Round 5: Gran Premio De Espana Santander

Gestart door Enzo, 06 mei 2012 - 21:16:23

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: McLaren_über_alles op 13 mei 2012 - 00:33:08
Kerel kwam zelf nog zeer goed weg na een actie waar hij z'n collega's naaide. Zo'n gedrag hoort niet in de sport thuis, en moet zo wat het toppunt van onsportiviteit in de F1 zijn (na de actie waar je iemand bewust uit de race ramt...). Als je zo'n toeren uithaalt mag je gerust een paar races op de bank gaan zitten wat mij betreft (wat is het volgende, wielmoeren gaan losvijzen??).

Kijk, nu komen we ergens. Want er zullen best mensen zijn die exact het zelfde vinden van Mclaren. Ze bezeiken de boel alweer door Hamilton met te weinig brandstof de pole zeker te laten stellen, liegen dat er een technisch mankement is, en proberen zo onder een straf uit te komen. Dat kan ik evengoed als naaierij intepreteren. Alleen wordt nu ondershceid gemaakt door McLaren-aanhangers. Als Schumacher het doet, is het taboe, doet McLaren het, moet de FIA wel rekening houden met de situatie. Ik vind dit behoorlijk kort door de bocht.

monaco2011

Citaat van: McLaren_über_alles op 13 mei 2012 - 00:33:08
Citaat van: Gerard op 13 mei 2012 - 00:29:35
Je bedoelt Monaco 2006 Monaco2011? ;D

Sorry,maar dat vind ik niet vergelijkbaar.. Er was toen duidelijk opzet (van de rijer0in het spel.. Ik geloof niet dat Lewis willens en wetens de auto te licht heeft rondgestuurd.. Van het team uit misschien wel,maar van hemzelf uit? nee, geloof ik niet...

²

Kerel kwam zelf nog zeer goed weg na een actie waar hij z'n collega's naaide. Zo'n gedrag hoort niet in de sport thuis, en moet zo wat het toppunt van onsportiviteit in de F1 zijn (na de actie waar je iemand bewust uit de race ramt...). Als je zo'n toeren uithaalt mag je gerust een paar races op de bank gaan zitten wat mij betreft (wat is het volgende, wielmoeren gaan losvijzen??).
ach kom op zeg, zo erg was dat nou ook weer niet. Hij heeft er niemand mee in gevaar gebracht ofzo, dus wielmoeren losvijzen is zeker niet het volgende.
Maar goed, mijn punt was alleen dat Schumacher toen ook gewoon Q3 had gehaald maar uiteindelijk ook terug werd gezet naar de laatste positie ipv P10. Verder gaat de vergelijking mank idd, ook al gaat het in beide gevallen om een coureur die zn wagen op het circuit stil zet nadat hij klaar is met zn kwalificatie.

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:39:08
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:31:33
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:27:27
Hm,


Ja...maar met het verschil dat MSC opzettelijk anderen wilde hinderen op een smalle baan, waar LH genaaid wordt door zijn blunderteam.

Kijk, hier ga je al de mist in. De FIA heeft het tegenbewijs van Ferrari destijds van tafel geveegd en Ferrari kon niet in beroep gaan vanwege het tijdsbestek. Toch ga jij er onderscheid in maken. Dan zeg ik op mijn beurd, dan maar allemaal over 1 kam. Anders is het einde zoek.


Ja, want een rijder die opzettelijk iets flikt is gelijkwaardig aan een coureur die lijdt onder een domme fout van zijn team? ???


Geen argument derhalve...Nogmaals, met deze straf lijkt de FIA te zeggen dat McLaren en Hamilton  ieder ander deelnemer aan de QT hebben benadeeld.


Dat klopt dus niet, want alleen in Q3 ging het fout...Was LH teruggezet naar P10, dan klopte het met de gangbare logica.


Dat is wat ik zeg...
dat gold toen voor Schumacher ook!!!

Franky R.

Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:39:16
Citaat van: McLaren_über_alles op 13 mei 2012 - 00:33:08
Kerel kwam zelf nog zeer goed weg na een actie waar hij z'n collega's naaide. Zo'n gedrag hoort niet in de sport thuis, en moet zo wat het toppunt van onsportiviteit in de F1 zijn (na de actie waar je iemand bewust uit de race ramt...). Als je zo'n toeren uithaalt mag je gerust een paar races op de bank gaan zitten wat mij betreft (wat is het volgende, wielmoeren gaan losvijzen??).

