Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

T.Nuvolari

Citaat van: Franky R. op 17 juli 2012 - 16:58:48
Geen wonder waarom Button bijna jaloers was op de verbeteringen van Ferrari. Hij was er i.i.g. er flink van onder de indruk.

Button zou eerder een probleem hebben met de banden dan met aijn McLaren.

De McLaren(Lees: Hamilton) is inderdaad niet meer de snelste, maar met Ferrari zal het toch echt niet veel schelen. De enige GP waar de McLaren echt trager was dan hun tegenstanders is de laatste GP in het Verenigd Koninkrijk.
Hamilton's kwalificatie resultaten laten toch niet vermoeden dat er wat mis is met de snelheid en met die racepace valt mijn inziens ook wel mee. Resultaten doen anders vermoeden, maar dat komt dan vooral door gestuntel in de pits, op de baan(hemzelf of iemand anders) of verkeerde tactische beslissingen.

Folkert

Citaat van: M@rc op 18 juli 2012 - 08:48:44
Citaat van: Franky R. op 17 juli 2012 - 16:58:48
Geen wonder waarom Button bijna jaloers was op de verbeteringen van Ferrari. Hij was er i.i.g. er flink van onder de indruk.

Button zou eerder een probleem hebben met de banden dan met aijn McLaren.

De McLaren(Lees: Hamilton) is inderdaad niet meer de snelste, maar met Ferrari zal het toch echt niet veel schelen. De enige GP waar de McLaren echt trager was dan hun tegenstanders is de laatste GP in het Verenigd Koninkrijk.
Hamilton's kwalificatie resultaten laten toch niet vermoeden dat er wat mis is met de snelheid en met die racepace valt mijn inziens ook wel mee. Resultaten doen anders vermoeden, maar dat komt dan vooral door gestuntel in de pits, op de baan(hemzelf of iemand anders) of verkeerde tactische beslissingen.
In GB wil ik nog enigsinds geloven dat de afstelling in combinatie met het verradelijke weer het ware potentieel wat vertekend, maar Mclaren zal echt aan de bak moeten. Canada was iig een race waar ze wel snelheid hadden.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Zonder fouten had Hamilton al lang WK leider geweest en als Button wat op hetzelfde niveau had gepresteerd, la même chose voor het constructeursklassement.

Figge

Citaat van: Folkert op 18 juli 2012 - 09:19:12
Citaat van: M@rc op 18 juli 2012 - 08:48:44
Citaat van: Franky R. op 17 juli 2012 - 16:58:48
Geen wonder waarom Button bijna jaloers was op de verbeteringen van Ferrari. Hij was er i.i.g. er flink van onder de indruk.

Button zou eerder een probleem hebben met de banden dan met aijn McLaren.

De McLaren(Lees: Hamilton) is inderdaad niet meer de snelste, maar met Ferrari zal het toch echt niet veel schelen. De enige GP waar de McLaren echt trager was dan hun tegenstanders is de laatste GP in het Verenigd Koninkrijk.
Hamilton's kwalificatie resultaten laten toch niet vermoeden dat er wat mis is met de snelheid en met die racepace valt mijn inziens ook wel mee. Resultaten doen anders vermoeden, maar dat komt dan vooral door gestuntel in de pits, op de baan(hemzelf of iemand anders) of verkeerde tactische beslissingen.
In GB wil ik nog enigsinds geloven dat de afstelling in combinatie met het verradelijke weer het ware potentieel wat vertekend, maar Mclaren zal echt aan de bak moeten. Canada was iig een race waar ze wel snelheid hadden.

T ligt een beetje aan hoe komende weekend verloopt voor McLaren. Button worstelt al veel langer... Maar als dit nu ook bij Hamilton gaat gebeuren gaan ze de aansluiting definitef verliezen... En staan ze te ver achter om op eigen kracht een rol van betekenis te spelen om de titel.

