Round 5: Gran Premio De Espana Santander

Gestart door Enzo, 06 mei 2012 - 21:16:23

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:17:24
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:14:23
Citaat van: monaco2011 op 13 mei 2012 - 00:13:21
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:11:31
Citaat van: Makke op 13 mei 2012 - 00:09:36
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:02:39
De FIA bepaalt de sancties! En zolang ze daarin consequent zijn heb je weinig reden om te mopperen.

Daar ben ik dus helemaal niet akkoord. Over een strafmaat mag je toch wel een mening hebben, of niet? Of ga jij het allemaal wel ok vinden als de FIA morgen een levenslange schorsing oplegt als iemand te snel door de pitstraat rijdt?


Het echte punt is, dat sommige straffen/maatregelen van de FIA steeds moeilijker te verteren zijn...Een straf was terecht, want de auto moet op eigen kracht de pits binnen rijden...maar de logica van deze straf ontgaat mij helemaal!
straf? hij is gediskwalificeerd omdat ie zich niet aan de regels heeft gehouden! hoezo niet logisch??


Niet logisch, omdat de straf niet is toegespitst op Q3....

Dat staat ook nergens. En daar kun je ook geen rekening mee gaan houden.


Waarom niet?

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:14:23
Citaat van: monaco2011 op 13 mei 2012 - 00:13:21
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:11:31
Citaat van: Makke op 13 mei 2012 - 00:09:36
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:02:39
De FIA bepaalt de sancties! En zolang ze daarin consequent zijn heb je weinig reden om te mopperen.

Daar ben ik dus helemaal niet akkoord. Over een strafmaat mag je toch wel een mening hebben, of niet? Of ga jij het allemaal wel ok vinden als de FIA morgen een levenslange schorsing oplegt als iemand te snel door de pitstraat rijdt?


Het echte punt is, dat sommige straffen/maatregelen van de FIA steeds moeilijker te verteren zijn...Een straf was terecht, want de auto moet op eigen kracht de pits binnen rijden...maar de logica van deze straf ontgaat mij helemaal!
straf? hij is gediskwalificeerd omdat ie zich niet aan de regels heeft gehouden! hoezo niet logisch??


Niet logisch, omdat de straf niet is toegespitst op Q3....
tja, dat zou hebben gekund, maar als je iemand diskwalificeerd, dan geld dat natuurlijk wel voor de hele kwalificatie.

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 13 mei 2012 - 00:18:13
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:14:23
Citaat van: monaco2011 op 13 mei 2012 - 00:13:21
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:11:31
Citaat van: Makke op 13 mei 2012 - 00:09:36
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:02:39
De FIA bepaalt de sancties! En zolang ze daarin consequent zijn heb je weinig reden om te mopperen.

Daar ben ik dus helemaal niet akkoord. Over een strafmaat mag je toch wel een mening hebben, of niet? Of ga jij het allemaal wel ok vinden als de FIA morgen een levenslange schorsing oplegt als iemand te snel door de pitstraat rijdt?


Het echte punt is, dat sommige straffen/maatregelen van de FIA steeds moeilijker te verteren zijn...Een straf was terecht, want de auto moet op eigen kracht de pits binnen rijden...maar de logica van deze straf ontgaat mij helemaal!
straf? hij is gediskwalificeerd omdat ie zich niet aan de regels heeft gehouden! hoezo niet logisch??


Niet logisch, omdat de straf niet is toegespitst op Q3....
tja, dat zou hebben gekund, maar als je iemand diskwalificeerd, dan geld dat natuurlijk wel voor de hele kwalificatie.


Nu JUIST niet want de kwalificatie is opgesplitst in drie delen, weet je nog?

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:19:14
Citaat van: monaco2011 op 13 mei 2012 - 00:18:13
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:14:23
Citaat van: monaco2011 op 13 mei 2012 - 00:13:21
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:11:31
Citaat van: Makke op 13 mei 2012 - 00:09:36
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:02:39
De FIA bepaalt de sancties! En zolang ze daarin consequent zijn heb je weinig reden om te mopperen.

Daar ben ik dus helemaal niet akkoord. Over een strafmaat mag je toch wel een mening hebben, of niet? Of ga jij het allemaal wel ok vinden als de FIA morgen een levenslange schorsing oplegt als iemand te snel door de pitstraat rijdt?


Het echte punt is, dat sommige straffen/maatregelen van de FIA steeds moeilijker te verteren zijn...Een straf was terecht, want de auto moet op eigen kracht de pits binnen rijden...maar de logica van deze straf ontgaat mij helemaal!
straf? hij is gediskwalificeerd omdat ie zich niet aan de regels heeft gehouden! hoezo niet logisch??


