Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Folkert

Citaat van: robbert op 26 juni 2012 - 23:45:20
Citaat van: Jeroen op 26 juni 2012 - 23:02:54
Dat idee heb ik ook wel hoor. Al kwam de voorsprong in snelheid nu wel heel erg uit de lucht vallen, de racepace in Canada was toch minder overtuigend. Dus ik ben nog niet zeker.

redbull reed toch met nieuwe updates. Onder andere die vloerplaat die ongeveer dezelfde werking heeft als een dubbele diffuser. Dat is in het weekend van valencia bekend geraakt
Volgens mij hadden ze die vloer al in Canada. Zou best kunnen dat Vettel gewoon op deze baan het beetje extra heeft wat Hamilton met Canada. En Webber met Monaco.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe het nu gaat met nieuwe bodem van RBR. Begin deze race hoorde je er wat over, nu helemaal niets meer.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: robbert op 26 juni 2012 - 23:45:20
Citaat van: Jeroen op 26 juni 2012 - 23:02:54
Dat idee heb ik ook wel hoor. Al kwam de voorsprong in snelheid nu wel heel erg uit de lucht vallen, de racepace in Canada was toch minder overtuigend. Dus ik ben nog niet zeker.

redbull reed toch met nieuwe updates. Onder andere die vloerplaat die ongeveer dezelfde werking heeft als een dubbele diffuser. Dat is in het weekend van valencia bekend geraakt
Weet ik. Maar of hij daardoor ook zoveel voorsprong heeft in Silverstone zullen we moeten afwachten. Het zou goed kunnen, maar ja....

robbert

Citaat van: Jeroen op 27 juni 2012 - 06:42:30
Citaat van: robbert op 26 juni 2012 - 23:45:20
Citaat van: Jeroen op 26 juni 2012 - 23:02:54
Dat idee heb ik ook wel hoor. Al kwam de voorsprong in snelheid nu wel heel erg uit de lucht vallen, de racepace in Canada was toch minder overtuigend. Dus ik ben nog niet zeker.

redbull reed toch met nieuwe updates. Onder andere die vloerplaat die ongeveer dezelfde werking heeft als een dubbele diffuser. Dat is in het weekend van valencia bekend geraakt
Weet ik. Maar of hij daardoor ook zoveel voorsprong heeft in Silverstone zullen we moeten afwachten. Het zou goed kunnen, maar ja....
ik denk het wel. De laatste races was redbull toch altijd voorin te zien. Webber in monaco, Vettel in canada (zijn pole position) en nu in valencia. Ik denk dat redbull nu zodanig een grote stap voorwaarts gemaakt heeft, dat ze terug naar de dominante kant opgaan.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 26 juni 2012 - 23:02:54
Dat idee heb ik ook wel hoor. Al kwam de voorsprong in snelheid nu wel heel erg uit de lucht vallen, de racepace in Canada was toch minder overtuigend. Dus ik ben nog niet zeker.

Vandaar mijn twijfel. Maar hoe dan ook, Red Bull heeft aansluiting met McLaren en doen mee.

Folkert

Citaat van: Wizard op 27 juni 2012 - 08:51:57
Citaat van: Jeroen op 26 juni 2012 - 23:02:54
Dat idee heb ik ook wel hoor. Al kwam de voorsprong in snelheid nu wel heel erg uit de lucht vallen, de racepace in Canada was toch minder overtuigend. Dus ik ben nog niet zeker.

Vandaar mijn twijfel. Maar hoe dan ook, Red Bull heeft aansluiting met McLaren en doen mee.
Het is lastig. Niet eerder dit seizoen is er zo dominant gereden in een race. Is het RBR die gewoon nu de beste auto heeft, of heeft Vettel gewoon dat beetje extra op deze baan.
Daarnaast heb ik Hamilton horen zeggen dat hij het hele weekend moeite had de auto af te stellen en snel te krijgen.
En wat van Raikkonen? Had een goede start, maar had de pech te moeten liften om een crash te voorkomen. Romain was goed op dreef en zei zelf al dat hij Vettel nog had kunnen bedreigen. En die kans was er, in Canada ging hij ook ineens als een raket aan het eind.
Misschien hebben ze volgende race de snelheid al niet meer.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Raikkonen zal niet zo snel gewonnen hebben, zolang Romain niet zou zijn uitgevallen. Die is momenteel gewoon sneller.

Wizard

Citaat van: Folkert op 27 juni 2012 - 11:48:34
Het is lastig. Niet eerder dit seizoen is er zo dominant gereden in een race.

Rosberg in Canada. Ook meer dan 20 seconden voorsprong.

SanderD

Ik denk dat het Alonso wordt. Het seizoen is al bijna op de helft en we hebben nu meer duidelijkheid dan in het begin. Mclaren was de laatste 2 races misschien wat minder, maar het zal me niks verbazen als ze er weer bovenop komen. Red Bull heeft het daarin tegen het de laatste 2 races weer goed voor elkaar. Ferrari (Lees Alonso)zit daar eigenlijk altijd tussen. Daarom zie ik hem kampioen worden.

Niels_

Ik blijf het op Vettel houden. :)

Enzo

Webber zou ook nog kunnen, die gaat lekker zit vol vertrouwen en heeft net een nieuw contract op zak.
Who know's...

