Round 6: Grand Prix Monaco, Monte Carlo

Gestart door Enzo, 22 mei 2012 - 13:15:33

« vorige - volgende »

monaco2011

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 14:02:05
Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 13:47:37
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 13:36:23
Als je gridstraffen gaat negeren zijn we uitgepraat. Hier kan ik niks mee.
mooi zo, gelukkig weten jij en Folkert wel alles op de juiste waarde te schatten  :D

Doe eens niet zo kinderachtig. Ik mag toch een andere mening hebben of niet? Jammer dat je er telkens weer een persoonlijke en denigrerende draai aan moet geven. Het ontsiert je als gesprekspartner.
jawel hoor, maar ik toch ook, maar volgens jou negeer ik dan dingen. Eerst naar jezelf kijken jongen!

monaco2011

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 14:07:59
Perez. :( Zoals in een ander topic staat geplaatst, hij begint me steeds meer tegen te vallen en zie in hem geen waardig Ferrari-rijder. En nee, niet alleen vanwege deze fout, maar deze komt wel op de stapel.
hij kon er niks aan doen



Wizard



Wizard


Wizard


Folkert

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 13:51:56
Naja, in deze ben ik het wel een keertje met Monaco eens hoor. Er wordt wel heel makkelijk gezegd dat Hamilton zomaar even races had kunnen winnen die die niet gewonnen heeft. Hij heeft zeker pech gehad hoor, absoluut, maar alleen in Melbourne had McLaren overtuigend de beste racepace en toen liet hij zich zelf aftroeven door Button. In China was Merc gewoon een klap sneller en in Maleisie was Mac niet snel in de regen. Blijven er welgeteld twee races over. Daarover kan je twisten, maar heel veel sneller zal hij niet geweest zijn.
Net als Wizard zeg ik ook nergens dat Lewis zomaar had gewonnen. Maar als je op een 2 stopper op P8 kan komen denk ik toch echt dat Lewis zeker in de top 5 was geëindigd en top 3 was ook erg waarschijnlijk. Maar in het algemeen heeft Mclaren zeker wel de snelheid. China was Mercedes sneller, maar de ware snelheid is moeilijk in te schatten. Maar om te zeggen dat ze helemaal geen snelheid hebben is nergens op gebaseerd. Ze zijn niet overduidelijk de snelste, maar qua kwalificatie en race snelheid zijn ze wel bij de snelste.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 26 mei 2012 - 10:16:15
CitaatMaar je begrijpt toch wel dat Mclaren voor 2 stops koos om zo voor bij aan andere te komen als die op 3 stops staan. Met de 3 stopper ging ik er van uit dat hij vooraan starte, dat lijkt me toch wel logisch. Mclaren had niet eindeloze opties om nu te kiezen. Maar als ik de ronde tijden zo zag en zag dat Maldonado en Alonso toch vaak rond de 1 a 1,5 seconde per ronde sneller waren, kan ik toch met redelijke zekerheid zeggen dat Hamilton die ook had kunnen evenaren.

Als Hamilton een tot anderhalve seconde sneller had kunnen gaan met een 3-stopper, waarom deden ze dat dan niet? Maldonado en Alonso deden het ook, terwijl ze toch evenveel banden hadden als Hamilton.
Omdat ze achteraan moesten beginnen. Mee rijden en stoppen met langzame rijders zou waarschijnlijk meer tijd kosten. De 3 stopper was voor het geval Lewis wel van Pole kon vertrekken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Hamilton zou dan wellicht voortdurend in verkeer hebben gereden. Dan is je rubber ook zo heen.

SanderD


monaco2011

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 14:48:05
Hamilton zou dan wellicht voortdurend in verkeer hebben gereden. Dan is je rubber ook zo heen.
die 2 stopper is ook wel te verklaren hoor, maar niet als die 1,5 sec per ronde kost. Dat zou max 0,5 mogen zijn, anders is het helemaal geen optie meer!!


SanderD

Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 14:36:13
Citaat van: sanderalonso op 26 mei 2012 - 10:16:15
CitaatMaar je begrijpt toch wel dat Mclaren voor 2 stops koos om zo voor bij aan andere te komen als die op 3 stops staan. Met de 3 stopper ging ik er van uit dat hij vooraan starte, dat lijkt me toch wel logisch. Mclaren had niet eindeloze opties om nu te kiezen. Maar als ik de ronde tijden zo zag en zag dat Maldonado en Alonso toch vaak rond de 1 a 1,5 seconde per ronde sneller waren, kan ik toch met redelijke zekerheid zeggen dat Hamilton die ook had kunnen evenaren.

Als Hamilton een tot anderhalve seconde sneller had kunnen gaan met een 3-stopper, waarom deden ze dat dan niet? Maldonado en Alonso deden het ook, terwijl ze toch evenveel banden hadden als Hamilton.
Omdat ze achteraan moesten beginnen. Mee rijden en stoppen met langzame rijders zou waarschijnlijk meer tijd kosten. De 3 stopper was voor het geval Lewis wel van Pole kon vertrekken.

Als je zoals jij zo prachtig zei 1,5 seconde in een ronde sneller bent (dan de top nog wel) dan kan je langzare rijders makkelijk inhalen hoor. ;)