Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Wizard

Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 13:31:40
Die regen geld voor iedereen.
Dat de McLaren beter is op 't droge vindt ik ook niet de schuld van z''n team. :-\

Basis van de discussie is nog altijd de ruwe snelheid van McLaren. Daarom gaven Alonso en Domenicali na de race ook aan dat het niks verandert aan de situatie. En daarom noemde Alonso de zege ook een verrassing. Zonder regen had Ferrari McLaren, volgens eigen verwachting, niet kunnen bedreigen. Dat is de basis van deze discussie. Dat Alonso, door omstandigheden, wist te winnen maakt de Ferrari geen spat sneller en zijn kansen niet groter noch kleiner.

Wizard

Citaat van: Fabian van Tiel op 04 juni 2012 - 14:05:23
Maar hij was ook niet sneller. Hij kon Perez en Alonso niet bijhalen/achterhalen.

Pérez was snelste die dag. Jammer dat Sauber daar taktisch niet sterk was en Pérez daardoor veel tijd verloor. Juist doordat een Sauber daar snel kon zijn geeft dat prima aan dat de absolute snelheid niks zegt tijdens dit soort omstandigheden. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de McLarens vrij stijf zijn en daardoor in de regen niet goed uit de verf komen.

Wizard

Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 13:40:02
Citaat van: Fabian van Tiel op 04 juni 2012 - 13:38:22
Mwa. Een beetje van beiden denk ik als het gaat om de tegenvallende resultaten. Zowel Hamilton als het team.

Precies. ::)

Wat doet Hamilton dan 'fout'?

Kootje

Citaat van: Wizard op 04 juni 2012 - 17:07:28
Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 12:40:00
Citaat van: Franky R. op 04 juni 2012 - 12:25:22
Citaat van: Jeroen op 04 juni 2012 - 06:34:34
Naja, uit zo'n staatje alleen kan je iig weinig opmaken.


Idd. zo lijkt het net alsof Hamilton achteruit racet, terwijl de blunders van het team niet in het staatje zijn verwerkt. En we zullen zien in Canada of McLaren minder progressie heeft geboekt t.o.z. van RBR, Ferrari of Lotus.

Nah ..... kom op !!!
De blunders van het team waren er alleen in Bahrein, en die gevolgen zijn duidelijk terug te zien in het staatje.
Maar ook in Australie, Maleisie en Monaco reed hij achteruit.

Je bent de gridpenalty's vergeten en negeert gemakshalve de regenrace?

Ik had ''t over de races waarin hij "achteruit'' racede.
In China en Spanje, reed hij vooruit.
Daarbij kan ik ''n bakwissel het team niet kwalijk nemen, zonder had hij waarschijnlijk de race niet uitgereden.

De Maleisse regenrace was voor iedereen gelijk.
En ik zie ook echt niet hoe ik z'n terugval daar, de schuld van z'n team moet gaan vinden.
Bij de grid-penalty in Spanje + de falende pitsstops in Bahrein ligt de schuld van z''n ''falen'' volledig bij het team.
De rest vd races ligt het echter bij hemzelf.


Kootje

Citaat van: Wizard op 04 juni 2012 - 17:24:02
Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 13:40:02
Citaat van: Fabian van Tiel op 04 juni 2012 - 13:38:22
Mwa. Een beetje van beiden denk ik als het gaat om de tegenvallende resultaten. Zowel Hamilton als het team.

Precies. ::)

Wat doet Hamilton dan 'fout'?

Posities inleveren in Australie, Maleisie en Monaco.

Wizard

Als de auto niet harder wilt in de regen, houd het op hé. Het ligt meer aan de auto dan aan Hamilton. Button had ook niet bepaald een lek vinger, lek duim race. Datzelfde geldt voor Monaco. De auto kan niet op ieder circuit optimaal functioneren. Als jij dat de coureur wilt aanrekenen, prima. Ik niet.

Wizard

Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 17:29:14
Daarbij kan ik ''n bakwissel het team niet kwalijk nemen, zonder had hij waarschijnlijk de race niet uitgereden.

Wie ga je een bakwissel dan wel kwalijk nemen? Ga je dit Hamilton aanrekenen?

CitaatDe Maleisse regenrace was voor iedereen gelijk.
En ik zie ook echt niet hoe ik z'n terugval daar, de schuld van z'n team moet gaan vinden.
Bij de grid-penalty in Spanje + de falende pitsstops in Bahrein ligt de schuld van z''n ''falen'' volledig bij het team.
De rest vd races ligt het echter bij hemzelf.

Ik geef het team dan ook niet de schuld maar ook hier kun je vraagtekens plaatsen of je het Hamilton kan aanrekenen dat de McLarens niet goed uit de verf komen tijdens deze omstandigheden. Bovendien zegt het niks over hun snelheid ten opzichte van de concurentie wat nog steeds de basis is van deze discussie. Prima dat Alonso daar wint maar het maakt de Ferrari geen spat sneller. Dat werd ruiterlijk bevestigd door Alonso en Domenicali zelf. Dus wie zijn wij om daar aan te tornen?

