Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Folkert

2011 was idd een rampen jaar. Ging een hoop fout, zat niet lekker in zijn vel en reed ver beneden pijl. 2010 is enigzinds twijfel achtig, maar daar kan ik me ook maar 2 races herinneren waar hij klein beetje onstuimig was. Monza en Singapoer.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Het is ook niet dat hij iedere week in de muur kleunt hoor ;). Het is ook helemaal geen punt.

Mansell was niet voor niets een van mijn grote helden, Lewis is er ook zo eentje. Veelbesproken allebei, vaak positief maar ook regelmatig negatief. In ieder geval geen grijze muis, zoals er al zoveel zijn.

Sabai

Dat is wel waarom Alonso volgens mij een hele grote kans heeft om dit jaar wk te worden , hij rijd zo slim en berekend. Hiermee heeft hij imo ook zijn eerste en tweede wk titel binnen gehaald puur door te profiteren van andermans fouten en pech en ook door zelf goed te rijden natuurlijk . Van Lewis stond ik wel verbaast dat hij dit zo deed had het idee dat hij dit jaar niet van plan was om dezelfde fouten weer te maken.

Figge

Citaat van: Sabai op 26 juni 2012 - 20:55:42
Dat is wel waarom Alonso volgens mij een hele grote kans heeft om dit jaar wk te worden , hij rijd zo slim en berekend. Hiermee heeft hij imo ook zijn eerste en tweede wk titel binnen gehaald puur door te profiteren van andermans fouten en pech en ook door zelf goed te rijden natuurlijk . Van Lewis stond ik wel verbaast dat hij dit zo deed had het idee dat hij dit jaar niet van plan was om dezelfde fouten weer te maken.

Ik kan mij ook een aantal uitglijders van Alonso voor de geest halen, die hem in het heetst van de strijd ook titels hebben gekost, door pure rijders fouten onder druk. Japan 2007 Belgie 2010. Als de strijd heftig genoeg wordt, loopt ook Alonso de kans om fouten te maken.
Echter, denk ik dat Alonso het sterkste staaltje rijderskunst laat zien, dat wij de afgelopen jaren hebben gezien.

0634

Van Senna, Prost, Fangio en Clark kan je ook fouten vinden hoor.

Figge

Citaat van: Franky R. op 26 juni 2012 - 13:44:03
Citaat van: Mark F1gge op 26 juni 2012 - 13:35:57
Sjemig wat een discussie over een raceincident...
Lewis heeft volgens mij voor het eerst dit jaar een DNF opgelopen door deze aanrijding...
Nou en zeg. Je kunt t allemaal ook over analyseren he...
Hamilton presteert gewoon uitstekend binnen de omstandigheden waar hij invloed op heeft.
En hij doet nog steeds volop mee voor de wereldtitel.
Even een niet onaannemelijk scenario voor Silverstone: Hamilton wint, Vettel 2e...
En Alonso heeft een aanrijding in gevecht met, pak em beet... Kimi, omdat ze beiden van geen
wijken willen weten, gevolg DNF. Dan gaat Hamilton weer naar de leiding in het WK...


Waarom maak jij je druk? Daar is het forum ook voor, toch?


Enne, Alonso die een aanrijding heeft? In je dromen, die man is op dreef en die zie ik echt niet crashen oid! Wel erg speculatief, Mark.

Hier is niets speculatiefs aan hoor. Ik voorspelde ook een soortgelijke uitslag voor Canada. De reden hiervoor is dat er door het bandenpoker zo veel mogelijk is dit jaar, dat ook een Alonso natuurlijk zomaar weer op P6 of 7 finished. Of misschien wel uitvalt. Vergis je niet he... Er stond eigenlijk geen maat op Vettel dit weekend. Als dat in Silverstone weer zo is, gaat Alonso em waarschijnlijk niet winnen...

Figge

Citaat van: Jeroen op 26 juni 2012 - 21:14:40
Van Senna, Prost, Fangio en Clark kan je ook fouten vinden hoor.

Dat bedoel ik. Het seizoen is nog lang. Een voorsprong van 20 ptn verdwijnt dit jaar als sneeuw voor de zon.
Ondanks de vorm waarin Alonso op dit moment is verkeerd. Begrijp me niet verkeerd he, ik ben een Alonso fan,
en wat hij dit seizoen laat zien heb ik een Schumacher in zijn beste jaren nooit zien doen.
Mocht hij dit volhouden, dan zal met stip naar P2 in de coureurs top 100 allertijden stijgen... Senna's status
zal voorlopig onaantastbaar zijn/blijven.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 26 juni 2012 - 12:36:23
Citaat van: Wizard op 26 juni 2012 - 11:02:49
Absoluut. Hij is een beetje de Mansell van nu. Maar dan een genuanceerde uitvoering. ;)

Dat zijn overigens wel de smaakmakers van het veld. Mansell was dat toen, Lewis is dat nu. Love him or hate him, hij is nimmer saai. Zo ook Nigel.

Prima verwoord! Hamilton is absoluut één van de smaakmakers en een racer pur sang.

robbert

inderdaad, en redbull heeft nu bewezen dat het daadwerkelijk zij zijn, die de snelste zijn. Ze hebben al enkele pole positions overtuigd behaald, en vettel was in valencia dominant. Die hebben qua snelheid mclaren voorbij gestoken.

0634

In Valencia wel, maar ik zou niet mijn handen in het vuur durven steken dat ze dat vanaf nu wekelijks zijn. Silverstone is weer een ander baantje.

Wizard

Ze worden wel steeds competitiever. In Canada heeft Vettel ook een prima race gereden. Heb wel het idee dat ze hard aan de weg timmeren.

robbert

Citaat van: Wizard op 26 juni 2012 - 22:23:10
Ze worden wel steeds competitiever. In Canada heeft Vettel ook een prima race gereden. Heb wel het idee dat ze hard aan de weg timmeren.

ja het zou mij niet verbazen dat redbull weer zo dominant word als vorig seizoen. En zo zal alonso vlug zijn leiderspositie verliezen

Wizard

Ik vrees er voor maar zover is het nog lang niet. ;)

0634

Dat idee heb ik ook wel hoor. Al kwam de voorsprong in snelheid nu wel heel erg uit de lucht vallen, de racepace in Canada was toch minder overtuigend. Dus ik ben nog niet zeker.

robbert

Citaat van: Jeroen op 26 juni 2012 - 23:02:54
Dat idee heb ik ook wel hoor. Al kwam de voorsprong in snelheid nu wel heel erg uit de lucht vallen, de racepace in Canada was toch minder overtuigend. Dus ik ben nog niet zeker.

redbull reed toch met nieuwe updates. Onder andere die vloerplaat die ongeveer dezelfde werking heeft als een dubbele diffuser. Dat is in het weekend van valencia bekend geraakt