Folkert

Citaat van: Mark F1gge op 18 juli 2012 - 10:32:43
Citaat van: Folkert op 18 juli 2012 - 09:19:12
Citaat van: M@rc op 18 juli 2012 - 08:48:44
Citaat van: Franky R. op 17 juli 2012 - 16:58:48
Geen wonder waarom Button bijna jaloers was op de verbeteringen van Ferrari. Hij was er i.i.g. er flink van onder de indruk.

Button zou eerder een probleem hebben met de banden dan met aijn McLaren.

De McLaren(Lees: Hamilton) is inderdaad niet meer de snelste, maar met Ferrari zal het toch echt niet veel schelen. De enige GP waar de McLaren echt trager was dan hun tegenstanders is de laatste GP in het Verenigd Koninkrijk.
Hamilton's kwalificatie resultaten laten toch niet vermoeden dat er wat mis is met de snelheid en met die racepace valt mijn inziens ook wel mee. Resultaten doen anders vermoeden, maar dat komt dan vooral door gestuntel in de pits, op de baan(hemzelf of iemand anders) of verkeerde tactische beslissingen.
In GB wil ik nog enigsinds geloven dat de afstelling in combinatie met het verradelijke weer het ware potentieel wat vertekend, maar Mclaren zal echt aan de bak moeten. Canada was iig een race waar ze wel snelheid hadden.

T ligt een beetje aan hoe komende weekend verloopt voor McLaren. Button worstelt al veel langer... Maar als dit nu ook bij Hamilton gaat gebeuren gaan ze de aansluiting definitef verliezen... En staan ze te ver achter om op eigen kracht een rol van betekenis te spelen om de titel.
Ik denk persoonlijk wel dat het mee valt, maar je hebt wel gelijk. Mclaren moet presteren deze 2 races. Lewis doet zijn ding wel, nu moet Mclaren hem het materiaal geven.
En wat er met Button is? Niet meer de coureur in de eerste race.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Folkert op 18 juli 2012 - 21:12:38


T ligt een beetje aan hoe komende weekend verloopt voor McLaren. Button worstelt al veel langer... Maar als dit nu ook bij Hamilton gaat gebeuren gaan ze de aansluiting definitef verliezen... En staan ze te ver achter om op eigen kracht een rol van betekenis te spelen om de titel.
Ik denk persoonlijk wel dat het mee valt, maar je hebt wel gelijk. Mclaren moet presteren deze 2 races. Lewis doet zijn ding wel, nu moet Mclaren hem het materiaal geven.
En wat er met Button is? Niet meer de coureur in de eerste race.



Toch is het raar dat Button zo ver weg valt...Hij heeft geen dramatische gebeurtenis te verwerken gekregen. Geen veer tegen zijn hoofd oid.


Het andere wat ik kan bedenken, is dat de updates het karakter van de auto dusdanig hebben veranderd dat Button zijn ding niet meer kan doen.


Maar dat zou wel erg amateuristisch zijn van McLaren...Aan de andere kant, die pitstops van [met name]  Hamilton... ::)

Niels_

Citaat van: Franky R. op 18 juli 2012 - 21:45:19
Hij heeft geen dramatische gebeurtenis te verwerken gekregen. Geen veer tegen zijn hoofd oid.
Not again... :-X

T.Nuvolari

Citaat van: Franky R. op 18 juli 2012 - 21:45:19
Toch is het raar dat Button zo ver weg valt...Hij heeft geen dramatische gebeurtenis te verwerken gekregen. Geen veer tegen zijn hoofd oid.


Het andere wat ik kan bedenken, is dat de updates het karakter van de auto dusdanig hebben veranderd dat Button zijn ding niet meer kan doen.


Maar dat zou wel erg amateuristisch zijn van McLaren...Aan de andere kant, die pitstops van [met name]  Hamilton... ::)

Hij zou volgens sommigen wegens zijn rijstijl last hebben om grip te vinden. De Huidige generatie banden zouden pas echt optimaal presteren als je wat bruter over het circuit dendert. Dat is nu net wat Button helemaal niet doet in een F1.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/18669094

Franky R.