Kijk, nu komen we ergens. Want er zullen best mensen zijn die exact het zelfde vinden van Mclaren. Ze bezeiken de boel alweer door Hamilton met te weinig brandstof de pole zeker te laten stellen, liegen dat er een technisch mankement is, en proberen zo onder een straf uit te komen. Dat kan ik evengoed als naaierij intepreteren. Alleen wordt nu ondershceid gemaakt door McLaren-aanhangers. Als Schumacher het doet, is het taboe, doet McLaren het, moet de FIA wel rekening houden met de situatie. Ik vind dit behoorlijk kort door de bocht.


Dus dan zet je de rijder op de laatste startplaats? Logisch toch? ::) ::) ::)
Hamilton heeft in deze niet eens iets verkeerd gedaan, vergelijk dat eens met een MSC die glashard stond te liegen, dat hij zijn Ferrari bij een snelheid van 16 km/u "kwijt raakte"... :P

_Makke_

Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:36:19
Citaat van: Makke op 13 mei 2012 - 00:34:39
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:31:33
Kijk, hier ga je al de mist in. De FIA heeft het tegenbewijs van Ferrari destijds van tafel geveegd en Ferrari kon niet in beroep gaan vanwege het tijdsbestek. Toch ga jij er onderscheid in maken. Dan zeg ik op mijn beurd, dan maar allemaal over 1 kam. Anders is het einde zoek.

Tegenbewijs? Que? Dat was nu eens echt zo klaar als een klontje.

't Zijn trouwens 2 totaal verschillende 'vergrijpen', die op een totaal verschillende manier behandeld moeten worden.

Nee, het was niet zo klaar als een klontje. Dan heb je destijds niet alles gelezen.


Nop. Alles heb ik sowieso niet gelezen. Ik kan mijn tijd wel nuttiger besteden. Maar dat neemt trouwens niet weg dat het 2 totaal verschillende zaken zijn.

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:42:06
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:39:16
Citaat van: McLaren_über_alles op 13 mei 2012 - 00:33:08
Kerel kwam zelf nog zeer goed weg na een actie waar hij z'n collega's naaide. Zo'n gedrag hoort niet in de sport thuis, en moet zo wat het toppunt van onsportiviteit in de F1 zijn (na de actie waar je iemand bewust uit de race ramt...). Als je zo'n toeren uithaalt mag je gerust een paar races op de bank gaan zitten wat mij betreft (wat is het volgende, wielmoeren gaan losvijzen??).

Kijk, nu komen we ergens. Want er zullen best mensen zijn die exact het zelfde vinden van Mclaren. Ze bezeiken de boel alweer door Hamilton met te weinig brandstof de pole zeker te laten stellen, liegen dat er een technisch mankement is, en proberen zo onder een straf uit te komen. Dat kan ik evengoed als naaierij intepreteren. Alleen wordt nu ondershceid gemaakt door McLaren-aanhangers. Als Schumacher het doet, is het taboe, doet McLaren het, moet de FIA wel rekening houden met de situatie. Ik vind dit behoorlijk kort door de bocht.


Dus dan zet je de rijder op de laatste startplaats? Logisch toch? ::) ::) ::)
Hamilton heeft in deze niet eens iets verkeerd gedaan, vergelijk dat eens met een MSC die glashard stond te liegen, dat hij zijn Ferrari bij een snelheid van 16 km/u "kwijt raakte"... :P
net als McLaren vandaag riep dat ze een technisch probleem hadden!
k ben het trouwens wel met je eens dat Lewis hier niks aan kan doen, maar McLaren wel des te meer!

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 13 mei 2012 - 00:44:16
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:42:06
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:39:16
Citaat van: McLaren_über_alles op 13 mei 2012 - 00:33:08
Kerel kwam zelf nog zeer goed weg na een actie waar hij z'n collega's naaide. Zo'n gedrag hoort niet in de sport thuis, en moet zo wat het toppunt van onsportiviteit in de F1 zijn (na de actie waar je iemand bewust uit de race ramt...). Als je zo'n toeren uithaalt mag je gerust een paar races op de bank gaan zitten wat mij betreft (wat is het volgende, wielmoeren gaan losvijzen??).

Kijk, nu komen we ergens. Want er zullen best mensen zijn die exact het zelfde vinden van Mclaren. Ze bezeiken de boel alweer door Hamilton met te weinig brandstof de pole zeker te laten stellen, liegen dat er een technisch mankement is, en proberen zo onder een straf uit te komen. Dat kan ik evengoed als naaierij intepreteren. Alleen wordt nu ondershceid gemaakt door McLaren-aanhangers. Als Schumacher het doet, is het taboe, doet McLaren het, moet de FIA wel rekening houden met de situatie. Ik vind dit behoorlijk kort door de bocht.