Folkert

Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 17:31:16
Citaat van: Wizard op 04 juni 2012 - 17:24:02
Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 13:40:02
Citaat van: Fabian van Tiel op 04 juni 2012 - 13:38:22
Mwa. Een beetje van beiden denk ik als het gaat om de tegenvallende resultaten. Zowel Hamilton als het team.

Precies. ::)

Wat doet Hamilton dan 'fout'?

Posities inleveren in Australie, Maleisie en Monaco.
Ik denk niet dat  je hier niemand als echte schuldige kan aanwijzen. Australie? Button starte gewoon werelds en Vettel kwam er voor bij door SC. Kan er wel inkomen dat het beter had gemoeten, maar echt achteruit racen wil ik Australië en Maleisië niet noemen. Lag meer aan de omstandigheden. Monaco kan ik wel helemaal in komen. Daar ging het gewoon niet, maar was maar op 3 seconde van de leiding en dat vind ik de term "Achteruit racen" eigenlijk niet waard.  Het was zo minimaal dat het voor het zelfde geld andersom was.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Ferrari heeft de pitstop gewoonweg beter ingecalculeerd. Als tijdens de pitstop posities worden gewonnen verdient het team ook credits. McLaren was tactisch niet héél sterk. Bij Button trouwens ook niet.

Kootje

Citaat van: Wizard op 04 juni 2012 - 17:33:17
Als de auto niet harder wilt in de regen, houd het op hé. Het ligt meer aan de auto dan aan Hamilton. Button had ook niet bepaald een lek vinger, lek duim race. Datzelfde geldt voor Monaco. De auto kan niet op ieder circuit optimaal functioneren. Als jij dat de coureur wilt aanrekenen, prima. Ik niet.

Hoho .... ik reken Hamilton helemaal niets aan.
Het enige wat ik hiermee wil zeggen is dat niet alles McLaren aan te reken valt.
Er wordt nu net gedaan alsof het team elke race van Hamilton verpest heeft, terwijl dat er in werkelijkheid maar 2 zijn geweest.

Citaat van: Wizard op 04 juni 2012 - 17:39:52
Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 17:29:14
Daarbij kan ik ''n bakwissel het team niet kwalijk nemen, zonder had hij waarschijnlijk de race niet uitgereden.

Wie ga je een bakwissel dan wel kwalijk nemen? Ga je dit Hamilton aanrekenen?

Die reken ik niemand aan.
Ja ..... het team neemt dat besluit, maar doen dat uit voorzorg.
Zonder bakwissel had Hamilton de race hoogstwaarschijnlijk niet uitgereden.
En ja ..... dat is 'n aanname, maar wel 'n vrij logische lijkt me.

Citaat
CitaatDe Maleisse regenrace was voor iedereen gelijk.
En ik zie ook echt niet hoe ik z'n terugval daar, de schuld van z'n team moet gaan vinden.
Bij de grid-penalty in Spanje + de falende pitsstops in Bahrein ligt de schuld van z''n ''falen'' volledig bij het team.
De rest vd races ligt het echter bij hemzelf.

Ik geef het team dan ook niet de schuld maar ook hier kun je vraagtekens plaatsen of je het Hamilton kan aanrekenen dat de McLarens niet goed uit de verf komen tijdens deze omstandigheden. Bovendien zegt het niks over hun snelheid ten opzichte van de concurentie wat nog steeds de basis is van deze discussie. Prima dat Alonso daar wint maar het maakt de Ferrari geen spat sneller. Dat werd ruiterlijk bevestigd door Alonso en Domenicali zelf. Dus wie zijn wij om daar aan te tornen?

Dan zit je in de verkeerde discussie. ::)
Ik zit in ''n discussie waarin we over de resultaten van McLaren en Hamilton in het bijzonder spreken.
De discussie over Ferrari's vermeende gebrek aan snelheid heb ik allang achter me gelaten. ;D

Kootje

Citaat van: Folkert op 04 juni 2012 - 17:40:41
Ik denk niet dat  je hier iemand als echte schuldige kan aanwijzen. Australie? Button starte gewoon werelds en Vettel kwam er voor bij door SC. Kan er wel inkomen dat het beter had gemoeten, maar echt achteruit racen wil ik Australië en Maleisië niet noemen. Lag meer aan de omstandigheden. Monaco kan ik wel helemaal in komen. Daar ging het gewoon niet, maar was maar op 3 seconde van de leiding en dat vind ik de term "Achteruit racen" eigenlijk niet waard.  Het was zo minimaal dat het voor het zelfde geld andersom was.

