Di Resta in Bahrein ook een 2-stopper deed ipv een 3-stopper zoals de rest. Dan gaat voor hem toch hetzelfde verhaal/rekensommetje op als dat je voor Hamilton schetst?? dan had hij ook anderhalve seconde per ronde sneller gekund ?
tuurlijk had Hamilton snellere rondetijden kunnen rijden met een 3-stopper, maar die anderhalve seconde waar jij het over hebt is niets meer dan giswerk en wel heel erg ruim genomen! Als het hem echt zoveel heeft gekost, dan is dit een nieuwe blunder van McLaren want dan was dit een waardeloze tactiek.

0634

#112
Citaat van: Wizard op 25 mei 2012 - 23:47:11

Jij hebt toch dezelfde races geeken als mij? Hamilton die 2 keer een gridpenalty heeft gehad, McLaren dat blundert, een nat-droog-race, in Godsnaam, waar wil je op baseren dat McLaren geen betere racetrim heeft? Tot nu toe vind ik hun overtuigend sneller.
Dat zeg ik helemaal niet. Dat hebben ze namelijk wel, dat zal ik niet ontkennen, en ik ben daar blij mee, want ik ben een Mac-fan.

Maar als ik af en toe de commentaren lees lijkt het soms alsof ze zo gruwelijk veel sneller zijn als de rest tijdens races, maar dat valt ook wel weer mee hoor. In China was Rosberg gewoon sneller. In Bahrein was Vettel in ieder geval evensnel en in de regen van Maleisie waren ze ook niet de snelste. In Spanje zouden ze volgens velen zo maar even gewonnen hebben, maar Maldonado was het hele weekend gewoon vreselijk snel. Het is niet zomaar een abc-tje dat McLaren zonder problemen de zeges aaneen zou rijgen.

Ik zie maar zelden dat ze als ze vrij baan hebben de rest van de rondetijden aan snot rijden. Over het seizoen genomen tot dusverre zijn ze inderdaad de snelste en hebben veel problemen ze van een hoop punten weggehouden. Maar de overmacht die ze toe wordt gedicht in de commentaren die zie ik niet zo.

Kort gezegd: er is een voorsprong, maar die is niet zo heel groot hoor en voor mij ngevoel ook minder groot dan dat die in Australie was.

0634

Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 00:59:53
Nee, dat klopt inderdaad. Maar met die 1,5 bedoel ik ook de tijd die hij wel had kunnen rijden op een 3 stop. Jenson ging niet als een brandweer, maar die ging het hele weekend al niet. Lewis wel. Aan Button kan je de snelheid van Mclaren niet aflezen en ook geen vergelijking trekken op Hamilton.
Hoezo niet? Ze rijden nu twee en een half jaar samen en ze houden al die tijd gelijke tred.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 09:12:49
Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 00:59:53
Nee, dat klopt inderdaad. Maar met die 1,5 bedoel ik ook de tijd die hij wel had kunnen rijden op een 3 stop. Jenson ging niet als een brandweer, maar die ging het hele weekend al niet. Lewis wel. Aan Button kan je de snelheid van Mclaren niet aflezen en ook geen vergelijking trekken op Hamilton.
Hoezo niet? Ze rijden nu twee en een half jaar samen en ze houden al die tijd gelijke tred.

Dit vergelijk ging puur om de race in Spanje.
Daar zat Jenson gewoon niet in hetzelfde ritme als dat Lewis daar had.
Hij is er niet voor niets verslagen door Lewis terwijl die notabene van P24 kwam.
Ook tijdens Q stond hij ver achter op Lewis.


Wizard

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 09:07:10
Citaat van: Wizard op 25 mei 2012 - 23:47:11

Jij hebt toch dezelfde races geeken als mij? Hamilton die 2 keer een gridpenalty heeft gehad, McLaren dat blundert, een nat-droog-race, in Godsnaam, waar wil je op baseren dat McLaren geen betere racetrim heeft? Tot nu toe vind ik hun overtuigend sneller.
Dat zeg ik helemaal niet. Dat hebben ze namelijk wel, dat zal ik niet ontkennen, en ik ben daar blij mee, want ik ben een Mac-fan.

Maar als ik af en toe de commentaren lees lijkt het soms alsof ze zo gruwelijk veel sneller zijn als de rest tijdens races, maar dat valt ook wel weer mee hoor. In China was Rosberg gewoon sneller. In Bahrein was Vettel in ieder geval evensnel en in de regen van Maleisie waren ze ook niet de snelste. In Spanje zouden ze volgens velen zo maar even gewonnen hebben, maar Maldonado was het hele weekend gewoon vreselijk snel. Het is niet zomaar een abc-tje dat McLaren zonder problemen de zeges aaneen zou rijgen.