Dus dan zet je de rijder op de laatste startplaats? Logisch toch? ::) ::) ::)
Hamilton heeft in deze niet eens iets verkeerd gedaan, vergelijk dat eens met een MSC die glashard stond te liegen, dat hij zijn Ferrari bij een snelheid van 16 km/u "kwijt raakte"... :P
net als McLaren vandaag riep dat ze een technisch probleem hadden!
k ben het trouwens wel met je eens dat Lewis hier niks aan kan doen, maar McLaren wel des te meer!


Heeft LH ook geroepen dat er sprake was van een technisch probleem? Zoja, niet slim van die gast en dan doet hij mee met zijn team...zo niet, dan is het superzuur dat HIJ ALLEEN de shit over zich krijgt...


Maar nogmaals...Ik ben er klaar mee, de FIA heeft in al haar wijsheid ( :P ) al een besluit gemaakt...Ik hoop alleen dat LH niet weer zo gefrustreerd zal geraken als vorig jaar!!!

Wizard

Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:39:08
Ja, want een rijder die opzettelijk iets flikt is gelijkwaardig aan een coureur die lijdt onder een domme fout van zijn team? ???

Dat Schumacher het opzettelijk deed is nooit bewezen. Sterker nog, Ferrari had tegenbewijs welke van tafel werd geveegd. Ken je feiten! Schumacher werd destijds bestraft op basis van gevoel. Als een straf dan discutabel is, is het wel de straf van Schumacher.

CitaatGeen argument derhalve...Nogmaals, met deze straf lijkt de FIA te zeggen dat McLaren en Hamilton  ieder ander deelnemer aan de QT hebben benadeeld.

Dat is niet relevant Franky. Je kunt niet altijd rekening houden met de situatie en daarop de straffen baseren. Dat is gewoonweg niet reëel. Bekijk alle straffen die worden gegeven.


CitaatDat klopt dus niet, want alleen in Q3 ging het fout...Was LH teruggezet naar P10, dan klopte het met de gangbare logica.


Dat is wat ik zeg...

En daar ben ik het niet mee eens. Nog niet een klein beetje. Althans, niet met de beweegreden. Die slaat helemaal nergens op. Als jij op P1 rijdt, ik op P2 en jou inhaal door af te snijden, waarom krijg ik dan een DT en kan ik 10 posities verliezen? Je zegt dat niemand hinder of nadeel heeft ondervonden, maar dat hebben de coureur die mij inhalen door een DT ook niet. Derhalve zeg ik dat het totaal niet reëel is dit mee te nemen in je strafmaat.

Wizard

Citaat van: Makke op 13 mei 2012 - 00:42:11
Nop. Alles heb ik sowieso niet gelezen. Ik kan mijn tijd wel nuttiger besteden. Maar dat neemt trouwens niet weg dat het 2 totaal verschillende zaken zijn.

Ligt eraan waar je het tegen afzet. Plus, nu is er keihard bewijs, destijd is de straf uitgedeeld op basis van een gevoel.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:42:06
Dus dan zet je de rijder op de laatste startplaats? Logisch toch? ::) ::) ::)
Hamilton heeft in deze niet eens iets verkeerd gedaan, vergelijk dat eens met een MSC die glashard stond te liegen, dat hij zijn Ferrari bij een snelheid van 16 km/u "kwijt raakte"... :P

Opnieuw bestempel je iets als feit wat nooit bewezen heeft. Ja, het zag zo uit, dat gaf Ferrari ruiterlijk toe, maar de wedstrijdleiding weigerde de telemetrie in ontvangst te nemen. Daarin kon Ferrari verklaren dat hetgeen wat wij als kijker zagen, niet overeenkomt met hetgeen wat aan de hand was. Toch besloot de wedstrijdleiding Schumacher, op basis van gevoel, te bestraffen. Dat vind ik pas erg. Zeker als mensen die nu de straf van Hamilton zwaar van inzet vinden maar het toejuichen als een ander wordt bestraft op basis van gevoel en tegenbewijs van tafel wordt geveegd.

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:47:47
Citaat van: monaco2011 op 13 mei 2012 - 00:44:16
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:42:06
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:39:16
Citaat van: McLaren_über_alles op 13 mei 2012 - 00:33:08
Kerel kwam zelf nog zeer goed weg na een actie waar hij z'n collega's naaide. Zo'n gedrag hoort niet in de sport thuis, en moet zo wat het toppunt van onsportiviteit in de F1 zijn (na de actie waar je iemand bewust uit de race ramt...). Als je zo'n toeren uithaalt mag je gerust een paar races op de bank gaan zitten wat mij betreft (wat is het volgende, wielmoeren gaan losvijzen??).