Daarom plaatste ik achteruit ook tussen haakjes.
Tuurlijk kan Lewis er ook weinig aan doen dat z'n pace niet goed genoeg is of dat Button beter start en de SC roet in het eten gooit.
Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat niet alleen het team steekjes heeft laten vallen, maar hijzelf ook.
Al heeft 't team flink geblunderd in Spanje en Bahrein, heeft hij zelf ook de nodige punten verspeeld.

Wizard

Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 18:01:34
Hoho .... ik reken Hamilton helemaal niets aan.
Het enige wat ik hiermee wil zeggen is dat niet alles McLaren aan te reken valt.
Er wordt nu net gedaan alsof het team elke race van Hamilton verpest heeft, terwijl dat er in werkelijkheid maar 2 zijn geweest.

Hamilton doet weinig fout in mijn optiek. Dat klopt. Lijkt af en toe wel het kind van de rekening. Eindelijk is Hamilton weer terug op z'n niveau en net nu lijkt alles om hem heen mis te gaan. Zoals ik al zei, er is altijd wel iets.

Citaat
Die reken ik niemand aan.
Ja ..... het team neemt dat besluit, maar doen dat uit voorzorg.
Zonder bakwissel had Hamilton de race hoogstwaarschijnlijk niet uitgereden.
En ja ..... dat is 'n aanname, maar wel 'n vrij logische lijkt me.

1) Zegt dat niks over de prestaties van Hamilton.
2) Zegt dat niks over de snelheid van McLaren.

In beide discussies toepasbaar. ;)

CitaatDan zit je in de verkeerde discussie. ::)
Ik zit in ''n discussie waarin we over de resultaten van McLaren en Hamilton in het bijzonder spreken.
De discussie over Ferrari's vermeende gebrek aan snelheid heb ik allang achter me gelaten. ;D

Volgens mij is deze toch écht in het verlengde daarvan. Maar, soit, hoe je het ook wendt of keert, ik denk dat Hamilton weinig fout doet en het geplaatst 'lijstje' een vertekend beeld projecteert. Aan de hand daarvan trek ik geen conclusies. Hooguit cijfermatige conclusies die niks zeggen over de prestaties van Lewis zelf.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 04 juni 2012 - 17:33:17
Als de auto niet harder wilt in de regen, houd het op hé. Het ligt meer aan de auto dan aan Hamilton. Button had ook niet bepaald een lek vinger, lek duim race. Datzelfde geldt voor Monaco. De auto kan niet op ieder circuit optimaal functioneren. Als jij dat de coureur wilt aanrekenen, prima. Ik niet.
En australië dan?? daar liet Hamilton het toch wel zelf liggen. Dus alleen op basis daarvan heeft Kootje al gelijk. Daarnaast maakt Hamilton ook gewoon deel uit van een team, t is nu aan hem om te laten zien dat ie wel kan winnen als alles gladjes verloopt. Als ik jullie mag geloven was dat dus alleen Australië en daar liet ie het toch zelf liggen. Dus volgens jou eigen statistieken is het wat dat betreft; 0 uit 1.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 13:31:40
Citaatmaar het zit Lewis gewoon echt niet mee dit jaar. Hoop dat Canada de ommekeer word.

Daar ben ik ''t dan weer wel mee eens. :)
Ach kom op zeg, al bij al is het misschien te vergelijken met één keer uitvallen in winnende positie. Dr zijn dit jaar coureurs die veel meer pech hebben.

Folkert

Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 18:05:15
Citaat van: Folkert op 04 juni 2012 - 17:40:41
Ik denk niet dat  je hier iemand als echte schuldige kan aanwijzen. Australie? Button starte gewoon werelds en Vettel kwam er voor bij door SC. Kan er wel inkomen dat het beter had gemoeten, maar echt achteruit racen wil ik Australië en Maleisië niet noemen. Lag meer aan de omstandigheden. Monaco kan ik wel helemaal in komen. Daar ging het gewoon niet, maar was maar op 3 seconde van de leiding en dat vind ik de term "Achteruit racen" eigenlijk niet waard.  Het was zo minimaal dat het voor het zelfde geld andersom was.

Daarom plaatste ik achteruit ook tussen haakjes.
Tuurlijk kan Lewis er ook weinig aan doen dat z'n pace niet goed genoeg is of dat Button beter start en de SC roet in het eten gooit.
Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat niet alleen het team steekjes heeft laten vallen, maar hijzelf ook.
Al heeft 't team flink geblunderd in Spanje en Bahrein, heeft hij zelf ook de nodige punten verspeeld.
Ah, duidelijk. Monaco heeft hij idd punten verspeelt, overige races neig ik eerder naar de omstandigheden die invloed hadden op zijn race. Zijn slechte start houd ik voorals nog op een weigerende koppeling, want dat is iets wat ik nog steeds in mijn hoofd heb. Meen ergens keer gelezen te hebben dat zijn koppeling niet goed werkte.
Was dat niet zo, dan ben ik het inderdaad met je eens dat hij daar ook punten heeft verspeelt.
Trotse vader van Rosalie(L)