Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 16:18:01
M.b.t Alonso kan ik alleen de onderstaande link aanreiken. Deze is in het Italiaans dus denk niet dat jullie er veel aan hebben (lees: mee kunnen).



Alonso verteld dat hij onder de indruk is van de Ferrari welke erg sterk uit de verf komt. Even een snelle vertaling.

Daar kan ik idd niet zpveel mee.
En niet zozeer omdat 't in het Italiaans is, maar vooral omdat deze video op 3 februari geupload is.
Dus nog voordat hij er 'n meter mee gereden heeft.
Toch knap dat hij dan al weet of 'n auto goed is of niet. ::)

Niels_

Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 16:24:02
Citaat van: Ńiels op 09 februari 2012 - 16:17:39
Citaat van: Kootje op 09 februari 2012 - 15:17:06
Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 14:17:07
Citaat van: robbert op 08 februari 2012 - 20:23:52
en veel beterschap zal het niet zijn. Want massa heeft al laten weten, dat ze niet meer zo zeker zijn, dat de wagen zo veel sneller zal zijn dan vorig jaar. Volgens mij zal ferrari nog een paar seizoenen moeten zoeken tegen ze weer een wagen als in de schumacher-tijdperk kunnen maken

Zou je een link kunnen aanreiken? Want, het enige wat ik heb gelezen is dat Ferrari nog niet klaar is voor 2012. Iets wat me niet meer dan logisch lijkt. Het testen is recent begonnen en nu kan met zoals dat heet in autosporttermen: finetunen. Alonso verwacht veel van deze Ferrari en liet doorschemeren dat de auto competitief is.

Wanneer liet Alonso dat doorschemeren dan ??
Tot vandaag had hij nog geen meter gereden. ::)

btw: Hier 'n link naar Massa's bevindingen.  http://www.pitpass.com/45570-Massa-F2012-needs-work
Dit soort uitleg maakt me toch echt niet vrolijk hoor.

Stemt zeker niet tevreden maar Alonso beweert anders. En, om eerlijk te zijn, hecht ik mij daar meer waarde aan. Alonso is tenslotte de man die zal strijden om het kampioenschap. Ik krijg de indruk dat deze Ferrari meer aansluit op Alonso's rijstijl/wens dan op Massa's rijstijl/wens. Daarom dat Massa Ferrari (en Alonso) dan ook tegenspreekt. Bovendien geven testtijden enkel en alleen een indicatie over de uiteindelijke krachtverdeling. Ten eerste zal de auto anders reageren op warme(re) omstandigheden en ken je niet de testprogramma's. Dus enkel en alleen de tijd nemen als maatstaf en meteen roepen dat het niet goed zit, vind ik voorbarig.
Ik meen mij te herinneren dat Massa zei dat de Ferrari uitzag net zoals hij het zou willen. Daarnaast kan je wel gelijk hebben dat Ferrari zich eerder op Alonso zal richten, maar een wagen gaat ook geen seconde sneller worden omdat er iemand anders inzit. ;) En mijn mening (en die van Massa), zijn denk ik niet gebaseerd op alleen rondetijden lijkt me.

Wizard

Ben ik niet helemaal met je eens. Alonso is sowieso de snellere in de basis dus als de auto je dan ook nog eens niet ligt is een seconde geen eens héél gek. Zie 2009 Brawn. Los daarvan denk ik niet dat Alonso zomaar wat roept.

0634

Citaat van: Kootje op 09 februari 2012 - 16:49:59
Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 16:18:01
M.b.t Alonso kan ik alleen de onderstaande link aanreiken. Deze is in het Italiaans dus denk niet dat jullie er veel aan hebben (lees: mee kunnen).



Alonso verteld dat hij onder de indruk is van de Ferrari welke erg sterk uit de verf komt. Even een snelle vertaling.

Daar kan ik idd niet zpveel mee.
En niet zozeer omdat 't in het Italiaans is, maar vooral omdat deze video op 3 februari geupload is.
Dus nog voordat hij er 'n meter mee gereden heeft.
Toch knap dat hij dan al weet of 'n auto goed is of niet. ::)

Een coureur voelt wel aan of de basis goed is of niet.

Dat gezegd hebbende, geloof ik niet dat we enige waarde kunnen hechten aan wat Alonso zegt. Als de auto ruk aanvoelt, zou hij dat nu nooit zeggen.

Wizard

Nou, je gaat niet roepen dat de auto ontzettend sterk is als daar niks van waar is. Je hoeft niet persé te roepen dat iets ruk is, als iets ruk is, maar het tegenovergestelde beweren is ook weer zo zinloos. Bovendien las ik in Gazetta dat Ferrari vrij enthousiast is over de snelheid van de F2012. Dus ga ik niet doen alsof iedereen jokt.

Wizard

Citaat van: Kootje op 09 februari 2012 - 16:49:59
Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 16:18:01
M.b.t Alonso kan ik alleen de onderstaande link aanreiken. Deze is in het Italiaans dus denk niet dat jullie er veel aan hebben (lees: mee kunnen).



Alonso verteld dat hij onder de indruk is van de Ferrari welke erg sterk uit de verf komt. Even een snelle vertaling.

