Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

SanderD

#450
Citaat van: Folkert op 19 juli 2012 - 19:57:59
Citaat van: sanderalonso op 19 juli 2012 - 18:31:02
Dan kan je ook stellen als ferrari Alonso een betere wagen had geleverd hij bovenaan stond. Kan Alonso ook niks aan doen
Van af Spanje had hij die wagen ook. ;)Maar verschil is dat Lewis toen wel de auto had, maar door falen van het team niet het maximale resultaat kon neer zetten.

En daarbij blijf ik er ook bij dat Lewis zonder die fouten (net als M@rc al zei) het WK wel zou hebben geleid. Alonso heeft dit niet helemaal op eigen kracht en talent gered. Dat gezegd te hebben is de prestatie van Alonso natuurlijk knap en verdiend.
Hij was voor mij al van af Maleisië een coureur die mee zou strijden om het WK. En nu heeft hij ook de auto die hem de overwinning kan brengen. Samen met de RBR's en Lewis, die ondanks de vele tegenslagen, zijn hoofd bijzonder koel houd en ook sterk rijd.

Eindstand:
Hamilton
Alonso
Webber
Vettel

Maar is het leveren van een wagen die niet compentatief is( eerste races) dan ook geen falen van het team? Ik vind dit soort redenatie's altijd makkelijk, je moet dan niet alleen alle pech van Lewis berekenen maar ook die van anderen. Het is maar als,als,als, je hebt er niks aan, en het klopt gewoon niet.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 19 juli 2012 - 20:34:58
Citaat van: Folkert op 19 juli 2012 - 19:57:59
Citaat van: sanderalonso op 19 juli 2012 - 18:31:02
Dan kan je ook stellen als ferrari Alonso een betere wagen had geleverd hij bovenaan stond. Kan Alonso ook niks aan doen
Van af Spanje had hij die wagen ook. ;)Maar verschil is dat Lewis toen wel de auto had, maar door falen van het team niet het maximale resultaat kon neer zetten.

En daarbij blijf ik er ook bij dat Lewis zonder die fouten (net als M@rc al zei) het WK wel zou hebben geleid. Alonso heeft dit niet helemaal op eigen kracht en talent gered. Dat gezegd te hebben is de prestatie van Alonso natuurlijk knap en verdiend.
Hij was voor mij al van af Maleisië een coureur die mee zou strijden om het WK. En nu heeft hij ook de auto die hem de overwinning kan brengen. Samen met de RBR's en Lewis, die ondanks de vele tegenslagen, zijn hoofd bijzonder koel houd en ook sterk rijd.

Eindstand:
Hamilton
Alonso
Webber
Vettel

Maar is het leveren van een wagen die niet compentatief is( eerste races) dan ook geen falen van het team? Ik vind dit soort redenatie's altijd makkelijk, je moet dan niet alleen alle pech van Lewis berekenen maar ook die van anderen. Het is maar als,als,als, je hebt er niks aan, en het klopt gewoon niet.
Nou ja dat is anders. Ze hebben daar ook in gefaald, maar dat konden ze van te voren niet weten. Zij deden wat dacht goed te zijn voor hun auto. Er is tijdens hun ontwikkeling niks fout gegaan, bij de stops van Lewis ging er van alles mis waar je direct invloed op hebt.

En inderdaad, we hebben er niks aan, maar het klopt wel enigszins. We/ik wil niet zeggen dat hij dan zomaar aan de leiding stond als of het niets was, maar het is wel redelijk aanneembaar dat hij er veel beter voor had gestaan. Spanje alleen al heeft hem heel veel punten gekost.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: M@rc op 19 juli 2012 - 15:28:43
WK leider natuurlijk. Button faalt gewoon compleet dit seizoen en dat heeft hij zo goed als enkel en alleen aan zichzelf te wijten.

Die mag je uitleggen. Button maakt geen fouten o.i.d en doet niks anders dan andere seizoenen.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 18 juli 2012 - 21:45:19
Citaat van: Folkert op 18 juli 2012 - 21:12:38


T ligt een beetje aan hoe komende weekend verloopt voor McLaren. Button worstelt al veel langer... Maar als dit nu ook bij Hamilton gaat gebeuren gaan ze de aansluiting definitef verliezen... En staan ze te ver achter om op eigen kracht een rol van betekenis te spelen om de titel.
Ik denk persoonlijk wel dat het mee valt, maar je hebt wel gelijk. Mclaren moet presteren deze 2 races. Lewis doet zijn ding wel, nu moet Mclaren hem het materiaal geven.
En wat er met Button is? Niet meer de coureur in de eerste race.



Toch is het raar dat Button zo ver weg valt...Hij heeft geen dramatische gebeurtenis te verwerken gekregen. Geen veer tegen zijn hoofd oid.


Het andere wat ik kan bedenken, is dat de updates het karakter van de auto dusdanig hebben veranderd dat Button zijn ding niet meer kan doen.


Maar dat zou wel erg amateuristisch zijn van McLaren...Aan de andere kant, die pitstops van [met name]  Hamilton... ::)

Ik denk dat je daarmee de spijker op z'n kop slaat.

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 19 juli 2012 - 15:42:42
Maar dat is logisch. Want als je nooit een fout zou maken haal je er altijd het maximale uit. Dat geld voor iedere coureur, niet alleen Lewis

Bij Lewis hebben factoren van buitenaf een prominente rol gespeeld van het niet maximaliseren. Een pitstop wat niet goed gaat kan iedereen gebeuren, klopt, maar geen '80 keer' per seizoen. Dan kun je gerust stellen dat hij wordt belemmerd in het maximaliseren. Dat staat los van rijdersfouten of materiaal wat je een in de steek laat.