Citaat van: M@rc op 19 juli 2012 - 08:50:14
Citaat van: Franky R. op 18 juli 2012 - 21:45:19
Toch is het raar dat Button zo ver weg valt...Hij heeft geen dramatische gebeurtenis te verwerken gekregen. Geen veer tegen zijn hoofd oid.


Het andere wat ik kan bedenken, is dat de updates het karakter van de auto dusdanig hebben veranderd dat Button zijn ding niet meer kan doen.


Maar dat zou wel erg amateuristisch zijn van McLaren...Aan de andere kant, die pitstops van [met name]  Hamilton... ::)

Hij zou volgens sommigen wegens zijn rijstijl last hebben om grip te vinden. De Huidige generatie banden zouden pas echt optimaal presteren als je wat bruter over het circuit dendert. Dat is nu net wat Button helemaal niet doet in een F1.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/18669094


Hm,
Daar zeg je iets...Maar ook een 'brute' Hamilton kan soms gewoon geen grip vinden! En Hamilton pakt de auto veel harder aan dan Button...


Door zijn resultaten lijkt het niet zo te zijn, maar volgens mij hebben ze allebei hetzelfde probleem met het chassis/banden. Alleen haalt Hamilton door zijn ruwere rijstijl net iets meer uit de auto?

T.Nuvolari

#444
Ik blij erbij dat Hamilton zonder fouten WK leider had geweest en de resultaten er heel anders hadden uitgezien.
Slechte pit stops, foute bandentactiek, crash met Maldonado, van pole naar laatste startplaats gedegradeerd. Daarmee word je geen WK leider natuurlijk. Button faalt gewoon compleet dit seizoen en dat heeft hij zo goed als enkel en alleen aan zichzelf te wijten. Volgens mij is er in weze niet zo heel veel verkeerd met de McLaren, enkel op Silverstone was hij niet vooruit te branden.

Ik blijf button een crème van een coureur vinden, ik hoop dus ook dat hij snel terug op niveau komt. Hamilton zie ik dit jaar nog wel een keer op het bovenste schavot staan.

SanderD

Maar dat is logisch. Want als je nooit een fout zou maken haal je er altijd het maximale uit. Dat geld voor iedere coureur, niet alleen Lewis

T.Nuvolari

Nee want het gaat hier over de prestaties van de wagen en of die wagen snel genoeg is om die topprestaties te leveren, eigenlijk hebben Hamiltons resultaten daar niet echt iets mee te maken.

SanderD

Dan kan je ook stellen als ferrari Alonso een betere wagen had geleverd hij bovenaan stond. Kan Alonso ook niks aan doen

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 19 juli 2012 - 18:31:02
Dan kan je ook stellen als ferrari Alonso een betere wagen had geleverd hij bovenaan stond. Kan Alonso ook niks aan doen
Van af Spanje had hij die wagen ook. ;)Maar verschil is dat Lewis toen wel de auto had, maar door falen van het team niet het maximale resultaat kon neer zetten.

En daarbij blijf ik er ook bij dat Lewis zonder die fouten (net als M@rc al zei) het WK wel zou hebben geleid. Alonso heeft dit niet helemaal op eigen kracht en talent gered. Dat gezegd te hebben is de prestatie van Alonso natuurlijk knap en verdiend.
Hij was voor mij al van af Maleisië een coureur die mee zou strijden om het WK. En nu heeft hij ook de auto die hem de overwinning kan brengen. Samen met de RBR's en Lewis, die ondanks de vele tegenslagen, zijn hoofd bijzonder koel houd en ook sterk rijd.

Eindstand:
Hamilton
Alonso
Webber
Vettel
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

#449
Citaat van: sanderalonso op 19 juli 2012 - 18:31:02
Dan kan je ook stellen als ferrari Alonso een betere wagen had geleverd hij bovenaan stond. Kan Alonso ook niks aan doen

Hij staat bovenaan, een betere wagen betekende dominantie volgens mij.

Ik wilde enkel zeggen dat Hamilton's Mclaren niet zo slecht is als sommigen menen te denken.