Round 6: Grand Prix Monaco, Monte Carlo

Gestart door Enzo, 22 mei 2012 - 13:15:33

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Kootje op 26 mei 2012 - 09:21:26
Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 09:12:49
Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 00:59:53
Nee, dat klopt inderdaad. Maar met die 1,5 bedoel ik ook de tijd die hij wel had kunnen rijden op een 3 stop. Jenson ging niet als een brandweer, maar die ging het hele weekend al niet. Lewis wel. Aan Button kan je de snelheid van Mclaren niet aflezen en ook geen vergelijking trekken op Hamilton.
Hoezo niet? Ze rijden nu twee en een half jaar samen en ze houden al die tijd gelijke tred.

Dit vergelijk ging puur om de race in Spanje.
Daar zat Jenson gewoon niet in hetzelfde ritme als dat Lewis daar had.
Hij is er niet voor niets verslagen door Lewis terwijl die notabene van P24 kwam.
Ook tijdens Q stond hij ver achter op Lewis.
Oké, my bad. Ik dacht in het algemeen.

0634

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 09:47:22

Ik zeg ook nergens dat McLaren dominant is. Het hele veld zit vrij kort op elkaar maar het is McLaren die altijd voorin te vinden zijn. Maar goed, waar ik op reageer is dat Ferrari nog niet de snelheid heeft om Alonso weg te zetten als serieuze titelkandidaat. Doordat McLaren wat fouten gemaakt heeft is de puntuele (<---geen goed NL, ik weet!!) schade beperkt gebleven en heeft Ferrari geen achterstand. Dus mochten ze zich verbeteren staan ze er meteen bij en doen ze mee. Maar voor nu zeg ik: Nee. Daarvoor komen ze snelheid te kort en uiteindelijk zal het een doorslaggevende factor zijn. Ferrari tippen als titelkandidaat is louter gebaseerd op fanschap/hoop, niet op de realiteit. Ik zeg niet dat we ze nu al moeten uitvlakken maar ze zullen qua snelheid korter bij de Macs moeten komen willen ze écht een kans maken.

Ik ben allesbehalve fan van Ferrari hoor... ;)

Voor de rest: tja, zo heel ver liggen we qua mening dan niet uit elkaar, maar zie 2010, toen was RBR ook een toefje sneller dan Ferrari, maar Alonso was tot het einde toe titelkandidaat. Het gaat immers niet alleen om snelheid.

0634

Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 10:09:21

Oh, ik denk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest. Doelde in dit geval alleen op Spanje, waar Button het hele weekend off pace was en Hamilton een klinkende pole binnen hengelde.
Voor de overige races heb je zeker gelijk en rijd Button een vergelijkbare snelheid.
In Spanje zeker. Dan heb je gelijk. Button was dat weekend compleet off the pace.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 10:29:09
Ik ben allesbehalve fan van Ferrari hoor... ;)

Euhm..... ik had de optie 'om wanprestatie van de coureurs af te schuiven op de auto' moeten toevoegen. :D :P


monaco2011

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 09:54:09
Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 01:39:04
omdat Di Resta in Bahrein ook een 2-stopper deed ipv een 3-stopper zoals de rest. Dan gaat voor hem toch hetzelfde verhaal/rekensommetje op als dat je voor Hamilton schetst?? dan had hij ook anderhalve seconde per ronde sneller gekund ?
tuurlijk had Hamilton snellere rondetijden kunnen rijden met een 3-stopper, maar die anderhalve seconde waar jij het over hebt is niets meer dan giswerk en wel heel erg ruim genomen! Als het hem echt zoveel heeft gekost, dan is dit een nieuwe blunder van McLaren want dan was dit een waardeloze tactiek.

