Bahrein boycotten?

Gestart door Fabian, 09 januari 2012 - 13:02:48

« vorige - volgende »

Bahrein boycotten

Ja
17 (68%)
Nee
8 (32%)

Totaal aantal stemmen: 22

_Makke_

Citaat van: Jeroen op 14 april 2012 - 22:06:05
Citaat van: Kootje op 14 april 2012 - 21:47:32
Wat ik me nu afvraag hé ??
Al die mensen die nu op de diverse fora het hardste schreeuwen om 'n boycot, laten die straks ook hun tv uitstaan ?? ::)
Waarom zou dat moeten dan? Ik ben ook tegen het nodeloos doden van dieren, maar ik eet wel niet-biologisch vlees. Ik ben ook tegen milieuvervuiling, maar ik rijdt wel auto. Als Ajax dit jaar gehuldigd wordt mag dat niet op het Museumplein, daar ben ik op tegen, maar ik ga er wel naartoe. Ik ben tegen reclame tijdens sportuitzendingen, maar kijk RTL7. Ik leer mijn kinderen niet te vloeken maar ik vloek zelf veel te vaak. Allemaal hypocriet? Vast wel. Shoot me. Wijs mij één enkel iemand die niet hypocriet is.

Hoe, jij ging toch niet meer reageren?  8) :P

Franky R.

Citaat van: Kootje op 14 april 2012 - 21:47:32
Wat ik me nu afvraag hé ??
Al die mensen die nu op de diverse fora het hardste schreeuwen om 'n boycot, laten die straks ook hun tv uitstaan ?? ::)


Ook ik was voor een boycot, maar nu de race doorgaat kun je net zo goed kijken...Als de race niet doorging, was het ook goed want dan IS er geen race om te bekijken... 8)

_Makke_

Ik zal na de race wel laten weten of een boycot nodig was of niet. Alles hangt af van de prestaties van McLaren.  8)

Franky R.

Citaat van: Makke op 14 april 2012 - 22:34:44
Ik zal na de race wel laten weten of een boycot nodig was of niet. Alles hangt af van de prestaties van McLaren.  8)


Hehehehe, jij snapt h'm... ;)

janke

Citaat van: Jozef op 14 april 2012 - 21:34:50
Citaat van: janke op 14 april 2012 - 18:18:49
Citaat van: Jozef op 14 april 2012 - 18:16:39
Citaat van: janke op 14 april 2012 - 17:57:03
Prima dat het doorgaat hoor. Het circuit ligt niet in de buurt van een Taliban vesting. En wat al eerder hier is gezegd, dan kun je nog een paar races schrappen.

In welke andere landen met een GP wordt de bevolking door de overheid op straat doodgeschoten tijdens geweldloze protesten?

In China voor nog minder. Daar rijden ze met een tank over je heen.

Juist. Ik denk dat je nog eens terug in de geschiedenisboeken moet duiken.



Dat heb ik in mijn HBO autotechniek tijd regelmatig gedaan. Toen was China al een bedenkelijk land.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

@Janke,


Ik zei het eerder al..het is een rare wereld. Idd. is China bedenkelijk, maar ook de VS. Zoals je vorig jaar berichtte, toen je daar op vakantie/familiebezoek ging?


En binnenkort gaat de F1 naar Rusland...het Rusland van Poetin en zijn powerwalk en zwaar overdreven 'actie-momentjes'...


Ja, dan kijk je idd.  eerst naar je eigen naasten, portefeuille, huis en haard...Maar aan de andere kant vind ik het te makkelijk om te zeggen; 'Och, te ver van mijn bed'...


Ben mss. te empathisch aangelegd (behalve op de kart)... :-[

0634

Citaat van: Makke op 14 april 2012 - 22:28:03
Hoe, jij ging toch niet meer reageren?  8) :P
Dat zei ik niet. Ik heb alleen geen zin in de politieke discussie rond welk land okee is en welk land niet. Als men impliceert dat ik hypocriet ben als ik wel kijk, reageer ik wel ;).