_Makke_

Citaat van: M@rc op 19 juli 2012 - 20:27:58
Ik wilde enkel zeggen dat Hamilton's Mclaren niet zo slecht is als sommigen menen te denken.

En waarop baseer je je dan? 't Zou toch wel net moeten lukken dat Hamilton zijn snelheid verloren is en dat Button zelfs niet meer aan een stuurtje kan draaien, want die zou dan met (één van) de snelste wagen achterin bengelen.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 21 juli 2012 - 11:11:44
Citaat van: sanderalonso op 19 juli 2012 - 15:42:42
Maar dat is logisch. Want als je nooit een fout zou maken haal je er altijd het maximale uit. Dat geld voor iedere coureur, niet alleen Lewis

Bij Lewis hebben factoren van buitenaf een prominente rol gespeeld van het niet maximaliseren. Een pitstop wat niet goed gaat kan iedereen gebeuren, klopt, maar geen '80 keer' per seizoen. Dan kun je gerust stellen dat hij wordt belemmerd in het maximaliseren. Dat staat los van rijdersfouten of materiaal wat je een in de steek laat.


Zeker mee eens! Het is niet voor niets dat McLaren zich zo fanatiek op de pitstops heeft gestort.

SanderD

Maar of het materiaal of de pitcrew je in de steek laat maakt toch niet uit, want als coureur heb je in beide geen aandeel?


Franky R.

Citaat van: sanderalonso op 22 juli 2012 - 13:31:51
Maar of het materiaal of de pitcrew je in de steek laat maakt toch niet uit, want als coureur heb je in beide geen aandeel?


Als het niet uitmaakt, waarom neem je die zaken dan wel mee in je beoordeling van Hamilton en diens resultaten?

SanderD

Citaat van: Franky R. op 22 juli 2012 - 13:39:29
Citaat van: sanderalonso op 22 juli 2012 - 13:31:51
Maar of het materiaal of de pitcrew je in de steek laat maakt toch niet uit, want als coureur heb je in beide geen aandeel?


Als het niet uitmaakt, waarom neem je die zaken dan wel mee in je beoordeling van Hamilton en diens resultaten?

Ik beoordeel Hamilton helemaal niet op fouten van zijn team of materiaal. Het is logisch dat hij punten mist door de fouten van zijn team. Maar ik gaf de vergelijking dat Ferrari (voorbeeld) in het begin van dat jaar ook gefaald heeft met het materiaal. Heeft een coureur weinig tot geen aandeel in, dus kan je dat ook pech noemen.

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 22 juli 2012 - 13:31:51
Maar of het materiaal of de pitcrew je in de steek laat maakt toch niet uit, want als coureur heb je in beide geen aandeel?



Manfouten kun je toch niet in 1 zin benoemen met materiaal falen?? Bovendien, waar het zich om draait is dat de snelheid van McLaren niet is vertaald naar punten. Door derden. Alonso had daardoor de wind in de zeilen en de huidige tussenstand is zeker niet representatief van de onderlinge wagen verschillen gemeten over een heel seizoen.

SanderD


Franky R.

Citaat van: sanderalonso op 22 juli 2012 - 13:41:47
Citaat van: Franky R. op 22 juli 2012 - 13:39:29
Citaat van: sanderalonso op 22 juli 2012 - 13:31:51
Maar of het materiaal of de pitcrew je in de steek laat maakt toch niet uit, want als coureur heb je in beide geen aandeel?


Als het niet uitmaakt, waarom neem je die zaken dan wel mee in je beoordeling van Hamilton en diens resultaten?

Ik beoordeel Hamilton helemaal niet op fouten van zijn team of materiaal. Het is logisch dat hij punten mist door de fouten van zijn team. Maar ik gaf de vergelijking dat Ferrari (voorbeeld) in het begin van dat jaar ook gefaald heeft met het materiaal. Heeft een coureur weinig tot geen aandeel in, dus kan je dat ook pech noemen.


Wat je nu schrijft klinkt tot op zekere hoogte logisch. Maar zoals Wizard het zegt; Manfouten zijn niet te vergelijken aan materiaalfouten.


Alonso daartegen kon nog om de fouten heen rijden, waar Hamilton vaak kansloos was na weer een verklote pitstop. Dat bedoelen Wizard en ik met maximaliseren...


Alonso maximaliseert, Hamilton totaal niet...doordat zijn pitcrew zat te suffen.

Wizard

Inderdaad. Dus zijn prestatie wordt beïnvloed door factoren die 'niet thuishoren' in de sport. Het kan natuurlijk altijd wel eens misgaan maar niet zo structureel als bij McLaren het geval was.

T.Nuvolari

Citaat van: Wizard op 21 juli 2012 - 11:07:16
Citaat van: M@rc op 19 juli 2012 - 15:28:43
WK leider natuurlijk. Button faalt gewoon compleet dit seizoen en dat heeft hij zo goed als enkel en alleen aan zichzelf te wijten.

Die mag je uitleggen. Button maakt geen fouten o.i.d en doet niks anders dan andere seizoenen.

Ik zeg ook nergens dat hij fouten maakt, maar hij haalt (ondertussen haalde) gewoon het niveau niet. Dat doet hij dus heel anders dan zijn andere seizoenen bij McLaren.