Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Figge

Citaat van: robbert op 31 juli 2012 - 07:09:44
Citaat van: Fabian op 31 juli 2012 - 00:51:56
Citaat van: Mark F1gge op 30 juli 2012 - 21:04:57
Het is nog even afwachten tot wanneer Narain vind dat ie genoeg gespeeld heeft met de mannen. Met nog 18,2 punten goed te maken per race heeft ie nog een ruime marge om wereld kampioen te worden...
Wacht maar. Heb Narain net gesproken en in Spa gaat ie er vol voor!

Maar de kansen voor Alonso worden natuurlijk steeds beter. In een matige race toch uitlopen op je concurrenten zal ook bij Ferrari en Alonso zelfvertrouwen opleveren. Ben benieuwd of Ferrari nog updates in huis heeft of dat dit het is. Denk namelijk dat ze nog wel met een update moeten komen om de pace van McLaren en Red Bull op het droge te pareren.

ja zonder update mogen ze de titel helemaal op hun buik schrijven

Het wordt hoe dan ook een mooie 2e seizoenshelft voor het kampioenschap. De Ferrari dan misschien de snelste op de baan, maar de voorspong lijkt verder prima verdedigbaar. Echter, heb ik ook ff vooruit zitten rekenen. Stel Kimi wint op Spa en Alonso wordt weer 5e dan hoeft Kimi na Belgie nog 4,1 punten goed te maken. Bij rijders die vóór Kimi in het klassement staan gaat de teller nog harden lopen...

Folkert

Citaat van: Matthijs op 31 juli 2012 - 08:12:41
God, wat vallen jullie toch allemaal in herhaling. We krijgen toch niet de hele zomerstop te lezen dat Folkert de pech van Hamilton benadrukt, dat Wizard reageert dat dat los staat van het talent van Alonso en dat Robbert fijntjes toevoegt dat Ferrari niet de snelste auto is... En dat uitgesmeerd over vijf topic. Laat het me even weten, dan neem ik ook een zomerstop.
Tuurlijk wel, ik moet toch ook de zomerstop door komen  ;D

@Mark: Die kans is er zeker. Updates voor Ferrari verwacht ik pas na Monza, zelfde voor de rest van de teams. Ze mogen nu nog een week in de fabriek werken en dan gaat die 2 of 3 weken dicht?
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Geen enkel team dat zoveel ervaring heeft met een auto sneller te maken tijdens het seizoen dan McLaren. Misschien na de zomerstop wel de dominante factor voor de rest van het seizoen.

Folkert

Citaat van: M@rc op 31 juli 2012 - 09:11:38
Geen enkel team dat zoveel ervaring heeft met een auto sneller te maken tijdens het seizoen dan McLaren. Misschien na de zomerstop wel de dominante factor voor de rest van het seizoen.
Laten we het hopen. Al liet Redbull vorig jaar ook zien goed in midseason ontwikkelingen.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Maar de Red Bull was al snel .Mclaren maakt van een "slechte" Mclaren een steengoede McLaren en dat zie ik weinig andere teams doen. 

SanderD

Was de Mclaren in het begin slecht dan? Ze domineerden de eerste race!

T.Nuvolari

Nee, maar die dominantie is er niet meer. Ze zijn ook niet echt traag of slecht natuurlijk, maar als het gaat over een F1 beter maken zijn zij de beste volgens mij. Spijtig voor hen laten ze het al enkele jaren liggen. Of ze starten met een mindere wagen, of één van hun rijders presteert niet, of ze hebben veel pech, of ze verkloten een pitstop, etc...

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 31 juli 2012 - 09:53:04
Was de Mclaren in het begin slecht dan? Ze domineerden de eerste race!
Ging het nu niet over 2011?
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Nee over wie gaat er WK 2012 worden. ;)

Folkert

#639
En ik wilde net hier mijn recept voor de perfecte sushi gaan plaatsen, weet je zeker dat het daar over gaat? eg

Wat ik overigens niet begrijp is dat iedereen inclusief Ferrari het heeft over uitlopen op de concurrentie, maar worden Kimi en Lewis niet meer als Concurrentie gerekend? De top 2-5 staat op nog geen 8 punten van elkaar. En ook Vettel liep in op Alonso. Dat zijn 3 serieuze titel kandidaten imo.


Overigens denk ik wel dat Grosjean en Button nu in dienst moeten gaan rijden van hun teamgenoot. Beiden hebben geen reële kans meer.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Hij vergroot zijn voorsprong op de nr.2 in de stand en dat is het belangrijkste. De rest staat ver genoeg om (nog) niet over te spreken. Moest Hamilton nu over Webber zijn gesprongen en het verschil tussen 1 en 2 kleiner was het een ander verhaal.

Fabian

Citaat van: M@rc op 31 juli 2012 - 11:26:31
Hij vergroot zijn voorsprong op de nr.2 in de stand en dat is het belangrijkste. De rest staat ver genoeg om (nog) niet over te spreken. Moest Hamilton nu over Webber zijn gesprongen en het verschil tussen 1 en 2 kleiner was het een ander verhaal.
Inderdaad. Alonso kijkt alleen maar wie er direct achter hem staat. In dit geval is dat Webber en daar liep hij op uit. Weekend geslaagd voor Alonso. Denk dat ie dat spelletje nog aardig lang kan volhouden.

rafael25

na het beëindigen van 55% van het seizoen, bent u tevreden met de prestaties van Lewis '?

Wizard

Waarom niet? Hamilton rijdt een prima seizoen.

Wizard

Citaat van: Fabian op 31 juli 2012 - 11:37:49
Citaat van: M@rc op 31 juli 2012 - 11:26:31
Hij vergroot zijn voorsprong op de nr.2 in de stand en dat is het belangrijkste. De rest staat ver genoeg om (nog) niet over te spreken. Moest Hamilton nu over Webber zijn gesprongen en het verschil tussen 1 en 2 kleiner was het een ander verhaal.
Inderdaad. Alonso kijkt alleen maar wie er direct achter hem staat. In dit geval is dat Webber en daar liep hij op uit. Weekend geslaagd voor Alonso. Denk dat ie dat spelletje nog aardig lang kan volhouden.

Misschien wel. Maar...als de pechduivel toeslaat hijgt het zooitje zo weer in zijn nek. Of het genoeg zal zijn moet blijken. Mijn mening blijft onveranderd wat betreft de kansen van Alonso met de kanttekening dat zijn kansen zijn toegenomen doordat Ferrari competitiever is. De vraag is wie waar staat na de zomerstop. Pas dan zullen de puzzelstukjes op hun plaats vallen. Als de prestaties van Vettel, Webber en Hamilton op en neer blijven gaan, en Alonso constant blijft scoren, kan hij het seizoen zo uitrijden. Hamilton, Vettel en Webber zullen Alonso dus constant moeten gaan voorblijven.