0634

Citaat van: janke op 14 april 2012 - 22:21:42
Zeur dan vooral niet over de bevolking van China en mensenrechten, dat ze fatsoenlijk onderdak en te eten hebben. Ik ben echt niet hypocriet, maar daar mogen ze wel wegblijven wat mij betreft. Maar het intereseert me geen reet. Ik ga voor mijn vrouw en onze 2 zoons en mezelf. Dat is mijn ambitie. Daar boeit het me weinig wat in andere landen aan onderdrukking gebeurt.  Het is erg, maar wij kunnen er niets aan veranderen. Met de beste wil niet.
Ik heb met geen woord gezeurd over China, dus vanwaar deze reactie op een post van mij?

janke

Citaat van: Franky R. op 14 april 2012 - 22:58:15
@Janke,


Ik zei het eerder al..het is een rare wereld. Idd. is China bedenkelijk, maar ook de VS. Zoals je vorig jaar berichtte, toen je daar op vakantie/familiebezoek ging?


En binnenkort gaat de F1 naar Rusland...het Rusland van Poetin en zijn powerwalk en zwaar overdreven 'actie-momentjes'...


Ja, dan kijk je idd.  eerst naar je eigen naasten, portefeuille, huis en haard...Maar aan de andere kant vind ik het te makkelijk om te zeggen; 'Och, te ver van mijn bed'...


Ben mss. te empathisch aangelegd (behalve op de kart)... :-[

Waarom? Ik hou van autosport, morgen in China. Wat ik al zei, het zal mij een rotzorg zijn. Bernie haalt China binnen, nou en?? Die haalt van alles binnen. Die mafkees is in staat om een GP van Kabul te organiseren. Als ik mij druk moest maken om dat soort zaken, laat maar.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: janke op 14 april 2012 - 23:13:38
Citaat van: Franky R. op 14 april 2012 - 22:58:15
@Janke,


Ik zei het eerder al..het is een rare wereld. Idd. is China bedenkelijk, maar ook de VS. Zoals je vorig jaar berichtte, toen je daar op vakantie/familiebezoek ging?


En binnenkort gaat de F1 naar Rusland...het Rusland van Poetin en zijn powerwalk en zwaar overdreven 'actie-momentjes'...


Ja, dan kijk je idd.  eerst naar je eigen naasten, portefeuille, huis en haard...Maar aan de andere kant vind ik het te makkelijk om te zeggen; 'Och, te ver van mijn bed'...


Ben mss. te empathisch aangelegd (behalve op de kart)... :-[

Waarom? Ik hou van autosport, morgen in China. Wat ik al zei, het zal mij een rotzorg zijn. Bernie haalt China binnen, nou en?? Die haalt van alles binnen. Die mafkees is in staat om een GP van Kabul te organiseren. Als ik mij druk moest maken om dat soort zaken, laat maar.
;D ;D ;D

Kootje

Citaat van: Jeroen op 14 april 2012 - 23:02:45
Citaat van: Makke op 14 april 2012 - 22:28:03
Hoe, jij ging toch niet meer reageren?  8) :P
Als men impliceert dat ik hypocriet ben als ik wel kijk, reageer ik wel ;).

Door 't te bevestigen ?? ::)

0634

#131
Nee, door aan te geven dat het nergens op slaat. Noem mij een enkele reden waarom ik niet zou mogen kijken? Vertel er dan meteen bij waarom jij nog auto rijdt terwijl je ongetwijfeld liever een schone lucht hebt. Vertel er dan ook bij waarom het Westen nog handel drijft met China en wij die rotzooi allemaal kopen of waarom het WK in Zuid Afrika zo goed bekeken werd? Vertel me ook eens of jij het prima vind dat dieren slecht behandelt worden voor jouw stukje niet-biologische vlees. Dat wil ik allemaal graag weten en als je dat allemaal goed hebt verklaard, dan mag je iemand hypocriet noemen en jezelf op de borst kloppen.

Dat vind ik altijd zo'n kansloos argument. Ik loop niet met een of ander t-shirt aan op de dam te demonstreren tegen de GP van Bahrein ofzo. Ik ben geen wereldverbeteraar met geitenwollensokken ofzoiets. We hebben hier simpelweg een discussie of deze race plaats zou moeten vinden of niet, en ik vind van niet. Dan mag ik dus meteen niet meer kijken? Wat een gelul zeg.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 08:35:18
Nee, door aan te geven dat het nergens op slaat. Noem mij een enkele reden waarom ik niet zou mogen kijken?