Kijk, nu komen we ergens. Want er zullen best mensen zijn die exact het zelfde vinden van Mclaren. Ze bezeiken de boel alweer door Hamilton met te weinig brandstof de pole zeker te laten stellen, liegen dat er een technisch mankement is, en proberen zo onder een straf uit te komen. Dat kan ik evengoed als naaierij intepreteren. Alleen wordt nu ondershceid gemaakt door McLaren-aanhangers. Als Schumacher het doet, is het taboe, doet McLaren het, moet de FIA wel rekening houden met de situatie. Ik vind dit behoorlijk kort door de bocht.


Dus dan zet je de rijder op de laatste startplaats? Logisch toch? ::) ::) ::)
Hamilton heeft in deze niet eens iets verkeerd gedaan, vergelijk dat eens met een MSC die glashard stond te liegen, dat hij zijn Ferrari bij een snelheid van 16 km/u "kwijt raakte"... :P
net als McLaren vandaag riep dat ze een technisch probleem hadden!
k ben het trouwens wel met je eens dat Lewis hier niks aan kan doen, maar McLaren wel des te meer!


Heeft LH ook geroepen dat er sprake was van een technisch probleem? Zoja, niet slim van die gast en dan doet hij mee met zijn team...zo niet, dan is het superzuur dat HIJ ALLEEN de shit over zich krijgt...


Maar nogmaals...Ik ben er klaar mee, de FIA heeft in al haar wijsheid ( :P ) al een besluit gemaakt...Ik hoop alleen dat LH niet weer zo gefrustreerd zal geraken als vorig jaar!!!
nee, Lewis heeft dat niet gezegd, die is in principe onschuldig. Maar we hebben het hier over de combinatie McLaren en Hamilton, daar kan de FIA natuurlijk geen onderscheid in gaan maken.
Als Lewis ergens gefrusteerd van raakt dan zijn het wel de Pirelli's, vorig jaar ook al, als er één coureur is die daar last van heeft is hij het wel.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 00:54:03
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 00:42:06
Dus dan zet je de rijder op de laatste startplaats? Logisch toch? ::) ::) ::)
Hamilton heeft in deze niet eens iets verkeerd gedaan, vergelijk dat eens met een MSC die glashard stond te liegen, dat hij zijn Ferrari bij een snelheid van 16 km/u "kwijt raakte"... :P

Opnieuw bestempel je iets als feit wat nooit bewezen heeft. Ja, het zag zo uit, dat gaf Ferrari ruiterlijk toe, maar de wedstrijdleiding weigerde de telemetrie in ontvangst te nemen. Daarin kon Ferrari verklaren dat hetgeen wat wij als kijker zagen, niet overeenkomt met hetgeen wat aan de hand was. Toch besloot de wedstrijdleiding Schumacher, op basis van gevoel, te bestraffen. Dat vind ik pas erg. Zeker als mensen die nu de straf van Hamilton zwaar van inzet vinden maar het toejuichen als een ander wordt bestraft op basis van gevoel en tegenbewijs van tafel wordt geveegd.


Zeg je maar wat, of kun je dat hard maken?

rafael25

FIA - Ferrari Infront altijd: met dank aan Jean Todt, ex-Ferrari opdrachtgever. >:( >:( >:(

janke

Ik vind het allemaal nogal beschamend van McLaren. Het lijkt wel hoe meer we het seizoen ingaan, hoe grotere blunders er bij McLaren worden gemaakt. Maar goed, Maldonado dan voorop, die zal denk ik snel afhaken. Ben benieuwd hoe Alonso zijn start is en of hij beide Lotussen van zich weg kan houden. Zal zwaar worden voor hem. Iedereen een mooie en spannende race gewenst.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

#254
Bewust je auto parkeren zodat je 'n gele vlag veroorzaakt en zo anderen de mogelijkheid ontneemt 'n snelle ronde te rijden is totaal niet vergelijkbaar met je auto parkeren om zo genoeg benzine over te houden voor de FIA. ::)

Nogmaals, dat Lewis en McLaren bestraft zijn heb ik vrede mee (verwachtte ik zelfs al), maar 24 plaatsen straf is niet te verantwoorden.
Er zijn coureurs die zwaardere vergrijpen pleegden en daar slechts 5 tot 10 plaatsen voor in moesten leveren, of zelfs alleen 'n reprimande kregen.
Nee, voor mij vloeit deze buitenproportionele straf rechtstreeks voort uit de laatste race waar Lewis achteraf gezien bestraft had moeten worden voor het buiten de baan om inhalen van Rosberg, wat ze voorafgaand aan dit weekend uitgebreid besproken hebben.