Ik zie maar zelden dat ze als ze vrij baan hebben de rest van de rondetijden aan snot rijden. Over het seizoen genomen tot dusverre zijn ze inderdaad de snelste en hebben veel problemen ze van een hoop punten weggehouden. Maar de overmacht die ze toe wordt gedicht in de commentaren die zie ik niet zo.

Kort gezegd: er is een voorsprong, maar die is niet zo heel groot hoor en voor mij ngevoel ook minder groot dan dat die in Australie was.

Ik zeg ook nergens dat McLaren dominant is. Het hele veld zit vrij kort op elkaar maar het is McLaren die altijd voorin te vinden zijn. Maar goed, waar ik op reageer is dat Ferrari nog niet de snelheid heeft om Alonso weg te zetten als serieuze titelkandidaat. Doordat McLaren wat fouten gemaakt heeft is de puntuele (<---geen goed NL, ik weet!!) schade beperkt gebleven en heeft Ferrari geen achterstand. Dus mochten ze zich verbeteren staan ze er meteen bij en doen ze mee. Maar voor nu zeg ik: Nee. Daarvoor komen ze snelheid te kort en uiteindelijk zal het een doorslaggevende factor zijn. Ferrari tippen als titelkandidaat is louter gebaseerd op fanschap/hoop, niet op de realiteit. Ik zeg niet dat we ze nu al moeten uitvlakken maar ze zullen qua snelheid korter bij de Macs moeten komen willen ze écht een kans maken.

Enfin, Monaco! Volgens mij liep de Ferrari, om bij het onderwerp te blijven, goed tijdens de GP van Monaco 2011. Kan me herinneren dat Alonso de doorgaans dominante Red Bull in de versnellingsbak reed en voor de overwinning kon strijden. Laten we hopen dat hij dat kunstje morgen kan herhalen! Het zou mooi zijn als Alonso een voorsprong pakt. Dat geeft Ferrari i.i.g wat rust en tijd om door te ontwikkelen en het gat te dichten.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 01:39:04
omdat Di Resta in Bahrein ook een 2-stopper deed ipv een 3-stopper zoals de rest. Dan gaat voor hem toch hetzelfde verhaal/rekensommetje op als dat je voor Hamilton schetst?? dan had hij ook anderhalve seconde per ronde sneller gekund ?
tuurlijk had Hamilton snellere rondetijden kunnen rijden met een 3-stopper, maar die anderhalve seconde waar jij het over hebt is niets meer dan giswerk en wel heel erg ruim genomen! Als het hem echt zoveel heeft gekost, dan is dit een nieuwe blunder van McLaren want dan was dit een waardeloze tactiek.

Achteraan moeten starten kost altijd bakken met tijd. Omdat Hamilton een snellere auto heeft en te voorkomen dat hij iedere plek moet bevechten laat men hem langer buiten. Daarmee wint hij tijd ten opzichte van de rijders die een langzamere trim rijden. Puur en alleen positie winnen en punten pakken. De focus van McLaren lag dan ook niet op Maldonado maar op de punten. Hij streed, even kort door de bocht, tegen de rijders die achter hem zijn gefinished. Men gaat niet meeklappen met de strategie van Maldonado daar hij dan mogelijk continue in verkeer zou rijden. Maar Folkert heeft wel gelijk dat het dan niet mogelijk is je snelste racetrim te rijden.

SanderD

Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 01:39:04
Citaat van: Folkert op 25 mei 2012 - 23:18:00
Citaat van: monaco2011 op 25 mei 2012 - 19:05:36
Citaat van: Folkert op 25 mei 2012 - 08:44:15
Citaat van: sanderalonso op 25 mei 2012 - 07:22:34
Citaat van: robbert op 25 mei 2012 - 07:06:44
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2012 - 06:34:15
Citaat van: Wizard op 24 mei 2012 - 20:46:02
Niet als je structureel minder materiaal hebt. Bovendien ga ik er niet vanuit dat McLaren blijft blunderen. Daar waait een andere wind nu er belangrijke punten blijven liggen.
Dat blijf je maar zeggen maar los van de foutjes, vind je McLaren in racetrim zo overtuigend veel sneller dan?

ik denk het wel. Maar dat wordt altijd onderdrukt door foutjes en blunders van het team

Ik weet het niet zeker...
Nou, ik denk het wel hoor. Als je kijkt naar prestatie van Lewis in Spanje, denk ik dat Mclaren nog steeds de snelheid heeft. Denk dat hij namelijk wel1,5 seconde per ronde sneller had gekund. Dit is misschien uit de lucht gegrepen berekening en baseer ik eigenlijk nergens op, maar als je op een 2 stop ca 1,5 seconde langzamer rijd om banden te sparen kan ik er wel veilig van uit gaan dat hij op een 3 stop sneller kan.