Niet logisch, omdat de straf niet is toegespitst op Q3....
tja, dat zou hebben gekund, maar als je iemand diskwalificeerd, dan geld dat natuurlijk wel voor de hele kwalificatie.


Nu JUIST niet want de kwalificatie is opgesplitst in drie delen, weet je nog?
ja, maar t is één kwalificatie! Hetzelfde is in 2006 met Schumacher gebeurd!!

McLaren_über_alles

Citaat van: Makke op 13 mei 2012 - 00:17:31
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:11:31
Citaat van: Makke op 13 mei 2012 - 00:09:36
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:02:39
De FIA bepaalt de sancties! En zolang ze daarin consequent zijn heb je weinig reden om te mopperen.

Daar ben ik dus helemaal niet akkoord. Over een strafmaat mag je toch wel een mening hebben, of niet? Of ga jij het allemaal wel ok vinden als de FIA morgen een levenslange schorsing oplegt als iemand te snel door de pitstraat rijdt?


Het echte punt is, dat sommige straffen/maatregelen van de FIA steeds moeilijker te verteren zijn...Een straf was terecht, want de auto moet op eigen kracht de pits binnen rijden...maar de logica van deze straf ontgaat mij helemaal!

Gohja, ik vind het meestal nog wel meevallen met de strafmaat. Maar de logica hier ontgaat ook mij volledig. Zéker omdat er hem, moest dit tijdens de race gebeuren, geen straf opgelegd zou zijn. Wat ik te belachelijk vind voor woorden. Maar bon, het moet niet logisch zijn. De straf is er, iedereen weet het dus je hebt niets te zeggen. Maar desondanks vind ik, zoals ik hier ondertussen al elfendertig keer heb laten vallen, de strafmaat belachelijk hoog. Versnellingsbak wisselen = 5 plaatsen achteruit, motor wisselen = 10 plaatsen achteruit, de wagen aan de kant zetten na de kwalificatie = tot 24 plaatsen achteruit.

Dat is inderdaad net het probleem. Het rechtvaardigheidsgevoel van de straf is wat mij betreft compleet zoek. Voelt een beetje aan als in een rechtstaat wonen waar je geflitst wordt aan 55 km/u binnen de bebouwde kom en je hiervoor 15 jaar opgesloten wordt... Benieuwd of de mensen die de straf voor LH logisch vinden het zouden appreciëren om zo'n straf zelf te krijgen.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:18:09
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:17:24
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:14:23
Citaat van: monaco2011 op 13 mei 2012 - 00:13:21
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:11:31
Citaat van: Makke op 13 mei 2012 - 00:09:36
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:02:39
De FIA bepaalt de sancties! En zolang ze daarin consequent zijn heb je weinig reden om te mopperen.

Daar ben ik dus helemaal niet akkoord. Over een strafmaat mag je toch wel een mening hebben, of niet? Of ga jij het allemaal wel ok vinden als de FIA morgen een levenslange schorsing oplegt als iemand te snel door de pitstraat rijdt?


Het echte punt is, dat sommige straffen/maatregelen van de FIA steeds moeilijker te verteren zijn...Een straf was terecht, want de auto moet op eigen kracht de pits binnen rijden...maar de logica van deze straf ontgaat mij helemaal!
straf? hij is gediskwalificeerd omdat ie zich niet aan de regels heeft gehouden! hoezo niet logisch??


Niet logisch, omdat de straf niet is toegespitst op Q3....

Dat staat ook nergens. En daar kun je ook geen rekening mee gaan houden.


Waarom niet?

Omdat je dan altijd je strafmaat moet gaan bepalen aan de hand van de situatie. Dat kan gewoon niet. Dan krijg je zoveel afwijking in dezelfde overtreding(en) dat het overzicht uit het oog wordt verloren. Er moet 1 lijn getrokken worden.

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 13 mei 2012 - 00:23:35
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:19:14
Nu JUIST niet want de kwalificatie is opgesplitst in drie delen, weet je nog?
ja, maar t is één kwalificatie! Hetzelfde is in 2006 met Schumacher gebeurd!!


Hm,


Ja...maar met het verschil dat MSC opzettelijk anderen wilde hinderen op een smalle baan, waar LH genaaid wordt door zijn blunderteam.


Ach ja, het is al gedaan...Ik hoop alleen maar dat LH zonder al teveel schade door de eerste twee bochten komt... :-\

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 13 mei 2012 - 00:23:35
ja, maar t is één kwalificatie! Hetzelfde is in 2006 met Schumacher gebeurd!!

Precies!! En nagaan dat tegenbewijs destijds van tafel is geveegd en het nu een feit is. Maar dat terzijde. Een prima voorbeeld dat je één lijn moet trekken.

