De gevolgen van de crisis

Gestart door 0634, 21 januari 2012 - 22:00:28

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 20 augustus 2013 - 13:54:42
Dat van Frankrijk en haar tolpoortjes klopt, maar in Frankrijk heb je een keuze! Oostenrijk heeft tolvignetten, een soort kilometerheffing, maar weer geen MRB. Dus niet rijden is niet betalen, wat IMHO veel eerlijker is.


Vergelijk dat met Nederland; En je betaalt terwijl je auto stil staat plus we zitten in de top 3 van de duurste brandstofprijzen... :(
Vergeet niet dat je in Oostenrijk alleen een vignet nodig hebt voor de autosnelwegen, en je hier en daar wat tol betaalt voor tunnels en bergpassen (maar daar zitten ook weer jaarkaarten et cetera bij voor de locals). Je kan in Oostenrijk prima voortbewegen zonder die autosnelwegen; praktisch het hele land ligt in bergachtig gebied, waardoor er altijd een secundaire Bundesstrasse parallel ligt.

Maar tot hier, voordat ik over deze interesse van mij te veel ga uitwijden. :P

Figge

Vandaag toevallig precies een jaar terug een laatste reactie zie ik. Ik hoor tegenwoordig dat de economie weer stukje in de lift zit. Merken jullie dit ook inmiddels. Ik werkte voor Achmea. Door reorganisatie was mijn baan over per 1 juli. Gelukkig start ik bij mijn nieuwe WG per 1 okt. Ik ga nu als interim projectleider aan het werk en merk dat het storm loopt met aanvragen. Dus heb bijna de neiging om de positieve signalen probleemloos als een positieve kentering op te vatten. Ervaren jullie dit ook?

Kootje

Ik kan alleen maar over de bouwsector spreken natuurlijk, maar daar lijkt idd wel wat schot in te zitten. Ben zelf sinds 2 maanden weer aan het werk, maar juist in die 2 maanden ben ik ook door meerdere werkgevers benaderd. Weliswaar waren dit allemaal uitzendorganisaties, dus de aannemers en installateurs zelf houden nog 'n slag in de arm, maar dat is wel 'n teken dat er meer werk voorhanden is/komt.

daarnaast zie ik in mijn omgeving de huizenmarkt ook weer opkrabbelen. Huizen die soms al jaren te koop stonden, worden nu ineens achter elkaar verkocht. Nu zullen de lagere verkoopprijzen die men noodgedwongen hanteert daar 'n rol in spelen, maar toch ... dat kan nooit de hoofdoorzaak zijn aangezien het al geruime tijd zo is dat de prijzen gedaald zijn.

Dus ja .... de economie lijkt weer wat omhoog te klimmen.

Sabai

Ik ben ook actief in de bouwsector en zowel in de nieuwbouw en renovatie hebben we weer meer werk en kan ik meer mensen wegzetten.  Dus er is zeker vooruitgang. Er is alleen veel veranderd in een paar jaar tijd. Vast personeel is er haast niet meer , ikzelf doe er ook niet aan. Alles gaat op project basis met zelfstandigen of uitzendkrachten.

Kootje

Citaat van: Sabai op 20 augustus 2014 - 16:35:36
Vast personeel is er haast niet meer , ikzelf doe er ook niet aan. Alles gaat op project basis met zelfstandigen of uitzendkrachten.

En das logisch. Hoewel de economie stijgende is, is er nog geen enkele zekerheid of je na afloop vd huidige projecten weer nieuwe projecten hebt. Dus dan ga je ook geen personeel voor vast in dienst nemen, maar als straks de economie weer op nivo zit en het werk weer om je oren vliegt, dan zal dat ook weer veranderen. Helaas gaat dat nog wel ff duren en tel ik m'n zegeningen dat het uitzendproject waar ik nu loop nog bijna 'n jaar in beslag gaat nemen. Ben ik iig weer ff onder de pannen.

Franky R.

Nou, de transport-sector ligt nog steeds plat. En de werkgevers hebben nog steeds de voorkeur voor Polen en Bulgaren.


Logistiek waar ik ook papieren voor heb, loopt nog niet helemaal... :-\

Jehoentelaar

Die voorkeur voor buitenlanders blijft nog wel een tijdje zo, tenzij we in eigen land bepaalde regelingen aanpassen. Maar markttechnisch verandert er weinig aan.

Perton

Ze zijn onze balkons aan het fixen hier (die van jullie al helemaal klaar Jehoentelaar of moeten ze nog even?) en vanochtend werden we vakker van het gepraat van de bouwvakkers. Konden we niks van verstaan, mooi taaltje dat Pools. Dus die voorkeur merkte ik vandaag ook een keer.

Verder verkeer ik in de fortuinlijke situatie dat ik nooit wat van de crisis heb gemerkt, dus ik merk de verbeteringen ook niet heel erg. Wat ik vanuit mijn studie wel weet is dat overheidsinstanties veel mensen de deur uit (gaan) werken en die vervangen door veel flexwerkers. Op papier komen er zo meer arbeidsplaatsen beschikbaar, maar het kost ze natuurlijk ook een stuk minder. Ook weet ik dat er instanties zijn die de HBO'ers de deur uit werken en veel (trainee)plekken creƫren voor net-afgestudeerden. Voor mij een ideale situatie, maar wat objectief nou ook helemaal chill is volgens mij.

Dus veel werk dat er op papier bij komt, valt in de praktijk best wel mee eigenlijk, zeker omdat al die pas afgestudeerden nauwelijks kennis hebben.

Jehoentelaar

Vorig weekend waren ze bezig aan de voorkant, achterkant is al eerder gebeurd. :)

Jozef

Lijkt wel of je het over m'n tante hebt.

Jehoentelaar



0634

Jongens jongens, denk aan het niveau ;).

Wings

Citaat van: Franky R. op 20 augustus 2014 - 19:19:49
Nou, de transport-sector ligt nog steeds plat. En de werkgevers hebben nog steeds de voorkeur voor Polen en Bulgaren.


Logistiek waar ik ook papieren voor heb, loopt nog niet helemaal... :-\

De transport-sector ligt plat? Nationaal misschien. Maar internationaal is de vraag -nog steeds- groter dan het aanbod.

Wings