Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

Edwin90


Door die vergroeiïng aan de neus ontgaat het je eigenlijk hoe mooi de rest van de wagen eigenlijk is. Als je hier de neus van vorig jaar op plakt dan is hij volgens mij best te pruimen.  :)

0634

Klopt. Dat denk ik ook inderdaad...

Maar ja, ze zeggen niet voor niets: wie zijn neus schendt.... ;D

Wizard

Zeker waar!! Dat ze maar snel afstappen van deze spuuglelijke neuzen!

robbert

en veel beterschap zal het niet zijn. Want massa heeft al laten weten, dat ze niet meer zo zeker zijn, dat de wagen zo veel sneller zal zijn dan vorig jaar. Volgens mij zal ferrari nog een paar seizoenen moeten zoeken tegen ze weer een wagen als in de schumacher-tijdperk kunnen maken

Enzo

Citaat van: robbert op 08 februari 2012 - 20:23:52
en veel beterschap zal het niet zijn. Want massa heeft al laten weten, dat ze niet meer zo zeker zijn, dat de wagen zo veel sneller zal zijn dan vorig jaar. Volgens mij zal ferrari nog een paar seizoenen moeten zoeken tegen ze weer een wagen als in de schumacher-tijdperk kunnen maken

Geloof me Robbert, maar aan dergelijke uitspraken kan je nu echt nog geen conclussies verbinden. Ferrari wil misschien zand in de ogen strooien. Zoals elk jaar in de testperiode. Pas in Melbourne zal de werkelijke krachtsverhouding duidelijk zijn.

rafael25

Testdagen zeggen niks. Je weet pas meer als de 1e GP is verreden. Dat is al jaren zo.

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 08 februari 2012 - 19:09:52
Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 19:07:05
Ik denk dat ze zo veel mogelijk tijd willen hebben om de auto te ontwikkelen. Zeker als je bedenkt dat het technische team flink versterkt is met Costa, Willis en Bell. Die eerste twee kwamen er natuurlijk laat bij maar kunnen nu elke dag goed gebruiken om nog een bijdrage te leveren. Het kan ook zijn dat ze een innovatief ontwerp hebben die ze geheim willen houden om zoveel mogelijk voordeel te hebben. Of beide... ::)
Haug zei zelfs dat het hem verbaasde dat niet meer teams besloten om pas bij de tweede tests de nieuwe wagen te gebruiken. Zo overtuigd was hij van hun manier. Maar ja, of hij gelijk heeft moet blijken. Ik denk dat het geen fuck uitmaakt.

Wordt in Jerez gefluisterd dat ze een voorvleugel hebben ontwikkeld die ze zo lang mogelijk geheim willen houden. Als het waar is zal er enkel nog een publiek geheim over blijven.

Enzo

Citaat van: M@rc op 08 februari 2012 - 20:45:32
Citaat van: Jeroen op 08 februari 2012 - 19:09:52
Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 19:07:05
Ik denk dat ze zo veel mogelijk tijd willen hebben om de auto te ontwikkelen. Zeker als je bedenkt dat het technische team flink versterkt is met Costa, Willis en Bell. Die eerste twee kwamen er natuurlijk laat bij maar kunnen nu elke dag goed gebruiken om nog een bijdrage te leveren. Het kan ook zijn dat ze een innovatief ontwerp hebben die ze geheim willen houden om zoveel mogelijk voordeel te hebben. Of beide... ::)
Haug zei zelfs dat het hem verbaasde dat niet meer teams besloten om pas bij de tweede tests de nieuwe wagen te gebruiken. Zo overtuigd was hij van hun manier. Maar ja, of hij gelijk heeft moet blijken. Ik denk dat het geen fuck uitmaakt.

Wordt in Jerez gefluisterd dat ze een voorvleugel hebben ontwikkeld die ze zo lang mogelijk geheim willen houden. Als het waar is zal er enkel nog een publiek geheim over blijven.

Het was niemand minder dan Lee MCKenzie, die dit gerucht de wereld in heeft gebracht. Hopelijk is het waar!! 8)
CitaatAccording to the BBC's Lee McKenzie, the Brackley squad are running the old car as "they are trying to hide a clever new front wing they have developed - they don't want their rivals to see it too early".