Hij eindigde op 1 minuut en 18 seconde.
66* 1,5 is 99 seconden verloren in totaal qua ronden tijden.
wint +-24? seconde bij pitstops. En zat na 4 ronden al op ca 20 seconde achterstand vanwege zijn start plek.
Zou hij dus 99 seconde winnen, - 24 voor een extra pitstop. wint hij 75 seconde. en eindigd hij op slechts 3 seconde achter Maldonado. Als je dan die 20 seconde start achterstand weg neemt, zou hij er voor eindigen.

zelfs met 1 seconde per ronde. 66-24=42 + 20= 62 seconde en zou hij in de buurt van Raikkonen komen op 16 seconde achterstand.
En ik denk dat het wel redelijk aanneembaar is dat Lewis 1 seconde per ronde harder kon/kan.
prachtige berekening, maar als het zo werkt dan had Di Resta in Bahrain dik gewonnen als ie een 3 stopper had gedaan ipv een 2 stopper. Als een 2 stopper meer dan een minuut langzamer zou zijn, waarom gaan er dan uberhaupt nog mensen weg op een 2 stopper?? Wishful thinking!
En hoezo had Di Resta dik gewonnen? Ik snap de vergelijking niet. Het is net als de vergelijking met Schumacher wederom krom.

Het is zeer zeker geen wishfull thinking. Het zal niet op de seconde kloppen, maar en schuilt zeer zeker een vorm van waarheid in.
Leg mij eens uit waarom het wishfull thinking is. Je kan me namelijk niet vertellen dat hij niet sneller had gekund dan hij nu rijd.
omdat Di Resta in Bahrein ook een 2-stopper deed ipv een 3-stopper zoals de rest. Dan gaat voor hem toch hetzelfde verhaal/rekensommetje op als dat je voor Hamilton schetst?? dan had hij ook anderhalve seconde per ronde sneller gekund ?
tuurlijk had Hamilton snellere rondetijden kunnen rijden met een 3-stopper, maar die anderhalve seconde waar jij het over hebt is niets meer dan giswerk en wel heel erg ruim genomen! Als het hem echt zoveel heeft gekost, dan is dit een nieuwe blunder van McLaren want dan was dit een waardeloze tactiek.

+1

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 01:39:04
Citaat van: Folkert op 25 mei 2012 - 23:18:00
Citaat van: monaco2011 op 25 mei 2012 - 19:05:36
Citaat van: Folkert op 25 mei 2012 - 08:44:15
Citaat van: sanderalonso op 25 mei 2012 - 07:22:34
Citaat van: robbert op 25 mei 2012 - 07:06:44
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2012 - 06:34:15
Citaat van: Wizard op 24 mei 2012 - 20:46:02
Niet als je structureel minder materiaal hebt. Bovendien ga ik er niet vanuit dat McLaren blijft blunderen. Daar waait een andere wind nu er belangrijke punten blijven liggen.
Dat blijf je maar zeggen maar los van de foutjes, vind je McLaren in racetrim zo overtuigend veel sneller dan?

ik denk het wel. Maar dat wordt altijd onderdrukt door foutjes en blunders van het team

Ik weet het niet zeker...
Nou, ik denk het wel hoor. Als je kijkt naar prestatie van Lewis in Spanje, denk ik dat Mclaren nog steeds de snelheid heeft. Denk dat hij namelijk wel1,5 seconde per ronde sneller had gekund. Dit is misschien uit de lucht gegrepen berekening en baseer ik eigenlijk nergens op, maar als je op een 2 stop ca 1,5 seconde langzamer rijd om banden te sparen kan ik er wel veilig van uit gaan dat hij op een 3 stop sneller kan.