Achteraan moeten starten kost altijd bakken met tijd. Omdat Hamilton een snellere auto heeft en te voorkomen dat hij iedere plek moet bevechten laat men hem langer buiten. Daarmee wint hij tijd ten opzichte van de rijders die een langzamere trim rijden. Puur en alleen positie winnen en punten pakken. De focus van McLaren lag dan ook niet op Maldonado maar op de punten. Hij streed, even kort door de bocht, tegen de rijders die achter hem zijn gefinished. Men gaat niet meeklappen met de strategie van Maldonado daar hij dan mogelijk continue in verkeer zou rijden. Maar Folkert heeft wel gelijk dat het dan niet mogelijk is je snelste racetrim te rijden.
tja, dat snap ik zelf ook wel, maar als het 1,5 seconde per ronde kost dan doet toch niemand dat??
sorry, maar ik begrijp niet waar jullie nou precies die snelheid van McLaren terugzagen?? ik geloof absoluut niet dat Hamilton vanaf pole zo maar ff makkelijk had gewonnen, sterker nog, ik denk dat het podium al erg lastig zou zijn geworden. In kwalificatie was ie idd oppermachtig, maar in de race heb ik verder geen aanknopingspunten gezien. Hamilton heeft dit jaar nog geen enkele pole kunnen verzilveren en alles afschuiven op die penalty is wel heel makkelijk en kortzichtig, enkel in Australië was McLaren duidelijk de snelste auto in de race en dat was dan vooral Button. Vind het daarom ook nogal makkelijk om de snelheid van Button nu zomaar aan de kant te schuiven als niet representatief. In races is hij altijd een goede graadmeter, in kwalificatie een stuk minder.

Wizard

Echt meegezeten heeft het niet hé. ;) De mislukte pitstop waardoor ze in verkeer kwamen, 2 keer een gridstraf en 1 keer regen. Zit niks tegen, zoals in Melbourne, wint McLaren.


monaco2011

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 13:23:47
Echt meegezeten heeft het niet hé. ;) De mislukte pitstop waardoor ze in verkeer kwamen, 2 keer een gridstraf en 1 keer regen. Zit niks tegen, zoals in Melbourne, wint McLaren.
is dat zo?? Maleisië niet, China niet, Bahrein niet, Spanje waarschijnlijk ook niet

Wizard

Als je gridstraffen gaat negeren zijn we uitgepraat. Hier kan ik niks mee.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 13:36:23
Als je gridstraffen gaat negeren zijn we uitgepraat. Hier kan ik niks mee.
mooi zo, gelukkig weten jij en Folkert wel alles op de juiste waarde te schatten  :D

0634

#131
Naja, in deze ben ik het wel een keertje met Monaco eens hoor. Er wordt wel heel makkelijk gezegd dat Hamilton zomaar even races had kunnen winnen die die niet gewonnen heeft. Hij heeft zeker pech gehad hoor, absoluut, maar alleen in Melbourne had McLaren overtuigend de beste racepace en toen liet hij zich zelf aftroeven door Button. In China was Merc gewoon een klap sneller en in Maleisie was Mac niet snel in de regen. Blijven er welgeteld twee races over. Daarover kan je twisten, maar heel veel sneller zal hij niet geweest zijn.

Wizard

Waar zeg ik dat Hamilton wel eventjes zou hebben gewonnen?? Dat ik denk dat hij had kunnen strijden om de zege vind ik namelijk héél wat anders. Bovendien projecteer ik dat nergens als een feit maar als een mening. Maar dat Hamilton een kans werd ontnomen om te winnen door de gridstraf lijkt me niet écht discutabel.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 13:47:37
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 13:36:23
Als je gridstraffen gaat negeren zijn we uitgepraat. Hier kan ik niks mee.
mooi zo, gelukkig weten jij en Folkert wel alles op de juiste waarde te schatten  :D

Doe eens niet zo kinderachtig. Ik mag toch een andere mening hebben of niet? Jammer dat je er telkens weer een persoonlijke en denigrerende draai aan moet geven. Het ontsiert je als gesprekspartner.

Wizard

Perez. :( Zoals in een ander topic staat geplaatst, hij begint me steeds meer tegen te vallen en zie in hem geen waardig Ferrari-rijder. En nee, niet alleen vanwege deze fout, maar deze komt wel op de stapel.