Ik zeg nergens dat je niet zou mogen kijken.
Van mij mag je, maar ik vind het wel redelijk hypocriet ja.
Als je echt zo tegen deze race bent en 'n boycot nodig acht, boycot 'm dan ook.


CitaatVertel er dan meteen bij waarom jij nog auto rijdt terwijl je ongetwijfeld liever een schone lucht hebt. Vertel er dan ook bij waarom het Westen nog handel drijft met China en wij die rotzooi allemaal kopen of waarom het WK in Zuid Afrika zo goed bekeken werd? Vertel me ook eens of jij het prima vind dat dieren slecht behandelt worden voor jouw stukje niet-biologische vlees. Dat wil ik allemaal graag weten en als je dat allemaal goed hebt verklaard, dan mag je iemand hypocriet noemen en jezelf op de borst kloppen.

Klop klop.
Ik rijd geen auto, heb niet eens 'n rijbewijs, dus waar heb je 't over ??
En dat heeft niets met schone lucht te maken hoor, want het milieu kan me gestolen worden.
Wat China betreft, handel is handel.
Lullig dat de mensenrechten daar geschonden worden, maar waar niet ??
Nederland komt er, volgens Amnesty International, ook niet even goed vanaf waar het mensenrechten betreft.
Dan gaan we naar 't vlees.
Nee, mij interresseert het geen moer dat die beesten lijden.
Ik hou nu eenmaal meer van 'n lekker biefstukje, varkenshaasje of karbonaadje, dan van koeien en varkens.
Die beesten worden gefokt om te eten, niet om lief te hebben.


CitaatDat vind ik altijd zo'n kansloos argument. Ik loop niet met een of ander t-shirt aan op de dam te demonstreren tegen de GP van Bahrein ofzo. Ik ben geen wereldverbeteraar met geitenwollensokken ofzoiets. We hebben hier simpelweg een discussie of deze race plaats zou moeten vinden of niet, en ik vind van niet. Dan mag ik dus meteen niet meer kijken? Wat een gelul zeg.

Nogmaals, van mij mag je kijken.
Maar je kunt toch niet ontkennen dat daar 'n mate van hypocrisie in zit.
Als je echt zo fel tegen bent en 'n punt wilt maken, kijk je ook niet.
En wanneer alle tegenstanders dit doen, de kijkcijfers daardoor kelderen, zullen ze bij de FIA/FOM wellicht is gaan nadenken.

Franky R.

Kootje,


Ik vind dat je het eea iets te groot maakt, dan dat het zou moeten zijn. Ja, een boycot acht ik nog steeds terecht. Vooral omdat de GP een feestje is voor de elite, terwijl er veel mis is voor de bevolking.


Liever deze GP overslaan, dan het risico te nemen dat iemand van de F1-circus iets overkomt!


Dat was in grote lijnen de strekking van Jeroen en mij. Het mocht niet zo zijn; de race gaat door en omdat wij (Jeroen en ik) in de eerste plaats F1-fans zijn, zullen wij toch kijken.


Jeroen is gewoon eerlijk en ik vind daarom dat je er te lang op doorgaat!


Kootje

Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 09:45:33
Kootje,


Ik vind dat je het eea iets te groot maakt, dan dat het zou moeten zijn. Ja, een boycot acht ik nog steeds terecht. Vooral omdat de GP een feestje is voor de elite, terwijl er veel mis is voor de bevolking.


Liever deze GP overslaan, dan het risico te nemen dat iemand van de F1-circus iets overkomt!


Dat was in grote lijnen de strekking van Jeroen en mij. Het mocht niet zo zijn; de race gaat door en omdat wij (Jeroen en ik) in de eerste plaats F1-fans zijn, zullen wij toch kijken.


Jeroen is gewoon eerlijk en ik vind daarom dat je er te lang op doorgaat!

Aangezien je deze ook al als PB had verstuurd heb ik je daar m'n antwoord al gegeven.