Hij eindigde op 1 minuut en 18 seconde.
66* 1,5 is 99 seconden verloren in totaal qua ronden tijden.
wint +-24? seconde bij pitstops. En zat na 4 ronden al op ca 20 seconde achterstand vanwege zijn start plek.
Zou hij dus 99 seconde winnen, - 24 voor een extra pitstop. wint hij 75 seconde. en eindigd hij op slechts 3 seconde achter Maldonado. Als je dan die 20 seconde start achterstand weg neemt, zou hij er voor eindigen.

zelfs met 1 seconde per ronde. 66-24=42 + 20= 62 seconde en zou hij in de buurt van Raikkonen komen op 16 seconde achterstand.
En ik denk dat het wel redelijk aanneembaar is dat Lewis 1 seconde per ronde harder kon/kan.
prachtige berekening, maar als het zo werkt dan had Di Resta in Bahrain dik gewonnen als ie een 3 stopper had gedaan ipv een 2 stopper. Als een 2 stopper meer dan een minuut langzamer zou zijn, waarom gaan er dan uberhaupt nog mensen weg op een 2 stopper?? Wishful thinking!
En hoezo had Di Resta dik gewonnen? Ik snap de vergelijking niet. Het is net als de vergelijking met Schumacher wederom krom.

Het is zeer zeker geen wishfull thinking. Het zal niet op de seconde kloppen, maar en schuilt zeer zeker een vorm van waarheid in.
Leg mij eens uit waarom het wishfull thinking is. Je kan me namelijk niet vertellen dat hij niet sneller had gekund dan hij nu rijd.
omdat Di Resta in Bahrein ook een 2-stopper deed ipv een 3-stopper zoals de rest. Dan gaat voor hem toch hetzelfde verhaal/rekensommetje op als dat je voor Hamilton schetst?? dan had hij ook anderhalve seconde per ronde sneller gekund ?
tuurlijk had Hamilton snellere rondetijden kunnen rijden met een 3-stopper, maar die anderhalve seconde waar jij het over hebt is niets meer dan giswerk en wel heel erg ruim genomen! Als het hem echt zoveel heeft gekost, dan is dit een nieuwe blunder van McLaren want dan was dit een waardeloze tactiek.
Oh, wacht ik dacht eerst dat hij meer dan 55 seconde achter Vettel Finishte. Het zou kunnen ja. Weet niet welke tijden Di Resta het weekend allemaal heeft kunnen rijden, maar als hij tijden reed die bij de snelste in de buurt kwamen had dat gekund. Dat weet ik niet uit mijn hoofd.

Maar je begrijpt toch wel dat Mclaren voor 2 stops koos om zo voor bij aan andere te komen als die op 3 stops staan. Met de 3 stopper ging ik er van uit dat hij vooraan starte, dat lijkt me toch wel logisch. Mclaren had niet eindeloze opties om nu te kiezen. Maar als ik de ronde tijden zo zag en zag dat Maldonado en Alonso toch vaak rond de 1 a 1,5 seconde per ronde sneller waren, kan ik toch met redelijke zekerheid zeggen dat Hamilton die ook had kunnen evenaren.



Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 09:12:49
Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 00:59:53
Nee, dat klopt inderdaad. Maar met die 1,5 bedoel ik ook de tijd die hij wel had kunnen rijden op een 3 stop. Jenson ging niet als een brandweer, maar die ging het hele weekend al niet. Lewis wel. Aan Button kan je de snelheid van Mclaren niet aflezen en ook geen vergelijking trekken op Hamilton.
Hoezo niet? Ze rijden nu twee en een half jaar samen en ze houden al die tijd gelijke tred.
Oh, ik denk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest. Doelde in dit geval alleen op Spanje, waar Button het hele weekend off pace was en Hamilton een klinkende pole binnen hengelde.
Voor de overige races heb je zeker gelijk en rijd Button een vergelijkbare snelheid.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

CitaatMaar je begrijpt toch wel dat Mclaren voor 2 stops koos om zo voor bij aan andere te komen als die op 3 stops staan. Met de 3 stopper ging ik er van uit dat hij vooraan starte, dat lijkt me toch wel logisch. Mclaren had niet eindeloze opties om nu te kiezen. Maar als ik de ronde tijden zo zag en zag dat Maldonado en Alonso toch vaak rond de 1 a 1,5 seconde per ronde sneller waren, kan ik toch met redelijke zekerheid zeggen dat Hamilton die ook had kunnen evenaren.

Als Hamilton een tot anderhalve seconde sneller had kunnen gaan met een 3-stopper, waarom deden ze dat dan niet? Maldonado en Alonso deden het ook, terwijl ze toch evenveel banden hadden als Hamilton.