Daar kan ik idd niet zpveel mee.
En niet zozeer omdat 't in het Italiaans is, maar vooral omdat deze video op 3 februari geupload is.
Dus nog voordat hij er 'n meter mee gereden heeft.
Toch knap dat hij dan al weet of 'n auto goed is of niet. ::)

Tja, het eindproduct zal een bewezen product zijn. Lijkt me sterk dat teams miljoenen inversteren en dan moeten afwachten hoe de auto het er in de praktijk vanaf brengt. En als het ruk is, beginnen we gewoon opnieuw. Ze zullen heus wel weten waar ze staan met hun ontwerp.

Wizard

Overigens, voor wat het waard is, Mercedes vandaag opnieuw het snelst!

Kootje

#352
Citaat van: Jeroen op 09 februari 2012 - 18:23:51
Een coureur voelt wel aan of de basis goed is of niet.

Tuurlijk.
Zeker 'n coureur als Alonso zal dit best kunnen beoordelen.
Waar het mij omgaat is dat dat interview gegeven is nog voordat hij met de F2012 gereden heeft.
Hoe heeft hij dat aan kunnen voelen dan ??
Door er alleen maar 'n keer in te zitten ??
Nee, sorry ..... hoe goed Alonso ook is, zo goed is niemand.

Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 18:30:23
Nou, je gaat niet roepen dat de auto ontzettend sterk is als daar niks van waar is.

Maar dat doet hij dus wel.
Althans, hij doet dat zonder dit te kunnen weten.
Nog geen meter gereden en dan al weten of de auto competatief is ??
Sorry, maar dat kan je toch niet serieus nemen.

Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 18:32:19
Tja, het eindproduct zal een bewezen product zijn. Lijkt me sterk dat teams miljoenen inversteren en dan moeten afwachten hoe de auto het er in de praktijk vanaf brengt. En als het ruk is, beginnen we gewoon opnieuw. Ze zullen heus wel weten waar ze staan met hun ontwerp.

Onzin natuurlijk.
Uiteraard hopen ze 'n goed product af te leveren, maar hoe vaak is het niet voorgekomen dat de verwachtingen niet waargemaakt werden ??

Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 18:30:23
Bovendien las ik in Gazetta dat Ferrari vrij enthousiast is over de snelheid van de F2012. Dus ga ik niet doen alsof iedereen jokt.

En ik lees net dat ze niet tevreden zijn met waar ze staan.
http://www.f1today.nl/20120209/ferrari-niet-blij-met-waar-we-op-dit-moment-staan.html
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97453


0634

Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 18:30:23
Nou, je gaat niet roepen dat de auto ontzettend sterk is als daar niks van waar is. Je hoeft niet persé te roepen dat iets ruk is, als iets ruk is, maar het tegenovergestelde beweren is ook weer zo zinloos.
Ik heb ook nergens gelezen dat hij zegt dat de wagen zo ontzettend sterk is, zoals jij hier beweert.

Citaat
Bovendien las ik in Gazetta dat Ferrari vrij enthousiast is over de snelheid van de F2012. Dus ga ik niet doen alsof iedereen jokt.
Ik lees andere dingen, zoals wat Pat Fry zegt op Autosport.com, die is helemaal niet zo enthousiast.

0634

Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 18:36:48
Overigens, voor wat het waard is, Mercedes vandaag opnieuw het snelst!
ja, maar wel in een auto waarin ze niet gaan racen. Dus daar kunnen we weinig mee, vrees ik voor ze.

Bridelance

Wat mij wel opvalt, is dat de Lotus weeral de snelste is van de 2012 wagens! En dan eens wetende dat ze hun 'anti-dive'-systeem hebben moeten verwijderen (wat volgens mij VOLLEDIG ten onrechte was), chapeau!  :o
Hoewel ik doorgaans geen Lotus (of vroeger renault) fan ben, mogen ze zo wel eens het podium halen op het einde van het jaar! Ik zou het zelfs niet erg vinden als ze kampioen worden.
Het zou wel fantastisch zijn mocht Räikönen of Grosjean uitvallen en d'ambrosio kampioen wordt, maar dat zou wellicht een mirakel vragen  ;D

ok, het zijn nog maar de testdagen, maar toch ...

Fabian

Lotus heeft in ieder geval een coureur die in staat is om vooraan mee te rijden.

robbert

en inderdaad, ferrari zal het weer moeilijk krijgen om een overwinning te pakken. Geen toptijden, en dat wordt dan nog eens bevestigd door pat fry. Ze hadden duidelijk meer verwacht.

Bridelance

Citaat van: Fabian van Tiel op 09 februari 2012 - 19:18:53
Lotus heeft in ieder geval een coureur die in staat is om vooraan mee te rijden.

En dan bedoel jij uiteraard d'ambrosio, wie anders  ;)

Fabian

Citaat van: Bridelance op 09 februari 2012 - 19:33:26
Citaat van: Fabian van Tiel op 09 februari 2012 - 19:18:53
Lotus heeft in ieder geval een coureur die in staat is om vooraan mee te rijden.

En dan bedoel jij uiteraard d'ambrosio, wie anders  ;)

Haha. Je hebt gelijk! Die Fin van Lotus zal er wel naar twee races uitliggen.  ;)