Niels_

#323
Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 20:31:51
Citaat van: robbert op 08 februari 2012 - 20:23:52
en veel beterschap zal het niet zijn. Want massa heeft al laten weten, dat ze niet meer zo zeker zijn, dat de wagen zo veel sneller zal zijn dan vorig jaar. Volgens mij zal ferrari nog een paar seizoenen moeten zoeken tegen ze weer een wagen als in de schumacher-tijdperk kunnen maken

Geloof me Robbert, maar aan dergelijke uitspraken kan je nu echt nog geen conclussies verbinden. Ferrari wil misschien zand in de ogen strooien. Zoals elk jaar in de testperiode. Pas in Melbourne zal de werkelijke krachtsverhouding duidelijk zijn.
Ferrari en zand in de ogen strooien op dit moment... Nou...

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 08 februari 2012 - 19:44:30
Tja, objectief of niet, ik vind het een foeilelijke generatie F1-wagens, maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk. Dat heeft niets te maken ook met negatief doen maar gewoon met smaak. Als het mooi is is het mooi, en dat is die gekke bultneus niet helaas. Gelukkig doet de schoonheid van de wagens niets af een de kwaliteit van racen, dus ik heb alle hoop op een snaarstrak seizoen, net als 2011.
ik bedoel in dit geval objectief tov Marko. Franky riep hier bij voorbaat al dat die gast uit zn nek lult, terwijl hij zelf dus die hele Red Bull nog niet gezien had. In de F1 lult iedereen wel eens uit zn nek, in dit geval was daar zeker geen sprake van. Maar goed, dit is alweer veels teveel opgeblazen.
Natuurlijk mag iedereen die wagens mooi of lelijk vinden,  zal mij verder een zorg zijn, da's idd een kwestie van smaak. Ik vind ze zelf eerlijk gezegd mooier als vorig jaar al is de neus wel ff wennen. Maar die hoge neuzen van vorig jaar waren ook niet de mooiste en ik vind dit sowieso minder storend dan bv die haaievinnen of die lelijke wieldoppen van een paar jaar geleden.

Gerard

Citaat van: Enzo

Het was niemand minder dan Lee MCKenzie, die dit gerucht de wereld in heeft gebracht. Hopelijk is het waar!! 8)
CitaatAccording to the BBC's Lee McKenzie, the Brackley squad are running the old car as "they are trying to hide a clever new front wing they have developed - they don't want their rivals to see it too early".

dan ben ik wel heel benieuwd naar hun uitvinding!!!

BTW; grappig te zien .. ze weten niet hoe snel ze bij RBR de achterkant moeten afdekken als de auto binnenkomt..
http://www.gppits.net/nieuws/video_de_eerste_testdag/

Enzo

http://peterwindsor.com/2012/02/08/notes-from-jerez-testing/

Citaat"Michael Schumacher was supremely good into Turn One, staying way over on the right of the straight, accelerating through to seventh gear with the car unloaded, before angling back to the left at the last possible moment. Granted, Michael on this day still had the benefit of a blown diffuser. Relative to the Michael of 2010/11, however, this was an altogether different driver. He braked to a point on the left of the road, still with the car at perhaps 15 deg from "straight and parallel", then nudged the Mercedes into the right-hander, downshifting against increasing steering load. This plainly asked a lot of the car – but the grip was there and Michael used it almost to perfection in a long run in the middle of the day. Only at 4:45, and then again at 5:50, when the shadows were long and the Pirellis were getting a little tired, did I see Michael revert to a little of what we saw a little of in the last two years. Catching diResta, he braked a metre or two late into Nine, ran wide...but still minimised the damage with some nice manipulations. In short, Michael was Michael this day in Jerez. I think he likes the new Pirellis."

Goede recenties voor de oud-kampioen. Hij was zelf erg goed te spreken over de Pirellis van 2012, naar eigen zeggen kwam dit veel meer in de buurt van wat een F1 band moet zijn. Hopelijk kan hij deze lijn doorzetten.  8)

0634

Moet wel bij gezegd worden dat Windsor in zijn comments over heel veel rijders wel errug positief was ;).


Enzo

Citaat van: Jeroen op 08 februari 2012 - 22:09:56
Moet wel bij gezegd worden dat Windsor in zijn comments over heel veel rijders wel errug positief was ;).

Laat me nou... >:(

Niels_

Felipe Massa looked very good late in the day, when he was finally able to string some laps together (prior to that, Ferrari were in telemetry mode:  out-lap, in-lap, out-lap, in-lap).  The new Ferrari gave the impression of being fast on both slow and fast corners – and I say "gave the impression" because Felipe appeared to be driving well within the car's limits at every given moment.  And he was doing so with a nice, taut entry phase, just as he used to have in the good old days.  No reason to be anything but positive about Ferrari at this early stage of the day.

8)

Bij deze steun ik dus Enzo.