Gerard

Je bedoelt Monaco 2006 Monaco2011? ;D

Sorry,maar dat vind ik niet vergelijkbaar.. Er was toen duidelijk opzet (van de rijer0in het spel.. Ik geloof niet dat Lewis willens en wetens de auto te licht heeft rondgestuurd.. Van het team uit misschien wel,maar van hemzelf uit? nee, geloof ik niet...

Wizard

Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:27:27
Hm,


Ja...maar met het verschil dat MSC opzettelijk anderen wilde hinderen op een smalle baan, waar LH genaaid wordt door zijn blunderteam.

Kijk, hier ga je al de mist in. De FIA heeft het tegenbewijs van Ferrari destijds van tafel geveegd en Ferrari kon niet in beroep gaan vanwege het tijdsbestek. Toch ga jij er onderscheid in maken. Dan zeg ik op mijn beurd, dan maar allemaal over 1 kam. Anders is het einde zoek.

Wizard

Citaat van: Gerard op 13 mei 2012 - 00:29:35
Je bedoelt Monaco 2006 Monaco2011? ;D

Sorry,maar dat vind ik niet vergelijkbaar.. Er was toen duidelijk opzet (van de rijer0in het spel.. Ik geloof niet dat Lewis willens en wetens de auto te licht heeft rondgestuurd.. Van het team uit misschien wel,maar van hemzelf uit? nee, geloof ik niet...

Maar McLaren wel!! Die kennen de regels.....

McLaren_über_alles

Citaat van: Gerard op 13 mei 2012 - 00:29:35
Je bedoelt Monaco 2006 Monaco2011? ;D

Sorry,maar dat vind ik niet vergelijkbaar.. Er was toen duidelijk opzet (van de rijer0in het spel.. Ik geloof niet dat Lewis willens en wetens de auto te licht heeft rondgestuurd.. Van het team uit misschien wel,maar van hemzelf uit? nee, geloof ik niet...

²

Kerel kwam zelf nog zeer goed weg na een actie waar hij z'n collega's naaide. Zo'n gedrag hoort niet in de sport thuis, en moet zo wat het toppunt van onsportiviteit in de F1 zijn (na de actie waar je iemand bewust uit de race ramt...). Als je zo'n toeren uithaalt mag je gerust een paar races op de bank gaan zitten wat mij betreft (wat is het volgende, wielmoeren gaan losvijzen??).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

_Makke_

Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:31:33
Kijk, hier ga je al de mist in. De FIA heeft het tegenbewijs van Ferrari destijds van tafel geveegd en Ferrari kon niet in beroep gaan vanwege het tijdsbestek. Toch ga jij er onderscheid in maken. Dan zeg ik op mijn beurd, dan maar allemaal over 1 kam. Anders is het einde zoek.

Tegenbewijs? Que? Dat was nu eens echt zo klaar als een klontje.

't Zijn trouwens 2 totaal verschillende 'vergrijpen', die op een totaal verschillende manier behandeld moeten worden.

Wizard

Citaat van: Makke op 13 mei 2012 - 00:34:39
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:31:33
Kijk, hier ga je al de mist in. De FIA heeft het tegenbewijs van Ferrari destijds van tafel geveegd en Ferrari kon niet in beroep gaan vanwege het tijdsbestek. Toch ga jij er onderscheid in maken. Dan zeg ik op mijn beurd, dan maar allemaal over 1 kam. Anders is het einde zoek.

Tegenbewijs? Que? Dat was nu eens echt zo klaar als een klontje.

't Zijn trouwens 2 totaal verschillende 'vergrijpen', die op een totaal verschillende manier behandeld moeten worden.

Nee, het was niet zo klaar als een klontje. Dan heb je destijds niet alles gelezen.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:31:33
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:27:27
Hm,


Ja...maar met het verschil dat MSC opzettelijk anderen wilde hinderen op een smalle baan, waar LH genaaid wordt door zijn blunderteam.

Kijk, hier ga je al de mist in. De FIA heeft het tegenbewijs van Ferrari destijds van tafel geveegd en Ferrari kon niet in beroep gaan vanwege het tijdsbestek. Toch ga jij er onderscheid in maken. Dan zeg ik op mijn beurd, dan maar allemaal over 1 kam. Anders is het einde zoek.


Ja, want een rijder die opzettelijk iets flikt is gelijkwaardig aan een coureur die lijdt onder een domme fout van zijn team? ???


Geen argument derhalve...Nogmaals, met deze straf lijkt de FIA te zeggen dat McLaren en Hamilton  ieder ander deelnemer aan de QT hebben benadeeld.


Dat klopt dus niet, want alleen in Q3 ging het fout...Was LH teruggezet naar P10, dan klopte het met de gangbare logica.


Dat is wat ik zeg...