Wizard

Webber of Vettel. Althans, zo ziet het er nu uit. Kan over 3 races weer anders zijn. ;)

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 16 juli 2012 - 17:31:00
Ik denk dat het Alonso wordt. Het seizoen is al bijna op de helft en we hebben nu meer duidelijkheid dan in het begin. Mclaren was de laatste 2 races misschien wat minder, maar het zal me niks verbazen als ze er weer bovenop komen. Red Bull heeft het daarin tegen het de laatste 2 races weer goed voor elkaar. Ferrari (Lees Alonso)zit daar eigenlijk altijd tussen. Daarom zie ik hem kampioen worden.
Ik weet nog echt niet wat er gaat gebeuren allemaal. Voor Alonso valt momenteel alles even op zijn plek en leid verdiend het WK, maar hij kan niet het hele jaar "perfecte" weekenden hebben. Vroeg of laat gaat er ook iets bij hem fout.
En met Webber, Vettel en Hamilton in zijn kielzog word het ongelooflijk spannend. Ik gok dat de WK pas word beslist in de laatste race en die gene wint en de laatste race en de titel. Ik denk dat Raikkonen de laatste is die nog realistisch gezien kans maakt op de titel, maar als je kijkt waar Lotus nu staat denk ik dat het Alonso, RBR of Hamilton word.

Ps: ik kan het verkeerd hebben, maar ik meen gelezen te hebben dat Kimi laatste 2 races KERS problemen zou hebben gehad.

@Wizard: ik denk dat het idd zomaar zou kunnen dat het over 2 races anders zou kunnen zijn. Zelfs met sterk Mclaren en Button die 3 keer wint met Lewis op p2 en Webber en Alonso iets minder weekend(wat zeker mogelijk is) heb je Button weer terug in de strijd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Red Bull was de laatste races weer ouderwerts sterk en ook Alonso blijft maar presteren in de steeds beter wordende Ferrari.
De titelstrijd lijkt dan ook tussen Webber, Vettel en Alonso te gaan, zeker nu McLaren 'n terugval lijkt te hebben.
Toch vlak ik Hamilton nog steeds niet uit, die heeft alleen weer eens 'n foutloos weekend nodig van hem, z'n team, en de gasten om hem heen.

De kansen van Button en de Lotus rijders acht ik verkeken.
Wellicht dat één van hen er nog 'n overwinning uit weet te slepen, maar de titel lijkt me buiten bereik.
Datzelfde geld voor de mannen van Mercedes AMG.

Op dit moment zet ik m'n geld op:

Alonso
Vettel
Hamilton
Webber

maar hoop ik nog op:

Hamilton
Webber
Alonso
Vettel

KVDracer

Als Webber zo blijft rijden, mag hij van mij kampioen worden. Hij heeft dit jaar toch al vrij goed en constant gepresteerd.

SanderD

Citaat van: Folkert op 16 juli 2012 - 18:50:36
Citaat van: sanderalonso op 16 juli 2012 - 17:31:00
Ik denk dat het Alonso wordt. Het seizoen is al bijna op de helft en we hebben nu meer duidelijkheid dan in het begin. Mclaren was de laatste 2 races misschien wat minder, maar het zal me niks verbazen als ze er weer bovenop komen. Red Bull heeft het daarin tegen het de laatste 2 races weer goed voor elkaar. Ferrari (Lees Alonso)zit daar eigenlijk altijd tussen. Daarom zie ik hem kampioen worden.
Ik weet nog echt niet wat er gaat gebeuren allemaal. Voor Alonso valt momenteel alles even op zijn plek en leid verdiend het WK, maar hij kan niet het hele jaar "perfecte" weekenden hebben. Vroeg of laat gaat er ook iets bij hem fout.
En met Webber, Vettel en Hamilton in zijn kielzog word het ongelooflijk spannend. Ik gok dat de WK pas word beslist in de laatste race en die gene wint en de laatste race en de titel. Ik denk dat Raikkonen de laatste is die nog realistisch gezien kans maakt op de titel, maar als je kijkt waar Lotus nu staat denk ik dat het Alonso, RBR of Hamilton word.

Ps: ik kan het verkeerd hebben, maar ik meen gelezen te hebben dat Kimi laatste 2 races KERS problemen zou hebben gehad.

@Wizard: ik denk dat het idd zomaar zou kunnen dat het over 2 races anders zou kunnen zijn. Zelfs met sterk Mclaren en Button die 3 keer wint met Lewis op p2 en Webber en Alonso iets minder weekend(wat zeker mogelijk is) heb je Button weer terug in de strijd.

Perfecte weekenden? Je doet net of hij alle geluk van de wereld heeft en niks fout gaat. Hij heeft in sommige races geluk gehad, dat geef ik toe. Maar neem bijvoorbeeld Valencia. Dat Vettel en Grosjean uitvielen was niet alleen geluk voor Alonso, maar voor iedereen. Als Hamilton niet uitviel, was hij ook ingelopen op Vettel. Schumacher haalde zijn eerste podium sinds zijn comeback. Voor iedereen dus geluk, niet alleen voor Alonso.

Canada was voor Fernando ook geen topweekend. Strategie die verkeerd uitpakt, eindigde op plek 5 (Verbeter me als ik het fout heb) terwijl een podium of zelfs een 2de plaats mogelijk was.

Dat je dan zegt dat alles voor Alonso even op zijn plek valt vind ik te kort door de bocht.