Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Folkert

Citaat van: Fabian op 31 juli 2012 - 11:37:49
Citaat van: M@rc op 31 juli 2012 - 11:26:31
Hij vergroot zijn voorsprong op de nr.2 in de stand en dat is het belangrijkste. De rest staat ver genoeg om (nog) niet over te spreken. Moest Hamilton nu over Webber zijn gesprongen en het verschil tussen 1 en 2 kleiner was het een ander verhaal.
Inderdaad. Alonso kijkt alleen maar wie er direct achter hem staat. In dit geval is dat Webber en daar liep hij op uit. Weekend geslaagd voor Alonso. Denk dat ie dat spelletje nog aardig lang kan volhouden.
Maar dan nog loopt hij niet uit op zijn concurrenten ;). Wel op de nr 2 achter hem.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard


Folkert

Citaat van: Wizard op 31 juli 2012 - 13:36:40
En dat is geen concurent?
Ja enkelvoud. 3 concurenten lopen in en op 1 loopt hij iets uit.

Spa en monza worden spannend. Ik denk dat Kimi hier altijd wel goed gaat en iets extras heeft. Alonso zal denk ik gewoon podium rijden al denk ik dat ferrari wat zal verliezen qua snelheid. Ik verwacht lotus en lewis en Button waarschijnlijk ook wel gaan voor de top 4 plaatsen. Maar goed Alonso is Alonso en moet altijd rekening mee worden gehouden. Nog 4/5 weken. Zucht :'(
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Hoezo gaat Ferrari snelheid inboeten?

Folkert

Citaat van: Wizard op 31 juli 2012 - 14:20:51
Hoezo gaat Ferrari snelheid inboeten?
Ik denk dat de Macs en Lotussen de dienst gaan uitmaken. Mclaren is dit jaar vooral snel gebleken op de snellere banen( als ik me niet vergis). Lotus met hun super drs zal ook wel voordeel hebben. En na Hongarije zie ik die 2 als beste 3 teams en zie ik de Bulls voor Ferrari komen met beide wagens. Of ik moet me vergissen over de snelheid op snelle banen van Ferrari.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Volgens mij scoorde Ferrari toch aardig op de banen met snellere bochten, net als Red Bull, welke je volledig buiten beschouwing laat.

T.Nuvolari

Alonso won in Maleisiƫ, Valencia en Duitsland.
Red Bull in Bahrein, Monaco en het VK.
McLaren Australiƫ, Canada en Hongarije.

Qua karakteristieken is dat redelijk goed verdeeld lijkt me en kan ik niet echt zeggen dat er een team beter is op snelle circuits dan wel op trage. Ook niet als ik de andere resultaten (2de, 3de, etc... plaatsen)  meeneem.

Folkert

Citaat van: Wizard op 31 juli 2012 - 15:22:10
Volgens mij scoorde Ferrari toch aardig op de banen met snellere bochten, net als Red Bull, welke je volledig buiten beschouwing laat.
Nou ja laat ik zeggen dat het en gevoel is. Beetje gebaseerd op Canada en dat Mclaren geloof ik vaker sneller is op snelle circuits. Maar als ik het zo zie word het gewoon spannend. Alle 3 de top teams 3 races gewonnen.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)


Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje


robbert

Citaat van: M@rc op 31 juli 2012 - 09:11:38
Geen enkel team dat zoveel ervaring heeft met een auto sneller te maken tijdens het seizoen dan McLaren. Misschien na de zomerstop wel de dominante factor voor de rest van het seizoen.

inderdaad, en die is waarschijnlijk begonnen in hongarije. Ik heb al heel het seizoen gezegd dat mclaren het te kloppen team zal zijn. En ik zal het nog eens herhalen, mclaren is echt sneller dan ferrari

Kootje

Citaat van: robbert op 31 juli 2012 - 19:10:23
Citaat van: M@rc op 31 juli 2012 - 09:11:38
Geen enkel team dat zoveel ervaring heeft met een auto sneller te maken tijdens het seizoen dan McLaren. Misschien na de zomerstop wel de dominante factor voor de rest van het seizoen.

inderdaad, en die is waarschijnlijk begonnen in hongarije. Ik heb al heel het seizoen gezegd dat mclaren het te kloppen team zal zijn. En ik zal het nog eens herhalen, mclaren is echt sneller dan ferrari

Niemand die daar aan twijfelt.
Maar zo slecht als oa jij die Ferrari afspiegelt is die ook weer niet.
Het is gewoon 'n topauto zoals je in Duitsland nog kon zien, alleen niet de absolute top.
Maar wie weet, na de zomerstop? ???

Jozef

Citaat van: M@rc op 31 juli 2012 - 11:26:31
Hij vergroot zijn voorsprong op de nr.2 in de stand en dat is het belangrijkste. De rest staat ver genoeg om (nog) niet over te spreken. Moest Hamilton nu over Webber zijn gesprongen en het verschil tussen 1 en 2 kleiner was het een ander verhaal.

Dat is toch nonsens? Webber, Vettel en Hamilton staan virtueel gelijk. Blindstaren op Webber is misschien goed voor het vertrouwen van Alonso, maar ik zou echt niet naar Webber kijken als ik Ferrari was...

Folkert

Citaat van: Jozef op 01 augustus 2012 - 15:48:59
Citaat van: M@rc op 31 juli 2012 - 11:26:31
Hij vergroot zijn voorsprong op de nr.2 in de stand en dat is het belangrijkste. De rest staat ver genoeg om (nog) niet over te spreken. Moest Hamilton nu over Webber zijn gesprongen en het verschil tussen 1 en 2 kleiner was het een ander verhaal.

Dat is toch nonsens? Webber, Vettel en Hamilton staan virtueel gelijk. Blindstaren op Webber is misschien goed voor het vertrouwen van Alonso, maar ik zou echt niet naar Webber kijken als ik Ferrari was...
Laten we dan hopen dat hij de zelfde fout maakt als in 2010.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)